MCdonalds haalt vegetarische burger van menu!!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Iemand

Bericht door Iemand » di jun 01, 2004 13:20

Ach ik besloot op mijn zesde geen vlees meer te eten blijkbaar had ik daar al vroeg intresse in :)

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 01, 2004 15:28

Wanda schreef:
DeNatuur.NL schreef:Toen ik eens las dat de frietjes genetisch gemanipuleerd waren toen heb ik daar niet meer gegeten.
Dat was toen ik rond de 10-11 jaar ofzo.
Hoe was je zo vroeg al daarin geinteresseerd????
Nou op de basisschool moest je weleens spreekbeurten houden over onderwerpen. En ik weet niet precies wanneer maar een keer hield ik het over greenpeace. En toen heb ik informatiepakket aangevraagd e.d. En ben toen eigenlijk zodoende ongewenst maar wel gewenst lid geworden van GP.
Ik kreeg gewoon steeds gratis het blad opgestuurd en later ging ik ook doneren aan hun. Maar toen stond er ook steeds wat in het blad over gentech. En ook eens die lijst met wat wel en niet kon. En las toen iets over die frietjes. Dat was gewoon even de goede reden om helemaal niet meer bij de mac te eten :)

Maar van jongs af aan ben ik altijd al geinteresseerd geweest in de natuur dus zulke dingen spraken me toch al aan.

Dennis

Bericht door Dennis » vr jun 11, 2004 17:46

http://www.mcdonaldsvegetarisch.tk

voor degene die mee willen doen aan een petitie.

Toeps
Contacteer:

Bericht door Toeps » vr jun 11, 2004 19:29

Dennis schreef:http://www.mcdonaldsvegetarisch.tk

voor degene die mee willen doen aan een petitie.
Ik heb er al aan meegedaan.
Ook al kom je nooit bij de Mac, toch tekenen! Want hoe meer de mens bekend word met het vegatarisme, hoe beter. Daarom is het zo betreurenswaardig dat dat ding uit de collectie is.

ik heb trouwens gelezen dat ze in heel Europa één dezelfde vega burger gaan invoeren binnenkort, met quorn.

Dennis

Bericht door Dennis » za jun 12, 2004 9:36

Toeps schreef:ik heb trouwens gelezen dat ze in heel Europa één dezelfde vega burger gaan invoeren binnenkort, met quorn.[/size]

Maar quorn is niet vegan toch?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 12, 2004 10:52

Dennis schreef:Maar quorn is niet vegan toch?
nope, voor zover ik weet nog niet.

Tinus

Bericht door Tinus » za jun 12, 2004 17:49

Alle soorten quorn die ik tot nu toe heb gezien zijn inderdaad niet vega. Jammer, want enkele jaren geleden, toen ik nog vegetarier was, vond ik het erg lekker. Ze gebruiken ook pas sinds kort scharreleieren, dus om ze nu over te laten stappen naar iets helemaal zonder ei, zal wel lastig worden.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 12, 2004 18:10

Ik heb het als vegetarier nog nooit gegeten...

Jordy
Contacteer:

Laatste nieuws:

Bericht door Jordy » vr jun 18, 2004 3:38

15/6 Groenteburger terug bij McDonalds
Kort geleden meldden wij dat McDonalds de groenteburger (met Vegetarisch Keurmerk) uit het assortiment heeft gehaald. Op het kantoor van de NVB kwamen ook vele e-mails en telefoontjes binnen van mensen die het jammer vonden dat de vegetariërs vergeten werden. Een enkeling wilde zelfs een actie starten om de burger terug op het menu te krijgen. De NVB heeft ook direct aan McDonalds kenbaar gemaakt dat dit bijzonder jammer is, omdat de vegetarische consument dan niet meer bij hen terecht kan. Ook is het jammer dat een product van het menu wordt geschrapt zonder dat er direct een alternatief voor in de plaats komt. Het argument dat er wel salades verkrijgbaar zijn voor vegetariërs gaf geen aanleiding om onze mening te herzien. De NVB heeft dit in een recent gesprek met McDonalds duidelijk aangegeven, met als gevolg dat de groenteburger per 5 juli 2004 weer terug is op het menu.
Pluim voor de keten die gelukkig inziet dat ook vegetariërs wel eens trek hebben in een burger.

:P

Suus

Bericht door Suus » vr jun 18, 2004 12:09

Hey, goeie zaak! :)

Iemand

Bericht door Iemand » za jun 19, 2004 10:38

toch handig :)

Tinus

Bericht door Tinus » za jun 19, 2004 16:19

Is dat dan wel de zelfde groenteburger, of een andere die niet vega is??

Dennis

Bericht door Dennis » zo jun 20, 2004 12:55

ik ben ook wel blij!

Morghodius

Re: MCdonalds haalt vegetarische burger van menu!!

Bericht door Morghodius » zo jul 11, 2004 15:52

Jochem schreef:MCdonalds heeft het vegetarische hamburger menu van de kaart gehaald: ook apart is de groenteburger niet meer te krijgen.

Klaag hier:
http://www.mcdonalds.nl (ga dan naar contact en vul het formulier in)

of schrijf een brief naar:

McDonald's Nederland B.V.
Paasheuvelweg 14
1105 BH Amsterdam
tel: 020-5642642

suc6
Jochem
Hoi Hoi

Ik kan het begrijpen dat sommige vegetariers/veganisten boos zijn dat ze nu geen vegetarische hamburger en groenteburger meer bij mcdonalds kunnen kopen, maar als je echt vegetarier/veganist bent om het welzijn van het dier kan je beter mcdonalds ontwijken, je helpt dan toch nog mee aan hun industrie wat je ook koopt het geld gaat naar mcdonalds en hun vlees industrie.

het is maar beter ook dat ze alle vega dingen van de kaart hebben geschapt, minder klanten dus en minder geld, hun verlies.

als er wel iets gestopt moet worden is het de amerikanisering van Europa, straks hebben we een mcdonalds op elke straat hoek, oh wacht, dat is al bijna zo!

Groeten.
Maar de natuur verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Onze velden, onze bossen verworden tot beton.
Overbevolking betekent het einde van ons land.
Voor geld moet ook het laatste boompje aan de kant.

Gast

Bericht door Gast » zo jul 11, 2004 17:08

Tinus schreef:De groenteburgers inclusief broodje waren wel helemaal vegan, dus dat was goed. Niet dat ik zo vaak bij de Mac kwam, misschien eens per jaar of nog minder, maar toch jammer dat het weg gaat.

Verder heb ik een vraag voor alle felle anti Mac personen. Wat is er slechter aan Mac Donalds dan de friettent om de hoek? Wist je bijvoorbeeld dat Mac Donalds zelfs hier in Nederland vrachtwagens op plantaardige olie heeft rijden en dat de eieren uit de friettent om de hoek gewoon legbatterij eieren zijn?

Dat ze er vlees en vis verkopen is niet direct een goede reden. Ze verkopen ook vis in de natuurvoedingswinkel waar ik al mijn eten koop. Ook de koeien die ze slachten en bossen voor omhakken, dat doen ze overal waar ze vlees verkopen, dus dat maakt de Mac niet slechter dan andere bedrijven.

En wat is er mis mee dat het eten niet zou smaken, dat is toch je eigen keus. Verder is het eten er volgens mij ook een stuk minder vet dan bij de gemiddelde friettent.

Dit is natuurlijk geen verkooppraatje voor de Mac, maar ik betwijfel of ze zoveel slechter bezig zijn, als ze al slechter zijn, dan andere eettenten.
ik koop ook al lang niks meer bij friettenten etc

en voor de supermarkten, het zijn verschillende merken van verschillende bedrijven, het is niet 1 merk van de supermarkt zelf, bij de mac is dat wel zo.

Dennis

Bericht door Dennis » zo jul 11, 2004 17:09

blablabla

door de groenteburger te stimuleren, geef je een signaal af dat er een grote groep vegetariers is en dat deze misschien wel meer vegetarische produkten zouden kunnen wensen.

als je op jou manier redeneert, kun je vrijwel nergens meer terecht.

Morghodius

Bericht door Morghodius » zo jul 11, 2004 17:13

Dennis schreef:blablabla

door de groenteburger te stimuleren, geef je een signaal af dat er een grote groep vegetariers is en dat deze misschien wel meer vegetarische produkten zouden kunnen wensen.

als je op jou manier redeneert, kun je vrijwel nergens meer terecht.
die bovenste gast ben ik dus

ik kom ook nergens :wink:
ik eet nooit buiten me huis
Maar de natuur verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Onze velden, onze bossen verworden tot beton.
Overbevolking betekent het einde van ons land.
Voor geld moet ook het laatste boompje aan de kant.

Dennis

Bericht door Dennis » zo jul 11, 2004 17:14

dan zou ik zeggen dat je te ver gaat.

maar ook mijn mening is slechts een mening.

Tinus

Bericht door Tinus » ma jul 12, 2004 12:00

Anonymous schreef:ik koop ook al lang niks meer bij friettenten etc

en voor de supermarkten, het zijn verschillende merken van verschillende bedrijven, het is niet 1 merk van de supermarkt zelf, bij de mac is dat wel zo.
De Mac koopt ook de groenten in bij een aantal verschillende bedrijven, het vlees bij een ander bedrijf, de koffie weer bij een ander bedrijf etc. De groenten en koeien worden niet in de keuken van de Mac gekweekt/gefokt ofzo. Ze doen dus hetzelfde als een supermarkt: Spullen inkopen, eventueel verwerken, en weer verkopen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 12, 2004 12:16

overigens als er wel een vegaburger is dan gaan mensen die wellicht soms kopen ipv vleesdingen, en dan kan McD wel beslissen om voortaan minder vleesburgers te kopen. En als vegaburgers op een of andere manier populair worden, dan kan dat natuurlijk nog meer effect hebben op het vleesverbruik van mcD

Plaats reactie