MCdonalds haalt vegetarische burger van menu!!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jochem

MCdonalds haalt vegetarische burger van menu!!

Bericht door Jochem » wo mei 12, 2004 20:53

MCdonalds heeft het vegetarische hamburger menu van de kaart gehaald: ook apart is de groenteburger niet meer te krijgen.

Klaag hier:
http://www.mcdonalds.nl (ga dan naar contact en vul het formulier in)

of schrijf een brief naar:

McDonald's Nederland B.V.
Paasheuvelweg 14
1105 BH Amsterdam
tel: 020-5642642

suc6
Jochem

Dave
Leefwijze: veganist

Re: MCdonalds haalt vegetarische burger van menu!!

Bericht door Dave » wo mei 12, 2004 22:21

Jochem schreef:MCdonalds heeft het vegetarische hamburger menu van de kaart gehaald: ook apart is de groenteburger niet meer te krijgen.

Klaag hier:
http://www.mcdonalds.nl (ga dan naar contact en vul het formulier in)

of schrijf een brief naar:

McDonald's Nederland B.V.
Paasheuvelweg 14
1105 BH Amsterdam
tel: 020-5642642

suc6
Jochem
In de (korte) tussenperiode dat ik vegetarisch was, heb ik wel eens een groentenburgermenu gegeten, maar nu ik veganistisch ben, heb ik daar toch niets meer te zoeken. Die broodjes zien er ook niet echt vegan uit.
Zelfs al zouden zij een vegan menu hebben, dan zou ik het toch niet helemaal vertrouwen. McDonalds staat ook niet op de lijst van diervriendelijke restaurants.

perseus

Bericht door perseus » do mei 13, 2004 0:49

Dat is echt belachelijk. Ik heb de rest van het gezin net geleerd groenteburgers te eten als ze naar de McDonald's gaan. :(

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » do mei 13, 2004 1:31

Burger King heeft ook een vegetarische burger.
Hebben ze die ook in Nederland?

VEMP

Bericht door VEMP » do mei 13, 2004 8:42

Tja, het is wel jammer dat ze het hebben gedaan. Ik ben fel anti-Mc Donalds, maar die burger bracht mensen dichter bij vegetarisme.

peppi

mac murder

Bericht door peppi » do mei 13, 2004 9:47

Ach maakt toch niets uit.
Je moet wel erg dom zijn om als vegetarier of veganist bij een fastfoodtent te gaan eten.

Sanne

Bericht door Sanne » do mei 13, 2004 10:17

Nee, bij de burgerking hebben ze geen vegaburger in Nederland. Heb ik ze al eens een brief over gestuurd, maar ze dachten er niet eens over.

Flexanist

Re: MCdonalds haalt vegetarische burger van menu!!

Bericht door Flexanist » do mei 13, 2004 14:26

Jochem schreef:MCdonalds heeft het vegetarische hamburger menu van de kaart gehaald: ook apart is de groenteburger niet meer te krijgen.

Jochem
Ik kon die burgers toch al niet eten omdat er uien inzitten. Bovendien ben ik niet thuis in een zaak waar vlees of vis bereid wordt.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » do mei 13, 2004 17:07

http://www.mcspotlight.org/

Op de bovenstaande site kan je lezen wat er mis is met McDdonalds.

perseus

Bericht door perseus » vr mei 14, 2004 4:06

De Burger King stinkt sowieso, letterlijk.

Gast

Bericht door Gast » vr mei 14, 2004 10:05

mc donalds is echt SLECHT...das geen eten maar gewoon maagvulling bahbahbah

Tinus

Bericht door Tinus » vr mei 14, 2004 12:41

De groenteburgers inclusief broodje waren wel helemaal vegan, dus dat was goed. Niet dat ik zo vaak bij de Mac kwam, misschien eens per jaar of nog minder, maar toch jammer dat het weg gaat.

Verder heb ik een vraag voor alle felle anti Mac personen. Wat is er slechter aan Mac Donalds dan de friettent om de hoek? Wist je bijvoorbeeld dat Mac Donalds zelfs hier in Nederland vrachtwagens op plantaardige olie heeft rijden en dat de eieren uit de friettent om de hoek gewoon legbatterij eieren zijn?

Dat ze er vlees en vis verkopen is niet direct een goede reden. Ze verkopen ook vis in de natuurvoedingswinkel waar ik al mijn eten koop. Ook de koeien die ze slachten en bossen voor omhakken, dat doen ze overal waar ze vlees verkopen, dus dat maakt de Mac niet slechter dan andere bedrijven.

En wat is er mis mee dat het eten niet zou smaken, dat is toch je eigen keus. Verder is het eten er volgens mij ook een stuk minder vet dan bij de gemiddelde friettent.

Dit is natuurlijk geen verkooppraatje voor de Mac, maar ik betwijfel of ze zoveel slechter bezig zijn, als ze al slechter zijn, dan andere eettenten.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » vr mei 14, 2004 12:58

http://www.managementboek.nl/recensie.a ... 351cf9d488

Naast de link die ik al heb gegeven waarom je McDonalds moet boycotten hier een recensie van het boek Fastfood paradijs van Eric Schlosser.
Misschien krijg je dan een beetje een beeld wat voor soort bedrijf het is.

Tinus

Bericht door Tinus » vr mei 14, 2004 13:15

ik heb de recensie gelezen maar nog steeds zie ik niets wat de Mac slechter maakt dan de meeste andere bedrijven. Het eerste deel van het commentaar in de recensie gaat over de massale groei van de productie van vlees en de nadelige gevolgen. Ligt dit alleen aan de Mac. Iedereen weet dat het hamburgertje van de Mac een plat lapje is waar bijna geen vlees in zit. Wat denk je wat er gebeurd als al die mensen die nu bij de Mac eten ineens naar de supermarkt hun hamburgers gaan halen of nog erger, als ze massaal kebab gaan halen. In een broodje kebab zit al gauw 5 keer zo veel vlees als in een hamburger van de Mac, en dat tegen nog lagere prijzen. Kan je nagaan wat voor problemen er dan zullen ontstaan. En het argument dat ze kinderen aan zich proberen te binden, doet niet bijna ieder winstgevend bedrijf met een product dat ook op kinderen is gericht dat? Nee, ik ben nog steeds niet overtuigd dat Mac Donalds slechter zou zijn dan Fret Kroket of Piet Friet. Bijna de gehele voedingsmiddelen industrie is gericht op het maken van winst i.p.v. het maken van goed en eerlijk voedsel. Laten we dus i.p.v. altijd tegen de Mac te zijn, gewoon eens voor natuurvoedinswinkels en biologische restaurants zijn. Iedere keer dat je zegt: 'Mac Donalds is slecht' hoort iedereen alleen: 'Mac Donalds' en gaat daar dus zo'n hamburger halen. Laten we dus alstublieft stoppen met reclame voor ze te maken.

Bruno2

Mc Wie ???

Bericht door Bruno2 » vr mei 14, 2004 17:15

Mc Donalds of all places. Who cares?? Ik kom daar gewoon niet, lijd nog liever honger. 'k heb het echt niet met die Amerikaanse multinationals die spelenderwijze de wereld veroveren/vernietigen. (Sorry, ligt nogal gevoelig...)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » vr mei 14, 2004 17:27

Voor wie een hekel aan Mc Donalds heeft, is dit waarschijnlijk een goede film.
De echtgenote van Morgan Spurlock is trouwens een veganistische chef.

choekiewoekie

Bericht door choekiewoekie » za mei 15, 2004 11:38

:D Whoehahaha! Die was leuk! :D

Dave

Bericht door Dave » za mei 15, 2004 17:13

Tinus schreef:De groenteburgers inclusief broodje waren wel helemaal vegan, dus dat was goed.
Heb je dat nagevraagd bij het hoofdkantoor?
Meestal is een groenteburger in een restaurant een groenteburger van Vivera of een ander soortgelijk merk waar ze een ei doorheen doen. Het zou wel heel bijzonder zijn als zij de groenteburger van The Hobbit verkochten. :o
Zit er in de broodjes echt geen lactose in (melk- of weipoeder, broodverbeteraars)?

Tinus

Bericht door Tinus » ma mei 17, 2004 10:23

ze hadden een eigen groenteburger, dus niet van een bepaald merk ofzo, en ze hebben altijd een lijst met alle ingredienten van alle producten (waarschijnlijk niet van de coca cola). Bij de manager kan je altijd navragen wat waarin zit. Bij de subway hebben ze trouwens ook eens een burger gehad die geschikt was voor vegans. Die was erg goed, eigenlijk beter dan bijna alle andere vegaburgers die ik ooit heb gehad. Heeft echter maar enkele maanden ofzo op het menu gestaan omdat niemand hem wilde hebben. Er stond groot bij dat ie geschikt was voor veganisten en dan willen veel mensen het waarschijnijk niet meer.

Iemand

Bericht door Iemand » ma mei 17, 2004 19:29

Heb die vegan burger een keer gehad en heb er nog nooit zo naar verlangd zelf te kunnen koken...Verder kom ik ook niet graag bij de mac...

Plaats reactie