Kleding

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Maarten
Leefwijze: veganist

Kleding

Bericht door Maarten »

Ik heb al een tijdje een jas en een T-shirt (van de tijd voordat ik veganist werd) waarbij ik opeens twijfel of het wel veganistisch is. Het gaat om het materiaal dat aan de rits vastzit waarmee je de rits makkelijker opent en sluit, dat in het Engels de "zipper pull" heet. Verder zitten er ook twee kleine 'parafernalia' (bij gebrek aan betere termen) aan twee touwtjes van mijn T-shirt. Beide kledingstukken zijn van het merk Revelation. Weten jullie misschien hoe ik erachter kom of deze dingetjes doorgaans van leer zijn of niet? Ze zien er eigenlijk wel van leer uit, alleen ik heb nooit de connectie gemaakt met die bepaalde kledingstukken omdat het zulke kleine accessoires zijn dat ik ze volledig over het hoofd zag.

Nu we het toch over kleding hebben: Waar moet ik nog meer op letten? Volgens mij staat bijvoorbeeld lang niet al het materiaal vermeld op de jassen als je een jas koopt. Is 100% katoen wel echt 100% katoen, zelfs als er een al dan niet neppe bontkraag op de jas zit? Niet dat ik zo'n jas koop, maar toch...
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Kleding

Bericht door Truus »

Mijn jas is synthetisch. Geen wol. Alleen mijn jas, aan mijn lijf verdraag ik synthetische kleding niet. Dan zoek ik naar katoen, linnen en hennep.
Plaats reactie