Veganistische Zomerweken 2011

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Zen
Leefwijze: veganist

Re: Veganistische Zomerweken 2011

Bericht door Zen »

Esther A schreef: Tja, zeker weten doe ik niks natuurlijk.
Er is iemand niet blij met mijn stukje over de zomerweek. Ik neem aan dat alles inmiddels op rolletjes loopt na een paar jaar en het was er zeker ook heel gezellig. Maar ik kan van mijn ervaring niks anders maken.
Nou Esther, ik vind dat je gewoon moet kunnen zeggen hoe de ervaring voor jou was. Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die jouw eerlijke mening op prijs stellen. Het hoeft geen eenzijdig verhaal te worden waarbij het alleen toegestaan is om de Veganistische Zomerweken te bewieroken.

En Alfons, veel plezier. Fijn dat jij het wel leuk vindt. To each his/her own.

Overigens wil ik mijn (lollig bedoelde) opmerking best verwijderen als iemand er echt aanstoot aan neemt. Maar het lijkt me aardiger als er gewoon wat luchtiger op ingegaan wordt. Neemt wellicht ook weer wat vooroordelen weg. :)
Cut cold stone with a warm heart

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Van mij mag je het laten staan, Zen. Ik had het zelf niet zo gezien, maar ik vind het wel grappig. Misschien voor sommige mensen toch nog reclame, ha ha. Alhoewel de Zomerweek eigenlijk geen reclame nodig heeft, het is bijna altijd volgeboekt.

Ananas

Bericht door Ananas »

o my god, ga je serieus in een kring staan en elkaars handen vasthouden? ....

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Ananas schreef:o my god, ga je serieus in een kring staan en elkaars handen vasthouden? ....
Ik snap niet wat daar erg aan is eigenlijk. Geeft juist een gevoel van verbondenheid.

Zen

Bericht door Zen »

Ananas schreef:o my god, ga je serieus in een kring staan en elkaars handen vasthouden? ....
Nou en of!
Jasmijn schreef: Ik snap niet wat daar erg aan is eigenlijk. Geeft juist een gevoel van verbondenheid.
Dat zeggen ze ook wel eens van alcoholconsumptie. ;) Volgens mij kan het ook prima zonder. Maar to each his/her own, zoals gezegd. :)
Veganpix schreef:Van mij mag je het laten staan, Zen. Ik had het zelf niet zo gezien, maar ik vind het wel grappig
Gelukkig! :)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Zen schreef:Nou en of!
Volgens mij wordt hier gedanst.
Zen schreef:Dat zeggen ze ook wel eens van alcoholconsumptie. ;) Volgens mij kan het ook prima zonder. Maar to each his/her own, zoals gezegd.
Hand vasthouden is niks schadelijks aan, integendeel, (overmatige) alcoholconsumptie is of kan wel schadelijk zijn. Natuurlijk kan het ook zonder.

Zen

Bericht door Zen »

Jasmijn schreef:
Zen schreef:Nou en of!
Klopt. In een kring. En hand-in-hand.
Jasmijn schreef: Hand vasthouden is niks schadelijks aan, integendeel, (overmatige) alcoholconsumptie is of kan wel schadelijk zijn. Natuurlijk kan het ook zonder.
Alocoholconsumptie hoeft niet schadelijk te zijn (tenzij we het weer over microben moeten gaan hebben). En het punt is dus dat het nu eenmaal niet bij iedereen past om in een kring te gaan staan en handen vast te houden. Maar het klinkt alsof jij prima op je plek bent op de Zomerweken. :)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Zen schreef:Jasmijn schreef:
Zen schreef:
Nou en of!

Klopt. In een kring. En hand-in-hand.
Doe ik elke week. Kringdansen zijn gaaf.

En ik wil best een keer naar de zomerweken, ben er alleen op het moment niet rijk genoeg voor. En meerdere tentjes hoeven van mij ook niet zo nodig. ;)

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Geen zin in een beetje afwisseling? ;)

Maar je moet ook voor de lunch en voor het avondeten in een kring staan en elkaars handen vasthouden rondom de tafel, vaak iets te lang naar mijn zin (wachten tot iedereen er was, haha). Ik denk dat ik ook gewoon geen zomerweek-type ben, ik vind andere dingen weer leuk, ik drink wel weer alcohol op een metalfestival, ieder z'n ding toch. Niet dat het niet leuk was, heb er wel degelijk leuke mensen leren kennen, workshops kan je kiezen waar je aan meedoet en zaten hele leuke tussen (theatersport, schilderen, en andere dingen waar ik me niet aan waagde zoals biodanza..), lekker zwembad, had het ook weer niet willen missen maar was voor mij gewoon een ervaring en niet iets wat ik ieder jaar zou doen. :)

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ik heb jarenlang bij Scouting gezeten, en daar was het zo dat als er gegeten werd je gewoon moest wachten tot iedereen wat had, en dat er dan even smakelijk eten gewenst werd. Dat had te maken, met een stukje opvoeding en fatsoen.
Van mij hoef je niet persé handen vast te houden voor het eten, maar ik vind het wel fatsoenlijk om niet meteen als een hond op je voedsel af te stormen, en dan kan bij zo'n week het handen vasthouden prima bij helpen lijkt me, want je kunt moeilijk handen vasthouden als iemand als zit te lepelen :mrgreen: .

Overigens zijn er talloze mensen op deze aardbol (lees: bijna iedereen behalve 'de onbeschofte westerse wereld') die een bepaalde traditie hebben waarbij het heel normaal is om even stil te staan bij het voedsel dat je in je mond loopt te schuiven eventueel voorafgaand aan de maaltijd. Wij (en daarmee bedoel ik even de 'beschaafde wereld') zijn soms niet zo beschaafd daarin, en veel mensen staan uberhaupt niet bij hun eten stil (dat is ook het grootste probleem voor ons als veganisten, want daarom denkt men er niet over na, en schuift men gedachteloos grote biefstukken naar binnen, terwijl wij daar wel bij stilstaan). Ik denk dat het zeker als veganist, maar eigenlijk voor iedereen nuttig zou zijn om even na te denken en stil te staan bij dat wat op je bord ligt. Als veganist zouden we het moeten toejuichen dat mensen even stil staan bij het eten, en nadenken over wat er allemaal speelt.

En om even terug te komen op de zomerweek: als het je (vantevoren) niks lijkt, nou dan doe je het lekker niet, maar het is een beetje flauw om de sfeer niet geproefd te hebben, er nog nooit geweest te zijn, en dan wel het te gaan 'afzeiken' (en nee dit is dus geen commentaar op mensen die er wel zijn geweest, en het niks vonden). Maar goed dat is mijn mening, en daar we in een vrij land leven heeft iedereen recht op zijn eigen mening :mrgreen:

Overigens drink ik ook wel alcohol, en of dat nou verbondenheid levert? Dan kun je dat ook zeggen van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal waar de Feyenoorders en Ajacieden 'broederlijk' naast elkaar zitten. Volgens mij heb je bij elk groepsverband wel een zekere mate van verbondenheid, ga maar eens bij de bushalte staan als het regent, of met een clubje vrienden naar een festival, of met een sportteam naar een wedstrijd of....of....of....

Maar goed ik dwaal af (alweer :roll: ), en ik ben zelf nog nooit geweest op de zomerweek, maar ik sluit me aan bij veganpix. Ook al zijn er bepaalde dingen die me wel of juist niet zo aanstaan, dat zou me er niet van weerhouden het eens uit te proberen als ik kan, omdat je zonder dat niet kan zeggen of het wel of niet iets voor je is.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Aldus sprak Jet. Ik sluit me bij je aan!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Iedereen moet het inderdaad zelf weten natuurlijk. Zelf voelde ik mij ook niet heel erg op mijn gemak op de zomerweken (was er overigens maar heel kort geweest ooit). Niet mijn ding, prima als het iemands anders ding is.

Enige wat ik wat onhandig vind is dat het soms een beetje te gepresenteerd wordt als een 'vegan' evenement, wat dan weer voor stereotype beeldvorming zorgt m.i. en dat is voor nieuwe mensen binnen de vegan wereld mss soms wat afschrikwekkend.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Aldus sprak Jet. Ik sluit me bij je aan!
hahahaha, (y) w00t! :mrgreen: zullen we een partij oprichten? :wink:

Afijn, als het goed is ga ik een huis kopen, en hou ik weinig geld/tijd over voor vakantie, dus ik moet maar zien of het dit jaar dan eens van (een dagje) zomerweek komt.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie