20 september- Kruidenwandeling en potluck in Groningen

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Morality, Rorrim

Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Re: 20 september- Kruidenwandeling en potluck in Groningen

Bericht door Valkyrjur »

Zijn er al veel aanmeldingen? Het lijkt me leuk, maar ik moet even geld bij elkaar schrapen voor de reis. Even afwachten nog dus...
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Valkyrjur schreef:Zijn er al veel aanmeldingen? Het lijkt me leuk, maar ik moet even geld bij elkaar schrapen voor de reis. Even afwachten nog dus...
Zou leuk zijn!

Op dit moment zijn er een stuk of 8 aanmeldingen, en nog een paar 'misschienen'.
Van dit forum weten Marten, Jet en Framboos nog niet zeker of ze komen (?).
Framboos

Bericht door Framboos »

Weet het inderdaad nog niet zeker, maar het lijkt me wel heel leuk dus ik doe mijn best. Helemaal sinds ik dinsdag Alexandra en Joop heb ontmoet.

Maar waarschijnlijk kan ik pas op de dag zelf aangeven of ik kom of niet, en heel uitgebreid iets bakken (want let's face it, ik ga natuurlijk bakken, niet koken...) is er denk ik niet bij. :?
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Komen Alexandra en Joop ook? :D :D :D

Geeft niet als het geen KOK (Kulinair Ogend Cupcakeje) wordt, aanwezigheid is immers het belangrijkste.
Framboos

Bericht door Framboos »

Jasmijn schreef:Komen Alexandra en Joop ook? :D :D :D
O, ehm, nee, dacht het niet, maar was zo leuk dat ondanks dat het veel verstandiger is als ik niet ga, ik toch overweeg in ieder geval even langs te komen.
Fruitig

Bericht door Fruitig »

Valkyrjur schreef:Zijn er al veel aanmeldingen? Het lijkt me leuk, maar ik moet even geld bij elkaar schrapen voor de reis. Even afwachten nog dus...
Bij het Kruidvat verkopen ze treinkaartjes voor € 12,90 voor heel Nederland :wink:
vegan with an edge!
Framboos

Bericht door Framboos »

Fruitig schreef: Bij het Kruidvat verkopen ze treinkaartjes voor € 12,90 voor heel Nederland :wink:
Ah, dank, dat gaat mij zondag 3,10 schelen. :wink:
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Framboos schreef:
Jasmijn schreef:Komen Alexandra en Joop ook? :D :D :D
O, ehm, nee, dacht het niet, maar was zo leuk dat ondanks dat het veel verstandiger is als ik niet ga, ik toch overweeg in ieder geval even langs te komen.
(y)
Framboos schreef:
Fruitig schreef: Bij het Kruidvat verkopen ze treinkaartjes voor € 12,90 voor heel Nederland :wink:
Ah, dank, dat gaat mij zondag 3,10 schelen. :wink:
In de zin van dat het je zonder die aanbieding 9,80 euro zou kosten? :wink:
Maar je woont toch in Groningen, dan hoef je toch niet met de trein?
Framboos

Bericht door Framboos »

O, nee, dat is voor de reden waarom ik nog steeds niet zeker weet of ik kom of niet (ik moet sowieso met de trein reizen zondag).
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Je mag gerust mijn ov lenen ;)
Marten

Bericht door Marten »

Het gaat me zo goed als zeker lukken om te komen, het is een eindje reizen maar het is mijn eerste kans om wat andere vegans te ontmoeten!

Ik heb vrij reizen en treinreizen vind ik toch geen probleem, muziek + boek mee en ik vermaak me wel. :)
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Jeej! Leuk, gezellig. Hebben we toch weer wat meer mensen erbij.
Ik heb nog wel een vraagje: als je (zo goed als zeker) weet dat je komt, wil je dan nog even een mailtje sturen naar info@veganisme om het te bevestigen? Alvast bedankt!
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Oh, ehmm... Het winkeltje zal waarschijnlijk niet open gaan, want het gaat niet zo goed met degene die dat zou doen. Excuses.
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Update:
de middag begint om 14.00 uur en duurt officieel tot 19.00 uur (blijft hetzelfde).
De kruidenwandeling begint om 15.30 uur en aansluitend zal de kassa van het winkeltje opengaan. Kruidenvrouw Saskia Nieboer kan helaas zelf niet aanwezig zijn, maar Eveline, die ook erg veel van kruiden weet, zal haar vervangen.
Ik heb intussen een aanmelding binnen van Marten, leuk!
Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Voor mij gaat het toch niet door. Het lijkt me heel leuk, zéker met kruidenwandeling, maar financieel gaat het hem echt niet worden :/ (ik heb nog 4 euro - en een volle voorraadkast, gelukkig - om ruim een week mee door te komen).

Aan iedereen die wel gaat: veel plezier!
Framboos

Bericht door Framboos »

Hoe was het?

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar na een na een nacht nauwelijks slaap heb ik de hele middag liggen slapen. :? Kon het echt niet opbrengen.
Marten

Bericht door Marten »

Ik vond het zeer geslaagd! Mooi om nu ook wat andere veganisten ontmoet te hebben!
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Zondag 20 september 2009- Vandaag brachten negen veganisten en een hond de dag door in kruidenstudiecentrum annex theeschenkerij de Groene Zon, Groningen. Reden voor de bijeenkomst was een potluck. Het idee van een potluck is dat iedereen wat te eten en drinken meeneemt om met elkaar te delen. Het is een fijne gelegenheid om nieuwe mensen te leren kennen, ervaringen en kennis te delen en jezelf vol te stouwen met heerlijk voedsel.

Aan voedsel geen gebrek. Wat er zoal door ons naar binnen werd geschoven: zelfgemaakt brood, turks brood, pesto, guacamole, 'papapaté' (zit een patent op :P ), pompoensoep, avocadosoep, salade met van alles en nog wat erdoor, vegaballetjes (met als hoofdbestanddeel mungbonen), chilikrieltjes met groenten, tufu-roerei met o.a. hazelnoten en kokos, rode druifjes, bojo (Surinaams gebak met o.a. kokos en cassave) en sojaslagroomfluff. Iedereen heeft erg zijn best gedaan en het was in een woord verrukkelijk.

Aan het eind van de middag verzorgde Eveline een kruidenwandeling. We werden allemaal meegenomen de tuinen van de Wiershoeck in en weten nu heel veel over kruiden, struiken en bomen. Van goudsbloem tot sedem, salie en rozemarijn tot springbalsemien, de gewone- en kweepeer tot wilg en moerbei en vlierbloesem- we weten er alles van. Na afloop van de kruidenexcursie werd er door diverse mensen nog wat gekocht in het winkeltje van de Groene Zon. De flyers en stickers die ik neergelegd heb, welhaast een winkeltje an sich, werden meegenomen en iedereen kreeg een pakje hennepmeel mee van Joes (van Natuurstoffen.nl), die ook nog even spontaan haar gezicht liet zien.

Aan het eind van de geslaagde middag ging iedereen weer naar huis. Er wachtte nog een aardige afwas, maar die hebben we met z'n drieen redelijk weg weten te werken.

Ik wil Saskia, die deze prachtige ruimte voor ons beschikbaar heeft gesteld en dit niet meer dan natuurlijk vindt, namens de NVV en ons allen heel hartelijk bedanken voor haar gastvrijheid! Ook wil ik Eveline namens de NVV heel hartelijk bedanken voor de kruidenwandeling en de hulp met de afwas.
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

marjan

Bericht door marjan »

Tjee, ik moet toch weer eens komen... ik ken hooguit 4 en misschien maar 2 of 3 van de mensen (grote fantasie :D )...
Plaats reactie