Nederland - Lage Vuursche - Veganistische Zomerweek 2007

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

De kans dat Marjan, Dani?l en ik er weer naar toe gaan is erg groot.

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A »

:lol: , ik lig hier helemaal in een deuk! Maar nu durf ik niet meer te komen hoor, hihi!

-gebruikergewist-

Waarom niet? Gewoon doen joh, het is echt hartstikke gezellig! :D

*Eva*
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Ze komt hoor, daar zorg ik wel voor :wink:

-gebruikergewist-

:D (y)

ingenting

Bericht door ingenting »

AH GOT DIBS ON THE SOUS-CHEF PART!

oftewel, als er weer hulp nodig is in de keuken wil ik maar al te graag komen :D

Even kijken of het te combineren valt met mijn Engeland reisje dan..
La maquereau des petits g?teaux (h)

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Ik kom in ieder geval niet. =)

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Mave schreef:Ik kom in ieder geval niet. =)
Jammer. Ga je iets doen wat nog leuker is?

-gebruikergewist-

Blijkbaar wel. :P

Mave

Bericht door Mave »

Ja, precies :D De zomerweek overlapt net met mijn weekje Zeeland, en die is al gereserveerd etc. Misschien kom ik nog 1 of 2 dagjes langs in Lage Vuursche =) Lijkt me wel leuk maar hangt af van hoe brak ik ben na n week feesten en zo =P

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Zo! Ik heb mijn plekje op het landgoed Venwoude al besproken! :D Ik ga, net als vorig jaar, weer genieten van een heerlijke Veganistische Zomerweek met heel veel lekker eten, dat allemaal voor mij (en andere vakantiegangers) klaargemaakt wordt :chef: . Heerlijk om een weekje niet zelf te hoeven koken. En ik hoop veel bekenden van vorig jaar eens weer te zien, maar natuurlijk ook heel veel 'nieuwe' mensen, waaronder de in dit topic eerder besproken fam. A. natuurlijk :lol:. En ik reken er ook een beetje op dat Joop en Kirsten nog 'even' komen langsfietsen. Ze lopen dan wel het risico verslaafd te worden aan een fantastisch weekje met andere leuke en gezellige veganisten, maar ook vegetari?rs en vleeseters, die graag een week lang willen genieten van lekker veganistisch en biologisch eten. Dus forummers, wacht niet te lang met opgeven, want vol = vol!!! :welcome:

:hungry: :broco: :carrot: :hungry2: :carro:

Nog 106 nachtjes slapen .... :? :lol:

Mave

Bericht door Mave »

Ik ga misschien toch; want die vakantieweek ^ gaat niet door..:)

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Mave schreef:Ik ga misschien toch; want die vakantieweek ^ gaat niet door..:)
Gaaf Mave!! Ehh ik bedoel gaaf dat je misschien toch naar de Zomerweek komt, maar jammer van je eerste plannen. We hopen dat je er idd weer bij bent, en misschien wil je zelfs wel weer nieuwe leden gaan werven tijdens die week, want daar heb je ervaring in en je bent er ook heel goed in. Of dat dit jaar weer resulteert in een prijsje, dat weet ik niet, maar wij (de NVV) zullen er heel blij mee zijn. Maar we zijn ook sowieso tevreden met alleen je aanwezigheid en gezelligheid. :lol:

Mave

Bericht door Mave »

Veganpix schreef:
Gaaf Mave!! Ehh ik bedoel gaaf dat je misschien toch naar de Zomerweek komt, maar jammer van je eerste plannen. We hopen dat je er idd weer bij bent, en misschien wil je zelfs wel weer nieuwe leden gaan werven tijdens die week, want daar heb je ervaring in en je bent er ook heel goed in. Of dat dit jaar weer resulteert in een prijsje, dat weet ik niet, maar wij (de NVV) zullen er heel blij mee zijn. Maar we zijn ook sowieso tevreden met alleen je aanwezigheid en gezelligheid. :lol:
Haha ;) Aah dankje, wat lief :D

Ik moet even kijken.. M'n financentjes voor de vakantie zijn noga laag maar misschien kan ik helpen ofzo..
Zal Peter 'ns mailen wat de opties zijn:)

marjan

Bericht door marjan »

Ik heb Peter ook al gemaild met de vraag om meer info voor op de website en het forum maar hij reageert nog niet zo :( Natuurlijk komen Dani?l en ik dit jaar ook weer :) . Wat is nu een jaar zonder veganistische zomerweek?

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Ik had nog twee vraagjes:

Euhm... is het zo dat er een wedstrijdje 'wie is de beste veganist?' continu wordt gespeeld? Dat echt alles wordt doorgelicht en owee als je wel een een product met een mogelijk verdacht e-nummer koopt....

Is het zo dat er veel nare verhalen worden verteld (Starsurprise heeft hier eens gepost over een vrachtwagen vol met varkens die naar de slacht reden, en dat 1 zo'n varken haar dan aan keek, nou dat soort dingen grijpen mij enorm aan, en te veel nare verhalen, dat trek ik gewoon niet)? Niet dat ik vind dat er geen discussies mogen zijn, maar als er van s morgens vroeg tot 's avonds laat met dierenmishandeling wordt rongestrooid, dan word ik niet zo blij.

Bedankt voor uw reacties 8)

marjan

Bericht door marjan »

Shantisabine schreef:Ik had nog twee vraagjes:
Euhm... is het zo dat er een wedstrijdje 'wie is de beste veganist?' continu wordt gespeeld? Dat echt alles wordt doorgelicht en owee als je wel een een product met een mogelijk verdacht e-nummer koopt....

Is het zo dat er veel nare verhalen worden verteld (Starsurprise heeft hier eens gepost over een vrachtwagen vol met varkens die naar de slacht reden, en dat 1 zo'n varken haar dan aan keek, nou dat soort dingen grijpen mij enorm aan, en te veel nare verhalen, dat trek ik gewoon niet)? Niet dat ik vind dat er geen discussies mogen zijn, maar als er van s morgens vroeg tot 's avonds laat met dierenmishandeling wordt rongestrooid, dan word ik niet zo blij.

Bedankt voor uw reacties 8)

Hoi Sabine,

Wees niet bang. Er komen op de veganistische zomerweek niet alleen veganisten. 1/3 is ongeveer veganist, 1/3 vegetari?r en 1/3 vleeseter. De veganisten die er komen zoeken elkaar meestal wel op maar ook de vegetari?rs en vleeseters met belangstelling voor veganisme sluiten aan in de gesprekken die direct of indirect te maken hebben met veganisme. Je wordt er niet beoordeeld op wat je mogelijk nog niet helemaal veganistisch doet of hebt. Meer komen er oprechte vragen aan de orde in de geest van"Hoe doe jij dat nou?" En dat op allerlei vlak. Het is soms ook leuk om te zien wat voor spullen iemand aan heeft of bij zich heeft maar dan in de positieve sfeer van "Hee, wat leuk, waar heb je die dan toch kunnen kopen?"

Er zullen best mensen zijn die nare dierenleedverhalen vertellen en mogelijk zijn er ook films of zo over. Je hoeft daar echter niet aan mee te doen. Het zijn mogelijke programma-onderdelen en er is z??? veel dat je toch steeds moet kiezen wat je wel en wat je niet wilt doen en wiens verhalen je wel of niet wilt aanhoren.

Ik wil je overigens ook wel de digitale folder van de zomerweek doorsturen als je die nog niet hebt. Ik wou hem al online zetten maar heb nog wat bijles en een toegangscode nodig geloof ik. Of ik moet hem helemaal gaan overtypen en daar heb ik nu ook weer niet zoveel zin in.

Mave

Bericht door Mave »

Het viel mij op dat er juist weinig wordt gesproken over veganisme e.d.:)

Nel

Bericht door Nel »

Mave schreef:Het viel mij op dat er juist weinig wordt gesproken over veganisme e.d.:)
Waar wordt wel over gesproken? :?: :D :D :D :D

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Nel schreef: Waar wordt wel over gesproken? :?: :D :D :D :D
Over het weer, de gezelligheid, lekker eten, de mooie natuurlijke omgeving enz. :lol:

Plaats reactie