Docu Blackfish komt naar Nederland

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Sybine
Leefwijze: flexanist

Re: Docu Blackfish komt naar Nederland

Bericht door Sybine » ma dec 02, 2013 23:00

Voor diegenen die netflix hebben: ik zag net tot mijn verrassing dat blackfish ook via netflix is te zien.
Ik ga nu niet meer kijken. Maar ik ga er komend weekeinde wel tijd voor vrij maken!

Renee1137
Leefwijze: veganist

Bericht door Renee1137 » di dec 03, 2013 10:26

AnAnAN schreef: Het Dolfinarium wilde ik al nooit meer heen, maar nu zal ik zeker niet mijn mond houden als mensen die ik ken er wel heen willen en kan ik verwijzen naar een film als dit.
En het werkt, volgens mij. Laatst hoorde ik ook weer van iemand, dat een kennis naar Blackfish was gegaan en prompt zei, "Ik ga nooit meer naar het Dolfinarium!"
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Veggie93

Bericht door Veggie93 » di dec 03, 2013 20:37

Ja, echt? Dat is wel echt goed!
Treat others how you would like to be treated.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di dec 03, 2013 20:44

En, tada! Blackfish staat (als één van 15 films) in de shortlist voor de Oscars in de categorie 'documentaires':
http://www.indiewire.com/article/oscars ... newsletter

Daar worden dan in januari de 5 nominee's uit gekozen, en daarvan wint er één de Oscar. Hebben jullie toevallig één of meerdere van de andere docu's op de shortlist gezien? Ik heb The Act of Killing gezien, en ik moet zeggen dat die héél erg goed is (ik ben na afloop in de foyer gewoon in tranen uitgebarsten, je verliest echt je hoop in de mensheid, maar zó goed in elkaar gezet...). Qua Blackfish sta ik natuurlijk achter de (normaal zo onbelichte) boodschap maar ik vraag me af of je het alleen op boodschap kan redden. Enfin, er komt zo zowieso weer nóg veel meer aandacht voor Blackfish dus dat is altijd goed :)

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Framboos

Bericht door Framboos » di dec 03, 2013 21:31

Renee1137 schreef:Ik heb The Act of Killing gezien, en ik moet zeggen dat die héél erg goed is (ik ben na afloop in de foyer gewoon in tranen uitgebarsten, je verliest echt je hoop in de mensheid, maar zó goed in elkaar gezet...).
Bizar he? Ik moest soms echt mijn mond dichtklappen. Dat je door het zelf naspelen pas tot de ontdekking komt hoe naar het voor de gemartelde moest zijn geweest... hoe... hoe...HOE?!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo dec 04, 2013 20:13

Framboos schreef:
Renee1137 schreef:Ik heb The Act of Killing gezien, en ik moet zeggen dat die héél erg goed is (ik ben na afloop in de foyer gewoon in tranen uitgebarsten, je verliest echt je hoop in de mensheid, maar zó goed in elkaar gezet...).
Bizar he? Ik moest soms echt mijn mond dichtklappen. Dat je door het zelf naspelen pas tot de ontdekking komt hoe naar het voor de gemartelde moest zijn geweest... hoe... hoe...HOE?!
Ja bizar. En echt zo goed gedaan. In het laatste kwartier ofzo, stapelde de ellende zich zo op, als een serie stokslagen, achter elkaar, ik begon gewoon haast te hyperventileren omdat ik wég wilde. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met een film...

Plaats reactie