Forse productiegroei bij afschaffing Europese melkquotering!

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Forse productiegroei bij afschaffing Europese melkquotering!

Bericht door Marcello »

Bij mij in de krant (Dagblad de Limburger, maar zal vast wel in alle regionale kranten gestaan hebben) heeft een erg verontrustend verhaal gestaan over de groeiende zuivel-industrie. Ik ben daar erg van geschrokken! :roll: Het stuk van 11-4 gaat over de afschaffing van de Europese melkquotering in 2015. Er wordt massaal ingezet op capaciteitsuitbreiding. Ik schrik zowel van de inhoud als vooral ook van de toon van het artikel. Gouden bergen worden beloofd voor de zuivelboeren! Hier is het artikel (pdf):
http://www.lekkerplantaardig.net/Zuivel ... 4GO001.pdf

Ik geloof daar dus zelf absoluut niet in! Niet alleen vanwege een geleidelijke transitie naar meer plantaardige voedselbronnen, maar ook puur economisch gezien klopt dat verhaal gewoon niet, naar mijn mening. Hoe kun je nu volhouden dat de prijs omhoog gaat, als de productie fors wordt uitgebreid?! Die zuivelanalist, Mark Voorbergen, preekt voor eigen parochie en vertelt gewoon het verhaal wat ze het liefste horen, tenminste, zo zie ik dat.

Daar zou wel eens een gemene verborgen agenda achter kunnen zitten! Als nu als gevolg van dit nieuwe Europese beleid straks boeren in de problemen komen en blijven zitten met hectoliters waardeloze melk en waardeloze bedrijven, zullen deze weer aankloppen bij Europa voor geld. De Nederlandse boeren zijn daarbij meestal nog vrij braaf, maar bijvoorbeeld de Franse aarzelen nooit om gewoon hele steden plat te leggen met hun blokkades. Alle belastingbetalers zullen straks opdraaien voor deze ellende (zoals ze nu en altijd al gedaan hebben :( ).

Hoe zit dat met de export van zuivelproducten naar landen waarvan de bevolking nooit zuivel heeft gebruikt en waarvan de bevolking melk niet eens kan verdragen? Slaagt de industrie erin ook deze mensen wijs te maken dat melk goed voor hun is? Zijn er in die landen geen medici die een tegengeluid laten horen? Bijvoorbeeld met die Nederlandse babymelkpoeder die zo populair is in China dat hier de schappen leeg zijn.

Wat denken jullie van dit artikel?
Wat kunnen we doen om dit tegen te houden?
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.
Eef
Leefwijze: veganist

Re: Forse productiegroei bij afschaffing Europese melkquoter

Bericht door Eef »

Vreselijk :x
Plaats reactie