Bloed, zweet en luxeproblemen!

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Liadan
Leefwijze: veganist

Re: Bloed, zweet en luxeproblemen!

Bericht door Liadan » zo jul 01, 2012 11:01

Ik wist helemaal niks van dit programma (ik heb geen tv :wink: ) maar heb inmiddels ook een paar afleveringen gezien. Erg leuk programma, wat goed dat dit getoond wordt. Ook heel veel respect voor de hele groep, het lijkt me erg heftig om zo hard te werken. Het valt me wel op dat de meeste mensen van de groep nog steeds zoiets hebben alsof het om 2 werelden gaat en alsof alles los van hen staat. Zo van: 'ja maar ik blijf wel gewoon koffie drinken hoor'. Damn hoeveel moeite is het om gewoon die met het fair trade logo te pakken.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 01, 2012 12:50

Uitzending gemist doet 't niet op mijn computer... weet iemand waar ik de afleveringen nog meer zou kunnen kijken?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo jul 01, 2012 15:11

Ik heb gegoogled en zo heb ik de serie afgelopen week bekeken: http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... eproblemen

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 01, 2012 16:20

Via uitzending gemist dus... daar wil ik het dus ook de hele tijd kijken, maar hij hangt om de seconde vast en wil niet verder laden als ik 'm op pauze zet. :(
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » zo jul 01, 2012 18:52

Appelmoes schreef:Via uitzending gemist dus... daar wil ik het dus ook de hele tijd kijken, maar hij hangt om de seconde vast en wil niet verder laden als ik 'm op pauze zet. :(
Probeer het dan eens met google chrome of een andere browser. Explorer wil nog wel eens vervelend doen.

veggie0carrot

Bericht door veggie0carrot » zo jul 01, 2012 19:09

Jeemiggg... Hoe die mensen daar met haar omgaan als ze horen dat ze veganist is!!! :shock:
Oke, meestal doen mensen wel zo ( ik weet dat zeker weten uit eigen ervaringen ), maar als ze voor haar niets tot weinig plantaardige dingen willen kopen, dan zou je toch flippen?
Echt hoor, mensen kunnen niet normaal met je omgaan als je veganist bent. Helaas.
Ik heb het geprobeerd bij mij op school.
Resultaat: Ze hielden zich blind en gingen mij uitlachen en pesten :?
Behalve een paar die nu vegetariër of veganist zijn.
Maar dat zijn dan juist weer de mensen die geen goede cijfers halen en uit je klas gaan :x

Nou ja, in ieder geval: Ze hadden wel even wat aardiger tegenover haar mogen zijn en wat plantaardig voedsel voor haar mogen kopen. Je zit daar in hetzelfde schuitje. Misschien kan je dan ook wat toleranter tegenover elkaar doen??????

:hippy:
Animals are my friends... I don't eat my friends!

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » zo jul 01, 2012 19:50

Ik vond het ook niet kunnen hoe ze met Daphne omgingen. Heb de afgelopen dagen dingen opgezocht over Happy Herbi en dan is het ongelooflijk om te zien hoe iemand die zo bewust, creatief en kundig is zo wordt buitengesloten.
Kan me goed voorstellen dat ze zich steeds meer ging terugtrekken. Wel weer heel leuk dat ze in de laatste aflevering zo goed die overhemden maakt :)
Toen kon je ook zien dat ze haar eigen gang ging en de kracht bezat ondanks de moeilijke omstandigheden.

Liadan

Bericht door Liadan » ma jul 02, 2012 8:41

Het lijkt me sowieso erg moeilijk om op die plaatsen veganist te zijn. Die mensen die daar in armoede leven die hebben niet de luxe om zulke idealen te hebben en ik kan me voorstellen dat het best wel moeilijk is om daar aan je idealen vast te houden, vooral als je in een groep bent. Ik zou me best wel lullig voelen als ik met sommige dingen niet mee deed, maar aan de andere kant voelt het ook slecht om dingen te doen die tegen je principes ingingen. Ik vraag me ook af waarom de programma makers een veganist erbij wilden hebben, want Daphne is echt totaal niet zoals die andere mensen, ik vond die anderen eigenlijk behoorlijk verwend en arrogant. Ik bedoel, die jongen had 15 jassen en dat meisje 40 paar schoenen? :shock:
Ik las hierboven dat Daphne spijt had dat ze mee had gedaan.. nou ik vind dat ze het helemaal niet slecht heeft gedaan. Iedereen in het programma heeft wel stomme dingen gezegd, dat is logisch met zo'n cultuurshock.

Plaats reactie