Nieuwe vleesvervanger

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Nieuwe vleesvervanger

Bericht door Marla »

Mijn broer wees me op een artikel over een nieuwe vleesvervanger, wel op basis van soja maar dan 'sappig en vezelig'. http://www.nrc.nl/wetenschap/article249 ... svervanger" target="_blank

Ik ben benieuwd hoe het zal smaken, klinkt wel interessant. Wel vaag dat ze zo geheimzinnig doen.
Berti
Leefwijze: part-time veganist

Re: Nieuwe vleesvervanger

Bericht door Berti »

ik vond het een interessant artikel, niet nodig dat ze zo geheimzinnig doen dat dan ook weer wel.
voor mij zou het wel een voorwaarde zijn dat die eiwitten echt van planten kwamen en niet van suiker (!!) of zuivel (!!) als zou ik dan wel eventueel de suikerbasis eiwit proberen. maar suikers krijgen we al zat binnen.
vind het een beetje flauw dat men meent dat veel produkten die beet missen, over het algemeen valt dat best mee, vooral bij seitan achtige dingen.
smaak komt trouwens niet van de struktuur van iets, wat ook wordt genoemd.
wel goed dat ze hiermee bezig zijn en dat de regering hiervoor subsidie geeft, dat laat toch zien dat er wordt nagedacht...
Patricia

Bericht door Patricia »

Is dat niet de man van Marianne Thieme die hiermee bezig is?
Een vriendin van me had met hem gepraat en hij vertelde dat hij met zoiets bezig was. (y)
Vooral de vleeseters kunnen hierdoor over de streep getrokken worden om af en toe geen vlees te eten.
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Die is met lupine bezig. Dit lijkt weer iets anders te zijn.

Zie http://www.ojah.nl/" target="_blank

Het lijkt echt 100% plantaardig te zijn. Vegan :)

Staat op hun site: "100% plantaardig. Geen zuivel, kippenei-eiwit of andere ingredienten van dierlijke oorsprong. "
Marla

Bericht door Marla »

Ik vind de naam wel een beetje suf trouwens. Maar goed, als het lekker en veganistisch is kan ik me daar ook wel weer overheen zetten :)
Ananas

Bericht door Ananas »

Misschien kunnen we de fabrikanten zoals Tivall mailen dat hun bite beter wordt, als ze de eieren eruit halen :lol:
Berti

Bericht door Berti »

goeie! vond quorn eerst ook wel lekker maar helaas niet vegan...
Patricia

Bericht door Patricia »

Ananas schreef:Misschien kunnen we de fabrikanten zoals Tivall mailen dat hun bite beter wordt, als ze de eieren eruit halen :lol:
Die heb ik een paar weken ook gemaild met dit voorstel.
Hun antwoord was,dat ze het in de groep zouden gooien (met andere woorden maar die ben ik even kwijt) :D
Berti

Bericht door Berti »

mooi want tivall maakt goed spul...
rik23

Bericht door rik23 »

Zolang het geen chemisch frankensteinvoedsel is en de hiervan afkomstige hartige snacks in de winkel met 2 cijfers aangeprijst kan worden wil ik hier graag mijn tanden inzetten :P :P :P
Styx

Bericht door Styx »

Ben benieuwd of het wat is...
Berti

Bericht door Berti »

ja dat is dus het doel he, mensen nieuwsgierig maken zodat ze het kopen.

rik, hoezo met twee cijfers? dan denk ik aan bedragen van tien euro of hoger ....beetje duur he.
Fynnya

Bericht door Fynnya »

Ik vind het echt stom dat ze om aandacht voor hun product te krijgen andere vegetarische producten moeten afkraken. Vleeseters die nooit vleesvervangers eten, lezen dan dat vleesvervangers nooit een lekkere bite hebben, waardoor er nog minder kans is dat ze het ooit een keer proberen.
Moet dat nou? Kunnen ze niet gewoon hun product aankondigen op een manier die niet vegetarisme benadeelt?
Er zijn echt genoeg vegetarische producten die wel een lekkere bite hebben: quorn, seitan, veel chinese vleesvervangers, dus waar hebben we het over?

Verder wel leuk als er een nieuw veganistisch product komt. Er staat nergens wanneer het komt, of wel?
lena

Bericht door lena »

Helemaal mee eens Fynnya! Dat zelfde zie je ook wel wat met kookboeken vind ik. Als een "gewone" kookwebsite bijvoorbeeld Veganomicon ofzo reviewt dan is de toon bijna altijd iets als "eindelijk een veganistisch kookboek met lekkere recepten in plaats van smakeloze linzenprutjes". Terwijl er al zeker tien jaar hele goede kookboeken op de markt komen. Ze zeggen aan de ene kant wat positiefs, maar toch wordt aan de andere kant weer een negatief vooroordeel bevestigd. Zo jammer.
rik23

Bericht door rik23 »

Hoezo "smakeloze linzenprutjes? ik eet meestal prutjes van linzen, gele en kikkererwten, groene katjang, boekweit of maisgries met groente en kruiden erdoor.
En hoe weing ik me ook aan enig recept hou, het resultaat is elke keer lekker. :lol:

Berti zei: rik, hoezo met twee cijfers? dan denk ik aan bedragen van tien euro of hoger ....beetje duur he.
Dat klopt. Maar zoals je waarschijnlijk al dacht had ik een andere formule in mijn hoofd.
Namelijk: 0,zoveel is met met 2 cijfers en 1,zoveel is met 3 cijfers.
Ananas

Bericht door Ananas »

Patricia schreef:
Ananas schreef:Misschien kunnen we de fabrikanten zoals Tivall mailen dat hun bite beter wordt, als ze de eieren eruit halen :lol:
Die heb ik een paar weken ook gemaild met dit voorstel.
Hun antwoord was,dat ze het in de groep zouden gooien (met andere woorden maar die ben ik even kwijt) :D

Ik heb er ook weer eens een mailtje tegen aan gegooid, en daarin duidelijk gemaakt dat mijn geld nu bij alpro en natuurwinkels belandt :P dat moet ze motiveren toch?

nog meer mensen die mee willen doen? het helpt vast als ze meerdere mails krijgen.

http://www.tivall.nl/contactform.asp" target="_blank
Brent

Bericht door Brent »

Waar was vlees eigenlijk een vervanger van?
Ted

Bericht door Ted »

Brent schreef:Waar was vlees eigenlijk een vervanger van?
:D
Van een gezonde evenwichtige voeding? (slechte vervanger...)

Vleesvervanger... klinkt mij zoiets als nicotinekauwgom.
Wat je lichaam niet nodig heeft, hoef je toch niet te vervangen?

Maar, wat's in a name... wel leuk dat er zoveel lekkere vega producten zijn en bij komen.
Wen

Bericht door Wen »

Ja, ik ook. Maakt voor veel mensen de overstap veel makkelijker of soms zelfs het verschil in slagen of falen.
JesseL

Bericht door JesseL »

Ik vind vega burgers gewoon erg lekker. Veel lekkerder dan vlees eigenlijk en ik zie het ook niet als een vervanger op die manier. Wij eten gewoon graag aardappels en groente en dan is een derde, hartige smaak erbij gewoon erg lekker. Bij eenpans gerechten als macaroni of rijst zal ik ook geen burger eten, want dan heb je al een zeer gevarieerd smaken patroon.

De kinderen zijn geen vlees gewend en hoeven dus ook geen vervanging op die manier, maar toch vinden ze burger erg lekker. Het is dus echt niet alleen voor vlees-verlaters ofzo...
Plaats reactie