Vegan in house

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
vnv
Leefwijze: veganist

Vegan in house

Bericht door vnv »

Gisteren (6 augustus) in een aflevering van house:

Een vegan stel die bij House op bezoek kwam. Ik heb het zelf niet gezien (was bezig met klussen), maar misschien iemand anders? Was het positief?
Annika
Contacteer:

Re: Vegan in house

Bericht door Annika »

Heb de episode niet gezien gisteren maar wel eerder maar volgens mij ging dat over een raw food stel wiens baby niet goed groeide.
De kinderbescherming nam het kind af omdat ze meende dat het aan de vegan levensstijl van de ouders kwam, uiteindelijk onderzocht House de baby en er bleek iets met een bepaald orgaan te zijn wat niks met de ouders te maken had en de ouders kregen het babytje weer terug.
An apple a day

Bericht door An apple a day »

Haha, nee. Het was wat banaler. Zij is voedingsdeskundige, hij was vegan geworden door haar. Zijn uitwerpselen bleven drijven en House zei dat hij haar bedroog. Hij ontkende, zij zei dat het niet gaf omdat hij zo aardig was en grappig etc. Toen keek House op en hij zei dat hij haar niet met een ander bedriegt maar omdat hij stiekem cheeseburgers heeft gegeten, want alleen vet blijft drijven. Toen werd ze woest en hij was exit. Waarop House aangaf dat hijzelf best wel grappig en aardig is. Uiteindelijk probeerde hij haar een baan te bezorgen in het ziekenhuis. Aan het eind van de uitzending zaten House en de vegan dame samen in een bar. Zij dronk muntthee, hij bestelde ook muntthee. Hij zei dat hij drugs gebruikte, antidepressiva slikt, drinkt, dat zijn collega's hem depressief vinden, dat hij rondscharrelt en dat hij vlees eet. Toen zei zij dat hij tenminste eerlijk is. House zei weer dat dat een uitzondering is. Als laatste zei hij: one more thing, I really hate tea...
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Sowieso was dacht een van die actrices in die serie vegan (in het echt dus...weet niet of dat karakter het ook is in de serie).
Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

An apple a day schreef:Haha, nee. Het was wat banaler. Zij is voedingsdeskundige, hij was vegan geworden door haar. Zijn uitwerpselen bleven drijven en House zei dat hij haar bedroog. Hij ontkende, zij zei dat het niet gaf omdat hij zo aardig was en grappig etc. Toen keek House op en hij zei dat hij haar niet met een ander bedriegt maar omdat hij stiekem cheeseburgers heeft gegeten, want alleen vet blijft drijven. Toen werd ze woest en hij was exit. Waarop House aangaf dat hijzelf best wel grappig en aardig is. Uiteindelijk probeerde hij haar een baan te bezorgen in het ziekenhuis. Aan het eind van de uitzending zaten House en de vegan dame samen in een bar. Zij dronk muntthee, hij bestelde ook muntthee. Hij zei dat hij drugs gebruikte, antidepressiva slikt, drinkt, dat zijn collega's hem depressief vinden, dat hij rondscharrelt en dat hij vlees eet. Toen zei zij dat hij tenminste eerlijk is. House zei weer dat dat een uitzondering is. Als laatste zei hij: one more thing, I really hate tea...
Oh ok.
Die episode heb ik helaas nog nooit gezien :(
jet
Moderator

Bericht door jet »

Bones is ook vegan (karakter niet geloof ik, maar de actrice wel schijnt....)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
vnv

Bericht door vnv »

Kijk, leuk die informatie. Van Bones wist ik niet.

Bij house had ik nog wel het einde gezien in de bar. Maar ik had de rest niet mee gekregen. Zo te horen was het neutraal voor de veganist, en werdt er niet een ziekte aan vast gepraat. Mooi dus!
Ik denk dat het veganisme nu toch veel 'normaler' is dan 10 jaar geleden.
Framboos

Bericht door Framboos »

vnv schreef:werdt
My eyes, my eyes!

:wink:
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

:D
jet
Moderator

Bericht door jet »

Vond een lijstje met bekende vegans. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vegans" target="_blank)
Vraag me wel af in hoeverre die helemaal klopt (meen van sommigen te herinneren dat ze alleen tijdelijk een vegan dieet volgden).
Wel een paar namen waarvan ik het niet wist: Bryan Adams, Erykah Badu, Carrie-Anne Moss, Ellen Degeneres en Portia deRossi, Casey Affleck en Alec Baldwin
Toch wel leuk :)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Ben ik nu dus weer zo wereldvreemd dat ik al die namen helemaal niet ken... :?
Framboos

Bericht door Framboos »

Bryan en Erykah: zangers.

Carrie-Ann: actrice van models inc ( :oops: dat is lang geleden!) en the Matrix

Ellen: Ken je de comedy of talkshow Ellen?

Portia: Ellens vriendin, de uberblonde uit Ally McBeal

Casey Affleck: broertje van Ben Affleck, speelde o.a. in alle Ocean's (eleven, twelve, etc)

Alec: acteur, te veel om op te noemen, zie hier: http://www.imdb.com/name/nm0000285/" target="_blank

Ben ik te veel thuis in pop-culture dat ik al deze namen ken? :wink:
Marla

Bericht door Marla »

Ik ken ze ook bijna allemaal hoor Framboos!

Ellen hoort er trouwens niet (meer?) op te staan, zij eet wel vlees.
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ze was toch recent weer vegan geworden?
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Die mensen en films e.d. zeggen me echt helemaal niks, maar in ieder geval erg fijn dat ze vegan zijn :D
Marla

Bericht door Marla »

Ik vind het zo stom dat in de meeste films of series waarin een personage veganist zou zijn die persoon vervolgens heel snel weer vlees of vis gaat eten. Nu kijk ik bijv. six feet under en daarin zit een vrouw die al jaren vegan was maar nu geeft ze borstvoeding en is ze vis (en misschien zelfs vlees?) gaan eten.
Ook zag ik een keer een film waarin iemand vegan was, maar die ging bij een date uit eten bij een steakrestaurant (en at dus ook vlees) omdat hij indruk op dat meisje wilde maken :roll:
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Lezen jullie biografieen over fimsterren?
jet
Moderator

Bericht door jet »

absoluut niet!
Moet eerlijk bekennen dat ik me niet kan herinneren ooit een biografie gelezen te hebben.... :mrgreen:
Ik lees af en toe bij mijn buurvrouw of in de sauna van die paparazzo blaadjes, maar ook daar staan dit soort dingen niet in volgens mij.....
Marla

Bericht door Marla »

Ik kijk wel altijd op IMDB, daar staan korte bio's. Als ik een acteur goed vind dan zoek ik daar op in welke films hij nog meer speelt, heel erg handig!
Zo weet ik ook via IMDB dat Cassey Affleck getrouwd is met de zus van (wijlen) River Phoenix en Joaquin Phoenix die uit een familie komen die helemaal vegan is :)
jet
Moderator

Bericht door jet »

shit, is ie getrouwd?! :mrgreen: misschien wil zn grote broer ook wel vegan worden... :mrgreen: :mrgreen:

imdb gebruik ik ook vaak, en idd kom ik daar vaak tegen als iemand vegan is
Plaats reactie