Rauw

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Rauw

Bericht door TonyJello »

Kan je toch herstellen?

Alleen even " achter Vegantastic zetten.

jannekevt

Bericht door jannekevt »

ok dank je wist ik niet

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Tom is inmiddels ondergedoken:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... oken.dhtml
en:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... is-foetsie

En dan zijn er ook nog mensen die dit grappig vinden of proberen te maken:
http://www.parool.nl/parool/nl/508/Theo ... eten.dhtml
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Hihi, ik denk dat iedereen wel zo'n Henk en Gerda stel kent, lekker gourmetten (uitgesproken met een Nederlandse g) op 2e kerstdag.
Marcello schreef:
defruiteters schreef:Ik vind Tom er gezond en gelukkig uitzien, met een leuk vriendinnetje. Hij is op de foto die ik vandaag zag bijna even lang als zijn moeder...

...Wat betreft Tom zijn gezondheid: het enige wat was geconstateerd was dat hij klein was...
Helemaal mee eens! Alsof lengte een indicator voor gezondheid is. Ik was zelf ook de één na kleinste in de klas.
Is het nog goed gekomen met jouw lengte, Marcello? :)

Ik zou ook niet voor thuisscholing kiezen (daar heeft South Park een leuke aflevering over, 'Hooked on Monkey Phonics'), maar in Amerika is dat bijvoorbeeld best normaal. Als een kind gewoon op sport/muziekles zit en contact heeft met buurkinderen zie ik het probleem niet zo, maar volgens mij is een vrijeschool best leuk.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Marcello schreef:
defruiteters schreef:Ik vind Tom er gezond en gelukkig uitzien, met een leuk vriendinnetje. Hij is op de foto die ik vandaag zag bijna even lang als zijn moeder...

...Wat betreft Tom zijn gezondheid: het enige wat was geconstateerd was dat hij klein was...
Helemaal mee eens! Alsof lengte een indicator voor gezondheid is. Ik was zelf ook de één na kleinste in de klas. Ik denk, maar dat is meer een gevoel, dat het qua eten best mogelijk is op deze manier aan alle benodigde voedingsstoffen te komen. Let dan wel ook op supplementen zoals B12 en D (maar dat scheen in orde te zijn zei Alex eerder).

Maar nogmaals: Tom's wereld is naar mijn mening echt te klein, dat is niet goed!
Nee, ik heb niets gezegd dat b12 en D goed zou zijn. Ik had weleens iemand gehoord die zei dat ze b12 supps nam, maar dat betwijfel ik. Hoewel zo een docu niet alles verteld. Belangrijkste is die waarden iig maar ik snap niet waarom dat niet in die docu zit. Ik zal eens kijken of ik mailadres vind van die documaakster.. ben wel benieuwd daar naar.

Marla

Re: Rauwst

Bericht door Marla »

TonyJello schreef:Zo, ik heb net een grote schaal met rauwe spinazie op en daarin ook nog tomaat, komkommer, taugé, chiazaad, sezamzaad, lijnzaad, hennepzaad, komijnzaadpoeder en een avocado... hopelijk was dat een volwaardige maaltijd en raak ik niet ondervoed op zijn Afrikaans. Of had ik beter een boterham met hagelslag of kaas kunnen eten en een beker melk kunnen drinken? Misschien nog glas cola en een zakje chips toe?
Klinkt goed, die maaltijd.
Overigens zei die arts niet dat Tom net zo ondervoed was als een Afrikaans kind (ik dacht eerst ook dat ze dat zei), ze zei alleen dat zijn groeicurve er zo uitzag, dat is toch wel iets anders.
Maar wat me opvalt in de documentaire, en wat jij nu ook schetst, is alsof er niks zit tussen enerzijds een rawfood dieet, en anderzijds een dieet van dierlijke eiwitten, gefrituurde dingen en frisdrank. In de docu hebben ze het ook alleen over patat en kroketten, en vlees en vis, als alternatief voor Tom. Maar wat dacht je van peulvruchten, tofu, sojamelk. Niet raw, maar als ze zijn dieet zou moeten aanvullen dan zou het toch ook met dat soort dingen kunnen? Ze doet (of zo lijkt het in ieder geval in de docu) alsof iedereen die niet raw eet alleen maar hele slechte ongezonde dingen eet, en zo is het gewoon niet. Ja, ik ben het wel met haar eens dat het op scholen echt heel slecht gesteld is. Bij de school waar ik werk ook, daar zie je de kinderen om 8 uur 's morgens met een energy drankje lopen :? Maar daar hoeft Tom zelf toch niet perse aan mee te doen? Geef hem een mooie bento box met lekker eten mee!

Marla

Bericht door Marla »

Marcello schreef:
Theodor Holman, ik had het kunnen weten. Wat een verschrikkelijke stukjes schrijft die vent.

Emiel

Bericht door Emiel »

Dit alles, vooral hoe het in de media gebeurt, is een mooi voorbeeld van hoe mensen het allemaal beter denken te weten, zich met alles en iedereen willen bemoeien en vooral hoe ontwetend de meesten zijn en dit volgens mij nog prettig vinden ook.

"Hell is other people", zei Sartre ooit en hij had wat mij betreft gelijk. Al ben ik het niet altijd met deze uitspraak eens, maar meestal wel..

Butternutkin

Marla schreef:
Marcello schreef:
Theodor Holman, ik had het kunnen weten. Wat een verschrikkelijke stukjes schrijft die vent.
Ik durf het bijna niet meer tegen jou te zeggen, maar zo ziet die man eruit: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Holman.JPG

Ik heb niks tegen mensen met overgewicht, want dat zijn ook gewoon mensen, maar het zijn wel altijd uitgerekend mensen met overgewicht (en/of die er ongezond uitzien, wallen, doffe huid) die de meeste commentaar hebben op een niet conventioneel dieet. Want dat is 'vies' en 'niet gezond'. Dat vergelijk ik dan maar met mensen die heel raar reageren als ik uit ga en geen alcohol drink. Mensen willen niet geconfronteerd worden met de slechte dingen die ze doen. Als een ander wel goed, of in ieder geval beter, bezig is en dit uitdraagt, is dat precies wat er gebeurt.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Nel

Bericht door Nel »

„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“

Emiel

Bericht door Emiel »

Butternutkin schreef:Ik heb niks tegen mensen met overgewicht, want dat zijn ook gewoon mensen, maar het zijn wel altijd uitgerekend mensen met overgewicht (en/of die er ongezond uitzien, wallen, doffe huid) die de meeste commentaar hebben op een niet conventioneel dieet. Want dat is 'vies' en 'niet gezond'. Dat vergelijk ik dan maar met mensen die heel raar reageren als ik uit ga en geen alcohol drink. Mensen willen niet geconfronteerd worden met de slechte dingen die ze doen. Als een ander wel goed, of in ieder geval beter, bezig is en dit uitdraagt, is dat precies wat er gebeurt.
Hear! Hear!

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Butternutkin schreef:...Is het nog goed gekomen met jouw lengte, Marcello? :) ...
Ja, ik ben nu 175 cm lang, maar een hele tijd leek dat toch nog klein omdat ik een vriend had van 2 meter ;).
(zo zie je maar: alles is relatief!)

Jeugdzorg schijnt vanmorgen bij Tom aan de deur te hebben gestaan:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ngen.dhtml
en:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2117 ... Tom__.html

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Marla schreef:...Maar wat me opvalt in de documentaire, en wat jij nu ook schetst, is alsof er niks zit tussen enerzijds een rawfood dieet, en anderzijds een dieet van dierlijke eiwitten, gefrituurde dingen en frisdrank. In de docu hebben ze het ook alleen over patat en kroketten, en vlees en vis, als alternatief voor Tom. Maar wat dacht je van peulvruchten, tofu, sojamelk. Niet raw, maar als ze zijn dieet zou moeten aanvullen dan zou het toch ook met dat soort dingen kunnen? Ze doet (of zo lijkt het in ieder geval in de docu) alsof iedereen die niet raw eet alleen maar hele slechte ongezonde dingen eet, en zo is het gewoon niet...
Ja, er zit een enorm gat tussen enerzijds de carnisten, bijvoorbeeld Pauw en Witteman (waarvan ik niet weet wat ze eten, maar het zo inschat) en vele andere betrokkene en anderzijds Francis en Tom die rauw eten. Vegetariërs, vegansten, macrobioten en wat nog meer voor eters en levenskunstenaars zitten daar nog tussen? Deze kloof is zodanig groot dat daar geen oplossing voor is. Francis kent wel beide werelden en heeft kennis van wat ze doet, maar de carnisten schieten hopeloos tekort aan kennis en daardoor begrip voor Francis. Ze zit in een machteloze situatie. Ook zullen artsen, scholen en instanties elkaar napraten, want er zijn weinig mensen die hun eigen mening durven te laten horen. Het blok tegenstanders wordt steeds groter en sterker.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla »

Vanmiddag in standpuntnl een stelling over de mogelijke uithuisplaatsing van Tom en wat de luisteraars daar van vonden. Een nogal groot deel vond het dieet van Tom echt niet kunnen. Ik krijg dan zo'n gevoel dat er bij veel mensen een andere emotie onder zit. Als je afgeeft op andermans voeding hoef je niet naar je eigen voeding te kijken.

Eerlijk gezegd heb ik de afwijking om in de supermarkt te kijken wat iemand op de lopende band zet of in zijn/haar kar heeft. Dan heb ik echt een afwijkende kar met al die groente en fruit. En dan eet ik niet eens rauw. Maf, zoonlief en ik gingen er al grapjes over maken. Dat zes trossen bananen in je kar misschien betekent dat je uit huis geplaatst moet worden 8)

Maar ff serieus, ik begrijp het hele gedoe rondom Tom niet goed. Hij kan toch thuis onderwijs krijgen en zelf geeft hij aan bij zijn moeder te willen blijven.
Gisteren in het nieuws een uitspraak (dacht van de rechterlijke macht) dat een vader die zijn dochter sexueel misbruikte er met een taakstraf vanaf kwam en dat vaderlief weer thuis mocht wonen. Dat was namelijk minder ontwrichtend voor het gezin. En die dochter dan :shock:

Emiel

Bericht door Emiel »

Annikka-Ayla schreef:Maar ff serieus, ik begrijp het hele gedoe rondom Tom niet goed. Hij kan toch thuis onderwijs krijgen en zelf geeft hij aan bij zijn moeder te willen blijven.
Gisteren in het nieuws een uitspraak (dacht van de rechterlijke macht) dat een vader die zijn dochter sexueel misbruikte er met een taakstraf vanaf kwam en dat vaderlief weer thuis mocht wonen. Dat was namelijk minder ontwrichtend voor het gezin. En die dochter dan :shock:
Snap het ook niet eerlijk gezegd.

En dat bericht van die vader met die dochter heb ik ook met verbazing gelezen ja.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Er wordt ook steeds gezegd dat Tom een verstandige jongen is. Dat zal dan wel te danken zijn aan de goede opvoeding en thuisscholing van zijn verstandige moeder...
Annikka-Ayla schreef:Eerlijk gezegd heb ik de afwijking om in de supermarkt te kijken wat iemand op de lopende band zet of in zijn/haar kar heeft. Dan heb ik echt een afwijkende kar met al die groente en fruit. En dan eet ik niet eens rauw. Maf, zoonlief en ik gingen er al grapjes over maken. Dat zes trossen bananen in je kar misschien betekent dat je uit huis geplaatst moet worden.
:lol:

Ja, ik kijk ook op de band wat anderen hebben en dan denk ik: fout, fout, fout, goed, fout, fout.

-Edit-
Ik heb net de herhaling van Stand.Nl geluisterd en gelukkig zijn er mensen die zeggen dat vis en vlees helemaal niet zo gezond is. Eén persoon zei zelfs ook dat melk voor kalfjes is! Joepie! heerlijk! Steeds meer mensen raken op de hoogte. Het hele gedoe rondom Francis en Tom zet wel meer mensen aan het denken en discussieren.

Positief! :good:
Laatst gewijzigd door TonyJello op do dec 20, 2012 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Butternutkin

Annikka-Ayla schreef: Eerlijk gezegd heb ik de afwijking om in de supermarkt te kijken wat iemand op de lopende band zet of in zijn/haar kar heeft. Dan heb ik echt een afwijkende kar met al die groente en fruit. En dan eet ik niet eens rauw. Maf, zoonlief en ik gingen er al grapjes over maken. Dat zes trossen bananen in je kar misschien betekent dat je uit huis geplaatst moet worden 8)
Jaaa! Dat doe ik ook altijd :D De gemiddelde boodschappen bij AH zijn:
- kaas/worst voor op brood
- euroshopper lasagna/stoommaaltijd
- frisdrank/energiedrink
- klein beetje fruit/voorgesneden groente
- chips/chocolade/koekjes
- een wit tijgerbrood
- melk
- mona toetje

En dan sta ik daar met mijn mand vol groente en fruit met 35% korting stickers (want het gaat toch binnen 3 dagen op). Ik kan me niet voorstellen hoe ik ooit 'normaal' gegeten kan hebben :o
Linda mcCartney

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Marla schreef:...Maar wat me opvalt in de documentaire, en wat jij nu ook schetst, is alsof er niks zit tussen enerzijds een rawfood dieet, en anderzijds een dieet van dierlijke eiwitten, gefrituurde dingen en frisdrank. In de docu hebben ze het ook alleen over patat en kroketten, en vlees en vis...
Tom's moeder strooide kwistig met de termen "kanker" en "gif" bij alles wat niet rauw was, feitelijk! :roll:

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Marla schreef: Overigens zei die arts niet dat Tom net zo ondervoed was als een Afrikaans kind (ik dacht eerst ook dat ze dat zei), ze zei alleen dat zijn groeicurve er zo uitzag, dat is toch wel iets anders.
Ja erg onduidelijk! Ik vond het ook raar dat het in Rauwer constant ging over dat Tom te kort was, en bijna nergens anders over. Korter zijn kan een symptoom zijn, maar het is iig op zích niet iets slechts. Nu leek het alsof dat primair was waar die artsen zich zorgen over maakten. Ik hoop dat ze toch ook meer naar zijn bloedwaardes, botdichtheid etc. gekeken hebben...
Maar wat me opvalt in de documentaire, en wat jij nu ook schetst, is alsof er niks zit tussen enerzijds een rawfood dieet, en anderzijds een dieet van dierlijke eiwitten, gefrituurde dingen en frisdrank. In de docu hebben ze het ook alleen over patat en kroketten, en vlees en vis, als alternatief voor Tom. Maar wat dacht je van peulvruchten, tofu, sojamelk. Niet raw, maar als ze zijn dieet zou moeten aanvullen dan zou het toch ook met dat soort dingen kunnen? Ze doet (of zo lijkt het in ieder geval in de docu) alsof iedereen die niet raw eet alleen maar hele slechte ongezonde dingen eet, en zo is het gewoon niet. Ja, ik ben het wel met haar eens dat het op scholen echt heel slecht gesteld is. Bij de school waar ik werk ook, daar zie je de kinderen om 8 uur 's morgens met een energy drankje lopen :? Maar daar hoeft Tom zelf toch niet perse aan mee te doen? Geef hem een mooie bento box met lekker eten mee!
100% mee eens. Bij Francis krijg je bijna van alles kanker lijkt het wel. En met chiazaadjes los je alles net zo gemakkelijk weer op.

En ik vind als veganist echt niet dat je altijd maar met de gevestigde orde mee moet lopen, maar als je in de docu ziet waar ze haar informatie vandaan haalt, krijg je toch ook niet echt de indruk dat ze deskundig bezig is. Advies nemen van een guru die (zo zag het er tenminste uit op zijn podium) tevens in supplementpoeders handelt, en een beetje googlen. Ja, op internet staat een hele hoop. Alles wat je wilt geloven. Dat wil nog niet zeggen dat het waar is. Dat alkaliene dieet bijvoorbeeld - daar is 0% bewijs voor. Je eten beïnvloedt de pH waarde van je bloed helemaal niet, en dat is harstikke simpel te meten.

Begrijp me goed, ik denk dat een groot deel van de Nederlanders er goed aan zou doen om een paar dagen in de week te eten zoals Francis. Een beetje vitamientjes, mineralen en vezels inhalen! Maar dat is iets anders als beweren dat je 100% rauw moet eten omdat je anders kanker krijgt. Je kunt daar wel in gelóven omdat een grote groep mensen het zegt, maar daar kun je bij de rechtbank natuurlijk niet mee aankomen.

Verder staat er in alle kranten te lezen dat Francis en Tom "rauw eten omdat ze vinden dat vlees en zuivel ongezond is." Eh... wat snappen mensen niet aan de term "rauw"? Francis en Tom eten én rauw én geen vlees en zuivel, moet je nou echt een veganist zijn om het verschil te zien?

Enne.. wat vinden jullie van een hond 2+ dagen geen eten geven?
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Plaats reactie