Rauw

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Re: Rauw / 1-Vandaag

Bericht door Marcello » do nov 15, 2012 18:51

De moeder en zoon zaten net bij 1-Vandaag. Ook daar een negatief verhaal, maar ik heb het maar half meegekregen dus moet nog een keer kijken bij uitzending gemist.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Rauw

Bericht door Appelmoes » do nov 15, 2012 19:26

Butternutkin schreef:
scarabee schreef:Ik zeg niet dat ik het helemaal met deze moeder eens ben.
Maar niemand zegt ooit iets van mensen die hun kinderen praktisch alleen maar met snoepgoed, fastfood en gefrituurde dingen opvoeden. Dat is ook een keuze die ouders voor hun kinderen maken.
Ik vind dat dus kindermishandeling, en bijna iedereen doet dat. Sterker nog, als je een kind niet volstopt met suiker ben je een gemeen mens :?

Ik heb het stukje niet gezien, maar misschien lijdt de dame in kwestie aan orthorexia? Dat is niet helemaal
hetzelfde als een raw vegan zijn natuurlijk...

My thoughts exactly... niks tegen raw foodism, maar dit neigt naar eetstoornis. Rauw voedsel kan prima hoor, ook voor kinderen, tien keer liever dan een bom suiker. Ik weet niet hoe jullie opgevoed zijn, maar bij mij was dat niet mis.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

JesseL

Bericht door JesseL » vr nov 16, 2012 10:18

Die moeder deed me sowieso erg denken aan "Wie trouwt mijn zoon" o.i.d. Van die moeders die nog met hun zoon in bed slapen als ze volwassen zijn en ze op verstikkende wijze betuttelen en nooit een partner voor die zoon zullen accepteren.

Dit had weinig met raw te maken maar meer met een zieke moeder. Die leek inderdaad zelf anorexia te hebben en dus gewoon verstikkend geobsedeerd met haar zoon te zijn. Vast met de beste bedoelingen, maar niet gezond.
Bovendien, als die zoon het zelf ook zou willen, waarom is die moeder dan bang om hem naar school te laten gaan en dat hij zich dan zou volvreten met gekookt voedsel?

Wel jammer dat het haar vooral leek te gaan om aversie tegen vlees en zuivel, waardoor veel kijkers hen gelijk zullen koppelen aan vegans en wij zo in een kwaad daglicht komen.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za nov 17, 2012 15:13

Ja, weer een slim trucje: vegans zijn extremisten en gek. Well played.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za nov 17, 2012 19:56

JesseL schreef:Wel jammer dat het haar vooral leek te gaan om aversie tegen vlees en zuivel, waardoor veel kijkers hen gelijk zullen koppelen aan vegans en wij zo in een kwaad daglicht komen.
True. In de eerste docu was haar monoloog in haar moeders keuken over "wat vind je er nou van dat daar een dood dier ligt in kankerverwekkend vet?" ook nogal tenenkrommend. Niet helemaal de manier om moeders enthousiast te maken over je raw veganism denk ik :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za nov 17, 2012 22:29

Maar wel de waarheid :mrgreen:
Moeders zei ook 'ik wil wel genieten van mijn eten', alsof veganisten of mensen die gezond eten niet genieten van hun eten...
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo nov 18, 2012 18:20

Ik ben echt heel benieuwd naar het volgende deel! Hij komt 17 december pas uit of staat hij al ergens online?
Linda mcCartney

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma dec 10, 2012 18:48

Ik zag net dat komende zondag om 17:45 de documentaire "Rauw" uitgezonden wordt op Zapp (Ned. 3).

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo dec 12, 2012 21:51

Butternutkin schreef:Maar wel de waarheid :mrgreen:
Moeders zei ook 'ik wil wel genieten van mijn eten', alsof veganisten of mensen die gezond eten niet genieten van hun eten...
Ja maar je wéét hoe dat in miljoenen huishoudens gaat overkomen... Trouwens, dat soort dingen zeg ik zowieso niet, camera of niet, straks luistert er niemand meer naar me. Maar ik snap dan ook niet waarom moeders er uberhaupt voor kiest mee te doen aan die docu's en ook nog bij P&W zit en alles... Na de reacties op de eerste docu wéét je toch wat mensen denken :(

Ook al een opmerking van iemand gehad hierover trouwens. "Ik zag laatst een wijf bij P&W, daar zijn jullie niks bij!" Fijn, vooral vasthouden, dat gevoel dat wij niet eens zo extreem zijn [sarcasme].

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do dec 13, 2012 14:21

Renee1137 schreef:Ook al een opmerking van iemand gehad hierover trouwens. "Ik zag laatst een wijf bij P&W, daar zijn jullie niks bij!" Fijn, vooral vasthouden, dat gevoel dat wij niet eens zo extreem zijn [sarcasme].
Wat verwachten ze daar nou voor antwoord op? "Dankjewel, blij dat je nu weet dat het nog veel erger kan"?

:(
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do dec 13, 2012 16:00

Appelmoes schreef:
Renee1137 schreef:Ook al een opmerking van iemand gehad hierover trouwens. "Ik zag laatst een wijf bij P&W, daar zijn jullie niks bij!" Fijn, vooral vasthouden, dat gevoel dat wij niet eens zo extreem zijn [sarcasme].
Wat verwachten ze daar nou voor antwoord op? "Dankjewel, blij dat je nu weet dat het nog veel erger kan"?

:(
Nou het gewenste antwoord is waarschijnlijk... "Oh ja ik ben wel erg extreem hè, wat stom eigenlijk? Je laat me met deze opmerking inzien dat ik me liever wil conformen aan de maatschappelijk het breedst geaccepteerde standaard, ongeacht de uitkomsten van mijn morele afweging. Bij deze: Mag ik ook een stukje van je biefstuk?"

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do dec 13, 2012 21:26

Ik verwacht stiekem wel altijd het omgekeerde, dat mensen spontaan stoppen met vlees/melkproducten/eieren eten :oops:

(Ik ben er trouwens achter gekomen dat ze eerst hun standpunt verdedigen en dan vaak het later ineens met je eens zijn).

Maar heel irritant inderdaad dat iedereen spontaan een mening heeft over moeder en zoon. Ik vind het gemiddelde gezin waarvan de ouders hun dikke achterste tussen een bankje en een tafeltje van Burger King weten te proppen met de kids eigenlijk veel erger. Die komen alleen niet bij P&W.
Linda mcCartney

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » zo dec 16, 2012 16:54

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo dec 16, 2012 16:57

Aha, kwart voor 6 NL 3. Ik ga kijken. :thanks:

-Edit-

Ik had hem al gezien.

Zelf eet ik ook grotendeels rauw en ik merkte heel goed dat ik alles wat ik bij moeder en Tom zag heerlijk vond om te zien en weerstand voelde bij wat anderen allemaal aten.

Iedereen heeft zijn eigen mening over moeder en zoon, maar hoe ze overkomen en neergezet worden hangt ook heel erg af van degene die het programma maakt. Welke beelden worden gebruikt, welke teksten worden ingesproken, waar wordt de nadruk op gelegd. En moeder en zoon hebben waarschijnlijk geen of heel weinig ervaring met het maken van een programma en weten ook niet hoe het er uiteindeijk uit komt te zien.
Dat heeft Daphne (Blackblossom) toch ook heel duidelijk ervaren bij het programma 'Bloed, Zweet en Luxeproblemen' waar zij aan deelnam?
Daphne schreef:Ze hebben een bepaald script in hun hoofd, en selecteren alleen fragmenten die in dat script passen.

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma dec 17, 2012 12:10

Vanavond komt het vervolg om 22:55u op Ned. 2:
http://dokument.ncrv.nl/pagina/rauwer

(Tom is nu 15 jaar)

De docu van gisteren (Tom 11) staat ook online:
http://youtu.be/lDTLXoILyAo

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma dec 17, 2012 12:21

:thanks: Marcello. Ik ga zéker weer kijken!

Eén ding is in ieder geval duidelijk; Tom heeft geen last van ADHD :D

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » ma dec 17, 2012 13:23

En op deze website www.rauwevoeding.blogspot.nl is een interview te zien met Francis Kenter.
Ik ga de docu zeker opnemen vanavond.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma dec 17, 2012 13:54

Er staat me bij dat we het hier al over gehad hebben in een ander topic, want dit interview heb ik ook al gezien en ik kan me herinneren dat ik er al op gereageerd heb.
:think:

Ik had gezegd dat ik haar intelligent vond en haar graag als moeder had gehad.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » ma dec 17, 2012 15:21

Ik herinner me je opmerking. Dat interview heb ik nog niet gezien. Had ik voor vanavond ingepland.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » ma dec 17, 2012 19:48

Ik heb het interview net gezien en het is een heel recente. Ik vond het heel interessant en het viel me op hoe negatief ze vaak is neergezet in de media en hoe weinig vrijheid we blijken te hebben.
Zeker een aanrader om te zien!

Plaats reactie