Geslaagde Vegan streak actie in de Rai.

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Veganstreaker

Geslaagde Vegan streak actie in de Rai.

Bericht door Veganstreaker » ma jan 28, 2008 11:29

Afgelopen zondag heb ik mijn eerste vegan streak actie uitgevoerd! http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-347141/
(kort maar duidelijk op tv was het uitgebreider)
In de Amsterdamse Rai was een groot internationaal paarden ‘sport’ evenement genaamd ‘Jumping Amsterdam’ aan de gang, wat een mooie gelegenheid gaf om daar te streaken!
Dus ik sprong daar uit het publiek om vervolgens in mijn boxer short met een wild zwijn erop –verwijzing naar de vele wilde zwijnen die afgelopen najaar zijn afgeschoten- door de paardenbak te rennen met de teksten op mijn lichaam ‘animal freedom’ op mijn borst, op mijn benen was te lezen ‘stop BPRC’ en op mijn rug konden mensen de verwijzing naar mijn site lezen ‘veganstreaker.nl’ die één deze dagen online komt.

Ik zie streaken als een nieuwe vorm van actie voeren, je bereikt er op een positieve en ludieke manier een groot publiek mee zeker als het live op tv komt.
Vaak wordt streaken als een grap gezien om de aandacht op je zelf gericht te hebben, Ik streak puur en alleen om het veganisme te promoten en dierenleed aan de kaak te stellen.
Dit is een korte introductie van wat ik wil bereiken met mijn streak acties maar mocht je meer willen weten over mijn volgende acties kijk dan gerust op http://www.veganstreaker.nl

Ik start deze topic niet alleen om mijn actie -die in de media is geweest- te laten opvallen maar ik ben ook benieuwd wat jullie mening is van deze nieuwe vorm van actie voeren.
Laatst gewijzigd door Veganstreaker op za feb 02, 2008 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

vegzie10

Bericht door vegzie10 » ma jan 28, 2008 11:46

Moedig. Helemaal in je blootje jezelf overleveren aan een stel bruten van de bewaking. Ik denk niet dat die mensen veel gevoel voor humor hebben. En een streaker die ook nog eens hun bron van inkomsten bekritiseert, zal helemaal op weinig sympathie van hen kunnen rekenen. Hopelijk heb je een goede advocaat bij de hand om die bruten te vervolgen als ze hun vuisten en voeten niet onder controle kunnen houden. Ik kan me voorstellen dat ze dit een uitgelezen kans vinden om er eens lekker op los te slaan. Niets dat hun meer plezier kan verschaffen.
Heel moedig van je.

judaluce

Bericht door judaluce » ma jan 28, 2008 11:52

Ik was aan het zappen en heb het toevallig live gezien. Ik werd er erg blij van! Wat een lef van je zeg! En wat een grove actie van die lui die je achterna zaten. Vooral die sul met die hark.
Jammer dat je website nog niet operationeel is. Komt dat snel? Was erg duidelijk te lezen op je rug.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 28, 2008 11:53

Ik vind het een goede actie.

Maar had je nou harde klappen gekregen e.d.?

Kan je misschien daar iets over vertellen? Ik heb het niet gezien, maar hier op kantoor vertelde ze ook dat je toch aardig wat klappen kreeg ofzo.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » ma jan 28, 2008 11:54

wauw fantastisch! hulde!!!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Veganstreaker

veganstreaker

Bericht door Veganstreaker » ma jan 28, 2008 12:39

vegzie10 schreef:Moedig. Helemaal in je blootje jezelf overleveren aan een stel bruten van de bewaking. Ik denk niet dat die mensen veel gevoel voor humor hebben. En een streaker die ook nog eens hun bron van inkomsten bekritiseert, zal helemaal op weinig sympathie van hen kunnen rekenen. Hopelijk heb je een goede advocaat bij de hand om die bruten te vervolgen als ze hun vuisten en voeten niet onder controle kunnen houden. Ik kan me voorstellen dat ze dit een uitgelezen kans vinden om er eens lekker op los te slaan. Niets dat hun meer plezier kan verschaffen.
Heel moedig van je.
Ja helaas heb ik aardig wat klappen en schopen gekregen vooral van de man die links achter me loopt als ik wordt afgevoert die man bleef maar trappen en slaan dit is een min puntje van de actie die ik helaas zelf niet in de hand had, en ik dus ook niet graag in mijn topic wou zetten maar nu er al wat mensen naar vragen wou ik het toch even kwijt en wees gerust er wordt nog aangifte gedaan tegen de organisatie en de beveiliging van mishandeling!

overigens was de politie heel leuk die wouwen me zo weer op straat zetten maar omdat ze dan problemen zouden krijgen hebben ze me toch een bekeuring van openbare orde verstoring gegeven.
en voordat ik weer op straat stond vroeg hij of die met me op de foto mocht mijn reactie was "natuurlijk maar dan trek ik wel even mijn kleren UIT" en zo gebeurde het.weer iemand blij :D hahahaha.
mijn site maakt iemand anders voor me die hem alleen nog even online moet zetten.

zie ook:
http://www.sport.nl/content/nieuwsartik ... l=topsport

http://www.ad.nl/sport/article2002970.ece

KNHS - Ophouding kost Gerco Schröder de zege
De 'streaker' (een held mét onderbroek aan) werd door officials overgedragen aan de veiligheidsdienst van de RAI, die hem op haar beurt weer overdroeg aan ...www.nieuwsbank.nl/inp/2008/01/27/h123.htm - 15 uur geleden - Gelijkwaardige pagina's

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » ma jan 28, 2008 13:00

Hartstikke goeie actie,

heel moedig van je :D

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma jan 28, 2008 13:54

vegan held ! (y)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 28, 2008 13:57

Misschien een kort verslagje en links naar media aandacht plaatsen op:

http://www.animalrights.nl

?

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » ma jan 28, 2008 16:43

Je hebt lef! (y)

Dave

Bericht door Dave » ma jan 28, 2008 17:01

Goed man! :D

reggie

Bericht door reggie » ma jan 28, 2008 18:00

toppie :D

melancholy

Bericht door melancholy » ma jan 28, 2008 18:00

Sluit me aan bij de rest..
Alleen een beetje jammer van die onderbroek ;)

Ineke

Bericht door Ineke » ma jan 28, 2008 19:51

Wel zo beschaafd!

Het is toch geen reclame voor de Unox of wel?
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Zen

Bericht door Zen » ma jan 28, 2008 20:02

Geweldig man, briljante actie! De boodschap kwam ook mooi in de beeld.

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel » ma jan 28, 2008 20:26

toppie joppie helemaal te gek!!!
toppie joppie helemaal te gek!!!

gewoon te goed

you are a verry good vegan man!!!!!

Niels

Bericht door Niels » ma jan 28, 2008 20:39

Cool natuurlijk, maar ik begrijp dat je ook graag wat opbouwende kritiek wilt. Bij deze: ik denk dat het beter overkomt als er een duidelijker relatie is tussen het doel en de locatie/het evenement. Je stond bijvoorbeeld op de voorpagina van de Telegraaf, heel mooi, maar de tekst was iets als 'protest tegen dierproeven bij paardenblabla'. Ik denk niet dat de gemiddelde lezer daar heel veel chocola van kan maken.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » ma jan 28, 2008 20:48

Haha, echt goed zeg! :D

Wesley

Bericht door Wesley » ma jan 28, 2008 23:00

Dit soort acties... daar kan'k dus helemaal achter staan!

Keep up the good work!

Dave

Bericht door Dave » di jan 29, 2008 1:26

Je actie was ook te zien in "De Wereld Draait Doorrrrr" :wink:

Plaats reactie