Jamie Oliver elektrocuteert kuikentje op tv

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle »

Theo schreef:ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen.
ik denk dat die kuikens daar heel anders over denken :(

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

Als ik het filmpje zo bekijk dan is Jamie toch een stuk minder egocentrisch dan die Tinkerbell.

Daar waar Tinkerbell de aandacht op zichzelf probeert te vestigen met allerlei straffe uitspraken en onnozel gedrag, gedraagt Jamie zich "neutraal" en de aandacht gaat echt naar de kuikens en niet naar Jamie zelf (wat het omgekeerde was bij Tinkerbell).

Het publiek was echt geraakt en ik denk toch dat die mensen daar alleszinds wel iets zullen veranderen. Ze zullen vast niet vegan worden uiteraard, maar misschien kopen ze wel eens wat minder ei of kip en vertellen ze dit voort aan anderen...

wat ik eigenlijk wel jammer vond (maar het is wel de waarheid) is dat Jamie op het laatst verteld wat er met de kuikens gedaan wordt: namelijk dat het geen "afval" is maar dat ze toch nog voor allerlei dingen gebruikt worden. Zo lijkt hun dood "niet zo erg" en "ergens toch nuttig" in de ogen van de kijkers :?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Niels schreef:Dat geeft vooral aan dat ie in een lastige positie zit.
Dat wist die al van te voren.
En wat Theo zegt over de kop.
Dat is wat betreft het artikel idd zo. Ben benieuwd of we de overige resultaten gaan horen.

Theo

Bericht door Theo »

Fontanelle schreef:
ik denk dat die kuikens daar heel anders over denken :(
die willen niet dood. logisch. zouden ze overigens sowieso wel gaan, dood dus. ik keur het ook af dat hij ze dood. maar dat is volgens mij niet de vraag in dit geval.

melancholy

Bericht door melancholy »

Ben er niet echt over uit wat ik er nu van vind.
Hele goede zaak dat dit aangekaart wordt natuurlijk.
Jammer dat je blijkbaar alleen op zo'n manier tot mensen door kan dringen.
Als ze het hopelijk over een week niet alweer vergeten zijn.

Toen ik die aktie van die koe op tv zag, wat ik in een eerdere posting in dit topic geplaatst had, ben ik ook niet gelijk gestopt met vlees eten.
Alhoewel het me al die jaren toch wel bij is gebleven en ik er toch wel wat meer bij ben gaan stil staan.
Hopelijk heeft deze aktie ook dat effect.

Chantal V.

Bericht door Chantal V. »

Uit de Metro van vandaag:

"De Stichting Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft gisteren honderd hamsters van kunstenares Tinkebell in beslag genomen. Dat maakte de Dierenbescherming bekend."

Vreselijk he, die dierenbeschermingsorganisaties.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Ik vind het niet vreselijk..? Die beesten moesten urenlang overdag in een hamsterbal zitten. Nu krijgen ze een nieuwe kans (geen idee waar, maar ze zitten in een opvang)
Ik vind de dierenbescherming over het algemeen geen goede organisatie met hun "diervriendelijke vlees" enzo maar het zijn wel de enige organisaties die dieren direct helpen. Een actiegroep kan immers geen mishandelde dieren in beslag nemen, de LID (ook lang niet altijd trouwens, dat komt meer door de slappe regelgeving van de overheid) wel.

Fontanelle

*Eva* schreef:Ik vind het niet vreselijk..? Die beesten moesten urenlang overdag in een hamsterbal zitten. Nu krijgen ze een nieuwe kans (geen idee waar, maar ze zitten in een opvang)
Ik vind de dierenbescherming over het algemeen geen goede organisatie met hun "diervriendelijke vlees" enzo maar het zijn wel de enige organisaties die dieren direct helpen. Een actiegroep kan immers geen mishandelde dieren in beslag nemen, de LID (ook lang niet altijd trouwens, dat komt meer door de slappe regelgeving van de overheid) wel.
iawtc

Chantal V.

Bericht door Chantal V. »

Ik vind het niet vreselijk..? Die beesten moesten urenlang overdag in een hamsterbal zitten. Nu krijgen ze een nieuwe kans (geen idee waar, maar ze zitten in een opvang)
Er wordt hier op het forum zo veel afgegeven op dierenbeschermingsorganisaties. Maar deze dieren zijn gered door een dierenbeschermingsorganisatie en niet door dierenrechten mensen. Dat "vreselijk he" was dus cynisch bedoeld. Ook db-organisaties doen wel eens goed werk hoor, al zou je anders gaan denken als je dit forum leest.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Chantal: DB Amsterdam is volgens mij wel een ok afdeling. Maar met landelijke dierenbescherming heb ik veel problemen. Met LID ook geen probleem, maar die kunnen niet meer doen dan de wettelijke grenzen.

Verder is het 'balletje' volgens mij vooral gaan rollen door Dierennoordhulp uit Amsterdam waar dierenrechtenmensen in zitten en die aangifte hebben gedaan.

Er zijn hier op het forum heel veel mensen die afgeven op dierenbeschermingsorganisaties, omdat ze pleiten voor dingen die niet minder erg zijn dan de rest. Scharrel is bijvoorbeeld niet minder erg dan legbatterij. De dieren schieten op sommige vlakken iets beter op, maar op andere weer niet. Ik vind het onlogisch.
Net als dat bijvoorbeeld CIWF dingen te rooskleurig voorstelt. Zoals hun plaatjes op de site.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.bio-industrie-op-school.nl/i ... ns_517.jpg

Klopt voor geen meter. Ja voor die boer wellicht, maar er is geen enkele verplichting binnen het EKO keurmerk om varkens in de wei te laten lopen. Wel een verplichte buitenruimte, maar die mag verhard zijn.

Raymond als gast

Bericht door Raymond als gast »

Tinkebell heeft weer iets nieuws hoor :?

een hond die je binnenste buiten kan draaien, en dan is het een kat :?
http://www.ad.nl/rotterdam/cultuur/article2025140.ece

kunnen we haar niet binnenste buiten draaien? :twisted:

Fontanelle

Raymond als gast schreef:kunnen we haar niet binnenste buiten draaien? :twisted:
of iets anders creatiefs

Dick
Contacteer:

Re: Jamie Oliver elektrocuteert kuikentje op tv

Bericht door Dick »

http://www.veganisme.org/?nieuws=780" target="_blank
Britse tv-koks zorgen voor ommezwaai op kippenmarkt

Fontanelle

Dick schreef:http://www.veganisme.org/?nieuws=780" target="_blank
Britse tv-koks zorgen voor ommezwaai op kippenmarkt
is het toch niet helemaal voor niets geweest

raymond

Bericht door raymond »

ze konden beter helemaal geen kip meer kopen ;)

Fontanelle

raymond schreef:ze konden beter helemaal geen kip meer kopen ;)
of ander vlees

raymond

Bericht door raymond »

inderdaad! helaas zal dat niet zo snel gaan :(

Plaats reactie