veganistisch drankorgel

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
herwin
Contacteer:

veganistisch drankorgel

Bericht door herwin » di okt 23, 2007 9:54

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7354 ... html?p=1,1

ze hadden zeker niet door dat Petra ook veganist is anders hadden ze dat ook wel vast vermeld.

twee keer bekeurd voor dronken acher het stuur. gelukkig geen slachtoffers....hopelijk kan ze niet terecht bijde partij voor de dieren wnt dat is toch gewoon rampzalig?

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » di okt 23, 2007 10:13

Hahahaha, we hebben een beroemdheid in ons midden.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di okt 23, 2007 10:42

Op geenstijl.nl ook een stukje erover.
"Ik ben toch net iets minder "gewipt" dan dit artikel wil doen geloven. (..) Ik heb tijdens een fractievergadering gezegd dat zodra de landelijke SP gaat bepalen wat er lokaal of provinciaal gestemd wordt, dat ik mijn lidmaatschap dan zou opzeggen. Later kwam de SP aanzetten met bovenstaand verhaal. Ik heb toen het congres niet meer afgewacht en heb mijn lidmaatschap mondeling in het bijzijn van 3 bestuursleden opgezegd."
Van dat met drank op gaan rijden is natuurlijk niet goed te keuren.

melancholy

Bericht door melancholy » di okt 23, 2007 10:47

Belachelijk om met drank op auto te gaan rijden.
Belachelijk om daarvoor uit een politieke partij gekicked te worden.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: veganistisch drankorgel

Bericht door Vegantastic » di okt 23, 2007 10:47

herwin schreef:ze hadden zeker niet door dat Petra ook veganist is anders hadden ze dat ook wel vast vermeld.
Dat valt me dan wel weer tegen van de telegraaf... :D

Zen als Gast

Bericht door Zen als Gast » di okt 23, 2007 16:01

melancholy schreef:Belachelijk om met drank op auto te gaan rijden.
Nogal ja.
melancholy schreef: Belachelijk om daarvoor uit een politieke partij gekicked te worden.
Waarom?

melancholy

Bericht door melancholy » di okt 23, 2007 17:53

Waarom?
Ik vind eigenlijk dat het de SP niets aan gaat. Het is neem ik aan niet onder werktijd voorgevallen. Niet dat ik zoiets goed wil praten hoor. Ik las gisteren toevallig een artikeltje in het AD waarin ook ??n of andere politicus van het CDA doodleuk vertelde dat hij regelmatig veels te hard rijd en daar ook genoeg bekeuringen stelselmatig van binnen krijgt. Dan zou je zo'n persoon ook om die reden een partij uit kunnen zetten. Misschien vind jij dat in dit geval ook wel. Maar ik dacht dat we in Nederland een rechtssysteem hebben waarbij je voor dit soort overtredingen je verantwoording af moet leggen en die bepaalt wat een gepaste 'straf'is.
En tot hoever kun je gaan bij zoiets, mag je dan ook iemand ontslaan om bovengenoemd CDA voorbeeld, of voor door het rode licht rijden.

Ik kan en wil rijden onder invloed echt niet goed praten, maar ik vraag me wel af hoeveel ze boven het toegestane alcoholpromillage zat. Vind wel dat er een verschil zit tussen ladderzat achter het stuur zitten en 1 biertje teveel op hebben. Wat ook niet oke is, maar dat gooi ik tenminste onder dezelfde catagorie als mensen die veels te hard rijden of bumperkleven.

Zen

Bericht door Zen » di okt 23, 2007 18:10

melancholy schreef:
Waarom?
Ik vind eigenlijk dat het de SP niets aan gaat.
Ik vind dat je iemand die gestoord gedrag vertoond best uit de partij mag zetten. Het was ook niet de eerste keer zoals je kunt lezen. Onverantwoord is nog het minste wat je het kunt noemen, levensgevaarlijk kan het net zo gemakkelijk worden. Vind een dergelijke overtreding overigens juist typisch iets voor iemand van kapitalistisch/populistisch-rechts allooi (een VVD'er ofzo). Doen waar je zin in hebt en schijt hebben aan (de risico's voor) anderen; gewoon omdat (je) het kan. Misschien een idee voor dit veganistisch drankorgel (:D) om daar aansluiting te zoeken... ;)

Hetzelfde gaat natuurlijk op voor die idioot van het CDA; die partij mogen ze wat mij betreft sowieso wel opdoeken aangezien het allemaal criminelen zijn in mijn ogen.

Framboos

Bericht door Framboos » di okt 23, 2007 18:15

melancholy schreef: Ik kan en wil rijden onder invloed echt niet goed praten, maar ik vraag me wel af hoeveel ze boven het toegestane alcoholpromillage zat. Vind wel dat er een verschil zit tussen ladderzat achter het stuur zitten en 1 biertje teveel op hebben. Wat ook niet oke is, maar dat gooi ik tenminste onder dezelfde catagorie als mensen die veels te hard rijden of bumperkleven.
Ik vind het wel heel toevallig als net die twee keer dat iemand met drank op rijdt gepakt wordt. Dan geloof ik toch echt niet dat het bij twee keer gebleven is. En stel nou dat er een ongeluk uit voortkomt... kan wel begrijpen dat de SP dat risico niet wil lopen.

Maar aangezien ze zelf een heel andere reden aangeeft waarom ze uit de raad is, onthoud ik mij verder maar van commentaar.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di okt 23, 2007 18:18

Ik vind dat je iemand die gestoord gedrag vertoond best uit de partij mag zetten.
Ik geloof niet dat dat de reden is. De keren dat ze beboet is voor rijden onder invloed is vorig jaar geweest. Als het inderdaad zo erg zou zijn, dan konden ze haar er al eerder uitgooien. Waarom dan niet eerder? Waarom opeens nu problemen? Haar reactie op de site van de leeuwarder courant vind ik dan dat wel antwoorden.

Overigens vind ik ook best dat iemand een politieke partij eruit gekickt mag worden wanneer deze niet meer past bij je partij door uitlatingen of gedrag. Als politicus ben je ook inderdaad een voorbeeld en wat je in prive doet kan je op beoordeeld worden of veroordeeld. Dus het is denk wel belangrijk om daar rekening mee te houden.

Maar zoals ik zei denk ik niet dat hier daar om gaat. Er zit meer achter.
Anders konden ze haar er al eerder uit zetten.

fief
Contacteer:

Bericht door fief » di okt 23, 2007 19:04

Petra had het er van de zomer al over dat ze niet wist of ze bij de SP wilde blijven, vanwege het hele partij gebeuren. Het komt de SP natuurlijk ook veel beter uit als ze zeggen dat ze haar de fractie uit hebben getrapt, wat ze trouwens niet hebben gedaan, Petra is zelf uit de fractie gestapt.
Bovendien ging ze al regelmatig uit voordat ze voor de SP in de gemeenteraad kwam, dus dat hadden ze van te voren kunnen weten en daar hadden ze van te voren aan kunnen denken.
Ik denk dat de SP ervan op de hoogte was dat Petra uit de SP fractie wilde stappen en toen naar een reden heeft gezocht waardoor ze konden zeggen dat ze haar eruit hadden getrapt.

melancholy

Bericht door melancholy » di okt 23, 2007 19:08

Ik vind dat je iemand die gestoord gedrag vertoond best uit de partij mag zetten.
Ligt eraan wat je gestoord gedrag vindt.
Ladderzat vind ik zeker gestoord, iets te veel op hebben is alsnog erg dom en onverantwoord, maar niet iedereen is dan pers? een 'moordwapen' op de weg. Maargoed, dat weet ik in dit geval allemaal niet..
Hetzelfde gaat natuurlijk op voor die idioot van het CDA; die partij mogen ze wat mij betreft sowieso wel opdoeken aangezien het allemaal criminelen zijn in mijn ogen.
Niets tegen in te brengen ;)

melancholy

Bericht door melancholy » di okt 23, 2007 19:13

Ik geloof niet dat dat de reden is. De keren dat ze beboet is voor rijden onder invloed is vorig jaar geweest. Als het inderdaad zo erg zou zijn, dan konden ze haar er al eerder uitgooien. Waarom dan niet eerder?
Inderdaad erg raar.
Het was voor het sociale imago van de SP misschien beter geweest, om als ze het dan toch op die fiets gooien, haar verplicht in de ziektewet te gooien met een re?ntergratie-trajectje ofzo ;)

Zen

Bericht door Zen » di okt 23, 2007 19:14

Alex schreef:
Ik geloof niet dat dat de reden is.
Ik vind het er totaal niet toe doen of het de reden van de SP is geweest; ik geef aan dat het wat mij betreft een geldige reden is voor een partij om iemand eruit te gooien.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di okt 23, 2007 19:21

Zen schreef:Ik vind het er totaal niet toe doen of het de reden van de SP is geweest; ik geef aan dat het wat mij betreft een geldige reden is voor een partij om iemand eruit te gooien.
Ja, daar was ik het ook mee eens (zie stukje later).

Ineke

Bericht door Ineke » di okt 23, 2007 20:15

Waar is ze zelf, is ze ondergedoken of zo? :lol:
Misschien is ze te teut om hier te reageren :lol:
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

fief
Contacteer:

Bericht door fief » di okt 23, 2007 20:19

Ineke schreef:Waar is ze zelf, is ze ondergedoken of zo? :lol:
Misschien is ze te teut om hier te reageren :lol:
Nee, ze heeft het te druk met telefoontjes van de pers te beantwoorden en zou jij zin hebben om websites te gaan bekijken als je weet dat je helemaal wordt afgezeken?

Ineke

Bericht door Ineke » di okt 23, 2007 20:26

Ol maak maar een graple hoor.

Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Hier nog een
Petra is de zatste :lol:
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

fief
Contacteer:

Bericht door fief » di okt 23, 2007 20:34

Ik hoef hier voorlopig niet meer te komen.

Dave

Bericht door Dave » di okt 23, 2007 20:49

Ineke schreef:Ol maak maar een graple hoor.

Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Hier nog een
Petra is de zatste :lol:
Flauw hoor :whack: . Voor Fiona is het ook geen leuke tijd. :pet:

Plaats reactie