LLINK:Vrouwen vallen voor vega

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

LLINK:Vrouwen vallen voor vega

Bericht door ActivePaul »

22 augustus 2007 Mileubewuste mannen hebben een streepje voor bij de vrouwen. Op naar de biologische winkel dus en misschien ook maar geen biefstukje meer?

Uit onderzoek van het Engelse blad Nuts is gebleken dat vrouwen een zwak hebben voor milieubewuste mannen en ook vegetari?rs hebben een streepje voor. Bewust omgaan met het milieu was de belangrijkste 'karaktereigenschap' volgens de 1500 ondervraagde vrouwen. Belangrijker zelfs dan humor! Kom maar op met die spaarlampen, vegetarische maaltijden en dat bewuste wijntje! De ecosexueel doet zijn intrede.

Volgens de relatiedeskundige van het magazine kiezen vrouwen vaker voor een milieubewuste man omdat dit aangeeft dat hij niet ego?stisch is. Door te laten zien dat hij om het milieu geeft, laat hij zien dat hij ook om anderen geeft en denkt aan de toekomst. Recycelen maar!

Maar het gaat verder, naast de ecosexueel er is nu ook de vegansexueel. Het moet niet gekker worden! Maar toch, sommige veganisten gruwelen nu eenmaal bij het idee dat hun partner vlees eet. Er is nu dan ook een datingsite speciaal voor veganisten, http://www.veganpassions.com. Nooit meer kibbelen over het eten dus.
(Bron: http://www.llink.nl/Mc-Donald-s-Kitchen ... a75f95da3e)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle »

wat een duf stukje

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip »

We worden weer als gekken afgebeeld.
Toch wel vreemd, ik heb nooit sjans met vrouwen, ook al heb ik overal met dikke letters op mijn kleding leuzen staan als: 'Stop MacMurder', Animal Research kills animals AND people', 'Bullfight is Bullshit', 'FUR SCUM' en 'Meat is murder!'

Het mag niet baten. Gelukkig heb ik al een lieve vriendin. :D
Laatst gewijzigd door Jip op ma sep 03, 2007 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Burgerlul

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Jip schreef:We worden weer als gekken afgebeeld.
ik ben niet gek! ik ben een vlie... euh veganist

Theo

Bericht door Theo »

eh, ben ik de enige die het een positief, voor de doelgroep bewust cheesy geschreven stukje vind? de vegetarische, milieubewuste man wordt er toch als ideaal afgeschilderd.

anyway. ik merk het inderdaad wel, die positieve aandacht. al is dat niet helemaal eerlijk. ik val immers in de perfecte groep: hoogopgeleid, emotioneel intelligent, in de dertig. uit onderzoek blijkt dat het met name in de Randstad voor hoogopgeleide vrouwen van in de dertig erg moeilijk is om een geschikte partner te vinden. helaas voldoet 99,9procent van die vrouwen dan weer niet aan mijn ideaalbeeld ;-)

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Toch wel vreemd, ik heb nooit sjans met vrouwen, ook al heb ik overal met dikke letters op mijn kleding leuzen staan als: 'Stop MacMurder', Animal Research kills animals AND people', 'Bullfight is Bullshit', 'FUR SCUM' en 'Meat is murder!'
Vrouwen vallen doorgaans niet op jongens met een uiterlijk wat meer past bij een jonger iemand*

Ik zou iig met een grote boog om je heen lopen. Mensen die zich op die manier moeten 'bewijzen' zijn meestal nog niet leuk ontwikkeld.

Of ben je zelf nog heel jong? (-20)

* ik zeg bewust niet puberaal want dat klinkt zo lullig :p
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip »

Nee, ik ben 21 jaar en ik vertik het een burgerlul te worden en ik heb een schijthekel aan mode. Als ik me zou kleden als de massa zou ik me voelen alsof ik daar in mee ging en dat is het laatste wat ik wil. Ik zou serieus nog eerder een kogel door m'n kop jagen.
Niet dat het ertoe doet, want ik heb een vriendin (die er overigens 'normaal' uitziet). Die steunt alles wat ik doe en voor de rest kan het geen reet schelen wat mensen van mij denken. Dat ze van mij allemaal in de hoogste boom mogen klimmen.

Overigens trek ik (bijvoorbeeld bij de eerste ontmoeting met een stagegever of wat dan ook) heus wel een broek aan waar geen gaten in zitten, maar ik kam mijn haren niet extra netjes en ga me ook niet anders voor doen als ik ben.

Na dit gezegd te hebben moet ik wel zeggen dat ik er heus niet uitzie als een draak of een gothic ofzo, integendeel: heb een hekel aan dat soort mensen.
Burgerlul

Theo

Bericht door Theo »

volgens mij zit 'anders zijn dan de massa' juist niet in uiterlijk/kleding. manier van denken en gedrag zeggen mij veel meer ;-)

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Theo schreef:volgens mij zit 'anders zijn dan de massa' juist niet in uiterlijk/kleding. manier van denken en gedrag zeggen mij veel meer ;-)
Psies!
Ik doelde op de suggestieve labels.
dat ik er heus niet uitzie als een draak of een gothic ofzo, integendeel: heb een hekel aan dat soort mensen
En je houdt zelf niet van vooroordelen jegens jou? :roll:
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip »

Natuurlijk bepaalt gedrag en levensstijl of je je onderscheidt of niet. Maar ik wil gewoon in zo weinig mogelijk aspecten lijken op de massa, omdat ik daarvan walg. En met kleding die de massa draagt zou ik me op een of andere manier verbonden voelen met die massa. Dat wil ik niet. Ik voel me er gewoon niet prettig bij. En ik ben gewoon van nature een slonsvos, dus veel moeite heb ik er nooit mee gehad. Verder vind ik niks verkeerds aan shockeren, dus die suggestieve labels blijven er op. Ik heb een T-shirt laten drukken met een gevilde wasbeer erop. Waarom? Niet omdat ik het mooi vind hoor. Het zitgewoon in mijn aard; me sterk afzetten tegen iets waar ik op tegen ben en het op een of andere manier proberen 'uit te schreeuwen'. Dit doe ik bijvoorbeeld ook door middel van het schrijven van songteksten (speel in een punkband).

Totale afscheiding van de maatschappij kan natuurlijk niet, ik doe er zelf aan mee. Maar ik doe waar ik me prettig bij voel. Dus.
Trouwens: Apraxia, loop jij om iedereen met een grote boog heen, die 'nog niet helemaal ontwikkeld is' en daarom niet een potenti?le partner is? Doe je dat ook bij twaalfjarigen omdat ze te jong zijn?
Burgerlul

Theo

Bericht door Theo »

niks mis met afzetten tegen hoor, jip ;-)

wat is trouwens de myspace van je punkband? als popjournalist heb ik een zwak voor punk uit Limburg. al konden NRA en I Against I (dordt, natuurlijk) er vroeger ook wel mee door.

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip »

http://www.myspace.com/fatsh
Staan wel nog oude nummers op, beetje brakkie. We zijn onlangs de studio in geweest, die nummers volgen nog :wink:
Burgerlul

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Jip schreef:

Na dit gezegd te hebben moet ik wel zeggen dat ik er heus niet uitzie als een draak of een gothic ofzo, integendeel: heb een hekel aan dat soort mensen.
Persoonlijk vind ik dit ook geen fijne opmerking,
waarom heb je een hekel aan mensen die zich anders kleden dan jij?

veglife

Bericht door veglife »

Annika schreef:
Persoonlijk vind ik dit ook geen fijne opmerking,
Sluit ik me bij aan. Ik vind persoonlijk de hedendaagse mode wel te pruimen, maar of ik dan meeloop met de massa? En waarom zou je andere mensen shockeren? Omdat het in jouw ogen burgerlullen zijn?

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Annika schreef:Persoonlijk vind ik dit ook geen fijne opmerking,
+1

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

Ik vind het ook lullig dat je een hekel hebt aan mensen die zich volgens jou vreemd kleden.

Ik wordt soms ook raar bekeken en meestal stoort het me niet, maar als mensen echt blijven staren dan spreek ik er hun over aan.
Ik vraag dan of ik wat van hun aan heb, en vermits ze me op een "slechte" manier bekijken is hun antwoord meestal: "ik zou niet graag".

Dan zeg ik gewoon: als je t niet leuk vind moet je maar de andere kant op kijken. Ik kijk liever naar dingen die ik leuk vind dan naar dingen die ik lelijk vind.
En dan hebben ze niets meer te zeggen.

Voor mezelf "pas" ik dat dan ook toe: vind ik het niet leuk, dan kijk ik gewoon niet, ik steek mijn tijd niet in dingen die ik lelijk vind en waar ik me over op wind of in het beoordelen en het hebben van vooroordelen over bepaalde mensen.
(alhoewel dat dat laatste erg moeilijk is als je veganist bent...)

Theo

Bericht door Theo »

Jip schreef:www.myspace.com/fatsh
Staan wel nog oude nummers op, beetje brakkie. We zijn onlangs de studio in geweest, die nummers volgen nog :wink:
hehe. klinkt wel lekker old school. bad religion ten tijde van suffer.

he, zeg. ik heb in mijn werkleven nu al samengewerkt met de meest uiteenlopende mensen met de meest uiteenlopende gedachten. krakers bij Ravage, dierenbeschermers bij DierenBuitenSpel, linkse 'extremisten' met cut-up, ambtenaren bij de gemeente amsterdam, gemiddelde studenten bij de HvA, bekakte dertigers bij CMG. en hoe ze ook gekleed gaan, als me iets duidelijk is gaat het er uiteindelijk toch om wat ze daadwerkelijk vinden en welke acties ze daaruit laten voortvloeien. ik heb in al die jaren in ieder geval geleerd dat ik niet meer zomaar op uiterlijk let.

de meest ideologische vegan die ik ooit ben tegengekomen was overigens Jo op de universiteit van amsterdam. een echte gothic, ook in z'n kleding ;-)

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip »

Krijg nou wat. Ik heb hier gisteren een hele reactie getypt en nu is ie niet gepost?

Nou ja, wat ik wilde zeggen:

Ik vind: iedereen kleedt zich hoe hij of zij wil. PUNT.

De opmerking die ik gaf over gothics ofzo, was een beetje stom neergezet, geef ik toe. Wat ik bedoelde is dat ik er zelf nooit in zou lopen omdat ik het belachelijk vind. Maar dat vinden veel mensen (lees: bijna iedereen) waarschijnlijk ook van mijn kleding, dus het maakt geen drol uit.

Punt.
Burgerlul

veglife

Bericht door veglife »

Jip schreef:Krijg nou wat. Ik heb hier gisteren een hele reactie getypt en nu is ie niet gepost?

Nou ja, wat ik wilde zeggen:

Ik vind: iedereen kleedt zich hoe hij of zij wil. PUNT.

De opmerking die ik gaf over gothics ofzo, was een beetje stom neergezet, geef ik toe. Wat ik bedoelde is dat ik er zelf nooit in zou lopen omdat ik het belachelijk vind. Maar dat vinden veel mensen (lees: bijna iedereen) waarschijnlijk ook van mijn kleding, dus het maakt geen drol uit.

Punt.
Ja Jip, smaken verschillen nu eenmaal. Maar het uiterlijk vertoon is nu eenmaal bedrog: its the inside that counts, maar dat wist je vast al.

Zen

Bericht door Zen »

Theo schreef:
hehe. klinkt wel lekker old school. bad religion ten tijde van suffer.
Vind dat wel erg veel (muzikale) eer.

Ik hoor het er in ieder geval niet in terug.

Plaats reactie