Vanavond in Nova: Dierenactivisten steeds agressiever

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
*Eva*
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Vanavond in Nova: Dierenactivisten steeds agressiever

Bericht door *Eva* »

Veganisme is het niet direct, maar toch...
Plotseling een steen door de ruit of de auto bekrast. Dierenactivisten voeren steeds vaker intimiderende acties uit in de priv?-omgeving van bestuurders en financiers van proefdiercentra.

Dat is volgens een vandaag verschenen rapport van de AIVD de trend onder radicale Nederlandse dierenactivisten. Vooral de beweging 'Respect voor Dieren' is de spil geworden van vele acties, in Nederland en het buitenland.

De AIVD waarschuwt vandaag - in een voor deze veiligheidsdienst uniek televisie-interview - dat het maar een kleine stap is van deze intimiderende acties naar 'persoonsgericht geweld'.
Dat begint al goed :roll:
Vanavond op NL2, 22:15.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Zo te zien komt het niet vanavond.

Wesley

Bericht door Wesley »

Ik ga zeker kijken!
Maar vrees ervoor dat't weer zo'n typisch programma wordt over dierenrechtenactivisme... Veel blabla over de "evil" ALF'ers en niets over hoe verschrikkelijk het gesteld is met de dieren.

En waarschijnlijk ook nog'n paar "dierenpolitici"(PvdD'ers ofzo) die het ALF komen afzeiken...

Ik houd mijn hart al vast.

Gr. Wesley.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Alex schreef:Zo te zien komt het niet vanavond.
Nou, dat mag ik toch wel hopen als er op de site staat "Vanavond in Nova"? Hoezo niet dan? Heb je daar misschien een betrouwbare bron/onderzoek over? :o :wink:

Wesley

Bericht door Wesley »

*Eva* schreef:
Heb je daar misschien een betrouwbare bron/onderzoek over? :o :wink: [/size]
HAHAHAHAHAHAHA! (srry, vind't gwn grappig! :D :P :twisted: ).

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

*Eva* schreef:Nou, dat mag ik toch wel hopen als er op de site staat "Vanavond in Nova"? Hoezo niet dan? Heb je daar misschien een betrouwbare bron/onderzoek over? :o :wink:
Zie dat het erbij staat. Toen straks nog niet, tenzij ik verkeerd heb gekeken.

Ik dacht wel dat ze vanwege die omgekomen soldaat wellicht hele uitzending daarover zouden hebben.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Wesley schreef:Maar vrees ervoor dat't weer zo'n typisch programma wordt over dierenrechtenactivisme... Veel blabla over de "evil" ALF'ers en niets over hoe verschrikkelijk het gesteld is met de dieren.
Dat denk ik wel. Hoewel ze vast ook beelden zullen tonen over dierenleed.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Ik hoop het (zet hem dan wel snel altijd over zelf) En er zullen vast wel mensen zijn die verder denken, hoop ik..

raymond

Bericht door raymond »

ik dacht dat er vanuit RvD werd gezegt dat ze zelf ook aan het woord mochten :D
ik hoop het ;) anders word het idd weer zo-iets van een ''kijk wat ze nu weer uitvreten!!'' programma.. :(

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Al eerder aangegeven. Als RVD er als groep bij betrokken zouden zijn waren er al lang een aantal actievoerders opgepakt.

zie ook:
http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?t=3991

Het is naar mijn idee gewoon een strategie om de RVD aan te pakken op alle manieren en dus ook met leugens en verdachtmakingen. Ze zijn niet de eerste die het overkomt.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Jeetje wat een onzin in die uitzending zeg,
wat een drol is die AIVD vent :lol:
En die moordenaar met z'n 'terroristen'

Wesley

Bericht door Wesley »

Idd, wat een gelul!

Wel goed dat er eindelijk eens iemand in de media een beetje steun betuigt aan het ALF.

Ben't helemaal eens met Max Boon. Wie dieren misbruikt en vermoordt, moet er maar mee om kunnen gaan dat z'n ruiten worden ingegooid.

Wat mij betreft mag men ook nog wat verder gaan hoor dan dat :oops:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Het was erg kort en beperkt. De man van de AIVD kwam met vage beweringen. Zoals dat er acties waren waarbij er 'pedofiel' op het huis gesmeerd was enzo.. ergens denk ik dan... zoiets zou gewoon geclaimd worden door het ALF meestal.. je wilt toch laten weten dat die persoon zoveel dierenleed heeft veroorzaakt.. en dan ga je het onderwerp verleggen.. een beetje vaag. Later werd er nog gevraagd over wat meer voorbeelden en toen sloeg die een beetje dicht en begon over dat pedofiel verhaal wat die al eerder aangaf.

Wesley

Bericht door Wesley »

Alex schreef:Het was erg kort en beperkt. De man van de AIVD kwam met vage beweringen. Zoals dat er acties waren waarbij er 'pedofiel' op het huis gesmeerd was enzo.. ergens denk ik dan... zoiets zou gewoon geclaimd worden door het ALF meestal.. je wilt toch laten weten dat die persoon zoveel dierenleed heeft veroorzaakt.. en dan ga je het onderwerp verleggen.. een beetje vaag. Later werd er nog gevraagd over wat meer voorbeelden en toen sloeg die een beetje dicht en begon over dat pedofiel verhaal wat die al eerder aangaf.
Ach, volgens mij is dat pedofiel-gedoe ook gewoon door die vivisectors zelf verzonnen. Wat gaat men zeggen dat er op de huizen geschreven stond? Dierenbeul? Neen hoor, want dan zou't te realistisch klinken. Volgens mij verkoopt men dit gelul gewoon om Jan met de Pet ervan te overtuigen dat dierenrechtenactivisten (ALF'ers meerbepaald) leugenaars en terroristen zijn.

Die AIVD'er voelde zich wel weer zelfzeker zo te zien. En de moordenaar (ik druk't op dit forum ff aardig uit) kon lekker zielig doen zeg op tv. :roll:

Arme man toch... hij verdient toch enkel z'n boterham :roll: :x

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Ik zit even de nota door te lezen die de AIVD heeft gepubliceerd:
Een steeds weer terugkomend interessant item is de kwestie van de financiering. Hoe kunnen individuen, die vaak slechts over losse baantjes beschikken of soms helemaal niet werken, beschikken over voldoende liquide middelen om een grote (Europese) campagne op te zetten?
Bevestig het vooroordeel maar weer mr. AIVD!

jet
Moderator

Bericht door jet »

Hee Alex, waar heb je dat gevonden? ik wil dat stuk ook wel even lezen.....

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Klik hier voor dat.

Wesley

Bericht door Wesley »

Alex schreef:Klik hier voor dat.
Dankjewel Alex! Wel jammer dat RvD er weer zo zwart wordt gemaakt hej :(

Moet wel zeggen dat de uitzending gisteren positiever was dan'k had gedacht.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

RvD/ADC zou een rechtzaak moeten beginnen tegen de AIVD. Het zijn verdachtmakingen ook. Zeker in het vorige rapport stond het op een bepaalde manier waardoor het leek alsof iedereen van de activisten gewelddadig waren en dus naast RvD bezig waren met vernielingen enzo.

Ook door het zetten van aanhalingstekens bij bepaalde woorden wordt een bepaalde manier van lezen geforceerd, waardoor rvd meer verdacht wordt gemaakt.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Plaats reactie