Bio-industrie dringt zuivel op aan jeugd

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Nel
Leefwijze: veganist

Bericht door Nel »

marjan schreef:Kan iemand overigens de foto van Dani?l wel zien? Ik niet. En ik heb er wel eentje opgestuurd waar ze heel tevreden over waren :?:
Ik heb firefox en ik zie geen foto.
fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Zouden er dan helemaal geen kinderen zijn die melk verschrikkelijke vies vinden en die heel blij zijn om te lezen dat melk niet gezond is?
Ik zou een gat in de lucht hebben gesprongen als iemand toen ik 10 was mij had verteld dat melk niet gezond is.
Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Naam : koen
Datum : 26-04-2007

hej ik woon op een boerderij en de partij van de dieren wil dat alle boeren uit Nederland gaan om dat dat beter zou zijn voor het mileu en omdat dieren worden mishandelt ONZIN als er dieren worden mishandelt worden ze weg gehaald!
volgens mij word er iemand geindoctrineerd door papa :roll: :lol:
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane »

Hemelen ik mag toch hopen dat mijn eventuele kind (eren) niet zo achterlijk zullen worden als 99% van die draken in dat gastenboek.
Marjan: supergoed van Daniel, misschien zet het kinderen in zijn omgeving aan het denken.. en fijn dat er iig w?l (een beetje, maar toch) aandacht aan besteed wordt via dit soort programma's etc.
look back and laugh
Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

hoi alle lieve vega's :!: :!: 8) 8) 8) :D :D :D :o :o :o :lol: :lol: :lol: :P :P :P :wink: :wink: :wink: :govegan: :cheerie: :lollol: :broco: :huggies: :mrgreen: :pet:
ik heb gereageerd op de jeugjournaal site we hebben er een kopie van gemaakt voor jullie om alvast te lezen:

Hallo allemaal, leuk dat er zo veel kinderen reageren op mijn verhaal!
Ik ben en blijf boos omdat de regering in Nederland zo vreselijk veel geld geeft aan het reclame maken voor melk en melk is echt helemaal niet gezond.
Op de website http://www.zuiveloffline.nl kun je hier meer over lezen. Ook over grote onderzoeken die in de wereld gedaan zijn en waaruit je kunt zien dat je beter geen melk kunt drinken. Ook kun je hier een uitzending van het televisieprogramma Radar kijken waarin mensen die hiervoor gestudeerd hebben heel goed uitleggen waarom melk slecht is. De melkfabrieken en de mensen die daar mee te maken hebben willen alleen maar veel geld verdienen en zeggen daarom dat je melk nodig hebt. Vorig jaar hebben ze bijna 8 miljoen euro gegeven voor die reclames daarom. Dat geld kun je toch veel betere en leukere dingen mee doen?
En om goede botten te houden kun je veel beter andere dingen eten: veel groene groentes en noten en tahin en sojamelk.

Groetjes van Daniel
marjan

Bericht door marjan »

En de foto van Daniel staat nu ook zichtbaar op de site van het jeugdjournaal. :D

Toch houdt zijn verhaal de gemoederen daar wel bezig. Al 34 kinderen/mensen hebben er op de ??n of andere manier op gereageerd en waarschijnlijk zijn er nog veel meer kinderen/ ouders/ leerkrachten (?) die het gelezen hebben en het een beetje in hun hoofd hebben nu. Goed begin :) Ik hoop wel heel erg dat ze zijn reactie van deze ochtend ook gaan plaatsen.
Mavealsgast

Bericht door Mavealsgast »

Da's mooi! :D

Ik vind het zo raar, die reacties dat melk moet en zo, van kinderen zelf. Op de basisschool dronken er hoogstens 4 kinderen uit mijn klas melk; iedereen vond 't smerig..:S
Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Hahahaha
Naam : anna

ik maak me zorgen want zometeen
hebben de wilde dieren geen eten en
drinken en zometeen zijn ze dood
en dat is wel heel zielig
Aaghh.

En deze:
Naam : maaike

hoi jeugdjournaal,
ik vind het niet zo erg dat het zo droog is!
nu kan ik teminste lekker zwemmen!!
doei
Lol, worden die kinderen zonder hersencellen geboren? :lol:
ingenting

Bericht door ingenting »

ik schreef: melk is niet gezond zeg je? als het niet gezond was zou het ook niet te koop zijn en zou ik wel ziek zijn. en trouwens. die koetjes hebbe zat van dat spul in de uien
OMG.
Hamburgers,frikandellen, patat, msg, snoepgoed, suiker etc. etc.
is toch ook niet gezond en toch wordt het verkocht?

For crying out loud.
En ze..
zucht. *ademhalings oefeningen*
La maquereau des petits g?teaux (h)
marjan

Bericht door marjan »

Wouw! Daniel zijn mail is geplaatst en de discussie gaat de goede kant op:

Naam : Meisje
Datum : 27-04-2007

Casper, waar haal jij het dan vandaan dat melk w?l goed voor je is? Een beetje naief van je om te geloven dat Voedingscentrum de waarheid spreekt. Nooit gehoord van de connecties met Unilever, of de economische belangen van NL in de zuivelindustrie?

Hoewel ik zowieso twijfel aan jouw identiteit.
Mave

Bericht door Mave »

Nouja met n beetje NVV invloeden dan.. ;)
ingenting

Bericht door ingenting »

ghehehe
*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

als daniel geen melk wil drinken op school moet hij gewoon doen alsof hij naar de wc moet en gooit het drinken weg en pakt water!!
:cheerie: Da's nou nog eens een goed idee :!: *pakt een pak melk uit de koelkast en rent naar de wc*
Ik vind het onzin wat de Daniel in DWARS zegt. Hij is 10 jaar oud hij heeft zijn mening waarschijnlijk opgedrongen gekregen door zijn ouders en praat zijn ouders ook na. Melk is goed voor de botten dat is bewezen. Ik vind het dus onzin iedereen mag kiezen op welke manier hij/zij leeft maar probeer anderen niet wijs te maken dat jou manier de beste is door feiten onwaar te laten klinken.
:(
ga naar de direteur en vraag of hij voortaan koeienmelk en gewone melk wil halen
:|
Nja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind het wel harsttikke leuk dat zoiets aan bod komt :D
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik vind het onzin wat de Daniel in DWARS zegt. Hij is 10 jaar oud hij heeft zijn mening waarschijnlijk opgedrongen gekregen door zijn ouders en praat zijn ouders ook na. Melk is goed voor de botten dat is bewezen. Ik vind het dus onzin iedereen mag kiezen op welke manier hij/zij leeft maar probeer anderen niet wijs te maken dat jou manier de beste is door feiten onwaar te laten klinken.
Dat klinkt ook alsof die persoon wel een heel stuk ouder is...
marjan

Bericht door marjan »

En Dani?l noemt tenminste nog waar er onderzoeksgegevens te vinden zijn over wat hij beweert. Dat hoor en zie ik die anderen niet doen en maakt hun betoog zwakker m.i.
ingenting

Bericht door ingenting »

Alex schreef:
Dat klinkt ook alsof die persoon wel een heel stuk ouder is...
maar dit is ook weer contradictionary (er..?)..
Want waar haalt die persoon dan vandaan dat melk oh zo goed is?
Mave

Bericht door Mave »

Idd, die kinderen(?? als ze dat al zijn) spreken zichzelf keihard tegen zeg.
marjan

Bericht door marjan »

Naam : Rebecca
Datum : 28-04-2007

Daniel mischien kan je de kinderen er iets over vertellen en zoveel mogelijk kinderen overtuigeb. Mischien helpen folders in de school ook?

Naam : Carolien

hou een handtekening actie! en stuur dat op naat de melkfabriek.

Naam : malika

maak een club/site voor vega's
ik ben zelf ook vega dus ik doe al mee!!!!
suc6

:D
marjan

Bericht door marjan »

Naam : Pieter
Datum : 27-04-2007

Mijn paps is dokter en vind ook dat melk niet goed voor je is en niet voor je botten goed is. Hij zegt dat vroeger men daar van uit ging omdat er iets in de melk zat wat ook de botten zat, maar dat in landen waar meer melk gedronken word mensen slechtere botten heeft.

Goed dat Daniel er aandacht aan geeft want mensen weten dit niet.
Koeien zijn wel lieve dieren. Ze lopen vlak bij ons huis achter in de wei, maar meestal moeten ze van de boer in de stal staan.
marjan

Bericht door marjan »

Naam : Inge en Eva
Datum : 30-04-2007

Probeer de juf meester over te halen om water te drinken.
Water is toch gezonder!
Plaats reactie