Bio-industrie dringt zuivel op aan jeugd

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dick »

Dat zou leuk zijn als het nu lukt. Daniel heeft het al eerder geprobeert om op jeugdjournaal te komen, maar dat mocht (geloof ik) niet lukken.
(y)
marjan

Bericht door marjan »

Morgenmiddag gaan ze Daniel telefonisch spreken en als hij het goed genoeg vertellen kan wat hij vindt van de campina-actie willen ze hem in het programma-onderdeel "Dwars" hebben. Dat is een serie waarin kinderen vertellen waar ze boos over zijn. Dan zou eerst bovenstaande e-mail van hem op de jeugdjournaalwebsite komen en daar zouden andere kiinderen dan op kunnen reageren. Later zouden ze dan iets met hem willen opnemen waarin hij vertelt wat veganisme is en waarom hij veganist is en mogelijk zelfs met hem naar Campina toe gaan. Spannend! Als het allemaal doorgaat zou dit wel een mooie manier zijn om het veganisme meer onder de aandacht te brengen bij jongeren. :)
xTiMx
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

gaaf, dat wil ik zien!
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!
marjan

Bericht door marjan »

Ik zit wat rond te kijken op die Campina-website maar het is er verschrikkelijk. Zou nou niemand kunnen bedenken dat we beter zelf die lijnzaad kunnen eten i.p.v. aan die koeien te geven n.a.v. het volgende stukje:

Campina melk is anders dan de andere melk. Het verschil maken we niet in de fabriek, maar juist bij de bron: de koe op de boerderij. Het geheim? Allereerst: De koeien krijgen speciale, natuurlijk evenwichtige bijvoeding, die gemaakt is op basis van lijnzaad. Dit lijnzaad is puur natuur, ook 50 jaar geleden gaven de boeren dit voer al aan hun koeien.

En dan de hele dag op de radio die reclames met "Campina. Het zit in onze natuur!" :?
Framboos

Bericht door Framboos »

ALs je geen bezwaar hebt tegen het gebruik van koeien en niet van lijnzaad houdt (ik vind het niet vies, maar ook niet lekker), dan snap ik de redenatie wel.
marjan

Bericht door marjan »

En dan hebben we ook nog http://www.schoolmelk.nl met de volgende verheugende mededeling:

Campina Schoolmelk zorgt ervoor dat uw kind iedere dag calcium, eiwitten en belangrijke vitamines en mineralen binnenkrijgt. Daarom drinken er op dit moment 120.000 kinderen iedere dag schoolmelk en helpen leerkrachten en conci?rges op 3.000 basisscholen om alle kinderen iedere dag van verse, gekoelde melk te voorzien.

Ik dacht dat er de laatste jaren campagnes gestart waren om de kinderen aan het fruit te krijgen. Doe mij maar schoolfruit dan!
Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

marjan schreef:Morgenmiddag gaan ze Daniel telefonisch spreken en als hij het goed genoeg vertellen kan wat hij vindt van de campina-actie willen ze hem in het programma-onderdeel "Dwars" hebben. Dat is een serie waarin kinderen vertellen waar ze boos over zijn. Dan zou eerst bovenstaande e-mail van hem op de jeugdjournaalwebsite komen en daar zouden andere kiinderen dan op kunnen reageren. Later zouden ze dan iets met hem willen opnemen waarin hij vertelt wat veganisme is en waarom hij veganist is en mogelijk zelfs met hem naar Campina toe gaan. Spannend! Als het allemaal doorgaat zou dit wel een mooie manier zijn om het veganisme meer onder de aandacht te brengen bij jongeren. :)
Wat gaaf :D
fief
Contacteer:

Bericht door fief »

marjan schreef: En dan de hele dag op de radio die reclames met "Campina. Het zit in onze natuur!" :?
Ik zie ook veel reclame voor Melk/Campina in bushokjes :x
Ik zou er bijna bushokjes door gaan slopen :x
marjan

Bericht door marjan »

Dani?l is net gebeld door het jeugdjournaal en heeft zijn verhaal aardig kunnen doen geloof ik. Zijn e-mail komt met foto op de jeugdjournaalsite op korte termijn en zal daar dan waarschijnlijk ongeveer een week blijven staan. (Graag alle kinderen in je omgeving oproepen om te reageren h?? Of zouden volwassenen daar ook mogen reageren?)

Daarna willen ze hem zo mogelijk hier thuis en op zijn school komen filmen en hem laten vertellen waarom hij veganist is en wat dat dan precies inhoudt. Ook natuurlijk waarom hij vindt dat Campina niet mag doen wat ze doen.
Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

:cheerie:
Hoera voor het jeugdjournaal, ik ga kijken als het uitgezonden word :D
*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Jaaaa zou leuk zijn! :D
Ik had vroegah ook schoolmelk, ik was toen elke dinsdag ziek omdat die melk dan altijd over de datum was, echt goor, volgens mij had ik het vanaf groep 6 al niet meer. Maar dat ligt helaas meer aan de school dan aan campina :(
marjan

Bericht door marjan »

Hmm, die foto doet het bij mij niet maar zijn mail staat op de site van het jeugdjournaal:

http://www.nos.nl/jeugdjournaal/uitleg/DWARS/Dwars.html
Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Die kinderen in dat gastenboek zijn echt dom...
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
ingenting

Bericht door ingenting »

+1

of in elk geval ignorant (onwetend?)
La maquereau des petits g?teaux (h)
marjan

Bericht door marjan »

In het gastenboek bij DWARS op de website van het jeugdjournaal zegt een zekere Casper het volgende :

Naam : Casper
Datum : 25-04-2007

Allereerst aan jeugdjournaal:
Ik vind het onverantwoord dat jullie bij de serie "dwars" zeggen (ook al zegt Dani?l dat) dat melk niet gezond voor je is. Dit is helemaal niet waar, en het is juist gezond, daarom vind ik dat er nadrukkelijker bij moet gezegt dat het ZIJN MENING is in plaats van een feit.
Trouwens, ik wil graag weten hoe hij aan de mening komt dat melk niet goed voor je is en slecht voor het milleu is. En het klopt, TE VEEL melk is slecht, net als alles wat TE VEEL is... maar bij normale consumptie van melk (0-3 glazen per dag) is er helemaal niets aan de hand.

Aan dani?l:

Hallo, ik vind dat je niet een mening aan anderen kan opdringen, in de vorm van het verbieden of tegengaan van melk.

Ik respecteer dat jij veganist ben (iets wat ik zelf niet ben, maar goed), maar daardoor hoef je nog niet anderen te belemmeren in hun voeding.

Als J?J geen dierlijke producten wil eten/drinken, is dat prima, maar ik vind het toch echt de keus aan anderen of zij dat ook willen.

Een interessant onderwerp is dit wel, en ik ben benieuwd hoe dit afloopt :)

Groeten,
Casper (15 jaar)

Dani?l is de hele dag weg en zal vanavond of morgen hier nog wel iets op willen antwoorden maar misschien willen de jongeren van dit forum er daar al vast iets over zeggen? Lijkt me een plek waar de informatie veel mensen bereikt en veel teweeg kan brengen. Liefst met een link naar http://www.zuiveloffline.nl natuurlijk :)
Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

En een of ander gastje: ja maar koeien vinden het lekker om gemolken te worden.

Die blijft mij achtervolgen :x
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
Nel

Bericht door Nel »

Naam : Casper
Datum : 25-04-2007

Allereerst aan jeugdjournaal:
Ik vind het onverantwoord dat jullie bij de serie "dwars" zeggen (ook al zegt Dani?l dat) dat melk niet gezond voor je is. Dit is helemaal niet waar, en het is juist gezond, daarom vind ik dat er nadrukkelijker bij moet gezegt dat het ZIJN MENING is in plaats van een feit.
Trouwens, ik wil graag weten hoe hij aan de mening komt dat melk niet goed voor je is en slecht voor het milleu is. En het klopt, TE VEEL melk is slecht, net als alles wat TE VEEL is... maar bij normale consumptie van melk (0-3 glazen per dag) is er helemaal niets aan de hand.

Aan dani?l:

Hallo, ik vind dat je niet een mening aan anderen kan opdringen, in de vorm van het verbieden of tegengaan van melk.

Ik respecteer dat jij veganist ben (iets wat ik zelf niet ben, maar goed), maar daardoor hoef je nog niet anderen te belemmeren in hun voeding.

Als J?J geen dierlijke producten wil eten/drinken, is dat prima, maar ik vind het toch echt de keus aan anderen of zij dat ook willen.

Een interessant onderwerp is dit wel, en ik ben benieuwd hoe dit afloopt Smile

Groeten,
Casper (15 jaar)
Is dit door een 15 jarige geschreven?
Ik heb daar mijn twijfels bij. Een 15 jarige die op die manier naar 2 personen schrijft. En ook nog melk promoot.

Ik wacht af.......
marjan

Bericht door marjan »

Kirsten schreef:En een of ander gastje: ja maar koeien vinden het lekker om gemolken te worden.

Die blijft mij achtervolgen :x
Ja :( ! Werk aan de winkel zou je zeggen. Eigenlijk tijd voor ingezonden brieven naar kranten en zo... Want dat die jongeren dat allemaal zo denken komt niet vanzelf natuurlijk. Ouders en leerkrachten zouden eens objectieve informatie moeten krijgen in plaats van al die reclames de hele dag op de radio en weet ik veel waar. En dat voedingscentrum wat zogenaamd zo eerlijk is over eten :?
marjan

Bericht door marjan »

Nel schreef: Is dit door een 15 jarige geschreven?
Ik heb daar mijn twijfels bij. Een 15 jarige die op die manier naar 2 personen schrijft. En ook nog melk promoot.

Ik wacht af.......
Ja, wat je noemt is inderdaad wel iets om je vraagtekens bij te hebben. Maar hoe zou het dan in elkaar zitten?
Marla

Bericht door Marla »

Ik vind het ook verdacht, toen ik het las dacht ik dat het door een volwassen persoon was geschreven.
Iedereen kan daar toch wat opschrijven en er een valse leeftijd onder zetten, of werkt dat niet zo?
Plaats reactie