:: Nieuw Change Magazine uit ::

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Change Magazine

:: Nieuw Change Magazine uit ::

Bericht door Change Magazine » ma jan 29, 2007 15:28

Change Dierenrechtenmagazine is weer uit! Fris in 2007 voor de dierenrechtenbeweging. Nieuws uit binnen- en buitenland. Kritische artikelen. Recensies. Prikkelende columns. Tips & trucs?

Met in dit nummer o.a.

? Veganistische hiphop: Promoe
? Singer voor vivisectie?
? Discussie: PvdD; oplossing of probleem?

Change is te koop in Amsterdam (Atheneum, Fort van Sjakoo), Groningen (Rosa), Nijmegen (Assata) en Utrecht (Rooie Rat).

Change is te lezen bij de Openbare Bibliotheek in Amsterdam.

Je kunt gratis een proefexemplaar ontvangen als je een mailtje stuurt naar: changemagazine@yahoo.com (nieuw emailadres)

Als je Change al kent: voor slechts 1,35 of meer per maand, kun je lid worden. Je krijgt dan een klein kadootje als welkom en het magazine vier keer per jaar thuisgestuurd!

http://www.indymedia.nl/img/2007/01/42092.jpg

Change is een dierenrechtenmagazine. Net zoals menselijke dieren, hebben ook andere dieren recht op een leven zonder pijn, angst, onderdrukking en uitbuiting. Het vergroten van het welzijn is dus niet genoeg. Change verwerpt naast speciecisme ook racisme, sexisme en homofobie. Change wil een platform zijn voor alle dierenrechten-groepen in Nederland. Het doel is een breed publiek aan te spreken en een alternatief te bieden voor de grote dierenwelzijnslobby. Change staat open voor kritiek of stukken die andere meningen dan onze eigen weerspiegelen.

Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Bericht door Valkyrjur » di mar 20, 2007 14:03

Een oproepje aan iedereen die ge?nteresseerd is:

Op bovenstaande heb ik gereageerd, ik heb 2 nummers thuisgestuurd gekregen. Ik heb ze gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het niet echt mijn ding is. Als je de nummers wilt hebben, mag je me dus je adres PM-en, dan stuur ik ze je toe. Helemaal gratis! (jaja)

Joop

Bericht door Joop » di mar 20, 2007 14:05

Valkyrjur schreef:Een oproepje aan iedereen die ge?nteresseerd is:

Op bovenstaande heb ik gereageerd, ik heb 2 nummers thuisgestuurd gekregen. Ik heb ze gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het niet echt mijn ding is. Als je de nummers wilt hebben, mag je me dus je adres PM-en, dan stuur ik ze je toe. Helemaal gratis! (jaja)
En, is PvdD een oplossing of probleem? Ben wel benieuwd wat de krakkers ervan vinden!

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mar 20, 2007 15:06

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik vrees dat ze afwijzen omdat ze a-politiek zijn?
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Joop

Bericht door Joop » di mar 20, 2007 15:09

Kirsten schreef:Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik vrees dat ze afwijzen omdat ze a-politiek zijn?
Dat vermoed ik ook, maar dat is toch een petit peu in strijd met...
Change wil een platform zijn voor alle dierenrechten-groepen in Nederland. Het doel is een breed publiek aan te spreken en een alternatief te bieden voor de grote dierenwelzijnslobby.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mar 20, 2007 15:12

Dat ze tegenstrijdig zijn is voor mij geen geheim hoor.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mar 20, 2007 15:42

Joop schreef:En, is PvdD een oplossing of probleem? Ben wel benieuwd wat de krakkers ervan vinden!
Tsja.. het artikel is eigenlijk heel slecht. Dingen eruit begrijp ik wel, maar het is in extreme mate overdreven.

Joop

Bericht door Joop » di mar 20, 2007 15:44

Alex schreef:
Tsja.. het artikel is eigenlijk heel slecht. Dingen eruit begrijp ik wel, maar het is in extreme mate overdreven.
Kan je het misschien inscannen ofzo? Ben wel benieuwd.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » di mar 20, 2007 16:03

Ik heb 'm ook en dat artikel over de PvdD vond ik dus ook niks. Te overdreven, en dingen willen van de PvdD waardoor ze volgens mij niet echt populairder zouden worden (iets met het DBF ofzo)
Ik kan het niet scannen :(

Joop

Bericht door Joop » di mar 20, 2007 16:04

*Eva* schreef:Ik heb 'm ook en dat artikel over de PvdD vond ik dus ook niks. Te overdreven, en dingen willen van de PvdD waardoor ze volgens mij niet echt populairder zouden worden (iets met het DBF ofzo)
Ik kan het niet scannen :(
overtypen? :wink:

Marla

Bericht door Marla » di mar 20, 2007 16:07

ik stuur je er wel eentje toe, gratis en voor niks.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » di mar 20, 2007 16:37

Joop schreef:
overtypen? :wink:
:lol:
Nouja, je bent al voorzien zo te zien :wink:

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » di mar 20, 2007 16:53

Ik heb thuis 2 nummers liggen, ik weet zo uit mijn hoofd niet welke het zijn, maar die hierboven staat met plaatje en al, heb ik in ieder geval niet. Morgen zet ik hier wel even neer welke nummers het betreft en welke onderwerpen daarin staan.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mar 20, 2007 18:17

Alex schreef:Tsja.. het artikel is eigenlijk heel slecht. Dingen eruit begrijp ik wel, maar het is in extreme mate overdreven.
ik vond het steengoed (y)

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mar 20, 2007 18:20

Kirsten schreef:Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik vrees dat ze afwijzen omdat ze a-politiek zijn?
als dat de enige rede zou zijn . . Er zijn genoeg valide argumenten in te brengen.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mar 20, 2007 18:21

Joop schreef:krakkers
:roll:

Joop

Bericht door Joop » di mar 20, 2007 18:57

Fontanelle schreef:
als dat de enige rede zou zijn . . Er zijn genoeg valide argumenten in te brengen.
Dat is op zich niet zo gek, maar ik zou dan ook graag horen hoe het beter kan. Ik denk dat je via de politieke weg (en de publieke opinie) best veel kan bereiken en dat je op sommige punten (tijdelijk) water bij de wijn moet doen, soit, maar uiteindelijk tellen de resultaten voor mij. Als PvdD met hun gematigde standpunten de bio-industrie weet af te schaffen doen ze meer voor 'de goede zaak' dan welke extremere organisatie ooit bereikt heeft.

Bovendien kan je op verschillende manieren strijden voor je doel, de heen hoeft daarvoor de ander niet per se voor de voeten te lopen.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mar 20, 2007 19:00

Joop schreef:Bovendien kan je op verschillende manieren strijden voor je doel, de heen hoeft daarvoor de ander niet per se voor de voeten te lopen.
Ben ik helemaal met je eens, lobbygroepen zoals Wakker Dier zijn ook nodig, net als de PvdD en iemand als Jort Kelder.
Uiteindelijk moet ik er nog steeds niet veel v hebben.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mar 20, 2007 19:17

Joop schreef:Als PvdD met hun gematigde standpunten de bio-industrie weet af te schaffen doen ze meer voor 'de goede zaak' dan welke extremere organisatie ooit bereikt heeft.
De PvdD is heel simpel wat betreft bioindustrie en dat is dat die weg moet :)
Bovendien kan je op verschillende manieren strijden voor je doel, de heen hoeft daarvoor de ander niet per se voor de voeten te lopen.
Ik denk dat al die groeperingen min of meer wel nodig zijn. Ik denk dat je je alleen nu moet afvragen of die ALF groepen die nu weer in het nieuws zijn wel goed bijdrage. Misschien een topic daarover openen om dat te bespreken. Als anderen daar zin in hebben.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mar 20, 2007 19:19

Alex schreef:Ik denk dat al die groeperingen min of meer wel nodig zijn. Ik denk dat je je alleen nu moet afvragen of die ALF groepen die nu weer in het nieuws zijn wel goed bijdrage. Misschien een topic daarover openen om dat te bespreken. Als anderen daar zin in hebben.
hebben we dat niet allang eens gedaan ....

Plaats reactie