B12

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Brent
Leefwijze: flexanist

B12

Bericht door Brent » di jan 01, 2019 12:01

Dit soort positieve artikelen over vlees-minderen overspoelen de main stream media momenteel. :-D

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/wa ... ~bfc64984/

De B12 wordt dan wel vaak gebruikt/misbruikt als hefbalk om toch vooral niet helemaal vegan te gaan, want die B12 kun je toch het beste via met B12 gevoerde dieren binnen krijgen??? :evil: :roll:

Het Voedingscentrum wordt nog steeds deels gesponsord door onze dierlijke voedingsindustrie.
Maar het gaat wel al steeds meer de goede kant op gelukkig.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Mogenblue
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: B12

Bericht door Mogenblue » di jan 01, 2019 15:33

Leuk artikel.

Ja, ja, die supplementen hè? En ze kosten bijna niks. 5 euro voor een potje waar je meer dan een jaar mee doet.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Dabrother

Bericht door Dabrother » za jan 05, 2019 17:04

B12 is volgens ik ergens gelezen heb (probeer het nog te zoeken) iets wat in het lichaam pas aangemaakt wordt en ook opgeslagen. Ikzelf had bij de laatste bloedtest geloof ik 900 waarde wat dik boven de norm is, zonder supplementen. Wel toegevoegde B12 in bepaalde dranken en voeding krijg ik binnen.
Plantaardig vanaf 1/1/2018

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » zo jan 06, 2019 0:58

Ja, wordt in de darmen aangemaakt, maar op een plaats waar het niet meer kan worden opgenomen in de normale stofwisseling.

Er schijnen wel uitzonderingen te zijn want op dit forum zijn ook leden die al hun hele leven veganist zijn en nog nooit een supplement hebben geslikt.

Dus eigenlijk weten we nog niks.

Van nature komt het voor in grond aarde en oppervlakte water. Wordt door een soort bacterie of zo aangemaakt.
Dus als je maar genoeg aarde aan je groenten en fruit laat zitten krijg je vanzelf voldoende B12 binnen. Denk ik zo.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Plaats reactie