Freeganisme

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
flem

Bericht door flem »

Nou dieren moeten toch zoveel lijden onder de verkoop van zuivelproducten en zo, dan kan er in mijn ogen nog beter wat mee worden gedaan dan dat het wordt weggegooid. Net zoals dat je je leren schoenen bv beter kan afdragen dan zomaar weggooien als ze nog goed zijn. en het is niet legaal en veel supermarkten hebben geen ruimte om hun containers binnen te zetten.

Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Bericht door Valkyrjur »

Morgen in Llinke Soep (20.55 uur op nederland 3) een item over freeganisme:
[...] Razende reporter Marcel gaat met actievoerders op stap. In het centrum van Utrecht speuren ze naar bruikbaar afvalvoedsel. Daar worden vervolgens exquise hapjes van gekokkereld die aan het publiek worden uitgedeeld. [...]
Bron: llink nieuwsbrief

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

zal dat weer Telegraaf-journalisme gaan worden :(

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Wie het niet heeft gezien, heeft weinig gemist. Het duurde hooguit een minuut. De reporter ging mee met een food-not-bombs-groep in Utrecht, zat eerst nog te piepen dat hij niet uit een vuilnisbak wilde eten, maar vond de taart uiteindelijk wel lekker. End of story.
Laatst gewijzigd door Valkyrjur op wo mei 16, 2007 8:47, 1 keer totaal gewijzigd.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Het stelde inderdaad weinig voor. En dan die laatste vraag: "Wat gebeurt er met het afval wat jullie nu weer weggooien?" Huh huh. Topjournalistiek. :roll:

Mark

Bericht door Mark »

Jammer dat ik het gemist heb

De herhaling is trouwens op vrijdag 18 mei, 14:35 op Ned2 en hier is de uitzendinggemist link, vanavond maar ff kijken dus

xTiMx
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

hmm, zal mij benieuwen.
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Nogal verspelbaar, Llink. Softe club met een dubbele agenda, lijkt mij.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

o ja, diezelfde Llink was toch eerst naar een vega demo bij een slager in amsterdam geweest, en de aanwezige presentator sloot het topic af door demonstratief een plak vlees voor de camera te eten. :-P

Ineke

Bericht door Ineke »

Ik dacht dat er varkensvoer van gemaakt werd, er zijn tegenwoordig ook initiatieven om voedsel dat bijna over de datum is naar voedslebanken te doen. weggooien is misschien toch nog beter dan wat ik op tv zag, dat ze in sommige supermarkten (in dit geval in Duitsland) stickers met een nieuwe datum op oude (vlees) producten plakken, en het weer verkopen.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

(ik voel me heel slecht dat ik nu denk 'nou laat die mensen maar eens flink ziek worden van het eten van diertjes, dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd!' :oops: )

Ineke

Bericht door Ineke »

(ik voel me heel slecht dat ik nu denk 'nou laat die mensen maar eens flink ziek worden van het eten van diertjes, dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd!')

Ik denk dat ze dat ook bij verse groenten doen en ander producten.
Ik denk ook dat het eerder een beetje verdrietig is dat veel mensen niet zien wat voor ellende dierljke producten veroorzaken bij henzelf en in de hele wereld, ze zijn een beetje dom gehouden, of ze zijn finaal verslaafd, en verslaafden kunnen de waarheid meestal niet zien,
het begint nu pas een beetje door te komen bij de midstream,
Er zijn er maar weinig die echt met boze opzet handelen denk ik.
Toch maar proberen kwaad niet met kwaad te vergelden, maar de mensen goed voor proberen lichten.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Ineke schreef:Ik denk ook dat het eerder een beetje verdrietig is dat veel mensen niet zien wat voor ellende dierljke producten veroorzaken bij henzelf en in de hele wereld, ze zijn een beetje dom gehouden, of ze zijn finaal verslaafd, en verslaafden kunnen de waarheid meestal niet zien,
het begint nu pas een beetje door te komen bij de midstream,
Er zijn er maar weinig die echt met boze opzet handelen denk ik.
Toch maar proberen kwaad niet met kwaad te vergelden, maar de mensen goed voor proberen lichten.
:D Zo denk ik er ook over!

Plaats reactie