Mensenrechten/Dierenrechten

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Viking

Bericht door Viking » di aug 22, 2006 16:57

Maar goed, even terug, ik vind het jammer dat mensen hier een stel opgesloten illegale criminelen belangrijker vinden dan dat er hele dierenrassen uitsterven, zoals ik al zei, de verlinksing van de dierenrechten wereld zorgt er voor dat de dieren steeds minder aandacht krijgen.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di aug 22, 2006 17:02

Viking schreef:blanke mensen hebben ook recht op mensenrechten, integenstelling wat die extreem linkse crusties beweren.
Er is niemand die beweert dat mensenrechten niet voor alle mensen gelden, hooguit jijzelf.
Het wordt weer tijd voor mijn ignoremode geloof ik. :roll:

Viking

Bericht door Viking » di aug 22, 2006 17:03

Kiwi schreef: Er is niemand die beweert dat mensenrechten niet voor alle mensen gelden, hooguit jijzelf.
Het wordt weer tijd voor mijn ignoremode geloof ik. :roll:
Daarom zei ik ook extreem links.

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle » di aug 22, 2006 19:12

Ik voel me Heeeleemaaal niet prettig bij dit topic :(

er zijn altijd motieven, en een interaciale geweldsdaad is niet altijd vanuit een rasictisch motief gepleegd. Vaak zijn er een hele hoop zaken aan vooraf gegaan; ik vind het niet vreemd dat 'zwarte' amerikanen in zuidelijke staten vd VS keren tot criminaliteit wanneer zij in het dagelijks leven beschouwd worden als unter-menschen door die fuckin' Hillbillies.

Viking

Bericht door Viking » di aug 22, 2006 21:04

Fontanelle schreef:Ik voel me Heeeleemaaal niet prettig bij dit topic :(

er zijn altijd motieven, en een interaciale geweldsdaad is niet altijd vanuit een rasictisch motief gepleegd. Vaak zijn er een hele hoop zaken aan vooraf gegaan; ik vind het niet vreemd dat 'zwarte' amerikanen in zuidelijke staten vd VS keren tot criminaliteit wanneer zij in het dagelijks leven beschouwd worden als unter-menschen door die fuckin' Hillbillies.
Hoe wil je dan verklaren dat moslims in Scandinavie met hun minderheid 85% van de verkrachtingen en alle groepsverkrachtingen veroorzaken.

Anna

Bericht door Anna » wo aug 23, 2006 8:32

Viking schreef:
Hoe wil je dan verklaren dat moslims in Scandinavie met hun minderheid 85% van de verkrachtingen en alle groepsverkrachtingen veroorzaken.
het begint hier wel heel erg naar gaskamers te stinken :? :cry:
jammer dat iemand zo haatdragend kan zijn jegens een grote groep diverse mensen...

Viking

krijg allemaal maar de

Bericht door Viking » wo aug 23, 2006 11:32

Anna schreef:
jammer dat iemand zo haatdragend kan zijn jegens een grote groep diverse mensen...
weet je wat

LAAT GODVERDOMME MAAR

LEZEN WIL JE GODVERDOMME EENS LEZEN, WAT NOU HAATDRAGEND, IK ZEG FEITEN, CIJFERS, BRONNEN, MENSEN WORDEN KAPOT GEMAAKT EN DAN GA JIJ ZEIKEN DAT IK EEN NAZI BEN! TERING KLOTE ONZIN HIER ZO TE ZIEN BEN JIJ HAATDRAGEND, LEKKER WEGKIJKEND ALS EEN KIND VERKRACHT WORD DOOR EEN STEL ZANDAPEN

HUN HUN ZIJN DE NAZIS DE TERING FASCISTEN, 2% VAN NOORWEGEN EN SWEDEN IS KOTSLIM EN VEROORZAKEN 85% HOREN JULLIE ME 85% VAN DE VERKRACHTINGEN EN 100% OMDAT HET LAFFE PARASIETEN ZIJN VAN DE GROEPSVERKRACHTINGEN, EN DAN BEN IK INEENS EEN NAZI!!!!!!! WAAR SLAAT DAT GODVERDOMME OP MENS, HUN ZIJN DE FASCISTEN EN DAN GAAN JULLIE DE MENSEN DIE DE VERKRACHTINGEN WILLEN STOPPEN UITSCHELDEN VOOR FASCISME!!! OMGEKEERDE WERELD HIER!!! LINKS VOOR MENSENRECHTEN ME REET ZO TE ZIEN KRIJG JE PAS MENSENRECHTEN ALS JE EEN VIEZE GORE VERKRACHTENDE CRIMINEEL BEN DIE OP DIEREN GETESTE HARDDRUGS GEBRUIKT!!!

flikker allemaal maar op ik kom hier niet meer terug, dit is hetzelfde dat ik een nazi word genoemd als ik cijfers en feiten opnoem van de slagerijen en wat die mensen daar met dieren doen!!! omgekeerde wereld hier!!! we mogen ons zelf niet eens meer verdedigen!!! links Noorwegen stopt gewoon al die verkrachtingen in de doofpot en beschermen de verkachters! links stinkt zelf naar gaskamers!!!!!!!!!!

links zorgt ervoor dat een land en volk zich niet meer mag verdedigen, geen 1 individu mag zich meer verdedigen! ooow wat als je je verkrachter een schop krijg! dan ben je ineens een fascist! want verkrachters! die kunnen er niks aan doen zitten tussen 2 culturen blablabla huilhuilhuil, flikker toch op mens tering gezeik hier word er kotsmisselijk van, ga maar eens naar die plekken waar het gebeurt! maar nee lekker hoog en droog blijven en mensen uitschelden voor nazi als ze zichzelf willen verdedigen!!! volgens links staat verdedigen gelijk aan fascisme!!!

jullie zijn zo ongelofelijk blind dat jullie zelf de fascisten zijn geworden met jullie populistische gezeik en gehuil boehoe hij verteld de realiteit, laten wij hem bannen want het komt niet over met onze fantasie wereld

geven geen flikker om dieren en de natuur en stemmen allemaal op de vleesvretende pvda groenlinks en de sp en gaan dan daarna klagen dat er niks voor de dieren word gedaan! goh raar heh!

zelf dove blinde mensen die niet de realiteit ontwijken zien en horen nog meer dan de meeste mensen hier

dag.

Niels

Bericht door Niels » wo aug 23, 2006 11:37

Ochtendhumeur?

Kirsty xvx

Re: krijg allemaal maar de

Bericht door Kirsty xvx » wo aug 23, 2006 11:39

Viking schreef:KOTSLIM
woord van de dag

geniaal! die hou ik erin!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo aug 23, 2006 12:07

NielsB schreef:Ochtendhumeur?
Niet alleen 's ochtends. :roll:

Marleen

Bericht door Marleen » wo aug 23, 2006 12:13

Ik begrijp de link naar "gaskamers" in bovenstaand bericht (ook) niet.

Anna

Bericht door Anna » wo aug 23, 2006 12:13

weet je wat ik pas walgelijk vind? iemand die ophoud met nadenken wanneer er een zogenaamde zondebok gevonden is voor al het leed in de wereld.
weet je wat ik pas walgelijk vind? iemand die een hele bevolkingsgroep over een kam scheert. wat deze viking namelijk beweert is dat alle 'buitenlanders'/'moslims' dezelfde psychopatische trekjes hebben. dat is dezelfde kortzichtige redenering als dat alle nederlanders klompen dragen, onhartelijk en zuinig zijn.

en wat betreft je bronnen: ik heb liever dat ze betrouwbaar zijn.

fijne dag nog.

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane » wo aug 23, 2006 12:17

Viking schreef:
Anna schreef:
weet je wat

LAAT GODVERDOMME MAAR

LEZEN WIL JE GODVERDOMME EENS LEZEN, WAT NOU HAATDRAGEND, IK ZEG FEITEN, CIJFERS, BRONNEN, MENSEN WORDEN KAPOT GEMAAKT EN DAN GA JIJ ZEIKEN DAT IK EEN NAZI BEN! TERING KLOTE ONZIN HIER ZO TE ZIEN BEN JIJ HAATDRAGEND, LEKKER WEGKIJKEND ALS EEN KIND VERKRACHT WORD DOOR EEN STEL ZANDAPEN

HUN HUN ZIJN DE NAZIS DE TERING FASCISTEN, 2% VAN NOORWEGEN EN SWEDEN IS KOTSLIM EN VEROORZAKEN 85% HOREN JULLIE ME 85% VAN DE VERKRACHTINGEN EN 100% OMDAT HET LAFFE PARASIETEN ZIJN VAN DE GROEPSVERKRACHTINGEN, EN DAN BEN IK INEENS EEN NAZI!!!!!!! WAAR SLAAT DAT GODVERDOMME OP MENS, HUN ZIJN DE FASCISTEN EN DAN GAAN JULLIE DE MENSEN DIE DE VERKRACHTINGEN WILLEN STOPPEN UITSCHELDEN VOOR FASCISME!!! OMGEKEERDE WERELD HIER!!! LINKS VOOR MENSENRECHTEN ME REET ZO TE ZIEN KRIJG JE PAS MENSENRECHTEN ALS JE EEN VIEZE GORE VERKRACHTENDE CRIMINEEL BEN DIE OP DIEREN GETESTE HARDDRUGS GEBRUIKT!!!

flikker allemaal maar op ik kom hier niet meer terug, dit is hetzelfde dat ik een nazi word genoemd als ik cijfers en feiten opnoem van de slagerijen en wat die mensen daar met dieren doen!!! omgekeerde wereld hier!!! we mogen ons zelf niet eens meer verdedigen!!! links Noorwegen stopt gewoon al die verkrachtingen in de doofpot en beschermen de verkachters! links stinkt zelf naar gaskamers!!!!!!!!!!

links zorgt ervoor dat een land en volk zich niet meer mag verdedigen, geen 1 individu mag zich meer verdedigen! ooow wat als je je verkrachter een schop krijg! dan ben je ineens een fascist! want verkrachters! die kunnen er niks aan doen zitten tussen 2 culturen blablabla huilhuilhuil, flikker toch op mens tering gezeik hier word er kotsmisselijk van, ga maar eens naar die plekken waar het gebeurt! maar nee lekker hoog en droog blijven en mensen uitschelden voor nazi als ze zichzelf willen verdedigen!!! volgens links staat verdedigen gelijk aan fascisme!!!

jullie zijn zo ongelofelijk blind dat jullie zelf de fascisten zijn geworden met jullie populistische gezeik en gehuil boehoe hij verteld de realiteit, laten wij hem bannen want het komt niet over met onze fantasie wereld

geven geen flikker om dieren en de natuur en stemmen allemaal op de vleesvretende pvda groenlinks en de sp en gaan dan daarna klagen dat er niks voor de dieren word gedaan! goh raar heh!

zelf dove blinde mensen die niet de realiteit ontwijken zien en horen nog meer dan de meeste mensen hier

dag.

Hahaha, kostelijk dit.

Good riddance :)
look back and laugh

-gebruikergewist-

Re: krijg allemaal maar de... groeten??? :D

Bericht door -gebruikergewist- » wo aug 23, 2006 12:57

Viking schreef:ik kom hier niet meer terug
:hello:
En ik vond het vandaag al zo'n fijne dag! :cheerie:

vegalan

Re: schoonheid is de zorg voor de naaste.

Bericht door vegalan » wo aug 23, 2006 15:01

Mensenrechten en dierenrechten horen bij elkaar en zijn in ''wezen'' hetzelfde. Wie dit ontkend is een speciesist of een racist en loopt met de stok waarmee hij of zij zichzelf slaat.

Het is goed om voor de dieren op te komen, maar daar horen ook mensen bij. Wij allemaal zijn dieren die kunnen lijden en het verdiend onze aandacht, hier, daar, vandaag en morgen.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » wo aug 23, 2006 17:36

Viking schreef:geven geen flikker om dieren en de natuur en stemmen allemaal op de vleesvretende pvda groenlinks en de sp en gaan dan daarna klagen dat er niks voor de dieren word gedaan! goh raar heh!
Je mening maar al te snel klaar zeg. Je kunt ook genoeg acties doen om te vechten tegen de ellende die de dieren aan wordt gedaan en daarnaast links zijn en eventueel stemmen op de SP. :roll:

vegalan

Bericht door vegalan » wo aug 23, 2006 19:06

Die verbale en generaliserende verkrachtingen van o.a. moslims door viking worden hier toch niet in een de doofpot gestopt?

Viking heeft zweden en Noorwegen mogelijk verlaten om zich aan te sluiten bij die andere rechts verwilderde persoon!

Pvdd is toch ook niet 100% grasgroen.

Is rood bloed eigenlijk links of is dit een linkse opmerking? He viking wacht even, bloed test. :D

Erik van Zomeren
Locatie: Zutphen, The Netherlands, Earth, Solar System, Milky Way

Niet over ??n kam scheren

Bericht door Erik van Zomeren » za aug 26, 2006 13:33

Anna schreef:weet je wat ik pas walgelijk vind? iemand die ophoud met nadenken wanneer er een zogenaamde zondebok gevonden is voor al het leed in de wereld.
weet je wat ik pas walgelijk vind? iemand die een hele bevolkingsgroep over een kam scheert. wat deze viking namelijk beweert is dat alle 'buitenlanders'/'moslims' dezelfde psychopatische trekjes hebben. dat is dezelfde kortzichtige redenering als dat alle nederlanders klompen dragen, onhartelijk en zuinig zijn.

en wat betreft je bronnen: ik heb liever dat ze betrouwbaar zijn.

fijne dag nog.
Hoe ga JIJ door met nadenken? Moeten wij er bij voorbaat vanuit gaan dat Viking vergelijkbaar is met bekrompen NAZI's? Toegegeven: de reactie van Viking is nogal heftig. Maar waar komt zijn reactie vandaan? Vind jij dat een godsdienstig of ideologisch systeem GEEN ENKELE invloed heeft op het gedrag van mensen? Sommige mensen zien de Islam niet zitten, juist omdat ze tegen discriminatie en onderdrukking zijn. Er staan wat dat betreft ZEKER bedenkelijke zaken in de Koran. Ik noem er daarvan enkele:

Soera 3:28

Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen ? en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

Soera 4:11

Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts ??n is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Soera 4:34

Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Soera 4:144

O, gij die gelooft, neemt geen ongelovigen tot vrienden boven de gelovigen. Wilt gij Allah een duidelijk bewijs tegen uzelf geven?

Soera 8:59

En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen.

Soera 8:65

O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Soera 8:73

De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.

Soera 9:5

Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 9:123

O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

Soera 47:8

Maar de ongelovigen wacht vernietiging en Hij zal hun werken vruchteloos maken.

Soera 47:34

Waarlijk, de ongelovigen, die van het pad van Allah afleiden en sterven, terwijl zij ongelovig zijn, Allah zal hen zeker niet vergeven.

Soera 48:29

Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.

Het is opvallend dat minstens 30 onafhankelijke Arabische Koran-websites PRECIES DEZELFDE vertaling (maar dan in het Engels) geven als hierboven is weergegeven.

Natuurlijk zijn er mensen die zichzelf moslim noemen en voor wie de Koran net zo goed in de fik gestoken zou kunnen worden of die de Koranteksten niet letterlijk willen nemen. Maar hoe groot is het percentage moslims in de totale Islamitische gemeenschap die er net zo over denken?

Verder is moslim niet hetzelfde als buitenlander. Deze termen worden voor propagandadoeleinden "gemakshalve" nogal eens door elkaar gebruikt (over ??n kam geschoren).

Natuurlijk gaat het er niet om WAT (moslim, christen, athe?st, enz.) iemand is, maar HOE iemand is.

Als iemand echter bovenstaande Koran-teksten letterlijk onderschrijft, dan zegt het natuurlijk WEL iets over HOE die iemand is.

Ik vind het niet vreemd dat mensen die tegen discriminatie en geweld zijn en bovenstaande Koran-teksten kennen om die reden tegen de Islam zijn.

Het is niet te hopen dat er ooit gaskamers (en dergelijke) worden gemaakt en gebruikt voor allen die de Islam niet zien zitten.
THIS happens when we don't go vegan
Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest !

vegalan

Re: Niet over ??n kam scheren

Bericht door vegalan » za aug 26, 2006 15:07

Erik van Zomeren schreef: Maar waar komt zijn reactie vandaan? Vind jij dat een godsdienstig of ideologisch systeem GEEN ENKELE invloed heeft op het gedrag van mensen?
Niemand is volledig vrij om hier over te oordelen en er zijn dus altijd bepaalde invloeden die bijdragen aan zulke formuleringen.

In de (grond)wet staan ook bedenkelijke zaken.
Niet iedereen houdt zich ook aan de grondwet waar het doden van dieren in zekere mate is toegestaan en betekent dat niet alle burgers hetzelfde zijn of hierover denken. .
Erik van Zomeren schreef: Natuurlijk gaat het er niet om WAT (moslim, christen, athe?st, enz.) iemand is, maar HOE iemand is.>

Als iemand echter bovenstaande Koran-teksten letterlijk onderschrijft, dan zegt het natuurlijk WEL iets over HOE die iemand is.>

Ik vind het niet vreemd dat mensen die tegen discriminatie en geweld zijn en bovenstaande Koran-teksten kennen om die reden tegen de Islam zijn.>

Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al heel wat verpest!
Maar wie bedoel je nu, want Anna zal toch niet ophouden om hierover te denken?

Wie met het vaandel van discriminatie wil zwaaien, zal stevig in zijn schoenen moeten staan, omdat men door de eigen beweging wel eens kan omvallen. Dit is mogelijk ook een reden waarom sommige mensen in verzet komen.

.

Erik van Zomeren
Locatie: Zutphen, The Netherlands, Earth, Solar System, Milky Way

Bericht door Erik van Zomeren » za aug 26, 2006 15:41

Ach, Anna zal heus wel doorgaan met denken, de vraag is alleen HOE en met welk onderscheidend vermogen.

En over dat denken "wij zijn beter dan de rest" :
dat is alleen mijn signatuur en slaat niet specifiek op Anna, maar meer bijvoorbeeld (om eens iets te noemen) op groepen mensen die menen op grond van welk superioriteistgevoel dan ook andere groepen mensen menen te moeten onderdrukken of er oorlog tegen menen te moeten voeren. Dierenmishandeling kan daar bijvoorbeeld ook een uitvloeisel van zijn (als gedacht wordt: wij zijn beter dan dieren).

Je kan best met het vaandel van discriminatie zwaaien, zonder dat je jezelf in dat opzicht perfect acht. Het feit dat je zelf in een bepaald opzicht wel eens tekort schiet wil immers nog niet zeggen dat je het dan niet bespreekbaar mag maken of dat je er niet de aandacht op mag vestigen of er zelf niet naar mag streven zelf meer bewustzijn op dat gebied te ontwikkelen.
THIS happens when we don't go vegan
Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest !

Plaats reactie