Mensenrechten/Dierenrechten

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Fontanelle
Leefwijze: veganist

Re: Links negeert meeste mensenleed.

Bericht door Fontanelle » di aug 22, 2006 11:50

Viking schreef: Racisme: in Amerika alleen al word 90% van racistische aanvallen en mishandelingen gedaan door niet -blanken op blanken, in Nederland is het ook zo dat de meeste racistische aanvallen van niet-blanken op blanken zijn
Waar heb jij die cijfers vandaan ? En ik wil een link hebben, en een goede ook ! Ik vind het bizar onwaarschijnlijk waar je hier mee aan komt zetten ..

Hoe weten ze of het daadwerkelijk met een racistisch motief is gebeurd ? Wanneer ze volledige waarheid niet onderzoeken zijn het absoluut geen waardevolle cijfers namelijk.

Het gebeurt ook geregeld dat in sommige Amerikaanse staten Afro-Amerikanen/Latino's gemakkelijker berecht worden doordat de jury overwegend een discriminerende achtergrond heeft.

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane » di aug 22, 2006 11:56

Viking schreef: *verhaal*
Je geeft nu allemaal redenen (voor mij) om niet op de PvdD te stemmen, (y)
look back and laugh

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di aug 22, 2006 11:57

We gaan weer niet in de moslimdiscussies geraken he?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di aug 22, 2006 11:58

Penny Lane schreef:
Je geeft nu allemaal redenen (voor mij) om niet op de PvdD te stemmen, (y)
Laat het verkondigen van standpunten en de richting van de PvdD maar aan de PvdD mensen zelf over en niet aan Viking.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di aug 22, 2006 12:10

Alex schreef:We gaan weer niet in de moslimdiscussies geraken he?
Dat lijkt er wel op als Viking (aka Mo/Morgh/Morghodius) weer ongegeneerd zijn gang kan gaan. :?

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di aug 22, 2006 12:11

hihi is dat een verbannen onderwerp?
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di aug 22, 2006 12:12

Wel als het zo ongefundeerd en zo haatdragend gebeurt als Mo doet.

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane » di aug 22, 2006 12:14

Alex schreef:
Laat het verkondigen van standpunten en de richting van de PvdD maar aan de PvdD mensen zelf over en niet aan Viking.
Ja, weet ik ;)
look back and laugh

Viking

Bericht door Viking » di aug 22, 2006 12:23

# Blacks murder more than 1,600 whites each year.
# Blacks murder whites at 18 times the rate whites murder blacks.
# Blacks murdered, raped, robbed, or assaulted about one million whites in 1992.
# In the last 30 years, blacks committed 170 million violent and non-violent crimes against whites.
# Blacks under 18 are more than 12 times more likely to be arrested for murder than whites under 18.
# About 90% of the victims of interracial crimes are white.
# Black neighbourhoods are 35 times more violent than white neighbourhoods.
# Of the 27 million non-violent robberies in 1992, 31% (8.4 million) were committed by blacks against whites. Less than 2% were committed by whites against blacks.
# Of the 6.6 million violent crimes, 20% (1.3 million) were interracial.
# Of the the 1.3 million interracial violent crimes, 90% (1.17 million) are black against white.
# Blacks commit 7.5 times more violent interracial crimes than whites, although whites outnumber blacks by 7 to 1.
# On a per capita basis, blacks commit 50 times more violent crime than whites.
# In the past 20 years, violent crime increased four times faster than the population.

http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/homicide/race.htm

http://fjordman.blogspot.com/2005/02/mu ... n-and.html

Lawyer Ann Christine Hjelm, who has investigated violent crimes in Svea high court, found that 85 per cent of the convicted rapists were born on foreign soil or by foreign parents.

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/a ... 009563.php

http://fjordman.blogspot.com/2005/08/ra ... islam.html rape nothing to do with islam ? think again.

Asjeblieft.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di aug 22, 2006 12:26

Helaas kan je in Amerika niet zeggen of mensen worden opgepakt/veroordeeld omdat het ECHT gebeurd is of om een bepaalde quota te halen helaas. Het rechtssysteem is daar erg racistisch. (Er zijn gewoon wedstrijden van wie krijgt de meeste zwarte burgers veroordeeld, en ook bij Katrina kunnen we vaststellen dat de regering zeer racistsich is.)
Nu wil ik niet zeggen dat ze die moorden e.d. NIET begaan, maar dat de blanken gewoon vaker de dans ontspringen.
Laatst gewijzigd door Kirsty xvx op di aug 22, 2006 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Until I reach my home

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di aug 22, 2006 12:26

:offtopic: Mag het een beetje on-topic graag? Menserechten/dierenrechten dus!

En ik vind het niet normaal dat zodra Mo zijn neus weer eens laat zien het hele forum meteen weer ondergespamd wordt met rascistische posts! Boe Mo!!:x

Joop

Bericht door Joop » di aug 22, 2006 12:29

Kirsten schreef:Helaas kan je in Amerika niet zeggen of mensen worden opgepakt/veroordeeld omdat het ECHT gebeurd is of om een bepaalde quota te halen helaas. Het rechtssysteem is daar erg racistisch. (Er zijn gewoon wedstrijden van wie krijgt de meeste zwarte burgers veroordeeld, en ook bij Katrina kunnen we vaststellen dat de regering zeer racistsich is.)
Nu wil ik niet zeggen dat ze die moorden e.d. NIET begaan, maar dat de blanken gewoon vaker de dans ontspringen.
Denk dat er ook veel meer black-on-black crimes zijn dan white-on-white.

Maar goed, in NL komen de verschillende etnische minderheden ook niet gunstig uit de grafieken. Vraag is natuurlijk of dat raciaal bepaald is, of dat het sociaal bepaald wordt (ik denk het laatste).

Viking

Bericht door Viking » di aug 22, 2006 12:43

Franse blanken slachtoffer racisme

Vanwege recente aanvallen in Parijs op 'blanke' protesterende scholieren hebben vooraanstaande Fransen, waaronder ook linkse intellectuelen, een petitie ondertekend tegen 'anti-blank racisme'. De demonstrerende scholieren werden aangevallen door zwarte en Arabische jongeren uit de arme voorsteden. De blanken werden omsingeld door groepjes gekleurde leeftijdsgenoten, in elkaar geslagen en beroofd van hun geld en hun mobiele telefoons. ''Wie er typisch Frans uitziet, moet uitkijken, vooral zij zijn doelwitten,'' aldus een leider van de scholierenbetogingen medio maart.

In de Franse media wordt de agressie tegen de scholieren omschreven als 'ratonnades anti-Blancs'. 'Ratonnade' is een zwaar beladen term uit de Algerijnse oorlog, toen Algerijnen en andere Arabieren in Parijs en elders nogal eens het slachtoffer werden van ratonnades, wat letterlijk 'de jacht op ratten' betekent.

Extreemrechts in Frankrijk beweerde al langer dat ook blanken het slachtoffer van racisme zijn. Het Front National heeft zelfs meldpunten ingericht waar blanken zich kunnen beklagen over zaken als positieve discriminatie en de manier waarop de media gevoelige onderwerpen uit de weg gaan.

De Franse pers steekt langzamerhand de hand in eigen boezem. Robert Sol?, de tussenpersoon tussen redactie en lezers van de grote Franse krant Le Monde, schreef in zijn column: ''Laten we het maar toegeven, ook Le Monde heeft een bepaald taboe in stand gehouden om niet over bepaalde zaken te spreken. We waren bang om het Front National in de kaart te spelen. We hebben dus, met de beste bedoelingen, verzwegen wat in details beschreven had moeten worden. We hadden de analyse van dat fenomeen niet moeten overlaten aan weldenkende sociologen''.

In ons eigen land werd onlangs een jonge allochtone jeugdbende in Haarlem opgerold, die het op blanken had voorzien

http://frontpage.fok.nl/nieuws/52700
Casser les blancs - letterlijk: blanken breken. De feiten die zich op enkele recente betogingen van middelbare scholieren in Parijs hebben voorgedaan laten weinig aan de verbeelding over: kleine groepjes 'casseurs' mengen zich, een kap over het hoofd, onder de betogers. Ze dreigen autochtone jongens en meisjes af - "of zelfs allochtonen die zich als autochtoon voordoen" - stelen hun GSMs, MP3spelers en portefeuilles, slaan hun slachtoffer een enkele keer tot bloedens toe en verdwijnen even snel als ze gekomen zijn. Op het Franse TV-journaal waren herhaaldelijk schrijnende beelden te zien van gewonde jonge Fransen, die amper snapten wat hun overkomen was.
Onder de manifestanten op 15 februari en 8 maart, in Parijs, zouden zich volgens de politie 700 tot 1000 jongeren uit de noordelijke banlieue gemengd hebben, met name uit het departement Seine Saint-Denis. In Le Monde doet een van hen, de 18jarige Heikel, een boekje open. "De bewuste jongeren hopen snel aan geld te geraken" zegt hij, scheppen "plezier in het slaan" en willen zich wreken op de blanken".
"Blanke leerlingen zien er braaf, onschuldig en slachtofferachtig uit" aldus de ge?nterviewde jongeren. "Dat is vragen om afgetuigd te worden" suggereert de 19jarige Patty die het over "les petit blancs parisiens" heeft, of nog "les bolos". Bolo-gezinnen, weten de jonge agressoren, zijn doorgaans klein, zodat ze geen angst hoeven te hebben dat de slachtoffers straks hun oudere broers achter de daders aansturen, iets wat in de eigen sociale omgeving w?l courant blijkt te zijn. Bovendien kunnen de jonge blanken niet vechten en zijn ze ook niet in bendes georganiseerd. Volgens de 18jarige Rachid zijn de Bolos laf, veeleer blond en trendy gekleed. Vooral autochtone jonge Fransen die net ietsje opvallender uitgedost gaan zoals gothics of skaters zijn een geprefereerd doelwit. "Maar' zegt Rachid, "een Maghrebijn kan Bolo zijn als hij zich als een Fransman gedraagt, als hij bijvoorbeeld over seks praat met zijn zus.
Voor Dominique Pasquier, verbonden aan Frankrijks nationale onderzoeksinstelling CNRS zijn de uitspattingen van de voorbije weken "het symptoom van een re?le strijd tussen twee werelden"
Voor de 'cassuers', meestal leerlingen uit het beroepsonderwijs kan de frustratie soms racistsiche vormen aannemen.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di aug 22, 2006 12:45

verbaast me niet, het is vreemd om te denken dat alleen blanken zich schuldig kunnen maken aan racisme.
Until I reach my home

Joop

Bericht door Joop » di aug 22, 2006 12:55

Kirsten schreef:verbaast me niet, het is vreemd om te denken dat alleen blanken zich schuldig kunnen maken aan racisme.
Psies, en vergeet ook niet hoe ze onderling (de verschillende groepen) met elkaar omgaan.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di aug 22, 2006 12:56

Als ik tijd heb ga ik dit topic eens goed opschonen. NU ONTOPIC en niet meer zo meegaan in de haat van Viking.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di aug 22, 2006 12:57

hoezo gaan we mee in zijn haat als we het met 1 dingetje eens zijn?

dan haat je wel ERG makkelijk zeg.

wtf.
Until I reach my home

Joop

Bericht door Joop » di aug 22, 2006 13:05

Alex schreef:Als ik tijd heb ga ik dit topic eens goed opschonen. NU ONTOPIC en niet meer zo meegaan in de haat van Viking.
Dat heeft met haat toch nix te maken? Als je het over slagroomsoesjes hebt ben je toch ook niet gelijk banketbakker?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di aug 22, 2006 13:05

Kirsten schreef:hoezo gaan we mee in zijn haat als we het met 1 dingetje eens zijn?

dan haat je wel ERG makkelijk zeg.

wtf.
Nee het gaat erom dat men dan offtopic gaan. Dat men er direct op gaat reageren etc. En dan het topic weer vervuild wordt met mo-topics.

Niels

Bericht door Niels » di aug 22, 2006 13:10

Ik vermaak me altijd kostelijk om Mo's bijdragen, maar als je geen gezeik wilt (wat ik kan begrijpen) verwijder dan meteen z'n posts. Dit schiet niet op. Ban = ban.

Plaats reactie