Mannent**ten

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Mannent**ten

Bericht door MrGreen » ma mar 09, 2015 8:41

Hey,

het wordt wel een beetje dramatisch zo;

- voorheen was me al een ter ore gekomen dat je van teveel bier als man behalve een pens ook borstgroei kunt krijgen.
- & gisteren werd wederom hetzelfde gezegd... over koeienmelk (In Cowspiracy).
- daardoor herinnerde ik me dat ik datzelfde ook al eens over soja gehoord heb; van soja krijg je borsten

Wie is bekend met deze geruchten en WTF? Ik snap dat het iets-met-hormonen is maarreh...
met name wat betreft soja word ik graag voorgelicht/gerustgesteld...!

NB HET IS NIET DE BEDOELING DAT HIER NU EEN ENORME SOJA-DISCUSSIE START! DE VRAAG IS HEEL CONCREET, BLIJFT DAAR AUB BIJ!

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Mannent**ten

Bericht door Rorrim » ma mar 09, 2015 9:11

Volgens mij loop je alleen gevaar als je excessieve hoeveelheden consumeert. Bij soja gebeurt dat niet zo snel. Sommige mensen houden ervan om bizar veel bier en melk te drinken. Als je een van hen bent zou je je consumptie kunnen minderen, anders hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
:govegan:

Ananas

Bericht door Ananas » ma mar 09, 2015 10:36

Zie Jack Norris: http://www.veganhealth.org/articles/soy_wth#fem

No need to worry ;-) bovendien zijn al die onderzoeken ook nog eens met geïsoleerde stoffen uit soja uitgevoerd, die je niet eens eet in je dagelijks leven.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » ma mar 09, 2015 16:33

Sinds ik stopte met zuivel en soya ben ik rond de ehm tepels een stuk platter geworden, al viel het altijd al wel mee. :P
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Ananas

Bericht door Ananas » di mar 10, 2015 19:44

Mja waar het dan door komt... sowieso nog wel externe variabelen ;-) altijd zo lastig met voeding. Daarom is het goed dat er statistiek wordt toegepast op grootschalig betrouwbaar onderzoek.

In elk geval, nog meer bewijs in de categorie n=1: ik heb nog nooit een vegan man met boobs ontmoet. En ik ken er toch flink wat inmiddels :-)

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » wo mar 11, 2015 13:18

:thanks:
Goede berichten - heel fijn als zulke mythen de deur uit kunnen. Bedankt ook voor de link, (y)

Fruitig

Bericht door Fruitig » vr mei 29, 2015 10:34

Vorig jaar at ik nog glutenvrij, maar dronk ik nog wel (veel bier). Desondanks het vele bier toch geen buikje of vetophoping op de borst. Nadat ik weer gluten ging eten kwamen ze weer tevoorschijn.... :shock:
vegan with an edge!

Plaats reactie