Gezondheidscheck

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Benno
Leefwijze: veganist

Gezondheidscheck

Bericht door Benno » ma mar 02, 2015 6:20

Ik heb de persoonlijke gezondheidscheck gedaan op http://www.persoonlijkegezondheidscheck.nl/nl/.
Er viel mij al gelijk op dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen vleeseters, vegetariërs en veganisten.
De uitkomst was dat ik te weinig vezels binnen krijg en dat ik te weinig vis eet voor de Omega 3 vetzuren.
Ik bak mijn eigen volkoren brood waar ik ook nog een hand extra vezels aan toe voeg .
We eten altijd de volkoren variant van pasta en eten zilvervliesrijst.
Verder eten we bergen groente en eet ik netjes mijn 2 stuks fruit per dag.
Voor de Omega 3 slik ik lijnzaadolie en algenoliecapsules, dat lijkt mij een veel betere vorm van Omega 3.
Vis is namelijk vervuild en zit vol met zware metalen, restanten uit de viskweek en plastic.

Ik werd doorverwezen naar de site van die criminele organisatie van Het Voedingscentrum! :x

Ik weet dat ik gezond eet en doe dus helemaal niets met het "advies" van de Gezondheidscheck.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte.

ijsbek
Contacteer:

Re: Gezondheidscheck

Bericht door ijsbek » ma mar 02, 2015 8:46

Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar heb ooit gehoord dat toegevoegde vezels (ging over producten met de aanprijzing 'met toegevoegde vezels') weinig tot geen effect hebben.
Just because no one judges you doesn't mean you should be careless as the forgiven.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » ma mar 02, 2015 16:08

De test zal bedacht zijn door iemand uit Urk of Volendam. :wink: :lol:

http://warriors.punt.nl/_files/2008-02-07/haring.jpg

Ge-edit door Martine om het plaatje onzichtbaar te maken. Geen plaatjes van dode dieren posten graag
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Lisa

Bericht door Lisa » ma mar 02, 2015 16:10

Gatver

Plaats reactie