Athans, dat vraag ik me af, zijn hier gelijkgestemden? Of om preciezer te zijn, zijn hier mensen die gelijkgestemd zijn met mij? Wat ik mij namelijk afvroeg is of er meer mensen zijn die zich tot op zekere hoogte niet interesseren in mens, dier en milieu, als argumentatie voor een veganistisch leven. Begrijp me goed hoor, mens, dier en milieu laten me niet koud, maar niet op het niveau zoals veganisme-promotie het vaak beschrijft. Ik eet veganistisch omdat het gezonder is (denk ik), voor mij! Dat het bijkans eerlijker is voor mens, dier en milieu is mooi meegenomen.
Ik begin dit topic omdat ik tien jaar geleden een paar jaar veganist ben geweest. En toen zei ik, als ik het veganisme uitlegde dat het mij om de dieren te doen was. Later toen ik stopte als veganist en nog later gewoon weer ongezonde kroketten uit de muur at

Nu eet ik dus alleen veganistisch, die paar leren schoenen, die riem en die wolle trui vind ik wel best. Ik ben er geen veelgebruiker van.
Maar dus mijn topicvraag. Wat zijn ten diepste jouw motieven om veganistisch te eten / te leven?
Groet,
Vegandish