Eetdagboek

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Eetdagboek

Bericht door Ananas » wo feb 18, 2015 8:20

Lijkt meer op een survivalkit ja ;-) wel vet, Mannheim! Wil ik ook nog wel eens heen.

Een vriendin van me gaat volgende week naar een congres in Philadelphia. Man daar zijn meer vegan tentjes dan ze in een week tijd kan bezoeken (beetjejaloersmaar)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di mar 03, 2015 18:33

Veel te lang geleden dus maar weer een dagje van mij (gister)

Ontbijt: yoghurt met frambozen, mandarijn en zelfgemaakte notenmuesli, kamillethee
Tussendoor: dubbele cappo hazelnootmelk, mueslibroodje
Lunch: burger (quinoa, erwten, paddestoel), simpele salade, 1 meerzaden speltbroodje, water
Tussendoor: een wortel, handje hazelnoten thee
Diner: aardappels uit de oven, gestoofde rode kool met gerookte paprika (jammie!), nog zo'n burger en kleine salade, jasmijnthee
Avond: thee

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di apr 28, 2015 21:47

Misschien leuk om dit topic weer in het leven te roepen, nu er zo veel nieuwe mensen zijn op het forum? Ik eet de laatste tijd relatief veel kant-en-klare producten en 'vervangers', omdat het lekker makkelijk is, en omdat ik producten 'moet' testen voor Gewoon Vegan. :-D

Gisteren at ik
Ontbijt: 3 rijstwafels met Wilmersburger kaas en een glas sojamelk
Lunch: erwtensoep uit een pakje van Honig met zelfgemaakte gehaktbroodjes
Avondeten: hotdogs met witte zachte puntjes van Vomar en Hobelz worstjes die ik uit Duitsland heb besteld
Toetje: Alpro cremoso met citroensmaak (eindelijk gevonden, ook bij Vomar)

Tussendoortjes weet ik niet meer precies, maar ik probeer veel rauwe groente tussendoor te eten. Verder wat gedroogde vijgen. En ik heb een lichte verslaving aan zoute pretzelsticks ontwikkeld :mrgreen:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

sasvegan

Bericht door sasvegan » wo apr 29, 2015 10:17

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar nooit eerder gepost, dus hier gaat ie! Dit is wat ik gisteren heb gegeten:

Ochtend: flinke kop warm water met een halve citroen
Ontbijt: groene smoothie van bevroren banaan, spinazie en kokoswater. Bakje druiven
Tussendoor: 9 medjool dadels (verdeeld over de dag)
Lunch: twee dubbele geroosterde boterhammen met pindakaas en frambozenjam
Tussendoor: sojalatte
Diner: zelfgemaakte soep van zoete aardappel, wortel en linzen. zelfgemaakt flatbread (half wit/half bruin).

Marianne

Bericht door Marianne » wo apr 29, 2015 11:48

Avondeten: hotdogs met witte zachte puntjes van Vomar en Hobelz worstjes die ik uit Duitsland heb besteld
Waar bestel jij producten uit Duitsland? Ik heb net alles-vegetarisch.de ontdekt! Bevalt erg goed (ze hebben voor een paar euro een koelbox die dagenlang koelt, en alles is op voorraad). Verzendkosten zijn 12,90 (ongeacht de grootte van de bestelling), dus het is wel voor grote hoeveelheden in één keer.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo apr 29, 2015 13:04

Ik heb dit keer bij Boutique Vegan besteld. Boven de 150 euro bezorgen die gratis, dus ik heb samen met mijn schoonmoeder die ook vegan is een grote hoeveelheid besteld. Inclusief kattenvoer, voor onze poezen. Ik bestel zonder koelbox, dat gaat eigenlijk altijd goed, zeker als het nog niet zo warm is, zoals nu.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo okt 14, 2015 13:45

Weer eens een dagje van mij (gisteren).

Ontbijt: blauwe bes/banaan/sinaasappelsmoothie, drie stukken goedgevuld (met noten en gedroogde vruchten) bananenbrood. Kruidenthee.

Tussendoor: een cappuccino met amandelmelk

Lunch: Rosti rondjes, komkommer, tomatensausje en een rookworstballetje (zelf gemaakt). Roosvicee ferro.

Tussendoor: Kruidenthee en nog twee stukken bananenbrood

Diner: gebakken aardappels, zuurkool en twee kleine rookworstjes.

Avond: vruchtenthee.

Lisa

Bericht door Lisa » wo okt 14, 2015 18:41

Vandaag super slecht gegeten:

Ontbijt: boterham met pindakaas

Middageten: 2x een kom noodles

Tussendoor: 1 mandarijntje

Avondeten: 3 flinke borden restjes (rijst met tofu en verschillende groentes en kindneybonen, echt van alles door elkaar) en waterijsje

Tussendoor: 2 chocolade kikkers/muizen met dat ranzige witte spul erin. En handje kruidnoten.

Voel me ook gelijk dik vandaag, bah.
Morgen weer lekker aan het fruit!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo okt 14, 2015 19:56

Dat vind ik best aardig voor een super slechte dag hoor Lisa ;)

Ik heb veel lichamelijk werk gedaan vandaag (leegruimen van het huis van Davids oma, die een paar weken geleden overleden is), dus flink gegeten:

Ontbijt: bakje muesli met sojamelk
Tussendoor: 2 bananen
Lunch: 4 volkoren boterhammen met pindakaas en plakjes banaan + een glas amandelmelk
Tussendoor: een paar krakelingen en sinassnippers
Avondeten: 2 afbakpistoletjes met Violife cheddarkaas, Duitse Hobelz rookworstjes, mosterd, ketchup en augurk
Toetje: verschillende nieuwe snoepjes van AH die getest 'moesten' worden voor Gewoon Vegan :-D

Plaats reactie