Eetdagboek

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Eetdagboek

Bericht door Martine » ma okt 27, 2014 20:36

Bonnie schreef:Ooh, chocoladekikkers als in het sinterklaassnoep? Ik dacht meteen aan Harry Potter, haha.
Ja, van de Aldi. :-D
Sandra schreef:Weet iemand hoe ik kan checken of ik dagelijks voldoende eiwitten binnenkrijg?
De Eetmeter van het Voedingscentrum of (in het Engels) inderdaad myfitnesspal of cronometer.com. Als ik je dagmenu zo zie denk ik dat het wel goed zit.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » ma okt 27, 2014 21:02

Framboos schreef:Alles wat je eet een paar dagen invullen bij MyFitnessPal of een vergelijkbare site?
Martine schreef:De Eetmeter van het Voedingscentrum of (in het Engels) inderdaad myfitnesspal of cronometer.com. Als ik je dagmenu zo zie denk ik dat het wel goed zit.
Thanks allebei! Ik heb gelijk een account aangemaakt op De Eetmeter van het Voedingscentrum en ik krijg de melding dat ik voldoende eiwitten heb gegeten vandaag. Ik ga dit eens een maand bijhouden, interressant!

Ehm goh, die biscuitjes zijn best veel calorieën als je dat zo ziet naast het aantal calorieën van je ontbijt :mrgreen: :mrgreen:

Framboos

Bericht door Framboos » ma okt 27, 2014 23:16

Het lukt mij nooit om dat langer dan een dag of drie vol te houden, maar vind het altijd heel interessant om te zien (en na drie dagen weet ik het ook wel). Bijvoorbeeld: Ik denk altijd dat ik veel eet overdag, maar ik eet vooral veel volume.Qua calorieën, not so much. Dan dan is het ook niet zo gek dat ik tegen vijf uur alles wat los en vast zit naar binnen wil werken. Dus dan pas ik aan wat ik eet.

En na een paar maanden herhaal ik dit dan en goh, ik eet overdag wel veel maar vooral volume... haha.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di okt 28, 2014 6:56

Framboos schreef:En na een paar maanden herhaal ik dit dan en goh, ik eet overdag wel veel maar vooral volume... haha.
Ja, bij mij zijn de aanpassingen ook zelden blijvend. Ik heb al meerdere keren geprobeerd om meer groene bladgroentes te gaan eten, maar dat duurt nooit langer dan een maand. Daarom neem ik tegenwoordig maar calcium supplementen :mrgreen:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Sandra

Bericht door Sandra » di okt 28, 2014 16:57

Framboos schreef:Het lukt mij nooit om dat langer dan een dag of drie vol te houden, maar vind het altijd heel interessant om te zien (en na drie dagen weet ik het ook wel). Bijvoorbeeld: Ik denk altijd dat ik veel eet overdag, maar ik eet vooral veel volume.Qua calorieën, not so much. Dan dan is het ook niet zo gek dat ik tegen vijf uur alles wat los en vast zit naar binnen wil werken. Dus dan pas ik aan wat ik eet.

En na een paar maanden herhaal ik dit dan en goh, ik eet overdag wel veel maar vooral volume... haha.
Hahaha! Ik moet vanwege mijn diabetes heel regelmatig eten, echt elke 3 uur, dus het is bij mij mooi verdeeld maar ik vergis mij altijd in dat ene snoepje (dat steevast 10 snoepjes worden) of dat ene koekje (dat er steevast 5 worden). Nu eet ik niet elke dag koekjes en snoepjes, maar het is interessant om te zien hoeveel calorieën het is, bijna net zoveel dan mijn volledige lunch hihi.

Lisa
Leefwijze: veganist

Bericht door Lisa » di okt 28, 2014 17:33

Ik heb die eetmeter van het voedingscentrum heel lang ingevuld, maar werd zo moedeloos van alles wat in het rood stond. Kreeg van alles te weinig binnen. Behalve van verzadigde vetten, die stond in het rood omdat ik daar veel te veel van binnen krijg, en ik maar denken dat ik zo gezond eet.
Nu vul ik het al een tijd niet meer in, ik blijf gewoon op mijn eigen manier eten.
Ik word niet gelukkig van smoothies en eet bijna nooit fruit, noten en zaden ook bijna nooit, maar ik voel me gezond dus ik vind het wel best. En heb ook geen overgewicht of ondergewicht.

Sandra

Bericht door Sandra » di okt 28, 2014 17:48

Zolang jij je daar goed bij voelt is dat toch prima Lisa?
Door mijn diabetes eet ik heel regelmatig en behoorlijk gezond en uitspattingen zorgen ervoor dat ik mij hondsberoerd voel, dus dat laat ik wel uit mijn hoofd. Ik houd het nu vooral bij omdat ik zeker wil weten of ik voldoende eiwitten binnenkrijg, qua vet, calorieën en koolhydraten weet ik al dat ik goed zit.

Luna

Bericht door Luna » di okt 28, 2014 20:22

Ontbijt: brinta met soja/rijstmelk en cranberries
Lunch: 2 desemboterhammen met hummus & augurk, glaasje sinaasappelsap
Avond: zilvervliesrijst met wortel, prei, courgette en AH wokstukjes "kip" uit de wok en satésaus
Tussendoor: 2 mandarijntjes, half zakje goody good stuff zuurtjes (lekkerrr :mrgreen: ), paar punselie stroopkoekjes (nog lekkerrrrderrr :rendier: )

Zelfs mijn man vindt de punselies lekker, hij reageerde heel verbaasd: zijn die vegan dan?! :carrot:

Framboos

Bericht door Framboos » wo okt 29, 2014 18:18

Sandra schreef:Hahaha! Ik moet vanwege mijn diabetes heel regelmatig eten, echt elke 3 uur, dus het is bij mij mooi verdeeld
Ik heb geen diabetes maar moet ook heel vaak eten. Een collega die ik niet zo vaak zie zegt altijd: jij eet echt ALTIJD als ik je zie. Ehm, ja.

Maar dan nog kan ik een hele dag tot 17 uur ongeveer 1000 calorieën eten. En dat is veel te weinig voor mij.

Raynak

Bericht door Raynak » wo okt 29, 2014 20:39

Luna schreef:...

Zelfs mijn man vindt de punselies lekker, hij reageerde heel verbaasd: zijn die vegan dan?! :carrot:
Ja die vindt mijn vriend ook helemaal geweldig. Eén van de leukste bijkomstigheden van 't feit dat ik vegan ben geworden zei ie :grin: Want daarvoor hadden we die nog nooit gekocht.
Eerst was zijn standaard koekjes-keuze altijd stroopwafels of stroopkoeken (beide niet vegan), en hij vindt Punselie's daar echt een super vervanging voor :cheerie:

Luna

Bericht door Luna » do okt 30, 2014 20:34

Raynak schreef:
Luna schreef:...

Ja die vindt mijn vriend ook helemaal geweldig. Eén van de leukste bijkomstigheden van 't feit dat ik vegan ben geworden zei ie :grin: Want daarvoor hadden we die nog nooit gekocht.
Eerst was zijn standaard koekjes-keuze altijd stroopwafels of stroopkoeken (beide niet vegan), en hij vindt Punselie's daar echt een super vervanging voor :cheerie:
Heb vandaag weer 2 dozen ingeslagen bij de AH. :oops:

Ontbijt: brinta met sojamelk (had honger en haast, eenvoudige oplossing voor de 2 problemen)
Lunch: currysoep van Vegetus met twee speltboterhammen
Avond: gekookte aardappelen, prei, tofu roerbakblokjes
Tussendoor: 2 mandarijntjes, paar oreokoekjes, schaaltje mild & creamy met verkruimelde punselie-koekjes

Sandra

Bericht door Sandra » vr okt 31, 2014 0:05

Framboos schreef:
Sandra schreef:Hahaha! Ik moet vanwege mijn diabetes heel regelmatig eten, echt elke 3 uur, dus het is bij mij mooi verdeeld
Ik heb geen diabetes maar moet ook heel vaak eten. Een collega die ik niet zo vaak zie zegt altijd: jij eet echt ALTIJD als ik je zie. Ehm, ja.
Hahaha dat laatste zeggen mensen ook over mij, ook voordat ik diabetes had. Ik voel me altijd verplicht uit te leggen dat ik niet veel eet, maar gewoon váák eet hahaha. En ik krijg altijd te horen dat mijn tas VOL met snacks zit (appels, crackers, gedroogd fruit (onlangs ontdekt op dit forum, ideaal), sinaasappelsap, ontbijtkoek, druivensuiker, flesje water), als je honger hebt: Sandra heeft voldoende eten bij zich.

Sandra

Bericht door Sandra » vr okt 31, 2014 0:10

Luna schreef:paar punselie stroopkoekjes (nog lekkerrrrderrr :rendier: )

HUH, zijn die vegan?? ECHT??? :cheerie: :rendier: :cheerie: jeeeeeuj!

Luna

Bericht door Luna » vr okt 31, 2014 11:49

Ja goed hé! Ik heb ze hier op het forum ontdekt, volgens mij was het Jet die er ergens over postte? Ik heb in ieder geval een nieuwe verslaving. :oops:

http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... 37eeb1.jpg

Halloooo Jumbo! :ole: :rendier:

Framboos

Bericht door Framboos » za nov 01, 2014 14:52

Sandra schreef: Hahaha dat laatste zeggen mensen ook over mij, ook voordat ik diabetes had. Ik voel me altijd verplicht uit te leggen dat ik niet veel eet, maar gewoon váák eet hahaha. En ik krijg altijd te horen dat mijn tas VOL met snacks zit (appels, crackers, gedroogd fruit (onlangs ontdekt op dit forum, ideaal), sinaasappelsap, ontbijtkoek, druivensuiker, flesje water), als je honger hebt: Sandra heeft voldoende eten bij zich.
Ik heb ook een collega die als hij honger heeft vraagt of er nog wat in mijn tas zit. En een keer wat uit mijn la haalde omdat hij zo'n honger had en wist dat daar wel iets te vinden was haha.

Lisa
Leefwijze: veganist

Bericht door Lisa » zo nov 02, 2014 9:36

Nog nooit gehoord van punselie, zal eens kijken of ze hier bij de hoogvliet ook liggen. Heb gisteren op de markt nog een pak stroopwafels gekocht, lactosevrij en glutenvrij, zo uit het pakje zijn ze niet zo lekker, heel taai, maar wel als je ze even 10 sec in de magnetron doet, dan is het net zo'n verse van de martkt!

Framboos

Bericht door Framboos » zo nov 02, 2014 12:05

En die zijn ook ei-vrij? Nog nooit gezien hier op de markt!

Bij de natuurwinkel hebben ze ook vegan stroopwafels, smaken precies zo als reguliere supermarktstroopwafels.

Punselie's zijn stroopkoekjes; smaakt toch wel heel anders (= ontzettend lekker). Je moet naar een oranje doos zoeken, hopelijk kun je ze vinden!

Stipp

Bericht door Stipp » zo nov 02, 2014 12:50

Ja ze zijn heerlijk, mijn moeder had die van de zomer ineens gekocht toen wij op visite kwamen, had ze via internet uitgezocht (y)
Groetjes Suzanne

Luna

Bericht door Luna » zo nov 02, 2014 14:50

Heb gisteren Punselie zelfs een complimenteuze mail gestuurd, by far het lekkerste koekje dat ik ken. Blijkbaar is er pas een documentaire over op Nederland 2 geweest, maar die heb ik compleet gemist.

Ontbijt: alpro mild & creamy met zelfgemaakte granola (volgens dit recept http://www.lisettekreischer.com/diy-gra ... ant-power/ ) lekker maar erg zoet, volgend keer gebruik ik wat minder rijststroop. Het huis geurt overigens nu nog naar kaneel, leuke bijkomstigheid. :mrgreen:
Lunch: kom pompoensoep met rode linzen en appel, geroosterde speltboterham, soja latte
Avond: gepland staat boekweit met gestoomde bloemkool en koolrabi, in balsamicoazijn gestoofde ui, geroosterde walnoten en cranberries
Tussendoor: mandarijntje, paar oreokoekjes, glas fruitsmoothie, toetje weet ik nog niet

De Joya koffiecreamer vind ik tegenvallen, te vettig (olie-achtig) naar mijn zin. Cremoso heb ik nog niet geprobeerd.

Sandra

Bericht door Sandra » zo nov 02, 2014 15:37

Luna schreef:Heb gisteren Punselie zelfs een complimenteuze mail gestuurd, by far het lekkerste koekje dat ik ken. Blijkbaar is er pas een documentaire over op Nederland 2 geweest, maar die heb ik compleet gemist.
Een vriendin vertelde mij dat zij onlangs de documentaire op tv gezien had, heb het toevallig vanmorgen even opgezocht: http://tvblik.nl/2doc/koekenbakker-punselie
De Joya koffiecreamer vind ik tegenvallen, te vettig (olie-achtig) naar mijn zin. Cremoso heb ik nog niet geprobeerd.
Echt? Ik vind het juist lekker licht smaken het een 0% vet koffiecreamer is.

Plaats reactie