voedselvergiftiging

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: voedselvergiftiging

Bericht door Truus » zo sep 01, 2013 21:15

Ananas schreef:Ik las op internet dat de meeste voedselvergiftingen voorkomen omdat personeel in restaurants e.d. hun handen niet wast na toiletbezoek...
Dat is ook mijn vermoeden.

Laatst was ik bij een kruidenier toen ik plots dringend naar de wc moest. Gelukkig waren ze zo vriendelijk dat toe te staan. In de meeste winkels zeggen ze dan dat er geen toilet is voor het publiek. Dus ik zou niet moeten klagen, maar het viel me wel op dat de wc smerig was, en dat er niet alleen geen reinigingsmiddel was, maar er was ook geen zeep om de handen mee te wassen. Noch was er een keukentje in de buurt of andere plek waar de handen gewassen zouden kunnen worden. Ik had een flesje handgel met alcohol in mijn tas, maar ik vroeg me wel af of alle producten in de winkel waren aangeraakt met ongewassen handen.

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan » do dec 26, 2013 1:49

Hey,

Niet voldoende gekookte bonen kan je ook voedselvergiftiging van krijgen.
Lectines vernietigen je lichaam zijn darm reperatie mogelijkheden (tijdelijk) ,
je slijmvlies raakt beschadigd en je word ziek.

1 op de 10 gevallen geloof ik dat het was van alle voedsel vergiftigingen.

Greetz, Arjan.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do dec 26, 2013 22:29

Een paar vrienden van mij zitten nu in Nieuw-Zeeland en kregen voedselvergiftiging. Iedereen behalve één werd snel weer beter. Maar die jongen kreeg vervolgens een dikkedarm-infectie en nu hebben ze een stuk van zijn darm eruit moeten halen :shock: en hij kan niet terug naar Nederland nog omdat hij moet herstellen voordat hij mag vliegen. Zo heftig. Ik had nooit gedacht dat voedselvergiftiging kon leiden tot zoiets... (het was zeer waarschijnlijk een samenloop van verschillende factoren hoor, niet alleen voedselvergiftiging, maar toch :( )
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » vr dec 27, 2013 17:50

Dat klinkt heftig Renee!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr dec 27, 2013 22:38

Hij moet nu nog een 5e operatie :( ...ongelofelijk. Net gehoord dat de voedsel&warenauthoriteit daar nu onderzoek doet naar de oorzaak, ze denken nu geloof ik dat één bepaalde kok zijn steaks niet goed heeft klaargemaakt.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Ananas

Bericht door Ananas » vr dec 27, 2013 22:47

Wow, dat is echt heftig zeg! :shock:

Sandra

Bericht door Sandra » za dec 28, 2013 17:51

OMG wat erg Renee??!!!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za dec 28, 2013 18:33

Sandra schreef:OMG wat erg Renee??!!!
Ja en helemaal aan de andere kant van de wereld, met zijn ouders en vriendin hier :( maar de dokters waren wel verbaasd dat hij het nog redelijk veerkrachtig onderging allemaal, dus dat is goed. We volgen het nieuws op de voet. Maar dat een voedselvergiftiging (natuurlijk maar heel zelden) zulke gevolgen kan hebben, dat had ik nooit gedacht.

Sandra

Bericht door Sandra » za dec 28, 2013 18:46

Renee1137 schreef:
Ja en helemaal aan de andere kant van de wereld, met zijn ouders en vriendin hier :( maar de dokters waren wel verbaasd dat hij het nog redelijk veerkrachtig onderging allemaal, dus dat is goed. We volgen het nieuws op de voet. Maar dat een voedselvergiftiging (natuurlijk maar heel zelden) zulke gevolgen kan hebben, dat had ik nooit gedacht.

ja precies, vooral als je ouders en vriendin dan aan de andere kant van de wereld zitten, het ligt niet bepaald om de hoek, bah!
Ik vind een voedselvergiftiging op zich al heftig, had ook geen idee dat het dit soort gevolgen kan hebben. Sterkte Renee!!

Plaats reactie