Glutenvrij, suikervrij en vegan, hoe combineer je dat?

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Glutenvrij, suikervrij en vegan, hoe combineer je dat?

Bericht door Assie » di jun 03, 2014 10:29

Ik kan even de bon niet vinden maar ik dacht of 99 cent of 1.19 euro :P
Spaghetti en penne en soms fussili hebben ze hier.

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jun 09, 2014 20:03

MBVegan: bedoel je die pasta's met zo'n zonnetje er op, in de variant mais of zilvervliesrijst (die vind ik lekker!)?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di jun 10, 2014 11:21

Dit is die van de Lidl (Frankrijk, maar volgens mij ziet hij er in Nederland hetzelfde uit):

http://i1206.photobucket.com/albums/bb4 ... 120317.jpg

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » di jun 10, 2014 18:03

Nee zit geen zon op... Het is van het merk Sammills en er is alleen een mais variant volgens mij! Die van jou ga ik eens op letten!

jet
Moderator

Bericht door jet » wo jun 11, 2014 15:15

http://static.webshopapp.com/shops/0063 ... 0-gram.jpg
Deze bedoelde ik.
Vind ik erg lekker en is ook nog snel klaar ook! :)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Overstand

Bericht door Overstand » wo jun 11, 2014 17:43

Tijdje terug vertelde een collega dat glutenvrij spaghetti ook veel lekkerder smaakt.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo jun 15, 2014 18:17

Ik koop altijd die van Sam Mills. Ook lekker en een stuk goedkoper dan Consenza.
Ik vind Consenza geen fijn glutenvrij merk al is die macaroni idd erg lekker. Probleem met Consenza is dat het voor een glutenvrij merk nog vrij hoog zit qua gluten. Ik word er ziek van.
Sam Mills vind ik lekkerder dan die van Lidl. Ik koop de pasta bij Jumbo.

endopleeg
Leefwijze: pescotarier

Bericht door endopleeg » za jun 28, 2014 15:16

Wat is nou eigenlijk het voordeel van glutenvrij? Even de mensen met coeliakie buiten beschouwing gelaten, lijkt me nogal wiedes waarom zij glutenvrij eten! :D
Ik hoor het wel vaker, maar vraag me af waarom...
Groetjes van Miranda!
Leefwijze: ovo-pescotariër
( wel vis en wel eieren, verder niets dierlijks)

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » vr jul 18, 2014 3:44

endopleeg schreef:Wat is nou eigenlijk het voordeel van glutenvrij? Even de mensen met coeliakie buiten beschouwing gelaten, lijkt me nogal wiedes waarom zij glutenvrij eten! :D
Ik hoor het wel vaker, maar vraag me af waarom...

Het kan helpen als mensen iets weglaten dat ze dan bewuster en dus gezonder gaan eten. Maar over het algemeen zijn glutenvrije dieet producten echt niet zo gezond. Het bestaat vooral uit zetmeel, suiker en toevoegingen.
Gewoon lekker gluten blijven eten, als je niet ziek wordt van gluten en sowieso is het gezond om afwisselend te eten. In de ochtend ontbijten met brood, in de middag lunchen met brood en dan in de avond pasta en als tussendoortje koekjes dat vind ik niet zo gezond omdat het zo eenzijdig is. Verder is tarwe nogal doorveredeld waardoor er meer allergene eiwitten in zitten.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr aug 01, 2014 12:53

Endopleeg:
De boosdoeners zijn zogenaamde fodmaps (Fermentable Oligo-, Di- and Mono-saccharides, and Polyols) en er zijn flink wat mensen die last krijgen van hun darmen bij het eten van deze producten. Als je gluten schrapt uit je dieet, dan schrap je veel (lees:vrijwel alle) van deze bewerkte producten met korte carbohydraten en suiker-alcoholen waardoor je darmen beter (zouden kunnen) functioneren. Die worden namelijk slecht opgenomen in je darmen, waardoor ze snel gefermenteerd worden door bacteriën, en je bijvoorbeeld een opgeblazen gevoel krijgt.
En in de fodmaps zit ook een enorme berg gluten. Het is dus niet zozeer het glutenvrije aan de producten dat veel mensen helpt, maar het mijden van de fodmaps...... :mrgreen: en zoals al eerder gezegd: letten op wat je eet is eigenlijk nooit verkeerd (ok, ok, als je iemand bent die verslaafd is aan letten op eten, misschien wel natuurlijk....)

Sandraak

Bericht door Sandraak » di aug 12, 2014 21:11

Hier ook een vrijwel suikervrije, glutenvrije én e-nummer vrije vegan. Niet echt om medische redenen al voel ik me zoveel beter sinds ik zo eet. Ik voel me nooit meer opgeblazen en geen last meer van buikpijn.
Ik ben dol op brood, koekjes, cake - tarweproducten. Sinds ik dat glutenvrij eet (en dus bijna allemaal zelf maak) heb ik veel meer een 'rem' qua eten.
Het grote voordeel is denk ik inderdaad dat je bijna automatisch gezonder eet omdat heel veel producten afvallen wanneer je glutenvrij en suikervrij eet.
Wanneer je echt intolerant bent lijkt het me erg vervelend en lastig hoor, ik neem soms echt weleens iets van brood als ik bijvoorbeeld ergens ga eten en daar niks anders is. Dat is met een intolerantie natuurlijk een ander verhaal..

Plaats reactie