Lani's avonturen in aankomen en spieren kweken!

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Lani's avonturen in aankomen en spieren kweken!

Bericht door TonyJello » do jan 10, 2013 10:31

Butternutkin schreef:...Als je lichaam niet meer aan wil komen gaat dat ook niet gebeuren.
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Hoe komt het dat er zoveel mensen veel te dik zijn?

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 11:58

TonyJello schreef:
Butternutkin schreef:...Als je lichaam niet meer aan wil komen gaat dat ook niet gebeuren.
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Hoe komt het dat er zoveel mensen veel te dik zijn?
omdat die ongezonde rotzooi eten en hun lichaam werkt anders .. denk ik? =P

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jan 10, 2013 12:04

Nou, ik ben toch het afgelopen jaar ook wat te vet geworden van gezond eten... En als ik daar nu mee doorgegaan was zou ik rustig aan steeds zwaarder worden, hoor. Ik bén juist aangekomen, omdát ik dacht dat ik van gezond zuiver plantaardig eten niet dik zou worden. Dus wel, helaas.

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 12:50

Ja maar het verschil wat wij bedoelen zal eerder zijn dat je met een gezond dieet dik kan worden en met een ongezond morbidly obese...

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jan 10, 2013 12:52

Ik denk echt met beiden, alleen met gezond plantaardig voedsel wat minder snel.

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 12:59

Ben benieuwd of ooit iemand daar een soort experiment voor doet met zichzelf (of haarzelf), om er achter te komen hoe dat werkt met vegans O_o .. najah, ben wel benieuwd hoeveel ik ga aankomen en hoeveel ik zal veranderen in de komende 5 of 6 maanden... we zullen zien ^_^

heb net trouwens 2 boterhammen met hummus en ketchup op en... 2 crackers met coconut cream <3 .. zooo lekker :3 ik ben een coconut-junkie =D at vroeger ook graag bounty maar toen ik voor het eerst echt pure kokos at (of tenminste het kokosvlees of wat het ook genoemd word) dacht ik bij mezelf; waarom maken ze bounty?! dit is veel lekkerder! :mrgreen: en het ruikt heerlijk ook trouwens :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jan 10, 2013 13:27

lani schreef:Ben benieuwd of ooit iemand daar een soort experiment voor doet met zichzelf (of haarzelf), om er achter te komen hoe dat werkt met vegans O_o .. najah, ben wel benieuwd hoeveel ik ga aankomen en hoeveel ik zal veranderen in de komende 5 of 6 maanden... we zullen zien ^_^
Ja, net als die man die een maand lang alleen maar hamburgers bij McDonalds ging eten tot hij ging kotsen...

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 13:38

Supersize Me heb je het over volgens mij.. die gozer had er zelfs nog wat aan overgehouden dacht ik..

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do jan 10, 2013 13:55

TonyJello schreef:
Omdat hun lichaam dus aan wil komen. Om de een of andere reden zijn hun FAT cells geactiveerd. Dat kan heel goed psychisch zijn. Dit staat dus in het boek van Jon Gabriel, en ik vind het wel logisch klinken.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jan 10, 2013 15:15

Butternutkin schreef:
TonyJello schreef:
Omdat hun lichaam dus aan wil komen. Om de een of andere reden zijn hun FAT cells geactiveerd. Dat kan heel goed psychisch zijn. Dit staat dus in het boek van Jon Gabriel, en ik vind het wel logisch klinken.
Ik kan jou en Jon Gabriel goed volgen, hoor. Ik heb jaren zulke 'spirituele' gedachten gehad. Waarom ik tegenwoordig weer wat meer recht-toe-recht-aan denk weet ik ook niet.
De laatste jaren niet meer, maar ik kende alle boeken van Deepak Chopra en luisterde bijna dagelijks naar zijn tapes. Hij heeft het altijd gehad over de body-mind connection. Hoe anders kun je je tenen wiebelen? was zijn grap.

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 16:29

Ja ik vind dat eigenlijk ook best logisch klinken ^^ ..

trouwens, wat zijn goede alternatieven voor brood? Want ik ben bang dat ik met zoveel brood en crackers een glutenallergie ga ontwikkelen ofzo en dat wil ik natuurlijk niet :shock: kan op internet niet zo makkelijk dingen vinden, heel veel wetenschappelijk gedoe enzo..

Mark

Bericht door Mark » do jan 10, 2013 18:05

lani schreef:Ja ik vind dat eigenlijk ook best logisch klinken ^^ ..

trouwens, wat zijn goede alternatieven voor brood? Want ik ben bang dat ik met zoveel brood en crackers een glutenallergie ga ontwikkelen ofzo en dat wil ik natuurlijk niet :shock: kan op internet niet zo makkelijk dingen vinden, heel veel wetenschappelijk gedoe enzo..
Gaat het je om de koolhydraten? In dat geval volkoren pasta, rijst, ontbijtkoek, fruit, aardappelen. Allemaal heel rijk aan koolhydraten.

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 18:29

Pasta moet ik idd maar eens wat vaker eten.. maar ik bedoel vooral iets om brood te vervangen :P heb altijd hummus op brood, jam op brood, notenpasta, pindakaas, zelfgemaakte spreads, enz enz.. kan dat in principe natuurlijk gewoon met rijst gebruiken.. kan een pan zilvervlies rijst koken en daar 2 dagen van eten en steeds met iets mixen, koud is het vast wel lekker met jam, als het nog warm is is het denk wel lekker met hummus en wat sambal erdoorheen ofzo =D ..

ontbijtkoek is ook erg lekker, kan ik ook wel gaan gebruiken voor af en toe..

bedankt in ieder geval ^__^ zal eens wat dingen uitproberen :)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do jan 10, 2013 22:49

Bijna alles is lekker met hummus ;)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 22:52

Heb toenstraks geprobeerd om simpelweg een lepel hummus te eten.. was niet lekker :P .. noujah het was niet vies maar het mist gewoon iets om ermee weg te eten, dus ga het morgen wel met rijst ofzo mengen zal vast wel lekker zijn =D

heb net 2 crackers (van die sport+ dingen) gegeten met lekker amandelpasta :oops: zoooo gooood! .. eiwitten en veel vet voor het slapen gaan ^_^ kan m'n lichaam dat mooi opnemen. Heb ergens gelezen dat je spieren trouwens het meest of het beste groeien ofzo in je slaap, dusjah.

Morgen weer gewichtheffen, ga van 4 kilo naar 6 kilo, ben benieuwd hoe het zal zijn :D

...heb alweer honger nu >_>

lena

Bericht door lena » vr jan 11, 2013 9:54

Lani, heb je een keukenmachine beschikbaar waar je nu woont? Of een ander apparaat waarmee je kunt malen? Of misschien een heleboel tijd, dan doe je het met de hand :) Zelfgemaakte hummus is zoveel lekkerder dan die hummus die je nu koopt. Het is ook nog eens heel goedkoop als je gedroogde kikkererwten gebruikt.

En waarom zou je een lepel hummus eten? Eet dan gewoon kikkererwtenschotel :) Hummus werkt wel heel goed als dip voor groente. Komkommer, wortel, paprika, dat soort dingen.

Als je een keukenmachine hebt kun je gezonde crackers maken van bijvoorbeeld zonnebloempitten of volkorengranen.

lani

Bericht door lani » vr jan 11, 2013 10:03

ik heb geen keukenmachine ofzo, maar heb wel veel tijd opzich =D

.. heb trouwens net ff op de weegschaal gekeken, weeg 69 kg. Maar dit is een oudere weegschaal, weet niet hoe betrouwbaar het nog is. Maar heb niks anders op het moment. Zal eind van de maand weer ff kijken :)

lani

Bericht door lani » vr jan 11, 2013 22:16

Vandaag heb ik veel te weinig opgelet op wat ik at en vind niet dat ik genoeg gegeten heb..

Volgens mij heb ik m'n standaard ontbijt op (havermout, banaan) rond 9 uur ofzo, toen rond 12 uur een hoop gebakken aardappels en wat spinazie wat ik in de vriezer vond als lunch.

Rond een uur of 2 ben ik gaan gewichtheffen, eerst 15 of 20 minuten warm-up zoals gewoonlijk, had een banaantje gegeten. Heb sinds vandaag 6kg aan m'n dumbbells, hiervoor gebruikte ik 4kg. Maar dit beviel me eigenlijk wel en kon nog redelijk makkelijk m'n 4x10 doen :) .. Rond 3 uur was ik helemaal klaar, inclusief 15-20 minuten cooling-down en een banaan waar ik kokos overheen had gestrooid (heerlijk!). Rond 4 uur een glaasje sap met hennep-poeder voor extra eiwitten (eetlepel ongeveer) en toen was ik ook bezig met avondeten koken want we wilden vroeg klaar zijn.

Rond 5 uur waren we klaar met avondeten, we hadden gebakken rijst, gebakken zwarte bonen en witte kool (bio) die ik kort in een klein laagje water gekookt had. Was wel erg lekker, gebakken in kokos trouwens, maar de rijst was veel te hard en ik kreeg het echt niet weg :( ..

Deze avond heb ik wat rijst gemixt met hummus en lekker wat extra sambal en ketchup erdoorheen. En ben nu met m'n laatste happen bezig van rijst met amandel pasta. 8 scheppen rijst, 2 scheppen amandelpasta.

Behalve m'n havermout heb ik dus vandaag ook helemaal gluten-vrij gedaan yay! :D .. denk ik .. rijst is geen gluten toch? O_O .. ga ook wat meer rijst gebruiken vanaf nu, af en toe wat crackers, soms wat spelt-brood (voor af en toe kan het wel, elke dag is veel te duur).

Als mensen nog tip hebben voor (goedkoop en niet al te ongezond :shock: ) aankomen en spiermassa kweken.. bring it on! :grin:

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr jan 11, 2013 22:24

Macaroni, spaghetti. :)

lani

Bericht door lani » vr jan 11, 2013 22:28

hmz ja.. maar de ingredienten.. 1 bio-paprika is net zo duur als 3 'normale' paprika's :shock: :shock:

Daarom eten wij niet zoveel paprika's want dat is juist een groente die best veel bespoten word volgens mij.. sinds ik meer ben gaan lezen over pesticiden enzo ben ik echt helemaal paranoide geworden haha xD .. meer dan dat ik al was!

Kan natuurlijk een fles tomatensaus van bio+ pakken, gooi er wat uitjes doorheen, een wortel en dan wat spaghetti of iets.. kan ik makkelijk 2 keer van eten denk ik :) beetje knoflook erdoorheen ofzo ...

Plaats reactie