Lani's avonturen in aankomen en spieren kweken!

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Lani's avonturen in aankomen en spieren kweken!

Bericht door TonyJello » wo feb 06, 2013 11:12

Yeah! Lekker! (y)

Santhos

Bericht door Santhos » do feb 07, 2013 12:21

grappig dit topic. ik studeer voeding en heb ook sportvoeding gehad. ik heb hiervoor onder andere een wielrenner moeten begeleiden. ik vraag me af waarom mensen supplementen als carnitine gebruiken? kan iemand aangeven waarom hij/zij dit gebruikt?

TonyJello

Bericht door TonyJello » do feb 07, 2013 12:29

Truus

Bericht door Truus » di mar 05, 2013 18:22

Lani, hoe gaat het nu?

lani

Bericht door lani » di mar 05, 2013 18:46

vanwege depressie, etc, staat alles behoorlijk stil.. :3

lani

Bericht door lani » za apr 06, 2013 22:55

ben m'n gewicht weer aan het bijhouden.. tijdje geleden had ik heel slecht gegeten en ging ik helemaal omlaag naar 65, maar gisteren woog ik weer 67 of 68 kg .. ik hou het nu bij en hoop om snel weer rond de 70 te wegen op z'n minst, hoop genoeg aan te gaan komen .. heb altijd een behoorlijke eetlust sinds kort dus dat zal wel goed komen :3 ..

eet ook vaak cashew noten tussendoor, gewoon zoveel als ik wil, gemiddeld toch wel 2 tot 4 handjes per dag .. en dan vaak 2 tot 4 boterhammen met pindakaas, meestal met rozijntjes ^^ .. 6 tosti's met hummus, curry (of ketchup), uitjes of radijs, soms wortel, soms ook wat pindakaas op de tosti :P .. soms wat mayo .. avondeten enzo eet ik tot ik niet meer kan :P .. en dan heb ik vaak nog zin om door te gaan >_> .. eetlust genoeg dus =D heel veel ongezonde snacks boeien me niet, chips enzo, heb liever nootjes ^^ .. en ik eet ook graag een stel bananen, appels, enz .. eet gemiddeld 4 of 5 stukken fruit per dag .. soms meer als ik er aan denk =P ..

qua dranken drink ik water en bier >_> .. bijna nooit sap, limonade, etc .. soms 1 glas sap in de ochtend maar niet meer dan dat .. bier drink ik beetje te veel :X .. hoop binnenkort te stoppen .. al ben ik nooit dronken ofzo ..

maar op het bier drinken na heb ik volgens mij niets wat echt ongezond is :3 .. al doe ik niet echt aan sport te laatste tijd .. te depri >_> .. komt vanzelf wel weer, kleine stapjes op het moment :3 kom wel vaker buiten =) .. das voor mij op het moment veel belangrijker .. paar dagen geleden voor het eerst in meer dan 3 jaar weer in de stad geweest dus dat is een behoorlijke stap voor mij .. er komt nog een grote stap aan maar daar vertel ik later wel over ^^'' ..

ga nu naar bed want t is veel te laat! :3 ..

lani

Bericht door lani » di mei 21, 2013 14:08

weer ff een update

erg veel stress de laatste tijd, is natuurlijk niet erg goed, helpt me ook niet om makkelijk aan te komen denk ik ..

Maar ik heb nu een dieet gevonden wat bij me past; zoveel mogelijk eten, wat ik maar wil, wanneer ik het wil en trainen zoveel ik wil, wat ik maar wil :P ..

resultaat: ik eet steeds meer en meer en meer, m'n ontbijt kan ik binnenkort wel enorm noemen, ik train 4 dagen per week, vaak in de ochtend. Heb nog niet echt op de weegschaal gelet, maar ben hier ook nog geen maand mee bezig op deze manier.

Soms hou ik een simpel food-diary bij als ik twijfel of ik genoeg eet, en meestal zit dat wel goed.

Doe nu ook m'n best om te stoppen met drinken, normaal gesproken drink ik 6 blikjes bavaria bier op een dag, begin ik altijd al rond 12 of 1 uur smiddags .. Gisteren heb ik er maar 3 op, vandaag nog niks maar ga er zometeen eentje openen, tis nu 15:00 dus dat vind ik wel mooi .. moet het afbouwen natuurlijk :)

Helaas hebben ik en m'n vriend veel stress en we willen zo snel mogelijk een eigen woonplek hebben, maar das niet zo makkelijk helaas, aangezien ik niet zomaar kan werken en m'n vriend veel moeite heeft een goede vaste baan te vinden (atm werkt hij in de keuken van t ziekenhuis, via uitzendbureau)

Zal later nog wel ff wat dingetjes posten denk ik :mrgreen: .. misschien post ik wel ff m'n food-diary vanavond, al heb ik nog niet zo geweldig veel gegeten, zal wel proberen de schade in te halen ^_^

ik maak ook foto's van mezelf en ga misschien een video blog bij houden, die post ik nergens haha :P maar dan kan ik in de toekomst terug kijken en hopelijk ben ik dan veel veranderd en dan kan ik mooi t verschil zien en het ook aan andere mensen laten zien :) ..

I wanna become a source of inspiriation! ^_^

lani

Bericht door lani » wo mei 22, 2013 15:55

lena schreef:
lani schreef:ik heb geen keukenmachine ofzo, maar heb wel veel tijd opzich =D
Dat is super! Met veel tijd kun je alles :)
Hummus met de hand (dit is een basisrecept):
1 teentje knoflook (of meer naar smaak)
sap van 1/2 of 1 citroen (of 1/4 cup citroensap uit flesje van biowinkel)
2 eetlepels sesampasta (tahin)
1 blik kikkererwten, of 240 gram zelfgekookte kikkererwten (is veel goedkoper)
beetje water voor textuur
kruiden naar smaak (je houdt van koken toch? Dan vind je dat vast wel uit)

Roer met een vork de sesampasta met het citroensap tot het helemaal gemengd is. Het is dan een wittig sausje geworden. Roer de uitgeperste of geraspte knoflook erdoorheen (als je geen knoflookpers of rasp hebt dan de knoflook zo klein mogelijk snijden met een mes). Gebruik een vork om de kikkererwten te pureren en meng die er doorheen. Het hoeft niet helemaal superfijn. Voeg wat water toe (veel recepten gebruiken olie, maar omdat je specifiek op zoek bent naar gezonde recepten zou ik dat niet doen). Ontdek welke textuur je lekker vindt. Breng op smaak met peper, eventueel zout, en kruiden. Er zijn tig variaties, met olijven, zongedroogde tomaat, pepertjes, etc. Mjam! Voor extra lekkere hummus haal je eerst de velletjes van de kikkererwten af. Dat is wel erg veel werk, ik doe het nooit, maar als je het aan tijd hebt is het misschien de moeite waard.
heb dit net gemaakt, niet helemaal precies volgens dit recept, maar zo goed als =) .. lekker wat verschillende kruiden erin gedaan, tis echt heerlijk geworden =D veel lekkerder dan die van Baktat en net zo lekker als die van AH als je t mij (en m'n vriend) vraagt :) ..

was ook helemaal niet zo veel werk, heb de velletjes erop gelaten, volgende keer doe ik dat wel anders, maar had weinig zin om eerlijk te zijn haha, dus heb t allemaal zo snel mogelijk gedaan maar dat werkte wel best ^_^

thanks again <3

Plaats reactie