Lani's avonturen in aankomen en spieren kweken!

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
lani
Leefwijze: veganist

Lani's avonturen in aankomen en spieren kweken!

Bericht door lani » za jan 05, 2013 16:26

Ik heb m'n spieren in een potje grond gezet en nu wacht ik tot ze gaan groeien. Dit is de beste manier toch?

...

En nu serieus ^_^

Ik wil al heel lang graag aankomen en gespierder worden, vooral in m'n armen. Wil 'groot en sterk' zijn in principe! Heb weinig interesse in bodybuilding of iets dergelijks, hoef ook geen 'strongman' te worden (al is Patrik Baboumian wel heel erg gaaf). Vind het ook helemaal niet erg om een beetje vet te hebben, zeker niet in het begin. Want ik vind mezelf namelijk veel te mager (ookal zegt iedereen dat ik niet te mager ben, heb ook een gezond gewicht enzo)

Maar goed, in dit topic zal ik zo nu en dan beschrijven wat ik zoal doe om mijn doel te bereiken, wat ik allemaal eet, wat voor nieuwe dingen ontdek, enzovoorts :)

En hopelijk zijn er mensen die mij ook wat tips kunnen geven :D .. Ik ben trouwens bekend met de veganbodybuilding site en het forum en heb daar ook op het forum een oud topic staan maar ben er al een tijdje niet meer geweest om iets te posten, moet ik misschien ook maar weereens doen :)

In ieder geval eet ik al redelijk veel, ben nog beetje aan het opbouwen en oefenen want moet er nog best aan wennen.

Ik doe ook aan gewichtheffen, zo'n 2 of 3 keer per week, hangt er ook vanaf hoe ik me geestelijk en/of lichamelijk voel. Als ik veel spierpijn heb doe ik het niet natuurlijk. Krijg er wel altijd een enorme kick van als ik aan het gewichtheffen ben ^_^ Voelt geweldig :)

Ben nog maar net met alles begonnen dusjah. Gewichtheffen doe ik nu met 4 kilogram, heb 2 van die simpele halters zegmaar. Doe 4x10 dumbell curls voor biceps en maandag ga ik voor het eerst een oefening voor triceps proberen die heet standing dumbbell triceps extension (op die site staan trouwens wel meer oefeningen :D).

Ik en m'n vriend eten veel goedkope dingen, we kunnen simpelweg niet alles betalen. We proberen zoveel mogelijk biologisch te kopen maar vaak is het helaas veel te duur voor ons. Soms ligt er een biologische kool voor een euro en dan eten we dus een paar dagen kool :P .. We proberen ook genoeg rauw te eten.

Soms eten we ook restjes van het avondeten van de vorige dag als lunch, vaak opgebakken. Erg lekker meestal, niet super gezond maar ook niet zo heel erg ongezond neem ik aan.

Ik eet elke ochtend havermout (met water, niet met melk) met wat chia zaadjes er doorheen. En daarna meestal een banaan. Dan pak ik vaak ietsje later nog een stuk of 4 boterhammen, daarna heb ik lunch. In de middag eet ik ook ongeveer 8 boterhammen als het kan, soms iets minder. Ik probeer te variëren met crackers anders is het brood brood brood brood en dat is zo saai en eentonig. Ik besmeer het met kikkererwten hummus en ketchup, pindakaas of notenpasta. Soms maak ik toast. Avondeten verschilt, soms beslist David z'n moeder, en dan is het meestal een saaie droge stampot want dat vind ze ''lekker makkelijk''. Ik moet er dan veel jus overheen gooien zodat het te eten is want ik heb moeite met droog voedsel eten, daarom doe ik ook een uur over m'n boterhammen want we hebben goedkoop brood en das best droog ook. Extra dik besmeren doe ik dus ook graag :P

M'n dieet is op het moment dus een beetje saai, maar als we weer wat inkomen hebben (m'n vriend zit te wachten op een reactie op z'n sollicitatie) dan kunnen we weer wat beter en gevarieerder eten :)

Dus om het eventjes op te sommen waar dit topic voor is;

Ik zal af en toe mijn ervaringen delen, beetje als een logboek zegmaar.
Zal tips en adviezen posten die ik vind of zelf ervaar.
Graag komen andere mensen ook met tips en advies want ik weet lang niet alles.
Misschien zal ik in de toekomst als ik het durf foto's van mezelf en m'n vorderingen plaatsen.

For the record; m'n laatst gewogen gewicht was 69 kilogram, ik ben 1.90 lang ongeveer.

Heb trouwens 71 gewogen, maar ben toen veel minder gaan eten opeens. Nu hoop ik het weer snel terug te krijgen en er flink boven te gaan zitten! Toen de tijd kwam ik makkelijk een kilo per maand aan, hoop dat ik dat weer kan doen, hoop zelf om 2 of 3 kilo per maand aan te komen, maar dat zal wel niet lukken :P

lani

Re: Lani's avonturen in aankomen en spieren kweken!

Bericht door lani » ma jan 07, 2013 20:53

Vandaag heb ik voor het eerst in m'n leven aan m'n triceps gewerkt geloof ik :P .. of in ieder geval met de intentie xD ..

Heb deze oefening gedaan, 3x10. Heb het met 2 kilo gedaan, gebruik 4 kilo voor gewone bicep dumbbell curls maar dat was een beetje te zwaar voor de triceps dus heb het maar ff aangepast. Zal hopelijk snel genoeg naar 4 kilo gaan en vrijdag ga ik de 4 kilo voor bicep curls naar 6 kilo brengen dus hopelijk gaat dat goed komen :mrgreen:

Big Bald Mike yay! Hij is best wel cool, hoop dat hij steeds gezonder word, ben ook benieuwd hoe hij eruit gaat zien want nu is hij nog heel dik natuurlijk.

Verder was dit vandaag ongeveer alles wat ik gegeten heb:

Ontbijt - Havermout (stonden beetje laat op vandaag, volgens mij was het wel 9 uur :P)
2 boterhammen met hummus en 2 sport+ crackers met hummus (ketchup en mayo gebruikt, weet niet meer hoeveel)
Lunch - 2 boterhammen met ''kipstukjes'' van de vegetarische slager, die lagen er nog en moesten op, beetje mayo erbij gedaan (Yakso)
Voor het trainen banaan gegeten, daarna ook meteen een banaan
Rond half 5 avondeten; soort van zoete chili met rijst.. zelf bedacht, was weer aan het expirimenteren: pot tomaten saus (100% gezeefde tomaten, meer niet), pot zwarte bonen, halve courget, bakje soya gehakt, wortels, tomaten (4 ongeveer), klein beetje uitjes, heb chili poeder gebruikt en 1 kruidnagel (niet te lang erin gehouden).
Half uurtje geleden heb ik 2 crackers met hummus op en 1 klein stuk brood geroosterd ook met hummus, beetje oud brood dus roosteren is wel lekkerder, allemaal met ketchup, eentje met wat uitjes.
Net ook nog een zoete cracker op met wat soya boter want de crackers waren vandaag over datum en de soya boter moet ook op.

Zometeen ga ik nog een stel boterhammen eten, zal wel met pindakaas worden want er is niet veel anders, neem ook nog banaan met wat nootjes en kokos erover heen gestrooid denk ik, maar misschien bewaar ik dat maar voor morgen.

Vandaag niet zoveel gegeten voor mijn doen.. dacht eigenlijk dat ik na de lunch nog iets had gegeten maar ben het vergeten.. zou goed kunnen eigenlijk..

Morgen maar wat beter inplannen zodat ik meer kan eten. Hopelijk word ik de hummus niet zat xDD

Iemand nog tips voor goedkoop gezond voedsel? Zal ook het forum nog ff doorzoeken voor recepten die mijn doel beetje ondersteunen, moet ook nog op het veganbodybuilding forum goed rondkijken voor recepten en goedkoop voedsel. Wil wel eten hebben wat me helpt om aan te komen enzo, maar geen rotzooi natuurlijk =P

dit is trouwens de hummus die wij gebruiken:

http://image.ceneo.pl/data/products/198 ... -330-g.jpg

Zal morgen wel ff de prijs en ingrediënten hieronder zetten:

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 07, 2013 21:22

Misschien kun je in dit topic ook wat informatie vinden.

lani

Bericht door lani » ma jan 07, 2013 21:44

Dankje, maar dat gaat vooral over eiwitten, daar maak ik me niet zo'n zorgen om :P

Mark

Bericht door Mark » ma jan 07, 2013 21:53

Leuk topic, ik wens je veel succes.

Kijk ook eens hier voor wat tips: http://www.nomeatathlete.com/gain-weight-vegan/

Wat jij wil, wordt in sporttermen "bulken" (of in het Engels bulking) genoemd. Als je op deze term zoekt op het internet, zul je een flink aantal resultaten tegenkomen die je kunnen helpen. Zoals deze: http://www.livestrong.com/article/52116 ... r-bulking/

Verder kan ik je als tip geven wanneer je echt last hebt van spierpijn na het trainen, kan je een extra eiwit supplement overwegen. Natuurlijk voel je altijd wel wat, maar het scheelt echt een hoop als je het 's avonds voor het slapen neemt. Voor de rest veel eten, hard trainen en genoeg rusten :)

lani

Bericht door lani » ma jan 07, 2013 22:03

Dankje Mark ^_^ .. die eerste site had ik al eens gezien maar was ik helemaal vergeten :mrgreen: yay nu heb ik hem weer! Dat klinkt ook heel erg geschikt voor mij :3 .. misschien moet ik snachts ook maar eens opstaan om te eten :P

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » di jan 08, 2013 11:57

Grappig topic. Ik zit momenteel erg te dubben of ik aan fitness zal gaan beginnen. Een sportschool heeft een goede aanbieding: Geen inschrijfkosten als je vóór 16-1 inschrijft. Ik zou dan voor € 9,95 per maand kunnen trainen daar (overdag). Maar je zit er wel een jaar aan vast, dus als het niet bevalt? :roll:
http://fitforfree.nl/vestigingen/venlo/ ... 3godhgEAMA

Ik twijfel erg, maar wil wel iets meer aan m'n conditie gaan doen. Ik beweeg elke dag minstens 2 uur nu (wandelen en fietsen). Ik ben wat te zwaar en heb een ietsje een buikje :oops: :oops: :oops: / wil daar graag van af ;).
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

lani

Bericht door lani » di jan 08, 2013 12:22

Tja, sportschool is wel een goede optie, je kan daar goede begeleiding krijgen enzo, maar je moet het wel willen natuurlijk en het geld ervoor hebben, dus helemaal je eigen keuze.

Zelf heb ik geen geld voor de sportschool en zou er ook niet heen durven. Sowieso met mijn angst/paniek gedoe zou het me niet eens lukken.

Als je beslist om wel te gaan; succes en veel plezier! Maar als je niet gaat; je kan heel veel thuis doen :) Als je te zwaar bent en van je buikje af wilt moet je lekker veel cardio doen en niet te veel vette dingen eten uiteraard. Ga bijvoorbeeld beetje dansen op je favoriete muziek? :D

Van mij weer even een food-journal hier trouwens;

Havermout als ontbijt, heb er 3 theelepels chia-seeds doorheen gegdaan zoals ik altijd doe, nu ook 2 scheppen 'ontbijtmix', zit van alles in, wat granen, lijnzaad geloof ik en nog wat.. goed voor omega 3 in ieder geval!

Toen gaan wandelen in het bos, ben net terug, in het bos 2 boterhammen met hummus op, verder niks geen sausje erop ofzo.

Nu zit ik aan 2 boterhammen pindakaas en 2 sport+ crackers met hummus en wat ketchup.

EDIT: M'n originele post was op 12:22 , tis nu 13:40 en zit weer 2 boterhammen met pindakaas en wat rijsstroop te eten :oops: niet zo heel gezond maar tis zo lekker :D en extra vetjes ^_^ .. maar ben ook bezig met wat gezonds te brouwen waar we waarschijnlijk wel een paar dagen elke dag veel van kunnen eten. Ben beetje spontaan aan het koken dus ik doe maar wat nu, zal aan het eind wel zien wat ik er nou allemaal precies in heb gedaan :D

EDIT2: Heb net 2 boterhammen met die hummus en wat ketchup op :) (16:15/16:30 ofzo) .. over een uurtje ongeveer avondeten, misschien anderhalf uur.
Laatst gewijzigd door lani op di jan 08, 2013 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark

Bericht door Mark » di jan 08, 2013 13:48

Een goed programma om thuis snel in vorm te komen zijn P90X en Insanity. P90X heb ik een dag of 50 gedaan naast mijn dagelijkse vechtsporttrainingen en het beviel wel supergoed, ben er mee gestopt vanwege extra wedstrijdtrainingen destijds. Je moet er wel wat dingen voor aanschaffen (dumbells met schijven en een iron gym) maar dat zou niet meer dan 50 euro moeten kosten. De dvd's kan je kopen maar ook (gratis) downloaden.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di jan 08, 2013 13:49

Marcello schreef:Grappig topic. Ik zit momenteel erg te dubben of ik aan fitness zal gaan beginnen. Een sportschool heeft een goede aanbieding: Geen inschrijfkosten als je vóór 16-1 inschrijft. Ik zou dan voor € 9,95 per maand kunnen trainen daar (overdag). Maar je zit er wel een jaar aan vast, dus als het niet bevalt? :roll:
http://fitforfree.nl/vestigingen/venlo/ ... 3godhgEAMA

Ik twijfel erg, maar wil wel iets meer aan m'n conditie gaan doen. Ik beweeg elke dag minstens 2 uur nu (wandelen en fietsen). Ik ben wat te zwaar en heb een ietsje een buikje :oops: :oops: :oops: / wil daar graag van af ;).
Ik zit ook bij fit4free, maar betaal 16,95 (kan altijd gaan wanneer ik wil). Ik dacht dat het echt 'goedkoop' zou zijn, maar het is best een fijne sportschool. Ik maak voornamelijk gebruik van de cardio-apparaten en kan dan heerlijk tv kijken (want dat doe ik thuis niet :P).

opzeggen schijnt moeilijk te zijn omdat ze niet een geweldige klantenservice hebben. Dit moet je dus altijd doen per aangetekende brief en er achteraan bellen.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

lani

Bericht door lani » di jan 08, 2013 19:20

Heb net m'n avondeten op. Chili van gisteren. Dit zijn de ingredienten:

Tomaten saus (gezeefde tomaten, geen andere dingen erin, zo'n fles van bio+ dacht ik)
halve courget
stel worteltjes
4 tomaten ongeveer
blik zwarte bonen
soya gehakt

Daarvan dus gisteren van gegeten, vandaag weer met 3 personen.

Ik heb 7 eetlepels ervan op, met 7 eetlepels rijst en 2 handjes casava kroepoek.

Vanavond eet ik waarschijnlijk nog 4 boterhammen, twee met hummus en twee met pindakaas waarschijnlijk, al denk ik dat ik een stel crackers pak voor de hummus want dat is ietsje lekkerder en volgens mij zijn deze crackers ook iets gezonder dan dat goedkope brood :P

Ga nu een food-journal bijhouden en dan zal ik het af en toe hier posten zodat ik niet elke dag hier hoef te posten ofzo. En zal eens kijken voor wat goedkoop voedsel in de winkel ^_^

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » di jan 08, 2013 20:21

Butternutkin schreef:...Ik zit ook bij fit4free, maar betaal 16,95 (kan altijd gaan wanneer ik wil). Ik dacht dat het echt 'goedkoop' zou zijn, maar het is best een fijne sportschool. Ik maak voornamelijk gebruik van de cardio-apparaten en kan dan heerlijk tv kijken (want dat doe ik thuis niet :P).
opzeggen schijnt moeilijk te zijn omdat ze niet een geweldige klantenservice hebben. Dit moet je dus altijd doen per aangetekende brief en er achteraan bellen.
Van m'n broer kreeg ik een kado-bon van een andere, hele mooie, fitness club, La Vita Sana. Ik krijg daar morgen een gratis proefles, maar ik ga eerst even kijken bij die Fit4Free, zodat ik kan vergelijken. Best spannend, voor mij een nieuwe wereld :wink:. Bij die Vita Sana kan ik vast niet voor € 9,95/maand terecht.

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo jan 09, 2013 19:57

Net terug van die proefles, maar zo'n fitness club is echt helemaal niets voor mij! Ik vond eigenlijk alle apparaten vreselijk. Ook de sfeer stond me niet aan. Ik ben toch blij dat ik het heb uitgeprobeerd, weer wijzer geworden :roll: . Ik ga nu gewoon meer zwemmen en moutain biken ;).

lani

Bericht door lani » wo jan 09, 2013 20:22

Jammer maar nu weet je inderdaad hoe het is :) .. deze dude laat wat oefeningen zien! .. kan je allemaal thuis doen zo te zien ^_^ mocht je wat variatie willen ofzo =D

Oh en m'n avondeten van vandaag was dit;

Bloemkool, ongeveer 13 eetlepels
Gebakken aardappeltjes, ongeveer 12 eetlepels
Pindasaus, 1 eetlepel of zoiets

Weet trouwens niet hoe groot een normale eetlepel is.. wij hebben hier volgens mij wel 5 verschillende soorten >__> .. maar kan makkelijk meer zijn, zeg 15 voor elk ofzo, want heb ook niet zo heel goed opgelet, want m'n vriend z'n moeder zat ook aan tafel en als ik ga zitten tellen dan gaat ze weer vragen stellen en dan word ik weer nerveus en dan vind ze me weer raar enz enz enz... :roll:

Verder heb ik iets van 8 boterhammen en 2 crackers op en m'n ontbijt was kommetje havermout met een banaan. Verder 1 glas sinaasappelsap op, klein beetje limonade omdat ik me niet zo goed voelde tijdens koken (heb beetje een slechte dag, heeft met m'n mentale gedoe te maken niet met eten :P), limonade helpt me altijd beetje kalm te blijven om een of andere reden :P .. Ga straks waarschijnlijk weer wat boterhammen eten ofzo dus kom makkelijk op 10 boterhammen vandaag.

Neem denk nog wat nootjes (mix van amandelen, hazel, para, walnoot, pecan) en voor ik naar bed ga eet ik wat amandelen. Ga vanaf morgen elke avond voor het slapen gaan 2 boterhammen met amandelpasta eten, maar de amandelpasta is al een paar dagen op :P ..

Moet echt binnenkort weer eens rondkijken voor wat meer informatie.. Moet maar gaan uitzoeken wat Patrik Baboumian eet ofzo aangezien hij een strongman is en vegan, hiervoor vegetariër dusjah..

Oh en vanaf morgen ga ik elke dag half pak soya melk drinken, de soort met extra calcium en wat b12 en nog wat vitamintjes. Van Alpro volgens mij, is volgens de verpakking vrij van GMO in ieder geval. Kost 80 cent ofzo dusjah, goedkoper kan ik het denk niet krijgen helaas..

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo jan 09, 2013 22:06

lani schreef:...Weet trouwens niet hoe groot een normale eetlepel is.. wij hebben hier volgens mij wel 5 verschillende soorten >__> ...
:lol:
lani schreef:...Oh, en vanaf morgen ga ik elke dag half pak soya melk drinken, de soort met extra calcium en wat b12 en nog wat vitamintjes. Van Alpro volgens mij, is volgens de verpakking vrij van GMO in ieder geval. Kost 80 cent ofzo dusjah, goedkoper kan ik het denk niet krijgen helaas..
80 cent? Hier 1,25.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo jan 09, 2013 23:56

lani schreef:Jammer maar nu weet je inderdaad hoe het is :) .. deze dude laat wat oefeningen zien! .. kan je allemaal thuis doen zo te zien ^_^ mocht je wat variatie willen ofzo =D

Oh en m'n avondeten van vandaag was dit;

Bloemkool, ongeveer 13 eetlepels
Gebakken aardappeltjes, ongeveer 12 eetlepels
Pindasaus, 1 eetlepel of zoiets

Weet trouwens niet hoe groot een normale eetlepel is.. wij hebben hier volgens mij wel 5 verschillende soorten >__> .. maar kan makkelijk meer zijn, zeg 15 voor elk ofzo, want heb ook niet zo heel goed opgelet, want m'n vriend z'n moeder zat ook aan tafel en als ik ga zitten tellen dan gaat ze weer vragen stellen en dan word ik weer nerveus en dan vind ze me weer raar enz enz enz... :roll:

Verder heb ik iets van 8 boterhammen en 2 crackers op en m'n ontbijt was kommetje havermout met een banaan. Verder 1 glas sinaasappelsap op, klein beetje limonade omdat ik me niet zo goed voelde tijdens koken (heb beetje een slechte dag, heeft met m'n mentale gedoe te maken niet met eten :P), limonade helpt me altijd beetje kalm te blijven om een of andere reden :P .. Ga straks waarschijnlijk weer wat boterhammen eten ofzo dus kom makkelijk op 10 boterhammen vandaag.

Neem denk nog wat nootjes (mix van amandelen, hazel, para, walnoot, pecan) en voor ik naar bed ga eet ik wat amandelen. Ga vanaf morgen elke avond voor het slapen gaan 2 boterhammen met amandelpasta eten, maar de amandelpasta is al een paar dagen op :P ..

Moet echt binnenkort weer eens rondkijken voor wat meer informatie.. Moet maar gaan uitzoeken wat Patrik Baboumian eet ofzo aangezien hij een strongman is en vegan, hiervoor vegetariër dusjah..

Oh en vanaf morgen ga ik elke dag half pak soya melk drinken, de soort met extra calcium en wat b12 en nog wat vitamintjes. Van Alpro volgens mij, is volgens de verpakking vrij van GMO in ieder geval. Kost 80 cent ofzo dusjah, goedkoper kan ik het denk niet krijgen helaas..
Echt hoor, jouw dieet en slank zijn, ik zou compleet gelukkig zijn :mrgreen:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do jan 10, 2013 0:37

Butternutkin schreef: Echt hoor, jouw dieet en slank zijn, ik zou compleet gelukkig zijn :mrgreen:
Nou, inderdaad zeg :P
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 9:06

Mijn huidige dieet houd me niet slank hoor xD .. Ik hoop het niet tenminste :shock: maar ik heb dit al eerder uitgeprobeerd en kwam toen makkelijk rond 2 kilo per maand aan, wel na 2 maanden gestopt dat was dom majah, zal het in de gaten houden :mrgreen:

Wat vinden jullie trouwens van meer dan 2 kilo per maand aankomen. Zou dat ongezond zijn of niet? Is 3 kilo per maand te veel? 4 kilo? 5 kilo? O_o

Heb weleens dingen gelezen van mensen die veel meer dan dat aankomen.. zelf ben ik van mening dat je niet meer dan 5 kilo per maand wilt aankomen want ik denk dat dat teveel voor je lijf is in zo'n korte tijd, maar kweenie :P

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do jan 10, 2013 9:55

Ik denk dat dat wel kan hoor. Ik bedoel, zolang je niet oncomfortabel veel eet, gezond eet en je er goed bij voelt zie ik het probleem niet. Als je lichaam niet meer aan wil komen gaat dat ook niet gebeuren.
Linda mcCartney

lani

Bericht door lani » do jan 10, 2013 10:15

Ja daar ben ik het ook wel mee eens ^^ .. Tot zover vind ik het geweldig om veel te eten, in combinatie met gewichtheffen is het heel fijn want ik heb nu ontdekt dat ik het erg leuk vind om m'n grenzen op die manier te vinden en te verleggen :D of hoe ze het ook noemen :3 ..

Ga vandaag naar een natuurwinkeltje hier in de buurt, komen we heel vaak, ga ik ff kijken of ik daar nog iets nuttigs voor m'n dieet kan halen voor smoothies ofzo.

Plaats reactie