...
En nu serieus ^_^
Ik wil al heel lang graag aankomen en gespierder worden, vooral in m'n armen. Wil 'groot en sterk' zijn in principe! Heb weinig interesse in bodybuilding of iets dergelijks, hoef ook geen 'strongman' te worden (al is Patrik Baboumian wel heel erg gaaf). Vind het ook helemaal niet erg om een beetje vet te hebben, zeker niet in het begin. Want ik vind mezelf namelijk veel te mager (ookal zegt iedereen dat ik niet te mager ben, heb ook een gezond gewicht enzo)
Maar goed, in dit topic zal ik zo nu en dan beschrijven wat ik zoal doe om mijn doel te bereiken, wat ik allemaal eet, wat voor nieuwe dingen ontdek, enzovoorts

En hopelijk zijn er mensen die mij ook wat tips kunnen geven

In ieder geval eet ik al redelijk veel, ben nog beetje aan het opbouwen en oefenen want moet er nog best aan wennen.
Ik doe ook aan gewichtheffen, zo'n 2 of 3 keer per week, hangt er ook vanaf hoe ik me geestelijk en/of lichamelijk voel. Als ik veel spierpijn heb doe ik het niet natuurlijk. Krijg er wel altijd een enorme kick van als ik aan het gewichtheffen ben ^_^ Voelt geweldig

Ben nog maar net met alles begonnen dusjah. Gewichtheffen doe ik nu met 4 kilogram, heb 2 van die simpele halters zegmaar. Doe 4x10 dumbell curls voor biceps en maandag ga ik voor het eerst een oefening voor triceps proberen die heet standing dumbbell triceps extension (op die site staan trouwens wel meer oefeningen

Ik en m'n vriend eten veel goedkope dingen, we kunnen simpelweg niet alles betalen. We proberen zoveel mogelijk biologisch te kopen maar vaak is het helaas veel te duur voor ons. Soms ligt er een biologische kool voor een euro en dan eten we dus een paar dagen kool

Soms eten we ook restjes van het avondeten van de vorige dag als lunch, vaak opgebakken. Erg lekker meestal, niet super gezond maar ook niet zo heel erg ongezond neem ik aan.
Ik eet elke ochtend havermout (met water, niet met melk) met wat chia zaadjes er doorheen. En daarna meestal een banaan. Dan pak ik vaak ietsje later nog een stuk of 4 boterhammen, daarna heb ik lunch. In de middag eet ik ook ongeveer 8 boterhammen als het kan, soms iets minder. Ik probeer te variëren met crackers anders is het brood brood brood brood en dat is zo saai en eentonig. Ik besmeer het met kikkererwten hummus en ketchup, pindakaas of notenpasta. Soms maak ik toast. Avondeten verschilt, soms beslist David z'n moeder, en dan is het meestal een saaie droge stampot want dat vind ze ''lekker makkelijk''. Ik moet er dan veel jus overheen gooien zodat het te eten is want ik heb moeite met droog voedsel eten, daarom doe ik ook een uur over m'n boterhammen want we hebben goedkoop brood en das best droog ook. Extra dik besmeren doe ik dus ook graag

M'n dieet is op het moment dus een beetje saai, maar als we weer wat inkomen hebben (m'n vriend zit te wachten op een reactie op z'n sollicitatie) dan kunnen we weer wat beter en gevarieerder eten

Dus om het eventjes op te sommen waar dit topic voor is;
Ik zal af en toe mijn ervaringen delen, beetje als een logboek zegmaar.
Zal tips en adviezen posten die ik vind of zelf ervaar.
Graag komen andere mensen ook met tips en advies want ik weet lang niet alles.
Misschien zal ik in de toekomst als ik het durf foto's van mezelf en m'n vorderingen plaatsen.
For the record; m'n laatst gewogen gewicht was 69 kilogram, ik ben 1.90 lang ongeveer.
Heb trouwens 71 gewogen, maar ben toen veel minder gaan eten opeens. Nu hoop ik het weer snel terug te krijgen en er flink boven te gaan zitten! Toen de tijd kwam ik makkelijk een kilo per maand aan, hoop dat ik dat weer kan doen, hoop zelf om 2 of 3 kilo per maand aan te komen, maar dat zal wel niet lukken