totaal aan supplementen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
veggie84
Leefwijze: veganist

totaal aan supplementen

Bericht door veggie84 »

wat ik mij afvraag is wat iedereen dagelijks totaal aan supplementen gebruikt. dus alle supplementen die je dagelijks gebruikt

bij mij is dat op moment, veg-1 multivitaminen (1 tablet), v-pure3 omega 3 (2 capsules), en vitamine d3 spray van vitashine
(2 sprays direct in mond)

over enkele weken, wordt en 'blijft' dat

veg-1 , pure vegan (b12 spray) opti3 (omega3), en vitashine d3 spray

verder ben ik 1,75 in lengte, me gewicht is 65 kg, slank, ik ben 27 jaar, man, (ik denk dat deze factoren een rol spelen)

en heel misschien kunnen zo dan opmerkingen gemaakt worden over combinaties, vergelijkingen van supplementen enzo onder één kop

wat gebruiken jullie dgelijks?

Renee1137

Re: totaal aan supplementen

Bericht door Renee1137 »

Ik gebruik eigenlijk alleen Veg1, met dus:
Vitamine B2 (114% adh)
Vitamine B6 (143% adh)
Vitamine B12 (400% adh)
Vitamine D (200% adh)
Foliumzuur (100% adh)
Iodine (100% adh)
Selenium (109%)

Daarnaast slik ik heel soms nog wel eens een algemene multivitamine van de Trekpleister, zo eentje met 100% van alles erin (alsof je dan ook daadwerkelijk 100% binnenkrijgt, wat een nepperij eigenlijk), maar dat is alleen omdat ik die voorheen slikte en ik nu nog een half potje over heb. Als dat op is, koop ik geen nieuwe.

Ik ben van plan alleen de Veg1 te blijven slikken, voornamelijk voor de B12. Het is een kauwtablet, dat vind ik fijn want dan schijnt er relatief veel van de vitamines te worden opgenomen (want het gaat dan deels via je slijmvlies). Ik heb zitten denken over een calciumsupplement, maar aangezien dat ook al in mijn plantaardige melk zit (en van nature in groentes natuurlijk) leek het me niet nodig. Qua Omega3 overweeg ik gewoon een fles lijnzaadolie te kopen en dat te gebruiken in saladedressings en andere onverhitte toepassingen (of gewoon, hop, zo een eetlepel). Wat betreft vitamine D, het zit in mijn margarine en ik ben veel buiten, dus volgens mij krijg ik eerder meer dan minder in vergelijking met de gemiddelde omnivoor.

Ik ben 1,83 in lengte, 62 kg, 24 jaar, en vrouw.
Laatst gewijzigd door Renee1137 op zo mei 06, 2012 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

's ochtends:
veg1

's Avonds
Solgar Prenatal
Vegancity B12
2 opti3 omega3
vitamine D

Vrouw, 32 jaar, borstvoeding, licht tekort aan B12

Als ik stop met de borstvoeding (over twee jaar) dan neem ik alleen nog de veg1, B12 en D.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Veg1 alleen. Niet dagelijks.

Liadan

Bericht door Liadan »

Ik slik nu nog vitamine B12 en D omdat ik die nog heb, maar ben van plan om daarna ook over te gaan op Veg1.

20 jaar, 1,68 m, 55 kg, vrouw

veggie84

Bericht door veggie84 »

Renee1137 schreef:Ik gebruik eigenlijk alleen Veg1, met dus:
Vitamine B2 (114% adh)
Vitamine B6 (143% adh)
Vitamine B12 (400% adh)
Vitamine D (200% adh)
Foliumzuur (100% adh)
Iodine (100% adh)
Selenium (109%)

Daarnaast slik ik heel soms nog wel eens een algemene multivitamine van de Trekpleister, zo eentje met 100% van alles erin (alsof je dan ook daadwerkelijk 100% binnenkrijgt, wat een nepperij eigenlijk), maar dat is alleen omdat ik die voorheen slikte en ik nu nog een half potje over heb. Als dat op is, koop ik geen nieuwe.

Ik ben van plan alleen de Veg1 te blijven slikken, voornamelijk voor de B12. Het is een kauwtablet, dat vind ik fijn want dan schijnt er relatief veel van de vitamines te worden opgenomen (want het gaat dan deels via je slijmvlies). Ik heb zitten denken over een calciumsupplement, maar aangezien dat ook al in mijn plantaardige melk zit (en van nature in groentes natuurlijk) leek het me niet nodig. Qua Omega3 overweeg ik gewoon een fles lijnzaadolie te kopen en dat te gebruiken in saladedressings en andere onverhitte toepassingen (of gewoon, hop, zo een eetlepel). Wat betreft vitamine D, het zit in mijn margarine en ik ben veel buiten, dus volgens mij krijg ik eerder meer dan minder in vergelijking met de gemiddelde omnivoor.

Ik ben 1,83 in lengte, 62 kg, 24 jaar, en vrouw.
Hoi Renee,

mag ik jou vragen hoe jij dat ziet, leefwijze part-time veganist?

veggie84

Bericht door veggie84 »

JudithK schreef:'s ochtends:
veg1

's Avonds
Solgar Prenatal
Vegancity B12
2 opti3 omega3
vitamine D

Vrouw, 32 jaar, borstvoeding, licht tekort aan B12

Als ik stop met de borstvoeding (over twee jaar) dan neem ik alleen nog de veg1, B12 en D.

licht tekort aan B12. <-- hee dat is wel minder zeg :) hoe is dat zo gekomen ey? ik heb trouwens ook dat potje van vegancity b12, heb het paar keer gebruikt, niet meer though. anyway, ik hoop dat zij werken. en anders gaan we voor jou pure vegan regelen!

verder, ik vind opmerkelijk dat je het onderverdeeld hebt in ochtend, avond.

met het gebruiken van veg-1 was ik begonnen zo rond 10.00 eerste 2 maanden. heb het daarna verschoven naar 15-16 uur. leek eerst dat ik zo beter opneem, maar i don't know :S het voelt niet altijd even goed

veggie84

Bericht door veggie84 »

Vegantastic schreef:Veg1 alleen. Niet dagelijks.
:) jij eet dan erg gebalanceerd! niet voor niets vegantastic lijkt me ;P

veggie84

Bericht door veggie84 »

Liadan schreef:Ik slik nu nog vitamine B12 en D omdat ik die nog heb, maar ben van plan om daarna ook over te gaan op Veg1.

Hoi Liadan,

mag ik jou vragen welke b12 en D je gebruikt?

hm veg-1? ja doe maar, zijn wel lekkere dextro energy snoepjes ;)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

veggie84 schreef:
Vegantastic schreef:Veg1 alleen. Niet dagelijks.
:) jij eet dan erg gebalanceerd! niet voor niets vegantastic lijkt me ;P
Niet echt. Soms eet ik goed, soms leef ik op brood met hummus. :)

veggie84

Bericht door veggie84 »

Vegantastic schreef:soms leef ik op brood met hummus. :)
haha, ye i feel you !

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

veggie84 schreef: mag ik jou vragen hoe jij dat ziet, leefwijze part-time veganist?
Oh woeps, dat is eigenlijk niet helemaal up-to-date meer op mijn profiel (heb het nu veranderd). Je kunt wel zeggen dat ik volledig veganistisch eet. Soort van, dan. Ik eet wel honing (andere discussie), maar goed, dat is qua supplementen en voedingsstoffen niet relevant. En ik sluit ook niet uit dat ik nog eens een pak yoghurt uit een supermarktcontainer trek (andere discussie!), maar eh, dat is niet echt een regelmatige hobby van me :P dus qua voedingsstoffen en supplementen kun je ervan uitgaan dat ik veganistisch eet.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

veggie84 schreef: licht tekort aan B12. <-- hee dat is wel minder zeg :) hoe is dat zo gekomen ey?

verder, ik vind opmerkelijk dat je het onderverdeeld hebt in ochtend, avond.
Ik neem B12 volgens mij niet zo makkelijk op. Acht jaar geleden heb ik een flinke B12 tekort gehad. Toen at ik nog alles. Ik heb toen een jaar B12 injecties gehad. Sindsdien heb ik geen tekort meer, maar het is ook niet ruim. Bij de laatste controle was het 170. Toen was ik zwanger en de huisarts dacht dat het misschien daardoor wat lager was. Een half jaar eerder was het 270. Nu neem ik een extra tablet.
Aangezien B12 niet goed wordt opgenomen is het beter om verdeeld over de dag B12 in te nemen. Dus neem ik 's ochtends de veg1 en 's avonds een B12 tablet.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Mark

Bericht door Mark »

Dagelijks:

2 B12 tabletten (tuinen of hema), 2 v-pure3 omega, 2 multivitamine tabletten (Hema). Daarnaast dagelijks lijnzaad en lijnzaadolie.

Na sportsessies:

+/- 40 gram Sun warrior (meestal ook nog eens deze hoeveelheid de volgende ochtend afhankelijk van de hoeveelheid spierpijn)
5 tot 10 gram Creatine monohydraat en een magnesium supplement in periodes van een maand

Zit er wel aan te denken ook extra vitamine D te gaan nemen en wellicht eens te kijken naar een ander B12 supplement.

26 jaar, 1.82 m, +/- 76 kg, man en doe zo'n 4 tot 6 dagen per week aan een vorm van sport

Ananas

Bericht door Ananas »

Ik neem 3x per week Solgar B12 1000 mcg en 'als de R in de maand zit' streef ik naar elke dag vitamine D2 250% ADH.
Ook streef ik naar dagelijks een kelp 100% ADH tablet, ivm jodium op aanraden van dieëtiste-in-spe, en dagelijks een calcium/magnesium/zink tablet (33% ADH), als ik die laatste niet neem krijg ik kuitkrampen, geloof dat dat met de magnesium te maken heeft.

Ohja en ik streef naar elke ochtend een lepel lijnzaadolie ivm omega3 vetzuren. Al die strevens schieten er nogal eens bij in :mrgreen:

Ik had 2 jaar terug een vitamine D tekort, verder was alles ok. Moet het nog eens laten testen om te kijken hoe het nu is, ben er een beetje laks in...

Liadan

Bericht door Liadan »

veggie84 schreef:
Liadan schreef:Ik slik nu nog vitamine B12 en D omdat ik die nog heb, maar ben van plan om daarna ook over te gaan op Veg1.

Hoi Liadan,

mag ik jou vragen welke b12 en D je gebruikt?

hm veg-1? ja doe maar, zijn wel lekkere dextro energy snoepjes ;)
Ik heb nu van de Tuinen. Kauwtabletten zijn zoiezo beter voor mij want ik heb altijd enorme moeite met pillen doorslikken.

veggie84

Bericht door veggie84 »

Mark schreef:man en doe zo'n 4 tot 6 dagen per week aan een vorm van sport
yes dat speelt ook erg mee. :S ik kan anders me voedsel niet verteren.

veggie84

Bericht door veggie84 »

Ananas schreef:Moet het nog eens laten testen om te kijken hoe het nu is, ben er een beetje laks in...
;)

Na me allereerste keer ga ik ook zo praten 8)

veggie84

Bericht door veggie84 »

Mark schreef:magnesium supplement in periodes van een maand
Ananas schreef:als ik die laatste niet neem krijg ik kuitkrampen, geloof dat dat met de magnesium te maken heeft.
i think i learned something today :)

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Ik neem dagelijks een veg1 tablet. Verder neem ik nog extra vitamine D (helaas niet vegan) en een calcium/magnesium/zinktablet. Deze heb ik van de Hema.

Ik ben 45 jaar, 1.74 en weeg 65 kilo.

Plaats reactie