t/m 2008 heb ik op hoog niveau fitness wedstrijden gedaan in binnen en buitenland en dus ook lange tijd zwaar getraind met gewichten
het enige waar mensen aan denken die fanatiek trainen,zijn proteine inname voor groei,koolhydraten en vetten,zo denkt de zwaar trainende mens om maar spiergroei te bevorderen.
uitzonderingen daar gelaten is het bijna onmogelijk om op hoog niveau mee te draaien op soja en hemp.dit is vanwege het vrouwelijk hormoon wat gestimuleerd word en dat wil je dus niet als je op spiergroei traint,vandaar dat wei-eiwitten genomen word en het lage vet gehalte.als je dan die spieren zo hard traint wil je ook nog dat het gezien word dat je hard traint,dat kan alleen als het vocht onder de huid minimaal word,het zogenaamde droog trainen.
ook dat werkt niet met soja en hemp.
melkprodukten zijn ook een "no-go" in de sport,omdat je er ook nog eens een dikke huid van krijgt en vocht vast houd....
hoe het wel werkt....als je "gewoon een beetje traint" zou het denk ik wel kunnen,maar op hoog niveau gaat het niet lukken.
er zijn amerikaanse sites waar wel een paar bodybuilders die vegan zijn,maar slikken daarbij ook wel wat meer dan multivitaminen zeg maar....
na mijn wedstrijd periode,waarin ik alleen vis at,ben ik vegetarier geworden en nu bijna een jaar vegan...