allemaal maatje XS - S

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: allemaal maatje XS - S

Bericht door TonyJello »

Britney ziet er over haar hele lichaam goed gevuld uit. Ik zou me rot voelen zo stevig te zijn.

Dit vind ik mooi.

http://imageshack.us/a/img404/4456/images6pg.jpg

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Nee, ze was niet zwanger daar zover ik weet. Het is een hele bekende serie foto's omdat ze dus zogenaamd dik was. Ze was daarvoor inderdaad dunner. Ik ben totaal geen Britney fan, maar ik vind haar dus echt niet dik hier:

http://www.celebrific.com/wp-content/up ... -12-07.jpg

Ik ben persoonlijk dikker dan Britney op deze foto en ga ongeveer om de dag naar de sportschool/hardlopen. Het zou kunnen dat jij heel veel spiermassa hebt natuurlijk, Tony, maar volgens mij wegen wij ongeveer evenveel en zijn wij qua lengte ook ongeveer even lang.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ja, jij zal wel gespierder zijn en ik vetter! :mrgreen:

Hoe die boops van Britney omhoog geplet worden is toch geen gezicht? Arme boops...

Butternutkin

Neuh, denk ik niet op zich, want jij hebt een heel sportief verleden enzo, toch?

Ja ik weet het ook niet, dat is sexy ofzo :)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ja, een sportief verleden. :D

Boops zo omhoog gedrukt zijn in kleding misleidend. Het lijkt heel wat, maar zonder dat ze opgedrukt zijn is het een stuk minder.

Butternutkin

Da's het hele punt ervan toch? :mrgreen:
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ja, en grappig was toen mijn laatste vriend mij voor het eerst bloot zag, hij heel verbaasd en positief verrast was dat het 'zoveel' was... :grin:

'Ik loop er ook niet mee te koop', zei ik.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Hahahaha, wat grappig.
Ik kreeg vroeger (aantal jaren geleden) juist altijd het andersomme commentaar. Ga je een keertje zwemmen, en heb je een badpak aan, en zeggen mensen, goh, maar jij bent eigenlijk helemaal niet dik..... :mrgreen:
Leuk om te horen, want voor mijn gevoel ben ik dat wel (en mijn bmi zegt dat ook wel....).
Afijn, ik heb ook geen XS-S, en toen ik 'normaal' gewicht had had ik een damesmaat 38-40 (magoed, ik ben 1.82 en niet dun gebouwd ofzo).
Anyway, ik zou nu graag wat afvallen, maar dat lukt niet zo aardig (merk dat het vooral ook ligt aan tijdgebrek <= hoe meer tijd, hoe 'beter' het eten)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Butternutkin

He? Hoe kan je BMI nou te hoog zijn en je een maat xs/s hebben? :scratch:
Ik was vandaag ineens een halve kilo lichter en heb alleen maar op de bank gezeten de afgelopen week (je hoort mij niet klagen hoor...). Mijn moeder zei van de week dat ik niet meer moet afvallen en dat ik duidelijk te licht ben voor mijn lengte... No offence maar ik heb best een blubberbuikje. Heel gek dat mensen van 1 a 2 generaties geleden daar dus heel anders over denken. Ik vind 'normaal' niet uitgemergeld, maar wel strak zeg maar.
Linda mcCartney

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ho oeps..... g vergeten...... Dat moest GEEN xs-s zijn..... :?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena »

Butternutkin schreef: Mijn moeder zei van de week dat ik niet meer moet afvallen en dat ik duidelijk te licht ben voor mijn lengte...
Ik las op de voorpagina van de Libelle (die ik zag liggen op het station) dat de gemiddelde vrouw in NL maatje 42 heeft. Als je dus maatje 36 hebt dan denken mensen dat je echt mager bent, net zoals ze denken dat je toch wel dik bent bij maatje 48. Je moet blijkbaar gewoon niet teveel afwijken van het gemiddelde, dan voelen andere mensen zich het prettigst. Maar ja, om daar nou je leven door te laten leiden :)

Butternutkin

Haha Jet! Er zijn ook maar weinig mensen die bij 1,80m maatje xs hebben lijkt me, ik vond het al zo gek.

@ Lena: de gemiddelde maat is serieus 42? Jeetje. Ik ken heeeul veel vrouwen die daaronder zitten. Maar je hebt gelijk hoor, ik heb altijd rond de maat 40/42 gezeten, en ik denk dat ik me lekkerder voel met een 36/38. Dus daar streef ik nu (op een gezonde manier!) naar.
Linda mcCartney

Koen

Bericht door Koen »

Maatje S hier inderdaad!
Sinds ik veganist ben geworden ben ik in een paar weken 3 kg afgevallen, terwijl ik juist wil aankomen.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische »

Noten zijn wel duur maar goed dikmakend, pasta, houmous, falafel, frietjes, rijst, aardappelen, allerlei soorten fruit... er is van alles om toch dikker te worden :wink:
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Butternutkin

Van fruit en noten word je niet zo snel dik hoor :)

Ik denk dat je van veel vet wel aankomt, dat merk ik in ieder geval bij mezelf (hoe minder vet ik eet, hoe sneller ik afval). Zucht, tahin is zo lekker :(
Oh, en pindakaas! Ik ken iemand die echt enorm aankwam toen ze in Nederland woonde omdat ze hier elke dag pindakaas at, dat ging er weer heel snel af toen ze het land verliet :mrgreen:
Linda mcCartney

Truus

Bericht door Truus »

Butternutkin schreef:Maar in de jaren 50 was niet iedereen zo slank, toch? Gewoon gemiddeld dacht ik. Inderdaad zie je op foto's niet van die dikke mensen als je tegenwoordig wel overal ziet.
In de jaren 50 waren er ook dikke mensen, maar NL was toen herstellend van de oorlog en eten was relatief duur. Als het gaat om foto's in tijdschriften, die geven niet altijd een juist beeld, omdat ook toen al de mode dun was, dus dikke mensen komen er niet in.

Wat ik minder gezond vind dan dik of dun zijn, is de obsessie met het lichaam, alsof we allemaal fotomodellen moeten zijn.

jojo

Bericht door jojo »

Precies, die obsessie........ We krijgen allemaal door ons strot gedouwd dat we flink bezig moeten zijn met hoe we er uit behoren te zien...... Ik kan er over mee praten; heb anorexia gehad, obesitas, heel dik geweest, pillen, theetjes, kotsen, dieten, aankomen, afvallen, aankomen, afvallen, niet eten, veels te veel eten, weegschaal op, weegschaal af, spiegeltje spiegeltje aan de wand..... ben ik écht niet te lelijk?........... Het heeft mij jaren gekost en nu nóg ben ik er niet van gevrijwaard..... Ik wil er niet meer mee bezig zijn, niet op de manier die alléén op het uiterlijk gericht is. Ik wil gezond zijn en daarin zit een grote marge van hoeveel ik weeg. Het lukt me steeds beter om deze commerciële ellende van mij af te schudden, om het hele systeem van straffen en belonen dmv van voedsel niet meer eigen te hebben,om los te laten, om mijn ideale 'ik' gewoon te ZIJN.....punt.....

Butternutkin

En als je tevreden bent met jezelf is dat allemaal prima natuurlijk, maar te zwaar zijn is niet gezond. Mijn lichaam heeft behoorlijk wat vet opgeslagen en dat is gewoon niet nodig. Ik voel me er niet lekker bij, het zit allemaal rond mijn buik dus dat lijkt me ook niet gezond. Sinds ik 10+ kilo afgevallen ben en anders ben gaan eten kan ik ineens hardlopen, dat kon ik voorheen dus niet. Zo zie je maar weer, het gaat niet altijd alleen maar om het uiterlijk. Je hoeft geen skelet te zijn, maar wat is er mis met er mooi uit willen zien? Ik vind mezelf niet mooi met een hangbuik hoor. Ik ben redelijk jong, heb nog geen kinderen gehad, dus ik wil gewoon wel strak in mijn vel zitten eigenlijk.

@ Truus: ik bedoel dan ook niet alleen modellen, gewoon foto's van normale mensen. Hoewel de modellen toen niet zo mager waren als nu. Ik vind het heel grappig om foto's van missverkiezingen te bekijken van vroeger, het schoonheidsideaal is zo veranderd.

http://1.bp.blogspot.com/-ktRLRajs1Dg/T ... 400/35.png
Linda mcCartney

TonyJello

Allemaal maatje XS - S

Bericht door TonyJello »

jojo schreef:...Het lukt me steeds beter om deze commerciële ellende van mij af te schudden, om het hele systeem van straffen en belonen dmv van voedsel niet meer eigen te hebben,om los te laten, om mijn ideale 'ik' gewoon te ZIJN.....punt.....
PUNT! (y) :D

Truus

Bericht door Truus »

Butternutkin schreef:wat is er mis met er mooi uit willen zien?
Stiekem willen we het allemaal, zelfs ik op mijn leeftijd. Het probleem is dat we een ideaalbeeld worden voorgeschoteld die voor 99,99% van de bevolking niet haalbaar is. Als je kunt bereiken dat je op een gegeven moment tevrede met jezelf bent, dan juich ik dat toe. En waar ik je helemaal gelijk in geef betreffende meer gewicht dan je wilt, is dat je dat zelf in de hand hebt.

Plaats reactie