sport

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Framboos

Re: sport

Bericht door Framboos »

Heul veul hardloopschoenen zijn gewoon vegan, zit tegenwoordig nauwelijks meer leer aan.
Brooks, saucony: volgens mij staat het wel op hun website.

Maar het is beter om eerst te kijken welke schoenen je nodig hebt (pronatie? licht/zwaar?) en dan even uitzoeken of ze vegan zijn.

Sascha
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sascha »

Mijn favoriete hardloopschoenen zijn van brooks. Ik ben zo blij dat deze dus ook vegan zijn! En ik zou inderdaad even naar een hardloopwinkel gaan om een looptest te ondergaan en voor passend advies.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Dat merk Brooks kende ik nog niet. Maar zie dat ze op hun site ook zeggen dat op een uitzondering na alle hardloopschoenen vegan zijn :)

Sascha
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sascha »

Ik had begrepen dat alle hardloopschoenen vegan waren, alleen 2 paar wandelschoenen niet ofzo. Maar ik kan het verkeerd hebben.. En ik gebruik al enkele jaren brooks schoenen, en ik ken ook veel andere hardlopers die serieus hardlopen en zweren bij brooks.

indra

Bericht door indra »

fietsen is het waard! ik heb een weekje Frankrijk de bergen gedaan met als afsluiter de Ventoux..!

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Ik ben altijd wel bezig met een of andere vorm van beweging, telkens iets anders, want het verveelt allemaal zo snel :)
Op dit moment doe ik aan Power Yoga (niks Powers aan hoor), begin op donderdag met Pilates, en ik probeer zo vaak mogelijk te joggen, 's ochtends of 's avonds.
Lukt helaas niet elke dag.

Dat joggen heb ik voor het eerst in mijn leven min of meer serieus aangepakt, ik had een hekel aan rennen en daardoor heb ik nog nooit hardloopschoenen gehad. Van de zomer heb ik besloten een paar te kopen en kijken of het misschien met de goeie schoenen beter zal gaan.
(En inderdaad, ze zijn bijna allemaal gewoon vegan.)
Ik heb mijn schoenen van Asics en ik vind ze heerlijk! Kost wat maar dan heb je ook wat. Nu ik goeie schoenen heb, geniet ik van het joggen.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Vandaag mijn eerste halve marathon (De Drechtstedenloop) gelopen. Het was zwaaaaaaar. Warm, volle zon iets van 25 graden en vele lange bruggen. Tijd 1 uur 57 minuten en 17 sec. Net iets sneller dan mijn doel van onder de twee uur eindigen. Eenmaal na de finish heb ik altijd een voldaan gevoel, als ik onderweg ben denk ik wel eens, waar ben ik mee bezig. Voor een volgende halve marathon verwacht ik nog wel een paar minuten sneller te kunnen. Moet alleen de temperatuur mee zitten. De volgende op het programma is die van Monster. Dat gaat een flink deel over het strand en dat is meer de uitdaging van een vriend dat ik die ga doen. Een snelle tijd zal er gezien de omstandigheden niet inzitten.

Een paar weken geleden ook nog een kwart triathlon gedaan. Ging ook goed. Alleen daar doe ik vwb de uitslagen mee in de achterhoede en bij de halve marathon zit ik in de middenmoot.

En nu even herstellen... :)

marjan

Bericht door marjan »

Goed bezig hoor Dick! (y)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Mijn bovenbenen zijn erg dik.. welke oefeningen zijn goed om speciaal daar vet weg te krijgen?

Kennen jullie trouwens runkeeper? Programma voor mobieltjes om bij te houden tijdens het hardlopen hoeveel je loopt e.d. Mijn profiel: runkeeper.com/user/treehuggernl/

Leuk om terug te zien wat de route is. Ik heb vandaag ook een hardloopriem binnen gekregen. Met twee waterflesjes eraan. En een houder voor mobiel. Erg handig. Ik had laatst 5km in 38 minuten gelopen. Is dat goed?

Ananas

Bericht door Ananas »

Volgens mij ligt dat gewoon aan je lichaam, waar je vet op slaat. Je kan wel de spieren van je bovenbenen trainen, maar dan blijven ze groot, alleen dan met spiermassa.

Wel tof, zo'n programma! Loop je echt 5 km achter elkaar in 38 minuten? Vet goed. Ik kan geloof ik nog geen halve kilometer. Nooit goed geweest in hardlopen :roll:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Wel tof, zo'n programma! Loop je echt 5 km achter elkaar in 38 minuten? Vet goed. Ik kan geloof ik nog geen halve kilometer. Nooit goed geweest in hardlopen :roll:
Als ik het apparaat mag geloven was het 5km :)

anne86
Contacteer:

Bericht door anne86 »

5km is sowieso goed, ongeacht de tijd! Voor de 1 is het binnen een uur een geweldige prestatie, de ander is pas met een tijd onder de 13 min. tevreden :wink:
Je kan wel vetverbanden, maar helaas kan je niet kiezen welk vet, is idd genetisch bepaald. Wel is het zo dat je met sommige sporten meer je bovenbeenspieren traint dan met andere sporten, en als je ze veel traint worden ze juist dikker. Als je bijvoorbeeld marathonlopers vergelijkt met gewichtheffers, dan zie je dat verschil duidelijk, de eerste zijn veel 'dunner', maar ze zullen beiden een heel laag vetpercentage hebben.
Ik loop zelf ook hard, ben nu aan het overstappen op natural running (dat is op hele dunne schoenen, dan loopje meer op je voorvoet, net zoals op blote voeten). Had eerder opgebouwd tot 15km, maar moet nu weer heel rustig opnieuw opbouwen ivm enkelblessure en ander soort schoenen.
Succes met lopen!

Sasha
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Sasha »

Vegantastic schreef:
Als ik het apparaat mag geloven was het 5km :)
5 km in 38 min is niet zo'n hele gekke afstand-tijd verhouding dus het zal waarschijnlijk wel kloppen dat het 5 km was :) Snelheid is van heel veel factoren afhankelijk. Hoe getraind je bent, hoe oud je bent, je gewicht * en techniek enzo. Ik vind het in ieder geval heel goed!

Over dat vet verbranden: je kunt niet op 1 plek vet verliezen, maar wel over je hele lichaam. En je kunt wel 1 plek je spieren aansterken, maar het is denk ik wel wat beter dat ook gewoon over je gehele lichaam te trainen. Lekker doorgaan met hardlopen en daarnaast wat krachttraining doen en eventueel andere sporten die je leuk vind ter afwisseling.

*veel kilo's meedragen is echt een stuk vermoeiender! ik moest ooit voor mijn opleiding een personal training les volgen en om het een beetje na te bootsen hoe dat voor veel mensen was met een soort gewichtengebeuren alle oefeningen doen. Ik was echt bijna doodgegaan, zo zwaar was dat.

cavia

Bericht door cavia »

ik ben (eh.. afgelopen dinsdag pas..) ook weer begonnen met het hardlopen op te bouwen! liep eerst makkelijk 30-40min. nu is 5 al weer een hele prestatie. echt suf hoe snel dat achteruit gaat, in een jaartje. wilde vandaag weer (heb van dinsdag en vrijdag mijn hardloopdagen gemaakt (om de dag leek me net iets te veel van het goede, aangezien ik ook 2x in de week spin, en het qua tijd gewoon niét ga redden haha)), maar helaas is er vanalles tussen gekomen.

82kleermaker
Leefwijze: vegetarier

Bericht door 82kleermaker »

Ik doe ook aan hardlopen.
Zondag de marathon van Amsterdam lopen :D

indra

Bericht door indra »

cavia schreef:ik ben (eh.. afgelopen dinsdag pas..) ook weer begonnen met het hardlopen op te bouwen! liep eerst makkelijk 30-40min. nu is 5 al weer een hele prestatie. echt suf hoe snel dat achteruit gaat, in een jaartje. wilde vandaag weer (heb van dinsdag en vrijdag mijn hardloopdagen gemaakt (om de dag leek me net iets te veel van het goede, aangezien ik ook 2x in de week spin, en het qua tijd gewoon niét ga redden haha)), maar helaas is er vanalles tussen gekomen.
war spin je? zou het ook wel eens willen proberen.. als alternatief op de fietstochtjes voor de winter..

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

marjan schreef:Goed bezig hoor Dick! (y)
Dank, ben pas goed gaan lopen na jouw schema. (langzaam opbouwen. Ik heb het schema nog steeds.
Al weer even geleden.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Vegantastic schreef:Mijn bovenbenen zijn erg dik.. welke oefeningen zijn goed om speciaal daar vet weg te krijgen?

Kennen jullie trouwens runkeeper? Programma voor mobieltjes om bij te houden tijdens het hardlopen hoeveel je loopt e.d. Mijn profiel: runkeeper.com/user/treehuggernl/

Leuk om terug te zien wat de route is. Ik heb vandaag ook een hardloopriem binnen gekregen. Met twee waterflesjes eraan. En een houder voor mobiel. Erg handig. Ik had laatst 5km in 38 minuten gelopen. Is dat goed?
Vandaag heb ik de Ap van mijn looptijden.nl geinstalleerd op mijn HTC en er mee gelopen.
Mij viel op dat de afstand minder is als dat ik het bereken via http://www.gmap-pedometer.com of met de fiets. Het lijkt net of er steeds een stuk van de route wordt afgesneden bij de hoeken.

Je moet niet naar anderen kijken of 38 minuten goed is. Je moet zeker in het begin alleen even naar jezelf kijken. Wat voelt goed en wat is prettig. Je moet er wel plezier in blijven houden. Het eerste jaar heb ik ook alleen maar rustige duurlopen gedaan. Je lichaam moet er ook aan wennen. Je uithoudingsvermogen gaat het snelst, je spieren volgen. Langer duurt het voor de pezen en nog langer voor je gewrichten. Als je tempo rustig is verbandt je ook het meeste vet.
Probeer wel je de route te varieren en wat verschillende afstanden te lopen. Als je steeds het zelfde rondje loopt in dezelfde tempo kom je in de automaat terecht, dat is ook niet goed. Afwisseling houdt het ook leuker.

marjan

Bericht door marjan »

Dick schreef:
marjan schreef:Goed bezig hoor Dick! (y)
Dank, ben pas goed gaan lopen na jouw schema. (langzaam opbouwen. Ik heb het schema nog steeds.
Al weer even geleden.
:)

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

http://www.looptijden.nl/
Dit is de site van looptijden.nl. Je kan alleen als je inlogt meer (details e.d.) zien, dat is dan weer jammer.

Plaats reactie