sport

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

marjan
Leefwijze: veganist

Re: sport

Bericht door marjan »

Oe... Nou, zo doorgaan dan maar hè? Heel veel succes! (y)

flub5

Bericht door flub5 »

Ik fiets ieder week naar m'n werk en weer terug en naar het centrum van de stad en dan kom ik op gemiddeld 75km per week, vorige week kwam ik uit op 100km, daarnaast fitness ik ook regelmatig intensief en doe het huishouden natuurlijk zoals de vloer schrobben want die heb ik geschilderd met garageverf en moet regelmatig geveegd en geschrobd worden, daarnaast doe ik ook nog aan redelijk intensief dansen/vechtsportachtige bewegingsoefeningen die ik op den duur zelf ontwikkelt heb met muziek erbij en dat alles gaat goed zolang ik voldoende koolhydraten neem en de plantaardige eiwitpoeders helpen me daarbij ook een handje en die werken naar mijn mening beter dan de dierlijke, al heb ik die al een tijdje niet meer gehad (de dierlijke niet) ;)
Ik ben nog wel bezig om het voedingspatroon aan te passen maar het gaat nu al een stuk beter dan ik ooit had verwacht en ik krijg er nu ook spiermassa bij, ik kom dus aan en wordt sterker dus wat dat betreft gaat het eigenlijk beter dan ooit tevoren ;)

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Hoe gaat het met de hardlopers en triathleten?
Zelf heb ik onlangs de kwart afstand Triathlon (1-45-10km) (zwemmen-fietsen-hardlopen) gedaan en ben aan het trainen voor de halve marathon eind september. Het hardlopen bouw ik heel langzaam op om min gewrichten en pezen te trainen. Conditie is er wel, maar de pezen en gewrichten hebben op mijn leeftijd meer tijd nodig. ;)

JesseL

Bericht door JesseL »

Ik doe niet echt aan sport als zodanig, maar we doen wel alles op de fiets. O.a. kinderen naar school brengen/halen (12km totaal per dag), zwemles, boodschappen etc. Ook als het regent dat het giet, zoals gisteren.
Als ik fiets, fiets ik wel flink door en ben ik ook meestal helemaal bezweet, zelfs van het kinderen uit school halen. :lol:

Verder fiets ik af en toe wat grotere afstanden. Vorige week nog van 120km op een dag gefietst. Dit wil ik wel vaker gaan doen en overweeg ook een racefiets.

Tot slot gaan wij meerdere keren per jaar (als het weer het toelaat) op fietsvakantie. Dus dan wordt er ook redelijk wat gefietst.

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Knap hoor Dick! Ik begin eens in de zoveel tijd ook weer met hardlopen maar heb er zo'n hekel aan. Eigenlijk ben ik gewoon een lui mens :-). Alleen yoga en skaten vind ik echt leuk. Maar ja, skaten als de regen met bakken uit de hemel komt werkt ook niet dus dat is er nog niet van gekomen dit jaar. Jammer, want sporten is zo gezond en als ik het gedaan heb vind ik het ook heel lekker.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

JesseL schreef:Ik doe niet echt aan sport als zodanig, maar we doen wel alles op de fiets. O.a. kinderen naar school brengen/halen (12km totaal per dag), zwemles, boodschappen etc. Ook als het regent dat het giet, zoals gisteren.
Als ik fiets, fiets ik wel flink door en ben ik ook meestal helemaal bezweet, zelfs van het kinderen uit school halen. :lol:

Verder fiets ik af en toe wat grotere afstanden. Vorige week nog van 120km op een dag gefietst. Dit wil ik wel vaker gaan doen en overweeg ook een racefiets.

Tot slot gaan wij meerdere keren per jaar (als het weer het toelaat) op fietsvakantie. Dus dan wordt er ook redelijk wat gefietst.
Dat is ook aardig wat bij elkaar. :good:
Ik moet het echt hebben van de trainingen.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Stokkie schreef:Knap hoor Dick! Ik begin eens in de zoveel tijd ook weer met hardlopen maar heb er zo'n hekel aan. Eigenlijk ben ik gewoon een lui mens :-). Alleen yoga en skaten vind ik echt leuk. Maar ja, skaten als de regen met bakken uit de hemel komt werkt ook niet dus dat is er nog niet van gekomen dit jaar. Jammer, want sporten is zo gezond en als ik het gedaan heb vind ik het ook heel lekker.
Vroeger vond ik hardlopen ook niet echt leuk. Maar nu geniet ik er van. Lekker een uurtje of anderhalf door de Biesbosch hardlopend en genieten van de natuur. Heerlijk. Ik kom regelmatig reeen tegen en ook allerlei soorten vogels. Laatst zag ik nog een zilverreiger. Kom je ook niet vaak tegen.
Skaten vind ik ook leuk, alleen doe ik dat weinig en als ik het doe dan wil ik niet voor een half uurtje maar wat langer en dat voel je achteraf welin je bovenbenen. :P

IMS
Leefwijze: flexanist

Bericht door IMS »

Wat is iedereen sportief, wat goed!

Emiel

Bericht door Emiel »

Fietsen van en naar station en 2 uur wandelen met de hond. Dit is mijn dagelijkse beweging momenteel. Heb onlangs half jaartje Aikido gedaan, daar wil ik wel weer mee beginnen op een bepaald moment. Hardlopen vind ik niet leuk en krijg ik last van m'n knieen van, fietsen daarentegen doe ik wel graag.

Liadan

Bericht door Liadan »

Ik heb 2 yogalessen per week, een hatha yogales en een dansyogales. Verder doe ik dagelijks wat yoga en ga ik als ik het niet te druk heb zo'n 3 keer in de week hardlopen of zwemmen. Mijn vriend woont aan de andere kant van de stad dus ik fiets bijna elke dag ook wel minstens een half uur. Daarnaast werk ik in de bioscoop, wat veel traplopen, schoonmaken en kratten drinken tillen is, zo'n 20 uur per week.
Best veel beweging volgens mij..

Ted

Bericht door Ted »

Klimmen.
In het verleden van alles gedaan, vooral jaren vechtsport. Maar nu dus klimmen, wat een heerlijke sport! Langere routes en boulderen.
En wat er ook zo heerlijk aan is; je hebt geen enkele andere tegenstander dan jezelf.

Ananas

Bericht door Ananas »

Liadan schreef:Daarnaast werk ik in de bioscoop, wat veel traplopen, schoonmaken en kratten drinken tillen is, zo'n 20 uur per week.
Best veel beweging volgens mij..
En ik maar denken dat werken bij een bioscoop gelijk stond aan relaxed kaartjes printen terwijl je met een hand in de popcornbak graait :mrgreen: grappig.
Is trouwens ook zo met mijn vorige baan, werkte bij de broodafdeling van AH. Mensen denken vaak "oh chill beetje broodjes bakken", maar in de praktijk is het heel veel sjouwen, de hele dag rondrennen en vaak geen tijd voor pauze. Niet zo gek dat ik veel beter op gewicht bleef toen ik daar nog werkte, eigenlijk.

cavia

Bericht door cavia »

Ik doe aan yoga éen keer in de week. Verder probeer ik minimaal éen keer in de week te gaan spinnen en fiets ik naar mijn werk (en terug) anderhalf uur.
Het liefst wil ik weer gaan hardlopen, voelde mij daar zo goed bij. Maar ben de motivatie verloren.

eno2

Bericht door eno2 »

Tja

Mijn leven is georganiseerd rond sport

Ik ben 66, op rust en doe niets anders meer, geen andere agenda's.

normaliter 200' powertraining 110' hardlopen bergbos 90' zwemmen in de haven buiten samen goed voor zo`n 400'
per week gemiddeld. Zes zeven uur per week is dat. Daarnaast stretchings (mijn vorm van Yoga) goed voor minstens twee uur per week - reken ik niet als sport. Vroeger fietste ik ook nog maar hier is het te steil. Tennis moest ik laten vallen.

Dat is zo mijn levensstijl naast veganisme en ascese en spiritualiteit.

Veel spiritualiteit en ascese verwaarloost sporten (want verwaarloost het lichaam)

Ik vind dat een groot tekort.

Sport beschouw ik als een van de meest constante en waardevolle kanten van mijn levenswijze.

Sportbe-oefening lijkt me ook van groot collectief maatschappelijk belang.
Eet wat goed is voor de planeet

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Jee, wat zijn jullie sportief!

Ik ga er, naast mijn wekelijkse 2 uurtjes werelddans, een uurtje folkfitness bij doen vanaf september. Kijken hoe dat bevalt.
En mag ik actievoeren ook als sport rekenen? ;)

eno2

Bericht door eno2 »

Jasmijn schreef:Jee, wat zijn jullie sportief!

Ik ga er, naast mijn wekelijkse 2 uurtjes werelddans, een uurtje folkfitness bij doen vanaf september. Kijken hoe dat bevalt.
En mag ik actievoeren ook als sport rekenen? ;)
Supertof, actievoeren! Gaan lopen voor de flikken is zeker een sport.
Folkfitness= folk+Fitness?
Eet wat goed is voor de planeet

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Haha, met flikken heb ik niks te maken. ADC he, een vreedzame organisatie :) Maar 6 uur of langer op de benen staan met een stapel flyers of een spandoek is ook erg vermoeiend! (zeker als je een lichamelijke handicap hebt)

Folkfitness is fitnessen op folkmuziek. Dat is tenminste wat ik ervan begrepen heb. Klinkt leuk, dus ik ga het eens 10 lessen uitproberen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Iemand nog tips voor vegan hardloopschoenen? :) Moet een nieuw paar erbij hebben.

Liadan

Bericht door Liadan »

Mijn schoenen komen gewoon van de Scapino, 100% polyester (y)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Liadan schreef:Mijn schoenen komen gewoon van de Scapino, 100% polyester (y)
echte hardloop schoenen?

Plaats reactie