Gezocht: stok achter de deur

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: Gezocht: stok achter de deur

Bericht door Jasmijn » zo apr 10, 2011 12:26

Tss, wat een stomme opmerking! Echt heel dom en naar om zoiets te zeggen. Gewoon negeren hoor!

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » do apr 14, 2011 7:54

Tis hier alweer een aantal dagen stil.
Gisteren erg moe en aan het snoepen gegaan. Als ik zo moe ben dan blijf ik eten om een beetje wakker te blijven. En ik kwam er gisteren achter dat ik een paar dagen cake had gegeten waar ei in zat. Ik was helemaal vergeten dat dat er in zat. Was een maand geleden aan het experimenteren met glutenvrij bakken. En dat is nog best moeilijk en heb toen ei in het beslag gedaan. Baalde er wel van. Maar goed, de mannen hebben het laatste opgegeten.
Vandaag maar veel water drinken en hopelijk hoef ik vandaag niet net als gisteren de hele dag op de bank te zitten. Ik hoop zo boodschappen te kunnen doen op de fiets. Maar het kan zijn dat het fietsen niet lukt :?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do apr 14, 2011 11:38

Aah Annikka-Ayla, dat klinkt niet leuk! De hele dag aan de bank gekluister zijn van moeheid, bleeeh :?

Hier gaat het geloof ik wel goed, behalve eergisteren, toen ik een rol vanille-frambooskoekjes naar binnen had gewerkt. Dat doe ik niet vaak, en nu et ik weer voornamelijk smoothies, druiven en groenten.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma mei 16, 2011 15:51

Ik heb ook echt een stok achter de deur nodig....
Ik neem me telkens voor om regelmatig raw te eten, maar het komt er nooit van.
En bewegen zou ik ook meer kunnen doen. En ik heb nog een heel lange to do list met allerlei afspraken die ik moet maken enzo, en dat schuif ik ook telkens maar voor me uit...

Hebben jullie die 21 dagen challenge nog gedaan?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma mei 16, 2011 17:24

Nee, ik heb geen challenge gedaan. Gisteren is weer een nieuwe begonnen http://www.vegetariantimes.com/vegbootcamp

Ik ben wel op mijn eigen dieet :) Deze keer heb ik gedag gezegd aan suiker.

Zen

Bericht door Zen » ma mei 16, 2011 18:30

Boot Camp LOL - klinkt mij net iets te Drill Instructoresque ;)

Good pizza looks good, dat wel. :)
Cut cold stone with a warm heart

Ananas

Bericht door Ananas » di mei 17, 2011 9:05

Ik heb er uiteindelijk ook niet aan mee gedaan.... :$

De laatste tijd gaat het hier wel beter met eten. Alsnog met ups en downs, maar het gaat de goede kant op :) ik eet veel meer fruit en probeer zo min mogelijk bewerkte stuff te eten. Heb me ook voorgenomen om alleen nog maar verse boodschappen te halen, om zo mijn voorraadkast leeg te maken voor de verhuizing. Dat helpt wel :)

En vanavond ga ik boxen! :mrgreen:

Truus

Bericht door Truus » wo mei 18, 2011 21:56

Ook ik heb periodes dat ik me vergrijp aan dingen waar ik af zou moeten blijven. In die zin ben ik eigenlijk niet zo blij met de grote variëteit aan veganistische voedingsmiddelen die tegenwoordig beschikbaar is.

Anderzijds liggen de winkels en markten vol met de meest heerlijke versproducten waar in een handomdraai lekkere, voedende en toch niet dikmakende gerechten van te maken zijn. Misschien kunnen we in de receptenhoek een aparte draad openen voor onze favoriete calorie-arme recepten?

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » do mei 19, 2011 7:16

Ik eet nu bijna geen granen meer en daar voel ik me veel beter bij. 's Morgens een grote fruitsalade, 's midags een salade met rauwe en gekookte groente, kiemen etc en 's avonds warm eten met weer veel groente en iets van eiwit. Soms met aardappelen. Tussendoor vooral (gedroogd) fruit, yofu, handje ongezouten noten, schijfjes komkommer met beleg etc.

Ik voel me hier veel beter bij. Ik val er wel van af. Een paar kilo is oké, maar verder is dat bij mij niet nodig. Ik merk vooral dat mijn spieren minder stijf zijn en dat ik gemakkelijker beweeg.
Heel prettig bij fibromyalgie.
Dat er meer vegan voedingsmiddelen zijn, maakt voor mij niet uit want meestal zitten daar ingrediënten in die ik niet verdraag.

Ananas

Bericht door Ananas » do mei 19, 2011 10:03

Fijn dat het goed gaat, Annika-Ayla :)

Hier gaat het ook eindelijk lekker met eten. Ik eet veel onbewerkte producten (of weinig bewerkt zoals yofu en sojamelk), minder koolhydraten en weinig tarwe. Boxen ging best goed dinsdag, hoewel ik nu werkelijk overal spierpijn heb vond ik het supertof dus dat wil ik zeker wekelijks gaan doen.

En nou hopen dat ik binnenkort weer wat van m'n oude kleren terug in pas :)

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » do mei 19, 2011 15:46

Ananas schreef: Hier gaat het ook eindelijk lekker met eten. Ik eet veel onbewerkte producten (of weinig bewerkt zoals yofu en sojamelk), minder koolhydraten en weinig tarwe. Boxen ging best goed dinsdag, hoewel ik nu werkelijk overal spierpijn heb vond ik het supertof dus dat wil ik zeker wekelijks gaan doen.

En nou hopen dat ik binnenkort weer wat van m'n oude kleren terug in pas :)
Dat zou fijn zijn :)
Heb je wel eens rescue remedy gebruikt tegen spierpijn? Meteen na de sport vier drupjes. Helpt heel goed. Mijn zoons gebruikten het vaak na fitness. De jongste op zeker moment niet meer. Hij had liever spierpijn anders wist ie niet of ie genoeg getraind had :grin:
Ik heb gisteren de zolder opgeruimd en heb met tussenpozen vier drupjes genomen. Heb nu lang zoveel spierpijn niet als ik anders zou hebben gehad. Maar met fibromyalgie lukt het niet met één keer vier drupjes.

jojo

Bericht door jojo » za mei 21, 2011 9:28

Goh...........rescue remedy............wist ik niet.......... Ik heb ook erg veel last van mijn fibromyalgie en wil
ook graag af en toe wel wat dingen doen, zoals een beetje in de tuin werken.
Ik ga het proberen!!! Dank je voor de tip!!!! :) (vandaag nog!)

Ananas

Bericht door Ananas » wo jul 13, 2011 7:56

Ik heb nu trouwens rescue remedy voor mijn katten, sinds de verhuizing. Ze zijn echt rustiger als ik ze dat heb gegeven, heel fijn voor ze :-)

Maar back on topic: ik ben 3 kilo kwijt *zoekt de party smilie maar die is blijkbaar weg met het nieuwe forum*. Merk al dat mijn kleding ruimer begint te zitten en voel me zoveel beter! Nu volhouden :mrgreen:

Truus

Bericht door Truus » wo jul 13, 2011 9:35

Ananas schreef:rescue remedy
Wat is dat? Wat zit erin?

Ananas

Bericht door Ananas » wo jul 13, 2011 10:44

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo jul 13, 2011 12:54

Ananas schreef:Maar back on topic: ik ben 3 kilo kwijt *zoekt de party smilie maar die is blijkbaar weg met het nieuwe forum*. Merk al dat mijn kleding ruimer begint te zitten en voel me zoveel beter!
Fijn! :)

Bij mij gaat het ook heel goed. Nog niet echt afgevallen geloof ik, maar het lukt me wel vet goed om me aan mijn 'dieet' te houden. Dus niet teveel eten en op de juiste tijden eten.
Ik ben er ondertussen ook al heel erg aan gewend, terwijl ik in het begin dacht dat ik nooit de dag door zou komen met zo weinig voedsel. Af en toe eet ik wel wat extra, als ik om de een of andere reden gigantische honger heb, of flink veel bewogen heb, maar dan heb ik het gewoon nodig dus dan mag het ook.

Het is geen dieet, meer een eetschema voor gezond eten, met een iets lager dan gemiddelde energie-inname. Ik heb gewoon voor mezelf op basis van de richtlijnen van de USDA (zeg maar de Amerikaanse Voedingscentrum) opgeschreven wat ik per dag moet binnenkrijgen, en dan zelf bedacht wat ik op welke tijd van de dag eet.
En de diëtist waar ik was, zei dat het eruit zag als een prima eetschema, dat er niks in zat dat slecht was en dat ik alle stoffen wel binnenkrijg. Ze vond alleen dat ik wel wat minder calorierijk beleg kon kiezen (maar zij kon ook niks bedenken dat caloriearm is, wel veel eiwit bevat én veganistisch is). En ze kon de hoeveelheden niet echt goed inschatten omdat het in cups is, wat we in Nederland natuurlijk niet gewend zijn (wel stom dat zo'n deskundige daar dan niet mee kan werken), maar goed, die hoeveelheden moeten goed zijn omdat ik gewoon die website gevolgd heb. Maar dat is wel cool, want voorheen zeiden diëtisten altijd dat ik slecht at (wat ook zo was, omdat het met mijn energie gewoon niet anders ging), dus het is wel heel gaaf dat er nu eentje bijna niks erop aan te merken heeft.

Omdat de energie-inname nog niet erg laag is, zal afvallen ook niet snel gaan, maar dat is dan jammer. Ik heb nu veel meer energie, en kan daardoor ook vaker bewegen, en daar ben ik al superblij mee.
Hoewel ik wel blijf hopen dat ik opeens heel veel ga afvallen natuurlijk :roll:

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo jul 13, 2011 12:57

Oja, en ik heb de afgelopen 2 maanden geloof ik maar 2 keer gesnoept of gesnackt :D

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo jul 13, 2011 13:31

Super! Hoe ziet jouw eetschema er dan uit?

cavia

Bericht door cavia » di sep 13, 2011 21:25

Hee hallo! Hoe is het hier met iedereen?

Truus

Bericht door Truus » di sep 13, 2011 21:50

cavia schreef:Hee hallo! Hoe is het hier met iedereen?
Rustig, heh? Ik erger me bond en blauw dat ik deze non-zomer ben blijven zitten met een vrieskast vol onopgepeuzelde sorbetten, frozen yoghurt en ijslolly's. Ik lust ze ook wel 's winters, maar ik als ik ze allemaal zelf ga opeten, dan tellen de calorieën snel op, ook al zijn ze in principe calorie-arm.

Plaats reactie