Vervanging Vpure

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Vervanging Vpure

Bericht door Fynnya »

Oceana schreef:
Fynnya schreef:De algenolie van Royal Green lijkt vegan. 200 mg per capsule. http://www.royal-green.eu/
Solgar heeft veganistische DHA, 100 mg per capsule, dus wel lagere dosis dan de meeste. http://www.solgar.nl/producten/item/vet ... ha-100-mg/

Als ik zo even wat rondkijk bij webwinkels, lijken ze wel veel duurder dan V-pure bij Vega-life is.
Ja die ben ik gaan gebruiken inderdaad! Volgens mij zijn ze ook duurder, maar ja, een mens moet wat!
Royal Green of Solgar?
Weet je hoe duur ze waren?

Oceana

Bericht door Oceana »

Royal Green. Heb ze bij de vitaminstore gekocht. Gister toevallig de verpakking weggegooid, heb er 34,95 voor moeten betalen..

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Oceana schreef:Royal Green. Heb ze bij de vitaminstore gekocht. Gister toevallig de verpakking weggegooid, heb er 34,95 voor moeten betalen..
Hoeveel supplementen en met welke dosis?

Oceana

Bericht door Oceana »

*trekt verpakking weer bij de oude kranten vandaan*

60 vegicaps
600mg Algenolie waarvan 200mg pure DHA

Ik slik er 1 per dag, staat ook op de verpakking. Gok dat je met Vpure veel meer binnenkrijgt maar voor deze prijs vind ik het wel prima :S

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Oceana schreef:*trekt verpakking weer bij de oude kranten vandaan*

60 vegicaps
600mg Algenolie waarvan 200mg pure DHA
Dankje voor het opzoeken! :)
Die Royal Green bevatten wel meer per supplement, maar 35 euro voor 60 supplementen, tegenover 45 euro voor 180 supplementen, dat scheelt wel heel erg veel....
ik denk dat ik toch maar even wacht tot Vega-life weer V-pure heeft. :S
Gelukkig is mijn eigen voorraad nog niet op, hopen dat ik het haal...

Oceana

Bericht door Oceana »

Volgens mij zit er in Vpure ook 200mg toch? Maar daar moet je er 2 van per dag? Of slik je er daar ook maar 1 van?

Ik heb net weer Vpure besteld en kreeg nu niet de melding dat ze leveringsproblemen hebben, dus ben benieuwd wanneer ik ze binnenkrijg!

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Oceana schreef:Volgens mij zit er in Vpure ook 200mg toch? Maar daar moet je er 2 van per dag? Of slik je er daar ook maar 1 van?

Ik heb net weer Vpure besteld en kreeg nu niet de melding dat ze leveringsproblemen hebben, dus ben benieuwd wanneer ik ze binnenkrijg!
Ik had het verkeerd begrepen denk ik :) Ik dacht dat het 600 mg omega3 bevatte, waarvan 200 dha, maar die 600 is zeker gewoon de hoeveelheid olie in de capsule?
V-pure heeft volgens hun website 200, op mijn potjes staat 175. Dus ik verwacht dat het eraan ligt of je nog van de oude lading krijgt of van de nieuwe. Er zit ook nog wat EPA in trouwens.
Er staat inderdaad op dat je 2 per dag moet nemen, maar ik volg de aanbevelingen van VeganHealth, aanbevelingen op potjes zijn mij veel te algemeen.
Bij Vega-life staat dat ze in de week van 13 december een nieuwe lading krijgen. Dus hopelijk is er nu inderdaad weer genoeg beschikbaar.

Oceana

Bericht door Oceana »

Blijk ik gewoon nog 3 potjes te hebben staan! Al dat drama voor niks ;) Lekker stom weer! Gelukkig zijn ze goed tot 3/12 dus kan ik nog even vooruit :)

Maar Fynnya, als ik het goed begrijp neem jij er dus maar 1 per dag?

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Oceana schreef:Maar Fynnya, als ik het goed begrijp neem jij er dus maar 1 per dag?
Jep. VeganHealth heeft het over voor de zekerheid 200-300 mg dha elke dag of elke paar dagen, veel andere vegan bronnen die ik betrouwbaar vindt, vinden epa/dha supplementen niet nodig en noemen alleen ala uit lijnzaad (hoewel dat misschien komt doordat die bronnen wat ouder zijn); dus ik vind per dag 1 supplement van 175 mg dha plus een beetje epa wel genoeg. En daarnaast gebruik ik ook een wat gebroken lijnzaad of lijnzaadolie. Misschien dat méér wel beter is (misschien ook niet), maar voor mij persoonlijk vind ik dit zo wel genoeg, ook omdat ik vanwege omstandigheden ook nog andere supplementen moet slikken, en ik geen hele berg pillen per dag wil nemen.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

De omega3 van Flindall is blijkbaar ook veganistisch: http://www.flinndal.nl/producten/omega-3-plantaardig

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Ja die ga ik maar bestellen en dan neem ik ook meteen zo'n abonnement. Ik vind V-pure heel fijn maar de laatste keer was het zo'n drama met de bestelling, daar heb ik echt geen zin meer in.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Volgens Vega-life is Vpure overgenomen. Hopelijk blijft het product wel hetzelfde, want het is zijn fijne supplementen.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Ik heb nu die van Orhtica besteld.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Marla

Bericht door Marla »

Ik dus die van Flindall en die bevallen me uitstekend!

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Ze hebben weer V-pure bij Vega-life :)
Ik kreeg die van mij gister eindelijk binnen, ben ik heel blij mee.

JesseL

Bericht door JesseL »

Wel jammer dat ze daar niet de 3 voor 2 actie hebben. Dat maakt het rechtstreeks bij V-pure kopen toch wel een stuk voordeliger...

Marla

Bericht door Marla »

Ik houd het lekker bij Flinndal, is een stuk makkelijker!

indra

Bericht door indra »

ik overweeg het ook te gaan bestellen.
merken jullie effect, of is dat een stomme vraag??

Fynnya

Bericht door Fynnya »

indra schreef:merken jullie effect, of is dat een stomme vraag??
Ik merk niet echt iets, maar ik neem ze ook vooral voor de langetermijnvoordelen, zoals een lagere kans op bepaalde aandoeningen, dus die kan je natuurlijk ook niet merken. Misschien dat het ook wel kortetermijneffecten heeft, maar ik merk niet echt iets bij mezelf.

JesseL

Bericht door JesseL »

Wij slikte het alle vier als gezin, maar dat vonden we toch te duur worden. Dus nu krijgen alleen de kinderen het nog, omdat het voor hun ontwikkeling van hun hersenen erg belangrijk schijnt te zijn. Verder nam Judith het tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding.

Plaats reactie