Vervanging Vpure

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Vervanging Vpure

Bericht door Oceana »

Help!
Ik wilde net weer Vpure bestellen want ik heb nog maar 7 pilletjes, maar ze zijn out of stock tot eind november... Wat is een goede vervanger om in de tussentijd te slikken?

Alvast bedankt :)

Marla
Leefwijze: veganist

Re: Vervanging Vpure

Bericht door Marla »

Er had laatst iemand hier iets gepost over nieuwe omega pillen, ik zal eens kijken waar het staat.

Marla

Bericht door Marla »

http://www.opti3omega.com/" target="_blank

Je zou trouwens ook kunnen kijken of ze bij Vega-life nog V-pure hebben staan.

Oceana

Bericht door Oceana »

Dank!

Bij Vega life zijn ze ook op:

NB. Er is erg veel vraag naar V-Pure Omega 3. De voorraden bij ons en onze leverancier zijn daarom volledig leeg. We krijgen medio eind november weer een nieuwe levering. U kunt de potjes gewoon blijven bestellen. We sturen ze dan naar u toe zodra we weer een nieuwe levering binnen krijgen!

En bovendien zijn ze daar niet 3 voor de prijs van 2 zo te zien...

Op die andere site staat dat de maximale dosis DHA maar 200 mg per dag is, maar in die van Vpure zitten (per 2) 350 mg... Snap ik niet!

Marla

Bericht door Marla »

Nee dat snap ik ook niet zo goed, maar volgens mij is er sowieso nog veel onduidelijk over die omega vetzuren.

Oceana

Bericht door Oceana »

Ja dat idee krijg ik ook... Maar vind het wel belangrijk ze te blijven slikken omdat het toch vaak in verband word gebracht met hersenen/geheugen en ik heb een heel slecht geheugen en ben wel net met een HBO studie begonnen...

Amariel

Bericht door Amariel »

Ik heb hetzelfde probleem... ook besteld (in augustus), maar wordt nog altijd niet geleverd.

Als tijdelijk alternatief heb ik nu "Plantaardige Omega 3-6" van het merk Lucovitaal gekocht. Die waren laatst in de aanbieding (bij Kruidvat geloof ik), 3 voor de prijs van 2.

Ik weet niet of t van even goede kwaliteit is als de V-Pure, maar t voldoet voor nu... en ik kon er makkelijk (snel) aankomen, voor niet al teveel geld.

@ Oceana: Die maximumdoseringen zijn in mijn optiek meestal onzin (niet altijd). Tenzij je heel gek gaat doen kun je niet teveel omega 3 (in de vorm van algen) binnenkrijgen. Dan moet je wel heel veel pillen naar binnen werken :wink:.
Je hebt het over een nagenoeg compleet voedingsmiddel (wel geconcentreerd, maar geen chemisch isolaat). Teveel wortels, teveel spinazie, teveel water... is ook slecht (kun je zelfs dood aan gaan). Maar dan moet je wel érg veel ervan nemen. (En je lichaam geeft dan zelf ook signalen hoor... het gaat niet zonder weerstand :P)

Nee, de ADH's geven in werkelijkheid alleen t absolute minimum aan wat je binnen moet krijgen om geen gebreksziekten te ontwikkelen. De optimale hoeveelheden (om gezond te blijven/worden) liggen veel hoger. Daarom zie je vaak dat goede (orthomoleculaire) voedingssupplementen meer dan 100% van de ADH bevatten... soms zelfs bijv. 1000%.
De meningen over de optimale hoeveelheden zijn verdeeld. Maar over het algemeen kun je zeggen dat de ADH's van veel vitamines/mineralen vrij laag gesteld zijn. Studies bij mensapen in het wild (naar hun eetpatronen en de hoeveelheden vitamines/mineralen die zij dagelijks binnenkrijgen)... en ook bij groepen menselijke proefpersonen, geven dit aan.

Ik zou zeggen: houd gewoon aan wat er op de verpakking staat... en je zou zelfs 2x zoveel kunnen nemen (kan geen kwaad, maar wordt misschien alleen een dure bedoeling :wink:).

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Amariel schreef: @ Oceana: Die maximumdoseringen zijn in mijn optiek meestal onzin (niet altijd). Tenzij je heel gek gaat doen kun je niet teveel omega 3 (in de vorm van algen) binnenkrijgen. Dan moet je wel heel veel pillen naar binnen werken :wink:.
Je moet wel zorgen dat de verhouding omega3-omega6 goed is. Nou krijgen we vaak (zonder supplementen) veel omega6 binnen en geen/weinig omega3, dus het zal vast niet snel gebeuren, maar als je erg veel omega3 neemt in supplementen, krijg je misschien dat je meer omega3 binnenkrijgt dan omega6. En dat is niet goed.

indra

Bericht door indra »

en vervangen door evt. de 3-6-9 omega olie? is dat geen optie?

marjan

Bericht door marjan »

Het lijkt mij onzinnig. Omega-6 krijg je over het algemeen meer dan genoeg binnen. Omega-9 is geen essentieel vetzuur en krijgen veel mensen ook genoeg binnen (olijven, olijfolie, avocado), alleen Omega-3 krijgen de meeste mensen in verhouding veel te weinig binnen en omega-3 is wel een essentieel vetzuur. Alleen zorgen dat je het gehalte Omega-3 wat opkrikt (niet doorschieten daarin natuurlijk) lijkt me daarom voldoende.

indra

Bericht door indra »

ik ben zelf te onverschillig/nonchalant daarin, dus ik ging er vanuit dat het een Omega mix was. Lijnzaadolie dan? Of ga ik nu oude koeien uit de sloot halen.. (?) Ik vind zulke dingen zelf niet eens vies.. heb een tijdje de omegamix gebruikt, maar ben er te weinig consequent in.

Oceana

Bericht door Oceana »

Ik heb een tijdje eetlepels lijnzaadolie genomen, maar vond dat zo'n gedoe!
Had een omega 3-6 olie, maar las inderdaad dat 6 vaak al voldoende in je voeding zit en dus waren die Vpure pillen een uitkomst!

Vind nog steeds dat er veel meer inzit dan in de anderen die ik nu kan vinden.. Ga donderdag wel eens informeren bij de Vitaminstore :)

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Oceana schreef:Ik heb een tijdje eetlepels lijnzaadolie genomen, maar vond dat zo'n gedoe!
Had een omega 3-6 olie, maar las inderdaad dat 6 vaak al voldoende in je voeding zit en dus waren die Vpure pillen een uitkomst!
Je kan ook gebroken lijnzaad gebruiken ipv lijnzaadolie, door je muesli of sojayoghurt gooien bijvoorbeeld. Maar ik weet natuurlijk niet of je dat ook als gedoe ervaart.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Amariel schreef:Die maximumdoseringen zijn in mijn optiek meestal onzin (niet altijd). Tenzij je heel gek gaat doen kun je niet teveel omega 3 (in de vorm van algen) binnenkrijgen. Dan moet je wel heel veel pillen naar binnen werken :wink:.
Volgens Vegan Health: "Too much omega-3 can result in bleeding and bruising. If you have reason to believe you have problems with easy bleeding or bruising, or are already consuming plenty of omega-3s, consult a health professional before following these recommendations or adding more omega-3 to your diet."
http://veganhealth.org/articles/omega3#caution

Hij verwijst daarin naar dit artikel, over iemand die door het gebruiken van omega-3 daar last van kreeg. Het is nog onduidelijk of die persoon gewoon een uitzondering is, of dat het bij meer mensen kan gebeuren: http://jacknorrisrd.com/?p=1084

indra

Bericht door indra »

Fynnya schreef:
Oceana schreef:Ik heb een tijdje eetlepels lijnzaadolie genomen, maar vond dat zo'n gedoe!
Je kan ook gebroken lijnzaad gebruiken ipv lijnzaadolie, door je muesli of sojayoghurt gooien bijvoorbeeld. Maar ik weet natuurlijk niet of je dat ook als gedoe ervaart.[/quote

ik vind het lekker om een kleine hoeveelheid lijnzaad te poffen/roosteren. Zou je dan ook de omega binnenkrijgen?

Fynnya

Bericht door Fynnya »

indra schreef:ik vind het lekker om een kleine hoeveelheid lijnzaad te poffen/roosteren. Zou je dan ook de omega binnenkrijgen?
Van lijnzaadolie zeggen ze dat je het nooit mag verhitten. Waarom dat precies is, kan ik weinig info over vinden. Sommige websites zeggen dat het de omega3 beschadigt of onbruikbaar maakt oid, maar daar wordt niet dieper op in gegaan. Of het ook voor lijnzaad zelf geldt, weet ik ook niet.
Ik zelf eet het voor de zekerheid rauw.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

De algenolie van Royal Green lijkt vegan. 200 mg per capsule. http://www.royal-green.eu/
Solgar heeft veganistische DHA, 100 mg per capsule, dus wel lagere dosis dan de meeste. http://www.solgar.nl/producten/item/vet ... ha-100-mg/

Als ik zo even wat rondkijk bij webwinkels, lijken ze wel veel duurder dan V-pure bij Vega-life is.

medjool

Bericht door medjool »

ivm lijnzaad: aangezien gebroken lijnzaad in vele bakrecepten zit, zal je 't wel mogen verwarmen, lijkt me zo

Ananas

Bericht door Ananas »

volgens mij is lijnzaad in bakrecepten voor de smaak/sier, en niet voor de omega 3 vetten. ik verhit het nooit, maar vind het wel gek dat je nooit iets hoort over het verwarmen van vis en beschadigen van omega...

Oceana

Bericht door Oceana »

Fynnya schreef:De algenolie van Royal Green lijkt vegan. 200 mg per capsule. http://www.royal-green.eu/
Solgar heeft veganistische DHA, 100 mg per capsule, dus wel lagere dosis dan de meeste. http://www.solgar.nl/producten/item/vet ... ha-100-mg/

Als ik zo even wat rondkijk bij webwinkels, lijken ze wel veel duurder dan V-pure bij Vega-life is.
Ja die ben ik gaan gebruiken inderdaad! Volgens mij zijn ze ook duurder, maar ja, een mens moet wat!

Plaats reactie