raw food

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Butternutkin
Leefwijze: veganist

Re: raw food

Bericht door Butternutkin »

Vegantastic schreef:
Butternutkin schreef:Maar echt helemaal geen fruit lusten? Dat komt toch bijna nooit voor??
Ik hou niet van groente en fruit. ;) Nee echt... tenminste ik kan het wel eten, maar ik pak liever een boterham met pindakaas dan dat ik een bord vol groente zou eten. Sommige groenten kan ik inmiddels wel waarderen, maar het ligt nu voor mij echt op de manier waarop iets bereid of bewerkt is.
Zelfde wel met fruit. Ik hou van bananen en meloen. En appels eet ik ook nog wel weg. Maar verder ben ik niet zo een fruiteter. In shakes met juiste combinaties goed te doen wel. In andere vormen neem ik het wel weer makkelijker en met veel smaak.
Dat bedoel ik dus met verslaving. Pindakaas is, anders dan wat veel mensen denken, best gezond. Maar zo'n broodje pindakaas is wel een vetbommetje met zout, geen wonder dat je dat lekkerder vindt. Je bent er evolutionair op ingesteld om voedsel te eten met zoveel mogelijk energie, daar kunnen we niks aan doen. Dat we het nu niet meer nodig hebben omdat er altijd genoeg te eten is is een beetje jammer.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney
Ananas

Re: Rrrawww food

Bericht door Ananas »

TonyJello schreef: Gisteren had ik pannekoeken gemaakt en na het eten (overigens heerlijk) was ik moe! Ik kon wel staand slapen, maar was op mijn werk. Ik bleef ook heel lang vol. Dus het verschil merk ik goed.
Dat is appels met peren vergelijken. Pannenkoeken bevatten veel koolhydraten en vet, waardoor je moe wordt na het eten daarvan. Je kan ook gewoon warm eten, maar dan met onbewerkte producten (groente, fruit, peulvruchten, noten) dan zal je je ook fit voelen.
Truus

Re: Rrrawww food

Bericht door Truus »

TonyJello schreef:Fruitsmoothies, groentensmoothies en salades.
Salades gaat nog wel maar die smoothies zijn zo veel werk, en ik vermoed dat er vezels verloren gaan, samen met kauwen, dat ook een belangrijk deel van het eten is.
lena

Bericht door lena »

Truus schreef:
TonyJello schreef:Fruitsmoothies, groentensmoothies en salades.
Salades gaat nog wel maar die smoothies zijn zo veel werk, en ik vermoed dat er vezels verloren gaan, samen met kauwen, dat ook een belangrijk deel van het eten is.
Voor mij compenseren die twee. Ik eet zoveel salade, waardoor ik zoveel meer kauw dan gemiddeld/vroeger, dat ook met het nauwelijks kauwen van smoothies en soep ik nog steeds meer dan gemiddeld kauw. Best of both worlds!
eno2

Bericht door eno2 »

Raw Food, is dat ook rauw vlees?
Eet wat goed is voor de planeet
Truus

Bericht door Truus »

eno2 schreef:Raw Food, is dat ook rauw vlees?
Niet op dit forum.
foppe

Bericht door foppe »

die idioten heb je wel, ja.
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Op dit forum waarschijnlijk niet ;)
De meeste raw food stromingen zijn meteen veganistisch, maar er zijn er ook wel waarbij mensen ook rauwe vis, melk, vlees of ei eten, sommige met bepaalde technieken om ze veilig te maken om het rauw te eten (of het ook daadwerkelijk veilig ervan wordt, zou ik niet weten).
Truus

Bericht door Truus »

Fynnya schreef:of het ook daadwerkelijk veilig ervan wordt, zou ik niet weten.
Noch of het daadwerkelijk rauw blijft, zoals koeken uit de droogovens die sommige raw-foodists gebruiken.
eno2

Bericht door eno2 »

Fynnya schreef: De meeste raw food stromingen zijn meteen veganistisch, maar er zijn er ook wel waarbij mensen ook rauwe vis, melk, vlees of ei eten, sommige met bepaalde technieken om ze veilig te maken om het rauw te eten (of het ook daadwerkelijk veilig ervan wordt, zou ik niet weten).
De Japanners die met hun sushi-manie beschermde vissoorten uitroeiën...

Ik was als geconfirmeerde kookluiaard beter rawfoodist geworden...
Eet wat goed is voor de planeet
Plaats reactie