Laten jullie regelmatig bloed controleren?

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Re: Laten jullie regelmatig bloed controleren?

Bericht door Marla » zo nov 06, 2011 9:22

Ja het is echt goedkoop daar! Ik bestel eigenlijk bijna alles qua vitaminen nu daar, en ze hebben ook dingen als vanille extract wat hier lastig te koop is.

lena

Bericht door lena » zo nov 06, 2011 10:27

Moeten jullie wel eens invoerrechten betalen bij iHerb? Ik blijf altijd onder de 22 euro want ik heb er zo'n hekel aan om dan 12,50 inklaarkosten te moeten betalen. 19% BTW vind ik niet erg, maar die inklaarkosten zijn zo relatief hoog op een pakketje van 30 euro ofzo. Maar als iHerb er meestal doorheen glipt wil ik ook wel eens proberen om meer te bestellen.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo nov 06, 2011 11:27

Wij hebben nog nooit invoerrechten hoeven te betalen met iherb. Meestal zitten we rond de 60 dollar bij een bestelling.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Eef

Bericht door Eef » wo nov 30, 2011 12:36

Ik bestel regelmatig bij iherb en heb nu 2 of 3 keer invoerrechten moeten betalen.

Ik ben voornemens om mijn bloed te laten controleren dmv een vingerprik, dat is voor kinderen misschien ook wat haalbaarder? Je kunt dat thuis zelf doen met het pakketje dat je opgestuurd krijgt.
Dit kan bij: http://www.vitaminetesten.nl/

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo nov 30, 2011 13:01

Eef schreef:Ik bestel regelmatig bij iherb en heb nu 2 of 3 keer invoerrechten moeten betalen.
Hoeveel moest je betalen?

Eef

Bericht door Eef » wo nov 30, 2011 16:10

Fynnya schreef:
Eef schreef:Ik bestel regelmatig bij iherb en heb nu 2 of 3 keer invoerrechten moeten betalen.
Hoeveel moest je betalen?
Eehhh weet ik eerlijk gezegd niet precies meer, ik dacht iets van 20,- over een bestelling van 60,-, elke keer ongeveer zo'n bedrag. Maar aangezien de producten vaak wel de helft goedkoper zijn bij iherb ben je in totaal nog steeds ruim goedkoper uit als je het gemiddelde neemt van alle bestellingen plus invoerrechten.

Emiel

Bericht door Emiel » wo feb 29, 2012 11:11

Ik ga binnenkort toch maar eens mijn bloed laten checken. Ik heb voor het eerst in mijn leven winterhanden/voeten gekregen. Sowieso heb ik veel koudere handen dan ik ooit heb gehad. Dat heeft volgens mij dus iets met mijn veranderde eetpatroon te maken, misschien ijzertekort oid? Ik probeer toch voldoende ijzer binnen te krijgen. Hebben anderen daar wellicht ook mee te maken (gehad) en zo ja wat heb je er toen aan gedaan?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo feb 29, 2012 11:17

Ik moest in januari weer bloed laten testen bij de verloskundige. Mijn b12 is flink gedaald sinds augustus, nu 162. Daarna bij de huisarts geweest en ze wist niet of het door de zwangerschap zou komen en wil dat ik na de zwangerschap nogmaals mijn bloed laat controleren. Baal best wel, want ik neem al extra b12 en dan is het nog steeds zo laag. Jesse neemt minder extra b12 en zat boven de 600 met zijn b12 waarde.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Sasha

Bericht door Sasha » wo feb 29, 2012 11:18

Als je een tijdje met je vinger je nagel indrukt (best een tijdje hard drukken), en dan loslaat, blijft het dan lang wit of wordt het weer snel roze?

Ik heb overigens altijd koude handen en voeten gehad, maar heb altijd een keurig Hb (ik geef meerdere keren per jaar bloed dus dat wordt dan goed in de gaten gehouden).

Emiel

Bericht door Emiel » wo feb 29, 2012 11:27

Sasha schreef:Als je een tijdje met je vinger je nagel indrukt (best een tijdje hard drukken), en dan loslaat, blijft het dan lang wit of wordt het weer snel roze?
Ze worden weer vrij snel roze. Dat betekent waarschijnlijk dan dat de doorbloeding wel ok is?

Sasha

Bericht door Sasha » wo feb 29, 2012 12:10

In principe wel ja. De doorbloeding van je handen is dan wel goed als ik het zo moet inschatten. Als je het randje van je oog naar beneden drukt, is het dan nog mooi roze of behoorlijk bleek? Ik heb nog nooit gehoord van een relatie tussen Hb en wintertenen maar het is sowieso goed om je Hb in de gaten te houden natuurlijk. Ik dacht wel dat vroeger vitamine D werd gegeven aan mensen met wintertenen, maar er is onvoldoende bewijs dat dat de oplossing is. Toch zou het misschien geen kwaad kunnen om te kijken of je voldoende vit D binnenkrijgt aangezien dat toch een aandachtspuntje is voor veganisten.

stippel
Leefwijze: flexanist

Bericht door stippel » ma apr 29, 2013 14:46

Ik liet laatst mijn bloed controleren. B12 was nogal aan de lage kant, dus ik ga die pilletjes daarvoor weer opnieuw slikken. En verder een redelijk groot vitamine D-tekort. Heb daar nu van die ampules voor gekregen. Was wel verbaasd dat ik er een tekort aan heb, want ik kom toch relatief veel buiten enzo.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 29, 2013 15:12

Mijn bloed heb ik nog nooit laten controleren, maar het lijkt me wel een verstandig idee.
Zodra ik wat meer geld heb ga ik dat laten doen.

Mystique

Bericht door Mystique » wo jun 19, 2013 10:02

De huisarts heeft voor mij een formulier klaar liggen, zodat ik mijn bloed kan laten testen. Ik laat mij testen op B12, vit D, zink, ijzer, calcium en of mijn schildklier nog goed werkt (weet niet hoe ze dat testen).
Heeft iemand enig idee hoeveel dat kost? Ik dacht mij te kunnen herinneren dat ik de vorige keer rond de 60 euro kwijt was, maar toen had ik me nog niet laten testen op mijn schildklier.

Mijn zorgverzekeraar kon het me ook niet vertellen, omdat zij niet weten welke onderzoeken ervoor worden gedaan, maar het kon verschillen tussen 20 en ruim 200 euro en dat laatste vind ik toch wel een beetje te veel...

Mystique

Bericht door Mystique » wo jun 19, 2013 11:05

Samen met de check op diabetes zou het rond de 83 euro moeten komen. Heb het ziekenhuis gebeld. Mocht je dus willen weten hoeveel je kwijt bent aan bloedonderzoek, kan je ziekenhuis je blijkbaar er goed mee helpen.

jojo

Bericht door jojo » wo jun 19, 2013 14:08

Goh.... Elk nadeel heb z'n voordeel... :) Door mijn chronische darmziekte krijg ik 2 keer per jaar een zeer uitgebreid bloedonderzoek... hoef dus niks nie betalen

Mystique

Bericht door Mystique » di jul 16, 2013 10:29

Zo, net mijn bloed laten prikken. Ik hoop dat alles wordt gecheckt dat gecheckt moet worden.

Alleen vergeten te vragen hoe lang zoiets kan duren. Ik dacht mij te herinneren van de vorige keer een week of 2. Iemand die het weet?

Ik ben erg benieuwd. :)

Mystique

Bericht door Mystique » di jul 16, 2013 23:16

Het zit inderdaad in je eigen risico, dus ik moet het zelf betalen. Het is wel een behoorlijke smak geld, maar ik vind het toch wel belangrijk en aangezien het afvallen zo raar gaat wilde ik in ieder geval ook mijn schildklier gecheckt hebben. Toen ik wist hoeveel geld ik van de belasting zou terugkrijgen heb ik dit gepland om daar o.a. van betalen.

Ik herken dat wel, van het niet prettig voelen bij je huisarts. Toen ik vandaag de lijst bekeek van alle waardes waar ik op gecheckt zou worden stond ijzer niet aangevinkt (heb ik zelf maar gedaan :mrgreen: ). Bovendien moest ik de meeste waardes zelf opnoemen. Hij heeft er blijkbaar dus de ballen verstand van en dat geeft mij niet het gevoel van veiligheid. Toen ik een keertje een luchtweginfectie bleek te hebben wilde hij me meteen antibiotica voorschrijven en toen ik vroeg of dat echt moest zei hij dat dat eigenlijk niet zo was en het ook vanzelf over zou gaan. Dat vind ik echt erg vervelend, want ik wil zelf zo min mogelijk troep binnen krijgen.
Ik vind sowieso dat huisartsen weinig afweten van voeding. Daarom heb ik ook wel mijn vraagtekens bij het voorstel van Schippers om meer door de huisartsen te laten doen en de mensen te leren voor zichzelf te zorgen, om zo te bezuinigen. Als de huisartsen vooral vlees blijven aanbevelen en voor de kleinste dingetjes troep voorschrijven dan vraag ik mij af hoeveel er bezuinigd zou worden, want daar wordt volgens mij niemand gezond van. :|

Stein

Bericht door Stein » zo jul 21, 2013 0:27

Laatste keer alweer bijna twee jaar terug... dus ik ga een dezer weken nog eens langs :P maar enkel voor te controleren, ik verwacht er weinig van.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jul 21, 2013 9:38

Wij hebben het nog nooit gedaan.

Plaats reactie