afvallen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
lena

Re: afvallen

Bericht door lena »

Sybine schreef:Voor degenen die genoeg tijd hebben, een docu over suikers.

http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM
Zie hier voor wat nuance/kritiek.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Ik vind die rijstmelkchocola juist héérlijk!

lis
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door lis »

Truus schreef:
Vegantastic schreef:Vandaag in de supermarkt ben ik 3 keer naar vak gelopen met chocolade.
Weet je wat ik ontdekt heb? Chocola is niet lekker! "Puur" is bitter, "melk" is vies want daar zit melk in en rijstmelkchocola smaakt naar karton. Heh heh, eindelijk genezen van m'n hang naar chocola, want het is gewoon niet door de keel te krijgen. Niet lekker. Toch...??? :twisted:
Jij bent knettergek! :shock:

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik ben al 4kg afgevallen :)

Maar was afgelopen dagen ziek, dus 1kg is mss extra door ziek zijn :)

marjan

Bericht door marjan »

De meeste smileys doen het niet :cry: Maar toch heel erg gefeliciteerd ook al kan ik dit niet met smileys onderstrepen nu... :!:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik ga hopelijk deze week onder de 100kg komen.

marjan

Bericht door marjan »

(y)

Ananas

Bericht door Ananas »

Wat goed! :-)

Truus

Bericht door Truus »

Zullen we een aparte draad openen voor kledingruil? :wink:

TonyJello

Tony gaat afvallen!

Bericht door TonyJello »

Als kind en jongvolwassene was ik altijd heel mager, maar super gezond. Toen ik met 17 jaar vegetariër werd, werd ik daar niet nóg dunner van. Vanaf mijn 25e ongeveer ben ik langzaam wat steviger geworden en nu heb ik al een jaar of 10 wat vet te veel wat ik vies en lelijk vind en als een teken van zwakte zie van mezelf. Een gebrek aan discipline. Al al die jaren wil ik het ook weer heel graag kwijt. Eén keer heb ik 25 dagen lang zo'n 500 caloriën dieet van Weight Care genomen en toen ben ik 13 kilo afgevallen. Ik sportte dagelijks erg veel in verband met mijn beroep en woog toen nog 51 kilo! Oeps! Lanzaam aan zijn die kilo's weer teruggekomen.
:shock:
Elk jaar wil ik mezelf mijn streefgewicht geven als kadotje voor mijn verjaardag, maar het is nooit gelukt.
:(
Toen ik iets meer dan een jaar geleden, op 1 december 2011 veganist werd, ben ik in de eerste twee maanden wel wat afgevallen, maar nadat ik een wereld aan lekker eten ontdekte (en de link van Monique om zelf veganaise te maken) kwam ik weer aan en nu ben ik zwaarder dan ooit.
:grin:
Maarrrr, morgen is het kerst en ik ga net als Vegantastic de dagen doorbrengen op uitsluitend water. Een prachtige start om het daarna eindelijk weer eens goed te doen en hopelijk mezelf een mooi verjaardagskado te geven, al is daar de tijd misschien wat te kort voor. (Valentijnsdag).
:cheerie:
Ik wil toch het liefst alles biologisch gaan kopen en omdat dat een stuk meer kost ga ik vanzelf minder eten en zuiniger doen.
:broco: :carro: :dansbanana:
Ik schrijf het hier zo volledig uit om zodoende een stok achter de deur te hebben. (Al zijn er natuurlijk voldoende mensen op het forum die afvallen helemaal niet zo belangrijk vinden). Nou heb ik al genoeg aan de stok van mezelf, door hier mijn gegevens dagelijks te plaatsen. Ik ben namelijk nogal een getallenfreak, dus zodra ik die getallen hier ga zetten wordt ik al fanatiek!
;)
Vandaag eet ik nog alles op wat vers en aangebroken is, want eten laten rotten en weggooien vind ik erg.

Morgenochtend ga ik me wegen en mijn vetpercentages meten. Ik heb zo'n ding:

http://www.germania-witten.de/img/koerperfett.jpg

Wat ik nu al aan getallen heb is dat ik 46,10 jaar ben en 1.72 meter.

lani

Bericht door lani »

En ik probeer maar aan te komen :scratch: najah heb pas 1 keer echt een poging gedaan en dat lukte ook wel, toen mee gestopt, na de kerst enzo ga ik het weer proberen =D

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Als jij nou eet wat ik het afgelopen jaar heb gegeten, dan kom je vast aan. :grin:

Ik zal het met de helft daarvan moeten gaan doen of misschien zelfs wel met een derde.
Of meer bewegen, maar dat zit er helaas niet in met al mijn chronische blessures.

Wel heb ik afgelopen vrijdag zo'n ding gekocht in de kringloopwinkel:

http://www.dezorggroep.nl/files.aspx?PI ... ID=8009663

Dus als ik nu achter mijn tafel een documentaire of het nieuws of iets dergelijks kijk, kan ik wat rondtrappen. :lollol:

En Appelmoes... jij zou ook op water gaan met de kerst. Wel doen he!

Truus

Re: Tony gaat afvallen!

Bericht door Truus »

TonyJello schreef:Vanaf mijn 25e ongeveer ben ik langzaam wat steviger geworden en nu heb ik al een jaar of 10 wat vet [...] als een teken van zwakte zie van mezelf.
We willen er allemaal graag uit zien als tieners want we leven in een pedofiele maatschappij. Maar voor de meeste mensen is het niet weg gelegd. Het lichaam is constant in verandering vanaf het moment van bevruchting tot het afscheid van de ziel. Onder die veranderingen is ook dat de spieren slapper worden, de huid losser raakt en de ruimtes die zo ontstaan vullen met vet. Dat vet, indien niet overdreven, hebben we later hard nodig om ons lichaam in te deken tegen verlies van voedingsstoffen tijdens ziekte.
TonyJello schreef:Een gebrek aan discipline.
Gezond eten en veel bewegen is natuurlijk belangrijk, maar alle discipline in de wereld houdt het verouderingsproces niet tegen. Daarom laten filmsterren en anderen diens uiterlijk hun brood is regelmatig aan hun lijf knutselen door chirurgische beeldhouwders.
TonyJello schreef:morgen is het kerst en ik ga net als Vegantastic de dagen doorbrengen op uitsluitend water.
Dat klinkt nogal ongezellig.

Als je bijna 47 bent, dan ben je oud en wijs genoeg om zelf te beslissen hoe je met je lichaam om wilt gaan. Maar gezien je het hier vertelt, ga ik vertellen wat ik daar van vind. Proberen je lijf in korte tijd te laten krimpen is ongezond. Het gooit je stofwisseling in de war. Je maag gaat zuren aanmaken en je darm-peristaltiek verkrampt vanwege de loze pogingen. Bovendien, zoals je zelf al hebt ondervonden, de eventuele verloren pondjes komen er snel weer aan met rente.

Wat ik doe naast veel bewegen is heel veel eten ... maar hoofdzakelijk groenten, bij voorkeur rauw. Zo blijven mijn mond, maag en meer bezig zonder veel calorieën. En op feestdagen geniet ik gewoon met het gezin mee.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met je eens ben. :D

Maar ik heb te veel gegeten en te weinig bewogen en ik ben dus dikker en minder fit dan ik zou 'moeten' en kunnen zijn. Ik heb mijn lijf flink laten verslonzen en mijn eigen voorkeur van mijn lichaam gaat naar zo weinig mogelijk vet. En ik wil het al zó lang!

Waar ik wel rekening mee ga houden is wat je zegt dat het allemaal niet te snel moet gaan. Dan maar wat later dan mijn verjaardag, al zal ik dan al aardig op weg zijn en veel meer tevreden.

Oja, en kwa ongezelligheid: ik zit toch alleen thuis (met de katten, maar die merken geen verschil).
Kerstdagen zijn gewone dagen voor mij, behalve dat ik fijn vrij van mijn werk ben. En dat ik weet dat er door carnisten extra veel dieren gegeten worden.

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Waah, alleen water? Serieus alleen water? Joh, ik zou omvallen! Ik heb jaren terug eens bedacht dat ik een dag alleen water zou drinken. In het kader van ontgiften. Pakken Bar le Duc gekocht enzo.
Het was geen succes.
Ik snap afvallen an sich wel. Ik heb een aantal jaar terug medicatie gebruikt waardoor mijn eetlust verminderde. En iedereen in mijn omgeving riep dat ze dat zooooo ideaal leek. Ik werd er alleen maar heel slap van. En heel dun. En gammel. En nog kouder.
Ik moest van de psych die de medicatie voorgeschreven had, maar toegeven aan een eetbui als ik die zou krijgen als de medicatie uitgewerkt was. Kwam ook niet.
En wel zin in eten hebben en je maag voelen rammelen maar dan toch geen eetlust hebben is niet fijn.
Maar goed, nadat ik de medicatie kon stoppen, kwam ik dus kilo's aan. Niet dat ik te dik werd, maar een paar kilo erbij kan wel net dat psychologische effect hebben zeg maar. Ik heb er overigens nooit iets mee gedaan als in afvallen, minder eten. Ik eet nog steeds gewoon chocola.
Nu vind ik zoals Truus het schrijft het eigenlijk wel heel verhelderend en mooi geschreven. Dat je lijf nou eenmaal veranderd enzo.
Maar ik begrijp het wel. En als jij je beter voelt met een paar kilo minder, dan wens ik je veel succes!
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello »

:thanks:
Nou, alleen water valt inderdaad niet mee, hoor. Ik heb het wel eens eerder 11 dagen gedaan!

Maar ik heb (pas tegen het eind van die 11 dagen) ontdekt dat warm water (gekookt) ook nog steeds water is en dat is wel lekkerder voor de maag dan alleen koud water. Mijn maag stapte letterlijk in een warm bad. :schater:

Die periode van jou met die medicatie was niet zo fijn, zeg!

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Trekt je bloedsuiker dat dan wel? Elf dagen zeg... Heftig hoor. Hou je dan nog wel energie over?

Ja die periode was niet zo fijn. Methylfenidaat kan dat met je doen. Nu ben ik vooral blij dat ik dat niet meer nodig heb.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Heftig Iejoor!

@ TonyJello,
Waarom ga je niet gewoon over op gezonde voeding. Je weet zelf vast heel goed wat dat is als ik zo lees wat jij eet. Waarom zo moeilijk doen? Ok, het duurt wat langer, maar diëten is een manier van eten vinden die bij je past, waar je je lekker bij voelt en niet zwaar wordt.

Hier drinken we ook graag heet water. Koud water vind ik helemaal niks, word ik zo koud van van binnen.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Gelukkig maar dat je het niet meer nodig hebt.

In die 11 dagen was ik wel vrij van werk. Ik kan me niet meer herinneren wat ik deed en hoe ik me voelde, maar het zal dus wel meegevallen zijn.

Bij het afvallen met die 500 calorïën per dag voor 25 dagen, kreeg ik wel veel minder kracht, maar ik werkte toen redelijk intensief als sportleidster, waarbij ik alles meedeed. Ik ben dan ook gestopt toen ik merkte dat ik niet meer in staat was om hard te lopen. En ik was tenslotte al ver onder mijn streefgewicht, maar het was wel cool. (Tijdelijke anorexia?)
:shock:
Nee, beide rigoureuze dingen ga ik niet meer doen. Maar 2 dagen op water en daarna een stuk minder eten en iets meer bewegen zal wel gaan.

Tenslotte ga ik hier mijn resultaten plaatsen en misschien wel wat ik eet per dag (misschien is een eigen topic handiger, als dat sowieso mag), dus kunnen anderen mij advies geven.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Ik ben op dit moment een boek aan het lezen van Jon Gabriel (the Gabriel Method), daarin wordt omschreven waarom sommige mensen heel dik zijn en altijd maar willen eten en andere mensen heel dun blijven, wat ze ook eten, en wat je daaraan kan doen.
Verder raad ik voor mensen die richting een gezonder dieet willen het boek slim 4 life (Jason Vale) aan, ik vond dat zelf heel informatief (ik ben nogal van de boeken en docu's over eten).

Wat je ook doet als je wilt afvallen, ga alsjeblieft niet je calorieën beperken, daar word je uiteindelijk alleen maar dikker van :(
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Plaats reactie