afvallen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Mystique
Leefwijze: veganist

Re: afvallen

Bericht door Mystique » wo mar 06, 2013 19:00

Ja, ze mogen het van mij er ook wel wat duidelijker op zetten.
In ieder geval zetten ze op de producten van de Vegetarische slager die geschikt zijn voor veganisten wel altijd 100% plantaardig. Als het er niet op staat dan is het ook niet geschikt.

Wat mij betreft mogen ze toch gaan proberen wat meer de vegan kant op te gaan, want ik vind het jammer dat er nog niet zoveel veganistisch is. Al ben ik wel heel erg blij met de kipstukjes.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo mar 06, 2013 19:01

Ja, dat zal hem wel zijn! :cry:

Ja, duidelijker, graag!

Truus

Bericht door Truus » wo mar 06, 2013 20:59

TonyJello schreef:Nu eet ik op mijn gemakkie een pot appelmoes leeg...
Ik doe daar dan een lepel kokosmeel van Aman Prana door, dan vult het beter.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do mar 07, 2013 0:18

Kan gebeuren hoor Tony, nu weet je het gewoon. Ik denk dat bijna iedereen minstens 1 keer per ongeluk iets eet dat niet 100% vegan is.

@Truus: natuurlijk is pompoen eten hartstikke prima, maar die calorieen heb je gewoon nodig hoor :)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Truus

Bericht door Truus » do mar 07, 2013 13:34

Butternutkin schreef:die calorieen heb je gewoon nodig hoor
Bedankt, Butternutkin. Ik hoop dat je die mening behoudt wanneer je me ziet...;)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do mar 07, 2013 15:05

Haha, nou, ik weet niet hoe oud je bent, maar rond de 2000 per dag schijnt gewoon normaal te zijn. Dus als je 3 normale maaltijden per dag eet en niet ongezond snackt zit je daar wel ongeveer op of net onder is mijn ervaring :)

En buiten dat Truus, je bent vast prachtig :D
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Truus

Bericht door Truus » do mar 07, 2013 15:19

Butternutkin schreef:rond de 2000 per dag schijnt gewoon normaal te zijn.
Ik merk dat voor mij dat te veel is.
Butternutkin schreef:Dus als je 3 normale maaltijden per dag eet en niet ongezond snackt
Als... ik heb liever een maatje meer dan dat ik in constante ascese moet leven. Één maatje meer, of twee, of drie, maar wanneer het er meer dan dat worden, wordt het tijd om in te grijpen.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do mar 07, 2013 15:47

Nou, dat is heel persoonlijk denk ik. Ik heb van jongs af aan al niet een geheel gezonde relatie met eten, want ik eet als ik me rot voel. Het gaat inmiddels gelukkig stukken beter. Nu ik afgevallen ben en nog steeds afval zit ik veel lekkerder in mijn vel. Ik eet normaal (dus drie maaltijden en tussendoortjes, als ik honger heb eet ik), maar ik beweeg meer (dat ging voorheen dus ook niet zo goed). Ik eet geen rotzooi meer, want ik geloof dat dat effect heeft op hoe je je voelt en hoe je eruit ziet. Mijn lijf is geen afvalbak meer.

Hoe ik me nu voel en het feit dat ik met gemak een half uur kan hardlopen tegenwoordig, dat is geen enkele schranspartij waard.
Linda mcCartney

Truus

Bericht door Truus » do mar 07, 2013 16:13

Butternutkin schreef:Mijn lijf is geen afvalbak meer.
Ik kijk altijd met verwondering naar de mensen voor mij in de rij bij de kassa van de supermarkt, en wat zij allemaal blijkbaar van plan zijn in hun mond te stoppen.

Maar dik worden kun je ook van gezonde voedsel hoor, als je er te veel van eet. Of misschien jij niet, maar ik wel. Er zijn mensen die op mijn leeftijd juist minder eetlust krijgen en afvallen, maar helaas, ikzelf moet er nog altijd voor me intomen. En dat terwijl veel soorten voedsel (dierlijk, vet, zout, GM, synthetische rommel, enz) geen enkele aantrekkingskracht op mij heeft.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do mar 07, 2013 17:34

Ik zit op 106kg. Nieuwe weegschaal zegt dat iig. En 23,5% vet. Is dat veel? En kan dat kloppen?
Mijn doel wordt iig 7kg eraf voor eind maart. Zodat ik op 2 cijfers kom. Ik hou het maar even weer bij een kleiner doel. Wachten totdat 30kg eraf is, duurt toch wat lang :)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do mar 07, 2013 18:07

Truus schreef:
Butternutkin schreef:Mijn lijf is geen afvalbak meer.
Ik kijk altijd met verwondering naar de mensen voor mij in de rij bij de kassa van de supermarkt, en wat zij allemaal blijkbaar van plan zijn in hun mond te stoppen.

Maar dik worden kun je ook van gezonde voedsel hoor, als je er te veel van eet. Of misschien jij niet, maar ik wel. Er zijn mensen die op mijn leeftijd juist minder eetlust krijgen en afvallen, maar helaas, ikzelf moet er nog altijd voor me intomen. En dat terwijl veel soorten voedsel (dierlijk, vet, zout, GM, synthetische rommel, enz) geen enkele aantrekkingskracht op mij heeft.
Dat is ook een hobby van mij :D Van die mensen die een hele tray energiedrink kopen, chemische toetjes, zakken chips in exotische smaken, een wit brood, ham en kaas en 3 pakken melk. Oh ja, en dan voor het idee een netje mandarijntjes. Dan denk ik altijd, jij wordt vast niet oud...

Bij sommige mensen is het dieet niet eens een probleem, meer het feit dat ze niet bewegen. Ik weet niet of dat voor jullie op gaat? (voor mij was dat in ieder geval wel zo).
Linda mcCartney

Truus

Bericht door Truus » do mar 07, 2013 18:15

Butternutkin schreef:Bij sommige mensen is het dieet niet eens een probleem, meer het feit dat ze niet bewegen. Ik weet niet of dat voor jullie op gaat?
Ik beweeg wel veel, maar ik merk dat ook dat niet genoeg is. Een oefenprogramma waarbij bewust alle spieren aan de beurt komen doet mij goed. Mijn vermoeden is dat sommige (veel?) van de pijntjes die we associeren met ouderdom veroorzaakt worden door ongebruik van spieren op plekken waar we niet eens weten dat we spieren hebben, zoals de nek en rug.

lena

Bericht door lena » do mar 07, 2013 19:50

Truus schreef:
Butternutkin schreef:rond de 2000 per dag schijnt gewoon normaal te zijn.
Ik merk dat voor mij dat te veel is.
Voor de meeste vrouwen die ouder zijn dan zeg een jaar of 35 denk ik. Ik denk dat die 2000 normaal is voor jonge actieve vrouwen. Zie bijvoorbeeld dit artikel:
Gruer, director of public health science at NHS Health Scotland, believes men and women are simply eating too much, even those who follow the current calorie advice printed on food packaging and used by many health professionals.

Gruer told Scotland on Sunday the "outdated" limits of 2,500 for a man and 2,000 for a woman should be revised down to 2,000 and 1,600, respectively because of our increasingly sedentary lifestyles.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do mar 07, 2013 20:02

Als je ouder wordt heb je vast iets minder energie nodig, maar ik denk dat wat je eet ook heel belangrijk is. Het gemiddelde eetpatroon is denk ik niet zo gezond.
Linda mcCartney

lena

Bericht door lena » do mar 07, 2013 21:45

Butternutkin schreef:Als je ouder wordt heb je vast iets minder energie nodig, maar ik denk dat wat je eet ook heel belangrijk is. Het gemiddelde eetpatroon is denk ik niet zo gezond.
Klopt, maar juist als je heel gezond eet wordt je metabolisme vaak trager en heb je dus minder energie nodig. Dat merkt Truus ook denk ik, en ik zie op Amerikaanse gezondheidsfora best veel wat oudere vrouwen die zo rond de 1500 kcal per dag eten. Op zich is dat juist iets goeds, een traag metabolisme is geassocieerd met een langer en gezonder leven.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 07, 2013 22:02

Vegantastic schreef:Ik zit op 106kg. Nieuwe weegschaal zegt dat iig. En 23,5% vet. Is dat veel? En kan dat kloppen?
Mijn doel wordt iig 7kg eraf voor eind maart. Zodat ik op 2 cijfers kom. Ik hou het maar even weer bij een kleiner doel. Wachten totdat 30kg eraf is, duurt toch wat lang :)
23,5% vet kan kloppen. Het geeft aan dat bijna een kwart van je lichaam uit vet bestaat.

Kleine doelen stellen vind ik een goed idee. Maar 7 kilo kwijt willen in drie weken is wel erg veel!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do mar 07, 2013 23:05

lena schreef:
Butternutkin schreef:Als je ouder wordt heb je vast iets minder energie nodig, maar ik denk dat wat je eet ook heel belangrijk is. Het gemiddelde eetpatroon is denk ik niet zo gezond.
Klopt, maar juist als je heel gezond eet wordt je metabolisme vaak trager en heb je dus minder energie nodig. Dat merkt Truus ook denk ik, en ik zie op Amerikaanse gezondheidsfora best veel wat oudere vrouwen die zo rond de 1500 kcal per dag eten. Op zich is dat juist iets goeds, een traag metabolisme is geassocieerd met een langer en gezonder leven.
Dat klinkt heel aannemelijk, maar hoe zit het dan met drie fruitariers die 3000+ calorieen per dag wegwerken?
Linda mcCartney

lena

Bericht door lena » do mar 07, 2013 23:22

Butternutkin schreef: Dat klinkt heel aannemelijk, maar hoe zit het dan met drie fruitariers die 3000+ calorieen per dag wegwerken?
Dat snap ik ook niet. Ze zijn natuurlijk jong, dat scheelt. Ik denk dat ze ofwel erg actief zijn, ofwel toch minder eten dan ze denken. Ik lees op die fruitarier-sites ook wel verhalen van mensen die heel veel aankomen als ze zoveel eten.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr mar 08, 2013 14:40

lena schreef:
Butternutkin schreef: Dat klinkt heel aannemelijk, maar hoe zit het dan met drie fruitariers die 3000+ calorieen per dag wegwerken?
Dat snap ik ook niet. Ze zijn natuurlijk jong, dat scheelt. Ik denk dat ze ofwel erg actief zijn, ofwel toch minder eten dan ze denken. Ik lees op die fruitarier-sites ook wel verhalen van mensen die heel veel aankomen als ze zoveel eten.
Ze zijn niet allemaal jong volgens mij. Maar volgens mij word je van rauw fruit en groente gewoon niet dik, dan moet je wel heeeeul veel eten en dat past natuurlijk helemaal niet in je maag door het grote percentage aan water. Ik denk stiekem dat mensen daarom zo dik worden tegenwoordig, van nature eten we gewoon tot je maag vol is, en dat wordt het niet zo snel met vet, calorierijk voedsel. Als ik een berg salade eet zit ik daarna wel vol.
Linda mcCartney

Truus

Bericht door Truus » vr mar 08, 2013 15:02

Butternutkin schreef:Ik denk stiekem dat mensen daarom zo dik worden tegenwoordig, van nature eten we gewoon tot je maag vol is, en dat wordt het niet zo snel met vet, calorierijk voedsel.
Dat denk ik ook, gekoppeld met een beweging-arm levensstijl. Maar geen van beiden gelden voor mij.

Fruit heeft twee tot drie keer zo veel calorieën als groenten maar niet meer voedingswaarde als je de suikers niet mee telt. Omdat ik graag veel eet en snel dik wordt, beperk ik mijn fruit-consumptie tot eenmaal per week.

Plaats reactie