afvallen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: afvallen

Bericht door TonyJello »

Ja, precies.

Ik heb wel eens gehoord dat als je dikker wordt je dus meer vetcellen heb aangemaakt en als je afvalt dat ze alleen maar leeg gaan en dus niet weg. Het zijn sponsjes die zich weer volzuigen zodra er meer in het lichaam komt. Hoe dikker je bent, hoe meer vetcellen, dus ook hoe meer sponsjes.

Ananas

Bericht door Ananas »

Butternutkin schreef:Ook word je van brood en rijst niet dik als je niet overeet.
Bij mij gaan brood eten en overeten hand in hand, ik kom daar zeker van aan. Brood verzadigt mij heel slecht, ik kan een heel brood achter elkaar opeten... dus heb er voor gekozen om brood alleen af en toe te eten, voor de lekker.

Gister gegeten:

7:30 2 bloedsinaasappels
9:00 scrambled tofu met rode paprika, halve pot witte bonen in tomatensaus
13:00 flinke kom bietenwortelsinaasappelsoep met scheut yofu en pittenmix
17:00 1 banaan, 1 appel, 2 paranoten, handje studentenhaver
20:00 1,5 kom bietenwortelsinaasappelsoep met yofu en pittenmix

Ik was er van uit gegaan dat ik nog wel trek zou hebben na het avondeten (heb namelijk 9 uur gewerkt) maar ik zat echt vol. Er kon niet eens meer een kop thee bij :mrgreen:

Vandaag vrij dus weer lekker koken en vooral; wat anders eten dan soep :)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

@ Tony: dat is zeker waar, maar er moet ook een noodzaak zijn om vet op te slaan. Evolutionair is het heel handig, als je eenmaal in de situatie hebt gezeten dat het nodig was om vet op te slaan dan kan dat zeker nog een keer gebeuren, vandaar dat het makkelijker gaat. Maar als jij gewoon normaal eet, beweegt, niet te veel stresst en geraffineerde suikers, koffie, medicijnen en andere 'gifstoffen' zoveel mogelijk vermijdt zul je vanzelf afvallen. Zo gaat het bij mij in ieder geval. Ik heb via meerdere bronnen gelezen dat het opslaan van vet ook een manier is om stoffen op te slaan die schadelijk zijn en waar je lichaam niks mee kan. Geen 'gif' eten helpt dus ook. Oh, en water drinken is belangrijk, maar dat doe jij al heel goed :)

@Ananas: dat kan heel goed kloppen! Brood wordt aangegeven als 'verslavend' voedsel, je kan er van blijven eten.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Butternutkin schreef:@Tony ...Maar als jij gewoon normaal eet, beweegt, niet te veel stresst en geraffineerde suikers, koffie, medicijnen en andere 'gifstoffen' zoveel mogelijk vermijdt zul je vanzelf afvallen...
...Oh, en water drinken is belangrijk, maar dat doe jij al heel goed :)
Allemaal in orde! :D

Ananas

Bericht door Ananas »

Oh wow! Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik weeg 70 kg :mrgreen: zat er flink naast dus met mijn schatting. Denk dat er nog zo'n 5 kg af mag, maar het gaat me niet zo zeer om het getal op de weegschaal maar vooral om vetjes die wel wat minder mogen.

Gisteren gegeten:

9:00 2 bloedsinaasappels
11:00 salade: halve krop groene eikenbladsla, handje rode kool, halve gele paprika, halve pot witte bonen in tomatensaus, lijnzaad, pompoenpitten en edelgist
14:00 2 paranoten, chocomousse van 1/2 avocado, handje geweekte gedroogde abrikozen en rauwe cacaopoeder
17:00 1 mandarijn, 1 appel
19:00 tomaten-linzenstoofpot met gemengde paddenstoelen en gegrilde polenta

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Lekker, Ananas!
:bloemie:
Dinsdag ga ik ook weer wegen en alles wat ik eet opschrijven.

Ananas

Bericht door Ananas »

Mehh. Het ging goed, tot ik vrijdagavond bij een dinerfeestje was met heerlijke taarten... daarna gelijk steeds weer trek in suiker & brood. Vind dat erg moeilijk, het is bij mij zo'n alles-of-niets met eten!

Het ging zo:

vrijdag
9:30 1 bloedsinaasappel
10:00 scrambled tofu, gestoofde cherry tomaatjes en groene eikenbladsla
13:00 1 kiwi
13:30 2 borden salade van spinazie, appel, walnoot en pijnboompit, met een dressing van cashewpasta & blueberry vinegar
15:30 3 rode linzen/rijstballetjes met mayo
17:00 2 raw chai cookies
19:30 2 borden gezond eten met van alles... en toen 3 stukken taart. met slagroom

zaterdag
11:00 2 bloedsinaasappels, handje walnoten, handje goji berries
13:30 banaan, 2 paranoten, nog een paar raw chai cookies
17:30 flinke kom (zeg gerust 2 kommen) pompoen-linzensoep met pittenmix en 3 sneden spelt-roggebrood (had ik eigenlijk al niet moeten doen)
20:30 chocoladekoek, lading carrot cookies (met oerzoet, dat dan nog wel...)

Gelukkig werk ik vandaag, dus niet zoveel kans om te gaan snaaien. Ik ben wel weer netjes gaan hardlopen vanmorgen, maar voel me nog zo opgeblazen van gisteravond. Toch eens kijken hoe ik die suiker kan taggle'en, alleen een eetdagboekje hier werkt blijkbaar toch niet voldoende...

lena

Bericht door lena »

Herkenbaar Ananas. Voor mij werkt dat soort eten verslavend en ik eet het helemaal niet meer. Dat is volgens mij de enige oplossing, helaas.

Zie dit artikel:
"Highly palatable" foods -- those containing fat, sugar and salt -- stimulate the brain to release dopamine, the neurotransmitter associated with the pleasure center, he found. In time, the brain gets wired so that dopamine pathways light up at the mere suggestion of the food, such as driving past a fast-food restaurant, and the urge to eat the food grows insistent. Once the food is eaten, the brain releases opioids, which bring emotional relief. Together, dopamine and opioids create a pathway that can activate every time a person is reminded about the particular food. This happens regardless of whether the person is hungry.
Deprivation only heightens the way the brain values the food, which is why dieting doesn't work, he said.

What's needed is a perceptual shift, Kessler said. "We did this with cigarettes," he said. "It used to be sexy and glamorous but now people look at it and say, 'That's not my friend, that's not something I want.' We need to make a cognitive shift as a country and change the way we look at food. Instead of viewing that huge plate of nachos and fries as a guilty pleasure, we have to . . . look at it and say, 'That's not going to make me feel good. In fact, that's disgusting.' "

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Goed stukje lena. Ik eet gewoon geen brood (en kwam er toen ook nog eens achter dat ik fokking buikpijn krijg als ik het wel weer eet) en geraffineerde suiker meer. Het is gewoon geen optie in mijn hoofd dus ik heb het er ook niet moeilijk mee. Het is die 'af en toe mag het' situatie die bij mij niet goed ging. 1 dag in de week snoepen worden er al snel 2-3 etc. Je kan elke dag wel een reden vinden waarom het vandaag wel mag: vandaag voel ik me rot dus het mag, vandaag heb ik goed gesport dus het mag, vandaag drink ik thee met een vriendin dus het mag. Als je echt verslaafd bent aan suiker is het net als roken, je moet daar gewoon mee ophouden. Ik mis het dus echt niet. De enige keren dat ik nog geraffineerde suiker binnenkrijg is via de sojamelk buiten de deur (want ze hebben tegenwoordig vaak sojamelk voor in de koffie/chai thee overal, maar meestal niet suikervrij) en dat gaat heel goed. Ik krijg daarvan niet de neiging om aan de chocolade te beginnen of iets dergelijks :) Ik heb op vakantie overigens wel vegan chocolade gegeten omdat het een aparte smaak had die ik wilde proeven, het was totaal niet boeiend.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Tony valt af

Bericht door TonyJello »

Datum . . .Gewicht . . % Vet . . Kilo vet

25-12-12 . . . 70 . . . . . 29,6 . . . 20,9
01-01-13 . . . 68 . . . . . 29,4 . . . 20,0
08-01-13 . . . 68 . . . . . 29,4 . . . 20,0
15-01-13 . . . 67 . . . . . 27,7 . . . 18,6
29-01-13 . . . 67 . . . . . 29,4 . . . 19,0
05-02-13 . . . 65 . . . . . 27,9 . . . 18,1
12-02-13 . . . 64,5 . . . .27,3 . . . 17,6
19-02-13 . . . 64,5 . . . .27,6 . . . 17,9
26-02-13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
05-03-13 . . . <66 . . . . .28,7 . . . 18,9

TonyJello

Tony valt af

Bericht door TonyJello »

Start: 25-12-12 Dag 01: 70 kilo
Dinsd: 05-03-13 Dag 70: 66 Kilo

Voeding vandaag:
09:00u Heet water met citroensap.
09:15u Ruim een beker sap van 0,5 citroen en 3 sinaasappels. Ongeveer 300ml. 5 tl vruchtvlees.
10:00u Heet water met citroensap.
10:30u Avocado.
11:15u Heet water met citroensap.
12:30u 4 Sneetjes brood met Cheezly Edam Style.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... MIcxGVtsDw

13:15u Gewone thee met 1tl rietsuiker.
14:00u Kleine avocado.
14:15u Handje cashewnoten.
16:30u Gewone thee met 1tl rietsuiker.
17:00u Lauw water met citroensap.

18:00u Pot witte bonen in tomatensaus.
19:20u Granenkoffie met 2tl rietsuiker en opgeklopte soyamelk.
20:20u Granenkoffie met 2tl rietsuiker en opgeklopte soyamelk.
Laatst gewijzigd door TonyJello op di mar 05, 2013 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Truus

Re: Tony valt af

Bericht door Truus »

TonyJello schreef:09:00u Heet water met citroensap.
09:15u Ruim een beker sap van 0,5 citroen en 3 sinaasappels. Ongeveer 300ml. 5 tl vruchtvlees.
10:00u Heet water met citroensap.
10:30u Avocado.
11:15u Heet water met citroensap.
12:30u 4 Sneetjes brood met Cheezly Edam Style.
Raak je niet hartstikke verstopt van een dergelijk dieet? Bij mij zou er zo al snel dynamiet aan te pas moeten komen.

Ik zorg 2½-3 kg groenten per dag te consumeren. Geen avocado natuurlijk, ten minsten, niet wanneer ik aan het lijnen ben. Wel allerlei koolsoorten incl bloemkool en broccoli; bladgroenten; slagroenten z.a. tomaat, komkomer en paprika; ui en prei; taugé en andere scheuten; celderij; champignons; wortel, radijs en allerlei knollen; pompoen en aubergine; enz. Totale caloriesche kost: 150 à 250 per kilo. Het effect is zeer de calorieën waard.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Nee hoor, ik raak niet verstopt.

Momenteel eet ik wat minder vers, omdat ik zonder werk zit en ik niet meer zo veel geld heb. Ik eet nu van mijn noodvoorraad die ik had aangelegd voor 21-12-2012. Als ik weer werk kan ik weer meer geld uitgeven aan verse groenten. Ik heb al weken geen salade op. Dus het is even behelpen. Daarom en door de verhuizing ben ik ook weer wat zwaarder geworden. En ook omdat ik al een maand niet gewerkt heb. Mijn hele ritme is er uit. Maar ik schrijf het wel weer op, omdat dat toch beter werkt. En mijn ritme zal nu langzaam terug keren.

Truus

Bericht door Truus »

TonyJello schreef:Momenteel eet ik wat minder vers, omdat ik zonder werk zit en ik niet meer zo veel geld heb.
Het was geen verwijt, hoor. Je bent mij geen tekst en uitleg schuldig, ook niet van je excretorische prestaties. We zijn allemaal anders. Fijn dat het jou zo ook prima lukt.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Truus schreef:
TonyJello schreef:Momenteel eet ik wat minder vers, omdat ik zonder werk zit en ik niet meer zo veel geld heb.
Het was geen verwijt, hoor. Je bent mij geen tekst en uitleg schuldig, ook niet van je excretorische prestaties. We zijn allemaal anders. Fijn dat het jou zo ook prima lukt.
Hihihi! Excretorische prestaties! Mooi gezegd! :mrgreen:

Ik ben al heel tevreden met die paar kilo er af, dus het mag nu heel langzaam gaan met nog meer afvallen.

Verder merkte ik vandaag dat ik geen zin meer heb om de moeite te nemen alles wat ik eet en drink op te schrijven, dus dat laat ik er bij. Ik zal wel elke dinsdag wegen en de stand plaatsen.

Truus

Bericht door Truus »

TonyJello schreef:ik geen zin meer heb om de moeite te nemen alles wat ik eet en drink op te schrijven
Groot gelijk, zou ik ook niet doen, of ik zou erom liegen.

Zelf heb ik er ook weer enkele kilotje's af, nog niet genoeg om op de weegschaal te durven staan, maar m'n kleren zitten al weer wat minder strak.

Jammer dat de pompoenen niet meer in seizoen zijn. De laatsten die ik gekocht heb gingen snel schimmelen. Pompoen vult goed en is zeer laag in calorieën. Nu het lente wordt denk ik zoetje's aan weer een poosje te gaan rauwkosten.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ja, lekker!

Vanmiddag heb ik eindelijk weer een (kleine) salade gemaakt en nu van postelein met tomaat, olijven, zeewier, pittenmix, sesam-/lijnzaad en hennepzaad. Heerlijk en daarbij een gehakbal van de vegetarische slager. Ik had alles biologisch uit de natuurwinkel. Wow, wat een rijkdom!

Nu eet ik op mijn gemakkie een pot appelmoes leeg... ach ja.

Mystique

Bericht door Mystique »

TonyJello schreef:Heerlijk en daarbij een gehakbal van de vegetarische slager.
Huh? Die zijn toch niet vegan? :|

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Eh...?

-Edit-
Ooooooooooooh, ik zie het! Vrije uitloopkippen-ei-eiwit! :shock: :oops:
Voor zover ik weet mijn eerste fout!

Die combinatie natuurwinkel en vegetarische slager... Ik heb het etiket niet gelezen!

Ik heb er nog eentje (van de twee) in de vriezer. Die mag mijn vriend zondag op eten...
Laatst gewijzigd door TonyJello op wo mar 06, 2013 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Mystique

Bericht door Mystique »

In de gehacktbal van de vegetarische slager zit ei.

Of bedoel je niet deze?
http://www.devegetarischeslager.nl/shop ... gehacktbal

Plaats reactie