afvallen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
glitters
Leefwijze: part-time veganist

Re: afvallen

Bericht door glitters »

Truus schreef:
lena schreef:Maar er is wel een verschil tussen gezond en calorierijk.
Uiteraard. Maar helaas ook daarover worden veel misleidende claims gemaakt. B.v. dat iets vetarm is terwijl het stijf staat van de suiker of zo.

Onlangs kocht ik op de markt verse dadels. Op de verpakking stond dat de caloriewaarde is 11,6 per 100 gr. Was dat maar waar! Zelfs in celderij zitten meer calorieën. Ik heb die dadels allemaal achter elkaar opgepeuzeld, niet omdat ik geloof dat ze caloriearm zijn, maar omdat ze hartstikke lekker zijn.
glitters schreef:maar in elk geval ik heb de oplossing
Gelukkig! Probleem opgelost. Nu ik nog... :(
doe jij aan sport?
Do not let the pain make you hate

Mijn marktplaats link met oa:
RAW CHOCOLATE!

http://verkopers.marktplaats.nl/7672046

glitters

Bericht door glitters »

misschien is het wel gekomen bij mij doordat ik gestopt ben met roken
:x

RAW CHOCOLATE!

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas »

lena schreef: Hoe bedoel je? 2100 calorieen per dag is zelfs te veel volgens het voedingscentrumadvies om op gewicht te blijven. En er zijn ook deskundigen die zeggen dat die 2000 calorieen die zij aanraden veel te hoog zijn, omdat we tegenwoordig veel minder bewegen dan vroeger. Vooral voor vrouwen die wat ouder zijn en niet veel sporten is een caloriebehoefte van 1700 (om op gewicht te blijven dus) helemaal niet iets raars of ongewoons. Een vrouw van 50, 1 meter 65, die 60 kilo weegt en een zittend beroep heeft en weinig sport, heeft volgens vrij algemeen aanvaarde formules (tdee) maar 1550 calorieen per dag nodig om op gewicht te blijven bijvoorbeeld.
Misschien ligt het aan mij, maar bij 2400 kilocaloriën per dag val ik nog steeds af. Mits ik geen suiker eet. Daarom leek me 1600 kilocaloriën zo weinig. Ik denk dat bij veel mensen de stofwisseling verpest is door heel lang vetarm te eten of rare diëten te volgen. Ik ken een aantal oudere vrouwen die afvielen toen ze meer gingen eten, maar dan hun maaltijden anders samenstelden. Maar ik heb er niet voor gestudeerd, het zijn puur ideeën die ik erover heb.

rik23

Bericht door rik23 »

Schrap smaakversterker, gistextract en eiwithydrolysaat uit je dieet als je wilt afvallen want dat werkt verslavend, je blijft er trek door houden. gewoon zout is al verslavend genoeg :)

Verder zijn er sterke aanwijzingen dat lichtproducten en dat gebakken lucht brood van de gewone bakker en de supermarkt ook niet bevorderlijk voor minder lichaamsvet zijn.

Het valt ook te proberen om je aan te wennen minder te gaan eten (een maaltijd per dag bijvoorbeeld) maar als je er na een tijdje niet aan went zou ik dat stoppen.

Bij mezelf merk ik totaal geen verschil in lichaamsgewicht als ik meer of minder calorieën of beweging neem.
Wel viel ik geheel overbodig 10 kilo af een paar maanden nadat ik was gestopt met dieren te eten.

http://www.fonteine.com/" target="_blank
http://www.smaakversterkers.eu/" target="_blank

glitters

Bericht door glitters »

rik23 schreef:Schrap smaakversterker, gistextract en eiwithydrolysaat uit je dieet als je wilt afvallen want dat werkt verslavend, je blijft er trek door houden. gewoon zout is al verslavend genoeg :)

Verder zijn er sterke aanwijzingen dat lichtproducten en dat gebakken lucht brood van de gewone bakker en de supermarkt ook niet bevorderlijk voor minder lichaamsvet zijn.

Het valt ook te proberen om je aan te wennen minder te gaan eten (een maaltijd per dag bijvoorbeeld) maar als je er na een tijdje niet aan went zou ik dat stoppen.

Bij mezelf merk ik totaal geen verschil in lichaamsgewicht als ik meer of minder calorieën of beweging neem.
Wel viel ik geheel overbodig 10 kilo af een paar maanden nadat ik was gestopt met dieren te eten.

http://www.fonteine.com/" target="_blank" target="_blank
http://www.smaakversterkers.eu/" target="_blank" target="_blank

ja daar zal ik ook beter op gaan letten.

het lijkt verdomme wel alsof ik zwanger ben
ik snap er gewoon niks van dat sommige mensen zich de hele dag volvreten met patat met een klodder mayonaise, als het kan het liefste nog bij het ontbijt, en ben&jerry's bij hun thuis laten bezorgen en de hele dag op hun kont zitten, en hun hele leven dun zijn :?:
en ik drink al mn hele leven alleen maar water, eet volgens mij alleen maar gezonde dingen, doe aan sport, en tog ben ik dik aaaah ik word echt wanhopig hiervan!

zo dat was weer genoeg gezeik voor vandaag. maar het gaat gewoon de hele dag door mn hoofd heen :x

RAW CHOCOLATE!

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Ik heb de laatste 2 maanden ofzo veel ge-experimenteerd met het weglaten van olie, en dat scheelt best wel. Veel dingen die in olie gebakken het lekkerst zijn, of eerst in olie en later met water, kunnen in principe ook wel zonder olie, of met een mini beetje olie. Wel iets minder lekker, maar het scheelt wel behoorlijk in hoeveel olie ik binnenkrijg.
Ik merk dat sommmige dingen ipv met olie gebakken, ook prima 'gebakken' kunnen worden met een heel klein beetje water (ik weet niet hoe dat heet, maar ik doe gewoon hetzelfde als bij het bakken), en dan telkens als het water verdampt is, weer een klein scheutje erbij. Bijvoorbeeld dingen als prei en champignons gaan prima op die manier. Met olie is wel echt nog lekkerder, dat wel hoor, maar het scheelt niet zo heel veel eigenlijk.

rik23

Bericht door rik23 »

glitters schreef: ik snap er gewoon niks van dat sommige mensen zich de hele dag volvreten met patat met een klodder mayonaise, als het kan het liefste nog bij het ontbijt, en ben&jerry's bij hun thuis laten bezorgen en de hele dag op hun kont zitten, en hun hele leven dun zijn :?:
en ik drink al mn hele leven alleen maar water, eet volgens mij alleen maar gezonde dingen, doe aan sport, en tog ben ik dik aaaah ik word echt wanhopig hiervan! :x
Ja , dat zal idd best frustrerend zijn.... maar ik denk dat het gewoonweg aan het metabolisme van het lijf ligt waar je inzit en dat er weinig aan te doen is...

Maar dik zijn heeft ook wel zijn voordelen hoor. Je krijgt geen platte kont van zitten op houten stoeltjes en in het zwembad glij je beter van de glijbaan en dat doet dan nergens pijn en het schijnt leker zacht en warm te zijn en vet vangt klappen op. Zo kun je nog meer voordeeltjes bedebken 8)

glitters

Bericht door glitters »

rik23 schreef:
glitters schreef: ik snap er gewoon niks van dat sommige mensen zich de hele dag volvreten met patat met een klodder mayonaise, als het kan het liefste nog bij het ontbijt, en ben&jerry's bij hun thuis laten bezorgen en de hele dag op hun kont zitten, en hun hele leven dun zijn :?:
en ik drink al mn hele leven alleen maar water, eet volgens mij alleen maar gezonde dingen, doe aan sport, en tog ben ik dik aaaah ik word echt wanhopig hiervan! :x
Ja , dat zal idd best frustrerend zijn.... maar ik denk dat het gewoonweg aan het metabolisme van het lijf ligt waar je inzit en dat er weinig aan te doen is...

Maar dik zijn heeft ook wel zijn voordelen hoor. Je krijgt geen platte kont van zitten op houten stoeltjes en in het zwembad glij je beter van de glijbaan en dat doet dan nergens pijn en het schijnt leker zacht en warm te zijn en vet vangt klappen op. Zo kun je nog meer voordeeltjes bedebken 8)
haah sorry maar wat stom zeg, die ''voordelen'' :lol:

RAW CHOCOLATE!

Truus

Bericht door Truus »

Glitters, ik zou graag een foto van jou (met kleren aan, a.j.b.) willen zien om een idee te krijgen van hoe dik jij bent. :wink:

Claudia

Bericht door Claudia »

glitters schreef:
rik23 schreef:

haah sorry maar wat stom zeg, die ''voordelen'' :lol:
LOL nou ik kan je vertellen dat ik er toch behoorlijk last van kan hebben als ik een poosje op een harde stoel zit :P Maar verder kan ik me voorstellen dat je denkt "wtf moet ik daar nou weer mee" :P :lol:

Ananas

Bericht door Ananas »

rik23 schreef: Maar dik zijn heeft ook wel zijn voordelen hoor. Je krijgt geen platte kont van zitten op houten stoeltjes en in het zwembad glij je beter van de glijbaan en dat doet dan nergens pijn
de ervaring leert dat dit niet klopt
rik23 schreef:en het schijnt leker zacht en warm te zijn
je bedoelt dat je je kapot zweet over je hele lijf, waardoor je 2x per dag schone kleding aan moet en dat je geen zwarte dingen kan dragen omdat het dan nog heter wordt en continue een rood hoofd hebt bij zeer weinig inspanning?

er zijn vast voordelen maar die die jij noemt ben ik het niet mee eens.

glitters

Bericht door glitters »

Truus schreef:Glitters, ik zou graag een foto van jou (met kleren aan, a.j.b.) willen zien om een idee te krijgen van hoe dik jij bent. :wink:
mijn meest recente foto waar ik helemaal opsta, daar was ik juist wat afgevallen en nog niet aangekomen zoals nu.. dus dat klopt dan niet echt
ik ben ook niet moddervet ofzo :P

RAW CHOCOLATE!

Truus

Bericht door Truus »

glitters schreef:ik ben ook niet moddervet ofzo
Als je op je avatar lijkt ben je ziekelijk mager. Ik zou je niet willen aanmoedigen nog meer af te vallen.

cavia

Bericht door cavia »

het zal me niks verbazen als glitters helemaal niet af hoeft te vallen en het zich alleen maar inbeeld.

glitters

Bericht door glitters »

Truus schreef:
glitters schreef:ik ben ook niet moddervet ofzo
Als je op je avatar lijkt ben je ziekelijk mager. Ik zou je niet willen aanmoedigen nog meer af te vallen.
hoezo nog meer af te vallen, er is net 1 kilo af met veel moeite :P terwijl ik tog wat ben bijgekomen..
en ik lijk niet op mn avater :lol: die vond ik gewoon leuk als plaatje..
maargoed, ik ben ook niet heel dik ofzo heb geen overgewicht maar ben wel echt stevig.

RAW CHOCOLATE!

cavia

Bericht door cavia »

oh, en ananas, even een vraagje; maar wat doe jij zoal dat je bij 2400 kcal nog steeds afvalt! is er een gouden tip? :wink: (mijn buikje mag er wel vanaf namelijk)
en wat eet jij dan op een dag?

rik23

Bericht door rik23 »

Ananas schreef:
rik23 schreef: Maar dik zijn heeft ook wel zijn voordelen hoor. Je krijgt geen platte kont van zitten op houten stoeltjes en in het zwembad glij je beter van de glijbaan en dat doet dan nergens pijn
de ervaring leert dat dit niet klopt.
Ik spreek juist uit ervaring :|

Truus

Bericht door Truus »

glitters schreef:en ik lijk niet op mn avater
Heh, gelukkig. Je zet me wel met dat plaatje op het verkeerde been. Misschien wordt het tijd dat ikzelf eens laat zien hoe mooi ik ben...

Ananas

Bericht door Ananas »

cavia schreef:oh, en ananas, even een vraagje; maar wat doe jij zoal dat je bij 2400 kcal nog steeds afvalt! is er een gouden tip? :wink: (mijn buikje mag er wel vanaf namelijk)
en wat eet jij dan op een dag?
Hmm, een gouden tip... geen suiker! het voedt niet maar onttrekt voedingsstoffen aan je lichaam, veroorzaakt diabetes en bovendien gigantische honger en bij mij (en volgens mij menig vrouwen) ook chagrijnigheid enige tijd na consumptie ervan. Het heeft nog wel meer consequenties die ik al eens gepost heb.Verder ben ik ook erg actief, je zal mij nooit de lift of tram zien nemen als het ook anders kan.

Het hoge aantal kilocaloriën komt doordat ik vaak noten tussendoor eet. Mijn maaltijden zijn ook aardig groot, vooral warm eten vind ik erg lekker. Ik maak graag grote salades met avocado en noten en alles en ik ben absoluut niet zuinig met olie want dat verzadigt zo lekker. Op die manier lopen de kcal wel op.

cavia

Bericht door cavia »

maar jij eet helemáál geen suiker? ik probeer zo min mogelijk suiker te eten, maar af en toe een liga evergreen, of een plak ontbijtkoek, wat cruesli...
chocopasta, hagelslag en koekjes eet ik sowieso niet eigenlijk. maar álles met suiker vermijden (zeker bij iemand anders thuis) is wel lastig. daarbij zit het soms zelfs in vegan broodbeleg.
dat actieve ken ik wel trouwens, ik fiets een station verder dan nodig is haha.

Plaats reactie